Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Aprilie 2021
LMMJVSD
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Mai 2021
LMMJVSD
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Online

Vremea
Varful Rebra
Muntii Rodnei

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

Zmeura, fragute si alte ... pericole

Se intampla des sa intalnesti, pe potecile de munte, un zmeuris tentant ori delicioasele fragute. Pana acum am fost sigur ca e un semn bun si m-am bucurat de darurile naturii. Ar trebui oare sa fie altfel ?

http://www.recolta.eu/amenda-de-1000-de-lei-pentru-cine-a-cules-fragute-din-padure-cum-comentati/



Joi, 5 iulie 2012 - 19:20 
Afisari: 2,599 


Postari similare:





Comentariile membrilor (20)

gonzo
gonzo

 
1
Tre sa amendeze si ei pe cineva. Daca cu samsarii de lemne nu reusesc. Halal


Joi, 5 iulie 2012 - 19:24  

florinangelescu
florinangele..
Busola
 
2
Superb!


Joi, 5 iulie 2012 - 22:57  

xoreax
xoreax
Coarda
 
3
Cu alte cuvinte, servesti doar in incinta localului.. nu la pachet..?


Vineri, 6 iulie 2012 - 09:41  

radmar
radmar
(admin)

 
4
Nu cred ca amenda este pentru turisti. Daca te opresti sa mananci niste fragute, zmeura sau afine nu o sa te intrebe nimeni nimic. Amenda este pentru culegatorii de fructe de padure, pe care apoi le valorifica fara sa-i dea nimic proprietarului, care daca ar vrea si el sa si le culeaga si sa le vanda nu ar mai avea ce.
In cazul in care se amendeaza doar culegatorii profesionisti mie mi se pare normala aceasta amenda, care de altfel nu este pentru turisti.


Vineri, 6 iulie 2012 - 09:57  

mugurel.ilie
mugurel.ilie..
Caraba
 
5
Din cate stiu legea nu face distinctie intre turisti si ne-turisti (de exemplu, culegatori) pentru ca inca nu s-a brevetat "carnetul de turist". Iar daca zmeura si fragutele se pot servi "loco" si "corpul delict" dispare rapid, cu alte "tentatii" (ex: ciuperci) e mai greu. Asa ca oricine are in rucsac cateva ciuperci, plante medicinale s.a.m.d. ar fi bine sa stie la ce se expune.

E normal si de inteles ca legea apara proprietatea. In acelasi timp insa cantitati importante de "produse nelemnoase" se pierd in fiecare an pentru ca recoltatul este anevoios iar majoritatea proprietarilor nu au interes fata de aceste produse. Exista o solutie simpla, care asigura valorificarea a cat mai multe produse respectand in acelasi timp dreptul de "prima optiune" al proprietarului: marcarea de catre proprietar a zonelor pe care doreste si se angajeaza sa le recolteze in anul respectiv. Cine culege de aici (turist ori nu) este sanctionat, dupa cum si proprietarii care marcheaza zona si lasa produsele sa se deterioreze, impiedicand recoltarea lor de catre altii, merita acelasi tratament. E o situatie similara cu cea a terenului agricol pe care multi il detin dar il lasa parloaga, ori cu cladirile ai caror proprietari nu-si permit sa le intretina si le lasa sa devina pericol public ori sa strice imaginea orasului. Dreptul la proprietate trebuie respectat, insa in "lumea civilizata" el atrage si anumite obligatii privind folosirea / intretinerea / exploatarea proprietatii respective.


Vineri, 6 iulie 2012 - 10:49  

white_wolf
white_wolf

 
6
Pe cand o amenda si pentru cei care culeg padurea cu totul?Mai ramane sa ne trezim ca o sa fim amendati pt ca am luat cateva lemne uscate de prin padure,necesare prepararii unui ceai!Nu-i esclus sa te aflii pe undeva pe la poalele unui munte,si sa faci un foc mic(cu vraescuri care oricum putrezesc ) pt un ceai si sa primesti amneda precum ca ai furat din avutul obstesc sau privat dupa caz!


