Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Decembrie 2023
LMMJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ianuarie 2024
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Online

Vremea
Varful Olanelor
Muntii Cernei-Mehedinti

Ursii din Bucegi, mai agresivi ca niciodata

Ciobanii de la o stână din munții Bucegi trăiesc de câteva zile momente de groază după ce ei și oile lor au fost atacați de către cinci urși furioși. Oamenii au sărit cu bâtele pentru a alunga animalele înfometate care au reușit până acum să sfâșie cel puțin 60 de oi și două vaci.

Pădurarii spun că deși au relocat 20 de urși care-și făceau veacul lângă stațiunea Sinaia, nu se așteptau la un atac atat de violent venit din partea urșilor care trăiesc pe platoul Bucegilor. Acum așteaptă aprobare de la Ministerul Mediului, pentru a împușca exemplarele cele mai feroce. Pentru a preîntâmpina și alte atacuri ale urșilor, silvicultorii și jandarmii montani fac acum de paza la stână. Noaptea trecută au tras focuri de armă pentru a goni urșii, dar aceștia nu mai au teama de om. ,,Aceștia nu sunt urșii care cerșesc la marginea orașului și cu care ne-am obișnuit, ci unii foarte agresivi”, spune George Vasile, specialist vânătoare Ocolul Silvic Sinaia. 


Sursa: http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/859016/Prapad-la-o-stana-din-BucegiVIDEO/



Marți, 14 iulie 2009 - 14:23 
Afisari: 1,857 


Postari similare:





Comentariile membrilor (18)

midan
midan
Rucsac
 
1
Oamenii sunt agresivi, urșii sunt doar înfometați


Marți, 14 iulie 2009 - 14:49  

felicia
felicia
Coarda
 
2
Carpati.org))

Au si ei de munca Carpati.org))


Marți, 14 iulie 2009 - 15:00  

grebe...
grebe...
Busola
 
3
Foarte interesaant. Extrem de interesant ca prietenii nostrii de pe carpati.org de fiecare data dau vina pe OM. "Oamenii sunt agresivi", bietului animalut doar ii este foame. Desigur, ursul nu e un psihopat-criminal in serie care si-a propus sa extermine cat mai multi ciobani de pe masivele din tara ci de multe ori e vina omului; dar sunt extrem de curios cum ar reactiona anumite persoane de pe acest site daca ar fi puse in situatii similare. E usor sa razi din fata monitorului, dar tare curios sunt care ar fi reactia cand cineva ar fi "atacati de către cinci urși furioși", flamanzi saracutii luandu-ti tovarasul de tura si dand cu el de pamant.

Nu dau cu piatra in nimeni, dar multi de aici sunt de parere: "omul=cel mai rau animal". Sunt de acord, in multe aspecte. Doar as fi curios daca un grup format din cativa membri de pe carpati.org, aflati intr-o tura, ar fi atacat intr-un mod asemanator; ar mai fi oare aceeasi parere? Desigur, prietenii nostrii montaniarzi stiu unele lucruri si pot sa garantez ca nu ar iesi din cort sa bata ursul cu bota Carpati.org dar nici nu cred ca i-ar canta un cantec de munte sa se linisteasca.
Probabil cine a trait astfel de experiente poate povesti cate ceva despre asta; in rest nu are rost sa vorbim fara sa stim.


Marți, 14 iulie 2009 - 16:24  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
4
grebe... inițial, când am văzut titlul la aceasta... știre... nici măcar nu aveam intenția de a o citi. Un click aiurea și iaca ce-am făcut... iar mi s-o agitat un pitic.

Personal, as împrăștia* un număr de umanoizi, pe ici pe colo, incluzând și turiști și ciobani și alte specimene bipede. Ursu' are și mai multe motive decât mine, este și îndreptățit, mai dispune și mijloacele necesare. Carpati.org
O chestionez de bun simt (americanii zic ca se numește "common sence", eu zic ca e orice dar numai "common" nu) este:
Știi (știu, știți, știm) ca sunt ursi (agresivi) acolo, mergi (merg, mergeți, mergem) în alta parte.
Noi, oamenii, mergem în casa urșilor, noi le invadam habitatul și nu invers.

Acasă la mine pot fi oricât de agresiv doresc cu musafirii nedoriți și nepoftiți, la fel și tu... la fel și ursu'...


Marți, 14 iulie 2009 - 16:38  

sobolanski
sobolanski

 
5
numai in bucegi sunt ursi? n-am prea auzit de atacuri prin alte parti...


