Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Octombrie 2020
LMMJVSD
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Noiembrie 2020
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Online

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

Talhar recidivist in zona Padis

Hoțul Zahan Mihai Augustin, care în perioada 2011 - 2014 a comis mai multe furturi în zone montane din țară, precum și în zona Padiș - Glăvoiu - Gârda, a fost eliberat din penitenciar de curând și a fost văzut în zona Padiș pe data de 18.09.2015.

Este principalul suspect al furtului dintr-un cort, petrecut în noaptea de sâmbătă spre duminică (19-20.09.2015) în Poiana Glăvoiu din zona Padiș. Dacă îl vedeți undeva anunțați la 112.

Sursa acestei știri:  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=876712832411533&set=a.559850887431064.1073741832.100002184732860&type=3&theater

(La acea adresă puteți vedea și o fotografie a individului, pentru a-l putea recunoaște.)



Miercuri, 23 septembrie 2015 - 23:48 
Afisari: 2,003 


Postari similare:





Comentariile membrilor (46)

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
1
Fiecare hot cu specializarea lui...


Joi, 24 septembrie 2015 - 09:18  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
2
"Este principalul suspect al furtului dintr-un cort, petrecut în noaptea de sâmbătă spre duminică "

Oare ce a furat?*
Oare nu era nimeni în cort?

”Vine țanțoș, Moș Cocoș,
Care zice c-o văzut,
Urme de bocanci de lup,
Printre fragi si printre mure,
Spre căsuța din pădure!”

*suspectat că a...


Joi, 24 septembrie 2015 - 11:27  

drumetu71
drumetu71
Busola
 
3
Nu , nu era nimeni in cort. Se pare ca nu ai fost in zona sa sti ca acolo oricine isi lasa cortul montat si pleaca in circuite. Da, e suspect, pt ca nu s-a mai furat de mult din corturi si acum ca e liber dobitocu' hopa iar au aparut furturile. Se pare ca nu ai patit asa ceva pana acum ca sa vezi cat de naspa e sa intrerupi tura si poate sa ajungi descult acasa din cauza unui cretin.


Joi, 24 septembrie 2015 - 11:56  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
4
Păi nu. N-am pățit așa că, încă, mai am bunul simț să nu-mi las lucrurile anapoda.
Cortul meu nu rămâne întins decât cât timp dorm eu în el. Nu mai mult.
Rucsacul meu mi-e în cort, lângă mine, în absidă sau înăuntru ori în spinare - unde i-e locul.
Portofelul meu mi-e în buzunar, nu în sacul de dormit, sacul în cort sau refugiu și eu la birtul din vale.


Oare de asta să nu fi pățit așa ceva? Carpati.org

EDIT: Să nu care cumva să credeți că-i iau apărarea lu baciu cleptoman. Departe de asta.
Dar unii oameni o caută cu lumânarea. Cât e specia asta pe pământ or să fie și hoți și pungași și de toate celelalte feluri.


Comentariu modificat de autor!

Joi, 24 septembrie 2015 - 12:05  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
5
Asta isi baga nasul prin cortul meu acu' cativa ani in Crai, cu mine la 10 metri. Imi pare rau ca atunci nu m-am ocupat metodic de spinarea sa. Si o prietena careia i-a furat destule din masina nu a reusit sa-l bage la bulau, deoarece "nu e violent, nu-s locuri la puscarie pentru el".


Joi, 24 septembrie 2015 - 15:32  

andrei.st
andrei.st
(admin)

 
6
Si alte patanii cu el:

http://www.carpati.org/stire/mihai_zahan_immortalzeg_eliberat/346
5/


Joi, 24 septembrie 2015 - 16:25  

adriannegoita
adriannegoit..
Caraba
 
7
@yo6ial: de data asta ai dat-o rău în bară. Tipul e recidivist, s-a tot scris anii trecuți despre el, este abia eliberat și cu nărav. Prin urmare... hai să nu-i luăm apărarea! Pentru că tu asta faci, deși o cotești din cuvinte.


Joi, 24 septembrie 2015 - 16:56  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
8
@Adrian, mai citește o dată ce am zis mai devreme. Credeam că m-am exprimat destul CLAR prin adăugirea ulterioară
”EDIT: (...) ”

Poate revizuiești unde-i bara, cu ocazia asta.