Vineri, 6 iulie 2012 - 13:40  

edo
edo
Caraba
 
7
Exista in multe zone din tara divizii intregi de culegatori, care obtin venituri, uneori importante, din culesul de fructe de padure/ciuperci. Anul trecut am intalnit in Muntii Cindrel un clan de tigani pe care bulibasa ii schimba saptamanal, si care au recoltat o cantitate recolt de afine (cred ca stie toata lumea preturile cu care se comercializeza afinele/merisoarele). Ciupercarii din Paring sunt arhicunoscuti, in perioada de toamna acestia aducand profituri importante companiilor italiene ce se ocupa cu comercializarea ciupercilor de padure. Este aceasta recolta de pe terenurile Ocolurilor Silvice un furt?
In opinia mea da, in mod normal ocolurile silvice, in calitate de PROPRIETARI, ar trebui sa exploateze aceasta bogatie a padurii, aceasta importanta sursa secundara de venit ducand la reducerea taierilor. Si, sa fim seriosi, nu veti fi vreodata amendati ca ati cules cateva fragute de pe marginea drumului.


Vineri, 6 iulie 2012 - 15:29  

gotiq
gotiq

 
8
dar ursul ,daca se opreste si il prindem la zmeura... ce facem cu el ?


Vineri, 6 iulie 2012 - 16:00  

cornlel999
cornlel999
Caraba
 
9
Tare asta!...de parca fragii, murele si zmeura de pe munte sunt culturi ingrijite de ocoalele silvice si/sau alti proprietari. Mare efort depun astia sa creasca fraga zemoasa, mura neagra si zmeura pufoasa. Mai mult efort depun cei care le culeg sa guste si gura lor ceva bunatati. Sa puna mana "proprietarii" sa le culeaga sa le valorifice, dar ti-ai gasit, banul vine mai usor din lemn.
Nu pot spune decat "Come and get me!" Carpati.org


Soare sa fie!


Vineri, 6 iulie 2012 - 17:03  

dan_22pd
dan_22pd
Busola
 
10
este foarte clar din articol ca cei sanctionati erau culegatori "vechi" si foarte bine ca au fost sanctionati! este acelasi lucru cu pescuitul! una e sa iei un peste pe care il prinzi la undita, si alta este sa iei o tona de peste prins in navoade! iar pentru o amarata de undita pe rau nu ia nimeni amenda! la fel nu iau amenda nici cativa turisti care au cules un pahar de fragute sa-si indulceasca nevestele acasa :-)
m-am intalnit de multe ori pe munte cu astfel de culegatori si sincer merita ARSI!


Sâmbătă, 7 iulie 2012 - 13:36  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
11
Pana acum nu am fost amedat culegand ciuperci, cu toate ca am fost "remarcat" de multe ori de rangeri si jandarmi. Problema o au cu tuciurii care rad tot, nemailasand nimic pentru altii. Altii insemnand oameni sau animale care se bazeaza pe aceste fructe. Chiar si ciupercile sunt o sursa importanta de hrana pentru anumite specii, iar disparitia lor inseamna automat disparitia acelor specii din zona.

In unele zone Romsilva valorifica si alte produse decat lemnul. Daca au in plan acest lucru este normal sa-si protejeze recolta, nu?


Sâmbătă, 7 iulie 2012 - 14:00  

odin
odin
Rucsac
 
12
Hei...o cana de afine sau altceva nu te opreste nimeni. Dar daca vin 0 cu corfele e problema. Asa nu au ursii nimic si ne trezim cu ei in cort. In loc sa manance ce mananca ei in mod natural, poftesc la slaninuta noastra.


Duminică, 8 iulie 2012 - 13:02  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
13
Deci daca mergi pe munte slabesti?