Marți, 14 iulie 2009 - 16:48  

conrad
conrad
(admin)

 
6
Sustin parerea lui yo6ial. Daca ti-ar da buzna un strain in casa, din senin, l-ai saluta frumos si l-ai pofti la masa?
Nu sunt de acord cu impuscarea unui animal, pt ca a fost agresiv fata de oameni.
As fi de acord cu aceasta masura, daca si oamenii ar fi impuscati pt ca omoara animale care nu le-au facut nimic.
Daca ma aflu fata in fata cu un urs, e problema mea si voi actiona cum ma voi pricepe sa-mi salvez pielea. Dar daca voi scapa cu viata, nu voi fi de acord cu impuscarea lui, pt ca m-a bagat pe mine in sperieti ca i-am incalcat teritoriul, cu mainile in buzunar si fluierand ca un stapan al Pamantului ce sunt...

apropo: articolul e de o prostie ceva de speriat. "traiesc de ceva vreme momente de groaza"... Daca nu e sange sau momente de groaza, ori vreo batrana jelind, nu e interesant. Acesti ursi sunt "unii foarte agresivi". De ce "foarte agresivi"? Pentru ca vaneaza pentru a se hrani? Pai ar trebui sa stie si cei ce scriu astfel de articole, si cei care le itesc, ca ursii mai si vaneaza.

Nu inteleg de ce unii utilizatori ai acestui site au o pasiune de a da copy/paste la astfel de articole stupide!


Marți, 14 iulie 2009 - 16:52  

midan
midan
Rucsac
 
7
@grebe, da! ursului doar ii e foame, nu ataca o stana ca să adune puncte la ca la Carmageddon.

În schimb, omul îl lasă fara sursele de hrană ( vorbesc aici de zmeurișuri sau tufe de afine distruse doar pentru a culege un coș de fructe ). E distrus habitatul în care el se hrănește de mii de ani iar acum vin tot felul de indivizii care vor să-și traga vila cool ( aș zice cul, pentru francofoni ... Carpati.org ) și se vaită că e ursul nesimțit și că le intră in casă.

Urșii au atacat o stână, nu un grup de turiști. Urșii trag la stână de pe vremea lui Burebista, probabil, și pe atunci nu se isteriza nimeni. E adevărat pe atunci oamenii erau oameni și nu niște mahalagii ciocoiți, aveau mai mult bun simț și respect pentru ce-i înconjoară iar urșii mai găseau de mâncare și în alta parte decât la Cota 1400.

Nu-mi doresc să ma întălnesc cu ursul și nici nu știu cum aș reacționa.
Dacă aș avea de ales să aleg între viața mea și a ursului, aș alege să scap eu, doar că asta nu înseamnă că e ursul de vină sau că trebuie împușcat ca nu cumva să sperie în viitor vreun cocalar sau fufă din Bamboo.

Din fericire lumea nu funționează după legea mall-urilor ci după cea a junglei ... Carpati.org


Marți, 14 iulie 2009 - 17:40  

ultrasro
ultrasro
Busola
 
8
Daca ciobanii lasau ursii sa care cu ei oile omorate atunci nu ar mai fi venit asa des la stane... asa omoara oile dar nefiind posibil sa captureze mitoasele trebuie sa se intoarca iar si iar poate reusesc sa faca rost de ceva de pus in oala...pardon burta... ursii vor sa se hraneasca... ciobanii trebuie sa nu doarma noaptea ca de asta sunt ciobani....sa pazeasca tarcul oilor...ca sa nu mai spun de faptul ca turistii care merg prin muntii nostri au mai mult de suferit de pe urma ciobanilor ursari decat decat de pe urma ursilor cu caracter de cioban...pardon ghiolban.


Marți, 14 iulie 2009 - 17:48  

grebe...
grebe...
Busola
 
9
Carpati.org.Foarte de acord cu ce spuneti. Nu ma refeream absolut deloc la aceasta postare ci la atitudinea generala a catorva de pe aici in momentul in care se afla de cate un "incident" asemanator (in urma cu aprox. 1 luna a fost incidentul cu cei 2 turisti atacati de urs in cortul in care se aflau) Si atunci a fost multa mistocareala la adresa tipilor mai ales la adresa celui care a iesit cu cutitul la urs. Nu spun ca nu e amuzanta atitudinea pe care a adoptat-o acesta dar afirmatia mea era legata de: "facem noi misto de cei necajitiCarpati.org dar in situatia asemanatoare cum am fi proceda? Nu scoteam cutitu' pt ca nu aveam nici o sansa oricum; dar ce faceam?"