Joi, 24 septembrie 2015 - 17:02  

hana
hana
Coarda
 
9
Ei, se fura si cu tine in cort ca au mai fost cazuri. Taie cortul, baga mana si trage afara ce nimereste ca nimeni nu doarme iepureste dupa o tura la munte.
Rau este ca nu se invata minte dupa inchisoare.
Poate puscariile ar trebui transformate in spitale de tratament psihiatric.
In SUA tot exista monitorizarea dupa eliberare.


Joi, 24 septembrie 2015 - 21:49  

yo6pnc
yo6pnc
Caraba
 
10
Yo6ial, nu e chiar asa. Mie mi-au furat bocancii, bocanci aproape noi si buni, din absida cortului, absida care se inchide cu fermoar, dimineata la amurg, cu mine in cort dormind.
M-au lasat descult, in Fagarasi, la lacul Avrig.
Tare mi-ar fi placut, sa vad mana care se intinde prin cortul meu, dupa bocancii mei. Dar ce sa fac, dorm adanc.


Joi, 24 septembrie 2015 - 22:05  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
11
Dimineata la amurg? Adica noaptea? Mie Riki mi-a furat toata mancarea din absida. Chiar si pastele.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 14:06  

yo6pnc
yo6pnc
Caraba
 
12
Mda, acum imi dau seama ca "amurg" se refera doar la venirea serii. Vroiam sa zic in zori, dimineata pe la 5.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 15:09  

conrad
conrad
(admin)

 
13
@ yo6ial: daca taceai, filosof ramaneai!
Informeaza-te despre situatia de la Plaiul Foii...
In urma cu un an, corturile au fost taiate noaptea si s-a furat din absida corturilor, cu posesorii dormind inauntru, care veneau din creasta Fagarasului. S-au furat rucsacurile, bocancii si tot ce au mai gasit. Si nu dintr-un singur cort si cu oamenii dormind inauntru, nu la birt. Dar poate tu vei spune ca aia din cort sigur erau beti... In urma cu aproximativ o luna, a fost taiat un alt cort, tot la Plaiul Foii, tot noaptea si cu posesorul dormind inauntru, au gasit cheia de la masina, au descuiat masina si au furat tot echipamentul din masina (pt ca acolo fusese lasat, la adapost, sa nu fie tentant pt ciorditori). A fost furat tot echipamentul a doua persoane, in afara de cele strict necesare somnului si era echipament de alpinism si echipament foto.
In familia mea, de-a lungul timpului, au existat spargeri de locuinte ziua in amiaza mare cand ei erau la lucru. Dar in opinia ta evident ca vinovati au fost pagubitii, ca erau la munca, nu luasera toate lucrurile din casa cu ei si nici nu aveau seifuri pt laptop si alte bunuri din casa si nici nu lasasera inauntru vreun pitbull pentru orice eventualitate, nu?

Sau poate tu faci parte din acel procent dintre mandrii nostri concetateni care cred ca in cazul unui viol, victima e vinovata?

E important sa spunem ce gandim, dar mult mai important e sa gandim ceea ce spunem. Unii dintre noi e limpede ca au nevoie sa reflecte oleaca la aceste vorbe, iar opinia mea, asta inseamna sa fii buricul pamantului, adica mai destept decat ailalti.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 16:10  

drumetu71
drumetu71
Busola
 
14
Carpati.org Carpati.org da, filozof. Se pare ca yo6ial transfera bunele sale intentii de la animale la oameni. Lumea nu este o gradina a placerilor. In nici un caz cea a oamenilor. Sunt de acord sa ne iubim unii pe altii dar nu chiar pe toti.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 16:49  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
15
Aha, deci dacă vă blamez că nu vă aveți grija propriilor lucruri înseamnă că-i iau apărarea cleptomanului, ai?
Dacă vă zic că: nu e bine să-ți lași lucrurile ne supavegheate, la îndemâna hoților, a căror tagmă nu moare nici dacă ne punem toți în cap să ne ploaie acolo unde nu luce soarele, sunt de partea tâlharului?

Bine, bre.
Lăsați-vă lucrurile pe unde vreți, că doar așa fac și alții.E musai să faceți lafel cum fac ceilalți, nu? Că doar așa "se face".
Dormiți ne întorși, cu împăcarea în suflet oamenii sunt buni și nu fură.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 17:37  

ratza
ratza
Busola
 
16
Eu stau și mă gîndesc ce ți s-ar putea întîmpla dacă ai avea neșansa să te trezești în timpul furtului, care nu se întîmplă neapărat în aglomerație, ci și cînd ești singur cuc.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 18:39  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
17
Îmi beau cafeluța.
Ăsta ar fi primul lucru pe care l-aș face după ce-l snopesc pe băiat.