Duminică, 8 iulie 2012 - 16:19  

dan_22pd
dan_22pd
Busola
 
14
deci daca mergi pe munte nu slabesti! :-) pentru ca dupa o tura vara iti este pofta de o bere rece, si deci pui la loc ce ai dat jos! :-) sau daca este iarna, un vin fiert! :-)


Luni, 9 iulie 2012 - 14:28  

florinstoican
florinstoica..
Caraba
 
15
Contraventiile sunt aplicate celor care recolteza industrial fara avizele necesare. Nu are nimeni nimic cu cei care in trecere se infrupta din fructele de pe carare. Prevederea are pe de o parte la baza dreptul de proprietate, pe de alta conservarea biodiversitatii. Fructele si ciupercile constitue hrana de baza pt. multe vietuitoare, printre care si ursul, care daca nu mai are ce manca intra in cort sa-l manance pe culegator sau turist daca mancarea acestora nu le ajunge Carpati.org
In tara sunt zone efectiv asaltate de mii de culegatori, care de primavara pana toamna culeg mii de tone de fructe, ciuperci si plante medicinale pe care le vand de cele mai multe ori companiilor straine. Teoretic fenomenul ar trebui reglementat prin eliberarea de catre proprietar/autoritatea de mediu a unor avize de recoltare, cu stabilirea clara a speciilor, cantitatilor, locurilor si perioadelor de recoltare, ceea ce ar duce si la stabilirea unui nr. de culegatori, dar realitatea este departe de asta, fenomenul fiind in extindere si greu controlabil. La Obrarsia Lotrului au fost chiar batalii intre firme/clanuri de culegatori care au necesitat interventia in forma a mascatilor Carpati.org
Toate hoardele astea de culegatori vor secatui in timp resursele padurilor si pajistilor si vor alunga animalele ce-si bazeaza existenta alaturi pe aceste resurse, sa nu mai vorbim de harmalaia pe care-o fac toata vara si alte stricaciuni.


Luni, 9 iulie 2012 - 15:55  

iacob.ovidiu
iacob.ovidiu..
Busola
 
16
Eh, da. Locuiesc intr-o zona de munte, am crescut de mic aici, si toamna omul merge pe munte ba din placere(pt dulceata), ba din interes de a castiga bani de pe astfel de fructe . Se colecteaza zilnic sute de kilograme de afine si zmeura . Ce e gresit si ar trebui sa amendeze, omul ce lasa resturi. Nu cred ca este grup de culegatori sa nu lase pachete de tigari goale, sticle de bere/suc/apa etc, pungi si alte resturi. Ei da, pt asta sunt de acord sa amendeze omul, dar nu pt culesul de fructe de padure lasate de la Mama natura!

Am omis sa specific mai clar, nu sunt de acord sa amendeze omul ce merge sa culeaga pt dulceata (pt camara lui) Pt ca si eu ma aflu in aceasta situatie, din placere imi aleg fructele ce le servesc pe timpul iernii si nu numai Carpati.org