Marți, 14 iulie 2009 - 18:13  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
10
Facem asa:
Întâi de toate, evitam contactul cu ursul. Si ursul are o tactica asemănătoare Carpati.org
Evitam conflictele, și contactul în primul rând având bunul simt de a nu campa într-un loc știut ca frecventat de care ursi, loc care e plin de urme de ursi, miroase a ursi, etc.
Mai simplu nu se poate...


Marți, 14 iulie 2009 - 18:25  

grebe...
grebe...
Busola
 
11
yo6ial; midan; si altii:
Nu am afirmat si nici nu as fi deacord cu impuscarea ursilor pentru ca actioneaza "dupa instincte" doar e natura lor. Cei care distrug habitatul sunt principalii vinovati in tot ce tine de aceste probleme si ar trebui dati umpic pe mana ursului. Sunt impotriva distrugerii naturii oricare ar fi scopul, si sunt profund indurerat cand vad ce se intampla (mai ales in jurul Clujului - unde construiesc astia auto-strada si taie tot ce prind).
Ideea mea era ca unii au ghinion - le bate ursu in poarta, noi radem sau facem misto; dar mie personal nu mi-ar face o deosebita placere ca intr-o tura pe cine stie ce masiv, sa ma bata Mos-Martin pe umar (noaptea prin cortul sfasiat) rupt de foame, implorand ceva de mancare pt ca desteptii tarii l-au mutat din jurul Brasovului (unde de ani intregi primeste gratare fara sa faca nimic) direct in salbaticie lasandu-l sa se descurce in plata lui ca dora-i urs (dar netinand cont de faptul ca ursul nostru si-a cam pierdut din abilitatile "vanatoresti" in acesti ani de autoservire de pe marginea drumului).Carpati.org


Marți, 14 iulie 2009 - 18:25  

arcarius
arcarius

 
12
@ultrasro, afirmatia ta este din pacate nerealista (desi multi poate ar dori sa fie asa).
Din nefericire, un animal de prada odata obisnuit cu locul in care se afla vanatul sau se va intoarce ori de cate ori ii va fi foame. Faptul ca va fi lasat in pace (nestanjenit, nestingherit) il va incuraja sa devina din ce in ce mai indraznet/agresiv.
In cazul unui animal vanator puternic (animalele se mai clasifica si in animale-vanat si animale-vanator) nici opozitia nu da prea mari rezultate.
Ciobanii - este absolut normal sa se apere. Ursii - este absolut normal sa incerce sa-si procure hrana.
Necazul il reprezinta dezinteresul, neglijenta si incompetenta autoritatilor.
Notiunea de rezervatii implica areale delimitate, cu acces interzis pt. turistii uzuali, cu posibilitatea amenajarii unor puncte de hrana pt. pradatori (tocmai pt. ca acestia sa nu dea iama in zonele adiacente arealului) aprovizionate constant, cu urmarirea constanta a numarului de exemplare nu doar ca si comportament ci si ca stare sanatate, reproducere, marcarea lor, mai nou cip-area etc.
Din pacate nimeni nu se hotaraste inca sa faca acest pas, ramanand in continuare la varianta absolut prosteasca de a stramuta un animal dintr-o zona in alta (in conditiile in care zona noua nu-i ofera hrana necesara si se mai si suprapune peste diverse gospodarii omenesti).
Exemplul Padina mi se pare edificator pt. RO (nimeni nu face nimic de zeci si zeci de ani desi valea Horoabelor ar fi o rezervatie excelenta; daca ar fi facuta in adevaratul sens al notiunii).
Mai nou ideea "stralucita" de a muta ursii capturati din Sinaia/Brasov, in masivul Fagaras.
Ma intreb cat mai avem pana sa-i mutam la bulgari.
Bag seama ca incompetenta autoritatilor nu are limite.


Marți, 14 iulie 2009 - 18:33  

odin
odin
Rucsac
 
13
Iarasi??? Mamaaaa....fffff Carpati.org
Dar unde sunt cainii aia fiorosi si peste numar de la stane? Care se dau latosi cand apar turistii si parca dati cu gel cand vine ursul? Carpati.org
Ce-i asta mama, "razbunarea ursilor"? Nou film pe ecrane?