Sigur m-aș abține de la practicile orientale, cu privire la furt, dar repectivul ar dormi pe burtă multă vreme după asta.
Adevărul e că mă trezesc ușor la orice zgomot.
Și într-o zonă cu mai puțini (sau deloc) martori dau mai cu spor.

Hoții fură. Și nu au leac. Poate doar mâna dreaptă. Dar să-ți lași lucrurile la îndemâna lor și să-ți ascunzi capul în sac să nu-și dea seama hoțulmcă te-ai trezit?

Da, cel mai adesea vor reacționa violent. Vor face tot de ce sunt în stare să scape eventual cu tot cu pradă.

Deci, în afară de miorlăială, după, pază bună înainte și mai puțină comoditate, domnilor!


Comentariu modificat de autor!

Vineri, 25 septembrie 2015 - 19:08  

conrad
conrad
(admin)

 
18
Mda, nu stiam ca printre noi sunt oameni asa siguri pe ei ca ar putea snopi in bataie pe oricine, oricand. Numa ca, vezi tu, s-ar putea sa te trezesti, sa prinzi hotul, sa iesi cu el de gat din cort si afara sa mai fie vreo sapte tuciurii cu cel putin tot atatea bate, pregatiti si obisnuiti probabil cu astfel de situatii, spre deosebire de tine care te-ai trezit buimac de somn. Ma bucur insa ca tu te simti asa viteaz, lucru specific multora pe internet, de altfel.
Dar iti recomand sa revii la subiect, sa nu mai fii chiar asa, pe langa.
Nu se discuta despre bagat capul in sac daca te-ai trezit. Stirea comentata e un apel ca un suspect de furt e cautat si daca cineva il vede sa sune la 112 si sa anunte acest lucru.
De aici si pana la ideea comentariilor tale, e multa cale de batut peste campi.

Paza buna trece primejdia rea, e drept, dar de aici si pana la a fi sigur ca cei furati erau la birt, e cale lunga, ori ca furturile din cort se intampla numai din vina pagubitilor, e cale lunga.

Sa ramanem la subiect. Cine-l vede pe suspect, sa dea de stire autoritatilor competente.

Weekend placut si lipsit de neplaceri.
Si tuturor vitejilor le doresc sa nu le acorde viata ocazia sa vada cat sunt de viteji cu adevarat, de fapt.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 21:33  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
19
Cu birtul a fost o exagerare intenționată pentru a pune accent pe faptul că v-ați obișnuit să vă lăsați cortul cu lucrurile pe vale ca să mergeți cu mâna în, deh, pe deal.


Vineri, 25 septembrie 2015 - 23:24  

conrad
conrad
(admin)