Luni, 9 iulie 2012 - 19:57  

cornlel999
cornlel999
Caraba
 
17
Nu vreau sa supar pe nimeni, dar culegerea acestor fructe SALBATICE se practica de cand a pus omul piciorul prin zona asta(deh culegator).
Singura vina pe care o avem este ca ne-am inmultit si lacomit.
Nu cred ca dacul, romanul, getul, munteanul, moldoveanu mergea sa guste doua-trei fructe din astea si pe vremurile lor se culegea masiv.
Nu tin partea celor care practica culegerea industriala, dar va pun o intrebare:
Daca din traditie in fiecare an tanti Florea din satul X merge la cules sa-si faca o dulceata, un sirop, o conserva de ghebe, etc, asta inseamna ca proprietarul/ocolul silvic ar trebui sa-i dea amenda?
A doua intrebare: Ce face proprietarul/ocolul sivic pentru prosperitatea ciupercilor, fructelor salbatice, care este efortul lui fizic si financiar pentru asta?
Proprietarul/ocolul sivic nu fac nimic in directia asta nici macar nu le valorifica.Ar trebui sa faca un parteneriat cu acesti culegatori in care sa fie stabilite limite si o taxa minim pe care sa o plateasca culegatorii. Totusi culegatorii astia daca stai sa te gandesti depun oarece efort sa ajunga la piata cu ele, unde multa lume care nu are nicio sansa sa ajunga pe munti sa guste asa ceva, are ocazia sa cumpere din piata.
Cat despre ursi si alte vietuitoare care se hranesc cu asa ceva, cred ca le ramane si pentru gura lor ceva, oricum ei sunt primii culegatori ajunsi la fata locului. Carpati.org
Putem privi culegatorii umani ca si cei neumani ca participand la perpetuarea speciilor respective. Carpati.org
Daca echilibrul este pastrat simbioza se creaza.
In rest soare sa fie! Carpati.org


Marți, 10 iulie 2012 - 11:38  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
18
Probabil ca motivul pentru care tanti Florea nu si-a luat amenda in ultimii 20 de ani este tocmai ca s-au respectat in mod tacit acest traditii. Traditiile nu presupun insa ca toti nepotii lu' tanti Florea, pe cale si ei de a se inmulti, sa-si faca un biznis mic din vanzarea afinelor lui Giuliano de la Roma. Nu cred ca dacii faceau asta. Carpati.org
Cititi cu atentie ce a spus florinstoican.

Oricum, nu inteleg de ce surprind stiri din acestea. Daca regulamentele si legea erau respectate ca la carte dintotdeauna, acesti culegatori ar fi fost priviti acum la fel cum privim braconierii. Ne obisnuiam si nu mai ziceam nimic. Dar nu cred ca voi vedea o discutie pe aici in care sa zica vreunul: daca vanatorii nu vaneaza toti iepurii, de ce sa ramana degeaba in padure? Eu fac asta din tata-n fiu deci e dreptul meu.
Suntem din ce in ce mai multi, si stim unde duce asta Carpati.org

Iar Romsilva, chiar daca exploateaza sau nu, are dreptul sa amendeze culegatorii. Si nu o face (inca) decat arareori, izolat, doar cu cei care-si fac o afacere din asta. Eu chiar daca am un cires necules in curte, m-ar deranja sa mi-l rupa un tuciuriu culegandu-l fara atentie, pentru a-si intinde taraba cu ciorchini pe sarma in fata gardului meu.


Marți, 10 iulie 2012 - 12:04  

dan_22pd
dan_22pd
Busola
 
19
saptamana trecuta am facut o tura prin ciucas. nu mi-a venit sa cred in ce stil se culeg afinele!!! nu cred ca sunt animale salbatice in masiv, cati culegatori de afine am vazut eu. localnicii numai despre cules vorbeau. unul mai intreba pe altul: " pentru dulceata?", iar raspunsul venea: " le vind!"
iar ce am vazut eu nu are nicio legatura cu traditiile.
daca turistii cer, atunci sa fie afine!!! :-)
macar la aceasta operatiune se culeg doar fructele! plantele producand an de an. fata de alte activitati distrugatoare facute de catre noi oamenii.


Luni, 23 iulie 2012 - 13:33  

iacob.ovidiu
iacob.ovidiu..
Busola
 
20
Dan_22pd: Ai dreptate.
Deranjant este faptul ca lasa si gunoaie pe munti. Acesti "culegatori" o fac din cauza foamei, f multi nu a un loc de munca iar singurul venit ar fi o alocatie, un somaj sau asteptarea cu nerabdare a sezonului fructelor de padure si ciuperci.


Luni, 23 iulie 2012 - 13:37  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0834 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2021) www.carpati.org