Se face putina isterie ca sa fie eliberate autorizatii! Mai bazaie o batrana ca nu poate dormi cu geamul deschis...dar cine o pune sa doarma cu geamul deschis si acel geam sa fie la juma' de metru de sol in tara ursului? Auzi chestie...
La naiba...parca o visez pe mama ursoaica tinand doua cranii in mana in interiorul unei pesteri si puii "mai zi-ne mama, povestea cu baietii de la cort" Carpati.org

Ala care s-a dat cu cutitul la urs il acuzam de tentativa de omor si genocid, caci un urs ranit devine periculos pentru altii! Braconaj in circumstanta agravanta, caci nu ai voie sa vanezi ursul decat cu glont si numai la pandaCarpati.org

Culegeti multe afine, fragi, mure, ciuperci, lasati ursul fara hrana de vara si tot voi va plangeti. Le culegeti cumparand fructele din tren si altii vor sfugi iar sa culeaga altele...

@midan: nu ai dreptate cand spui ca ursii trag la stana inca de pe vremea lui Burebista... de cand era omul prin pesteri se tot razboia cu ursul ca sa ii fure pestera si sa scape de un animal care putea deveni periculos. Eu as fi curios ce caini traiau pe vremea lui Burebista.

Nu stiu cum, omul are asa o chestie...daca nu poate dormi linistit, trebuie sa ucida tot ce misca in jurul lui. Cateodata imi pare rau ca au disparut dinozauriiCarpati.org


Marți, 14 iulie 2009 - 20:56  

grebe...
grebe...
Busola
 
14
Carpati.org...buuun
Foarte tare ultima parte


Marți, 14 iulie 2009 - 21:11  

mihaiburo
mihaiburo
Busola
 
15
"urși care-și făceau veacul lângă stațiunea Sinaia" - ?
"nu se așteptau la un atac atat de violent venit din partea urșilor care trăiesc pe platoul Bucegilor" - se asteptau la un atac mai putin violent probabil
"aprobare de la Ministerul Mediului, pentru a împușca exemplarele cele mai feroce" - cine stie care sunt exemplarele CELE mai feroce? ce legatura are Ministerul Mediului?
"silvicultorii și jandarmii montani fac acum de paza la stână" - in loc sa isi faca treaba pentru care sunt platiti
"urșii, dar aceștia nu mai au teama de om" - trebuie sa se teama de om?
"George Vasile, specialist vânătoare" - specialist?
O alta stire despre ursi, preluata de aceasta data de la cotidianul "gaina care a nascut pui vii", care genereaza multe comentarii.
Nu este cazul de a "transforma" Rubrica "Stiri" a portalului carpati.org intr-o ruda apropiata a "stirilor de la ora 17.00"
Sperand ca nu va fi necesara inactivarea comentariilor, un admin "nazist" va roaga sa nu mai "introduceti" stiri de acest gen si comentariile aferente.

PS comentariile ulterioare au fost mutate aici: http://www.carpati.org/stire/ursii_in_bucegi/1015/


Marți, 14 iulie 2009 - 21:25  

alinusgirbita
alinusgirbit..

 
16
Am si eu o nelamurire in legatura cu acest articol.Ieri 14 iule am fost de la Pestera la Babele si pe drum ne-am intalnit cu un cioban care culmea ne-a zis ca i-au fost omorate peste 60 de oi dar ce este ciudat ca el ne-a zis ca nu de ursi ci de lupi (am ramas si noi mirati cand am auzit ca tot la ursi ne gandeam) si de aceea eu nu mai inteleg nimic si nu mai stiu ce sa cred.


Miercuri, 15 iulie 2009 - 09:35  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
17
fiarele agresive ataca din nou...
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/861799/Show-nocturn-cu
-opt-ursi-pe-Valea-Cerbului/


Duminică, 2 august 2009 - 17:33  

varverica
varverica
(admin)

 
18
Un articol cu cateva date interesante:
http://www.ziarulargesul.ro/actualitate/si-totusi-unde-este-casa-
ursului.html

"Pe vremea lui Ceaușescu s-a hotărât repopularea Munților Făgăraș cu urși din Munții Răsăriteni. În această idee a fost adusă și pe meleagurile argeșene o primă generație de urși carpatini, cărora li s-a dat drumul pe traseul Valea Bratiei - Râușor. Îngrijitorii s-au apropiat de aceste animale simpatice, le-au dat mâncare din mână și le-au mângâiat, așa încât ele s-au atașat de oameni. Când puii de urs au crescut, ei n-au rămas în inima pădurilor, ci au căutat în continuare așezările omenești, fiind deja obișnuiți cu oamenii. Așa au ajuns sălbăticiunile să se plimbe nestingherite pe Transfăgărășan. Turiștii opreau mașinile, deschideau ușile și îi hrăneau, ca și în ziua de azi, pe urșii ce păreau a fi îmblânziți, iar multe dintre aceste momente au fost imortalizate pe peliculă."


Joi, 6 august 2009 - 11:00  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0941 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2023) www.carpati.org