 
20
Vezi, de aia nu e bine sa ne abatem de la subiect, ca unii isi pierd complet masura. Trecand peste lipsa bunului simt de care ai dat dovada in exprimare, iti reamintesc ca vorbeam despre bunuri furate din cort noaptea (si despr eun furt din cort noaptea e si stirea), cu posesorii dormind inauntru, iar nu de cort lasat nesupravegheat ca sa mergi, cum spui tu, pe deal. Si apoi, la care "voi" te referi? La noi, toti, restul care mergem pe munte si n-o facem exclusiv ca tine? Eu n-am fost furat niciodata, desi mi-am lasat cortul nesupravegheat cu toate cele inauntru in multe locuri din muntii nostri, mai mult sau mai putin izolate, dar nu ma simt mai breaz datorita acestui lucru si nici nu cred ca pt acest simplu motiv tu ma vei exclude din categoria "voi".
Am scris mai sus ceva despre a medita la importanta de a gandi inainte de a deschide gura si am vaga banuiala ca nu prea ai meditat.
Pur si simplu imi dau seama ca e lipsit de sens sa port o discutie cu tine despre ce inseamna muntele in ansamblul lui si ca a merge pe munte nu inseamna numai a-ti cara sarsanaua in spate prin paduri si pe coclauri si pe dealuri. Daca vrei sa faci Muchia Bondarului din Crai, (traseu ales ca exemplu la intamplare, desi banuiesc ca fara google nu stii despre ce e vorba), n-o sa te duci cu sarsanaua in spinare, cu cort, sac de dormit si toate cele. Dar din umilul tau punct de vedere, in care doar tu stii adevarul despre mersul pe munte, n-o sa ne intelegi pe noi, astia, restul.
Si ca sa pricepi cat de intelept ti-a fost mesajul, fara nicio legatura de altfel cu textul pentru care ar trebui sa fie aceste comentarii, realizeaza ca ai ajuns sa critici la modul general pe oricine care e diferit de persoana ta, doar pt ca, apreciezi tu, nu urca in stilul tau pe munte si, posibil, nu-si cara sarsanaua cu toate cele necesare noptii dupa el, chiar daca face un traseu circular sau un traseu de alpinism. daca nu are rucsacul mare si doldora in spate, clar e defect.
Si ca sa intelegi ca vorbesti fara rost si fara sa pricepi despre ce e vorba, tu tot continui despre discutia cu lasatul bagajelor in vale nesupravegheate si mers cu mana in, deh, pe deal, cand in comentarii ti-am replicat, de fapt, cu exemple de furturi din cort noaptea, cu pagubitii in cort. Iar stirea este despre un furt petrecut noaptea si nu se spune nicaieri daca pagubitii erau in cort, sau la birt, cum fara drept de apel presupui tu. Nicaieri nu s-a pomenit, in afara de comentariile tale, de furt din corturi lasate nesupravegheata pe vale, pagubitii fiind cu mana in, deh, pe deal. Dar tu o tot tii cu treaba asta...

Dormi putin si, daca mai ai ceva de zis, scrie maine. Noapte buna!


Comentariu modificat de autor!

Sâmbătă, 26 septembrie 2015 - 00:23  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
21
Moaaah, ce-am dormit... neața...

Păi, mai zic două vorbe și-atât:
Eu: Oare nu era nimeni în cort?
Dragoș: Nu , nu era nimeni in cort. Se pare ca nu ai fost in zona sa sti ca acolo oricine isi lasa cortul montat si pleaca in circuite.
Eu, în mintea mea, aia strâbă: Ăsta face mișto de mine. Noaptea... nimeni în cort? Plecați în circuite???
Restu - la gâtul meu de parcă v-am furat eu din corturi și-i mai țin partea inculpatului.

Concluzii: Sfătuiește pe cineva de bine ca să aibă de ce să te scuipe între ochi.
Că "ai grijă de lucrurile tale" și " fi atent(ă) la ce se întâmplă în jur" sunt înjurături, așa-i?

Cum vă amintesc de lene, putoare, ignoranță sau naivitate, cum sunt pe lângă subiect.
Bun așa... Lăsați-vă catrafusele pe unde vă taie capul că e dreptul vostru să fiți comozi.
Eu rămân inpertinent și-mi car cu mine catrafusele, pe unde merg, ne lăsându-le la îndemâna hoților.

Nu vă mai urez ture faine. Vă urez ture lejere! Carpati.org


Sâmbătă, 26 septembrie 2015 - 12:33  

drumetu71
drumetu71
Busola
 
22
Mda , esti petfect ! Si numai tu ai dreptate in toate discutiile in care intri. Am crezut ca atatea persoane care te combat te vor trezi dar se pare ca nu se poate. NOAPTE BUNA !
PS : De acum o sa ma dezabonez de la orice discutie in care intri tu. Pa !


Sâmbătă, 26 septembrie 2015 - 13:52  

odin
odin
Rucsac
 
23
Deci veti dormi linistiti, sa inteleg?


Comentariu modificat de autor!

Sâmbătă, 26 septembrie 2015 - 20:32  

hana
hana
Coarda
 
24
yo6ial, tie nu ti se pare nimic ciudat in faptul ca nimeni nu te sustine si ceilalti sunt impotriva ta?
Tu chiar crezi ca toti suntem prosti si doar tu esti destept?

Solutia noastra e sa eliminam cauza, tu insisti sa tratam efectele.

In situatia data: FURTUL.
S-a propus solutia cea mai simpla, logica si echilibrata a eliminarii problemei: prinderea hotului.
Si aici intra multe altele: plangeri scrise la politie cu semnalmentele persoanelor suspecte si toate informatiile pe care le poti da.
Aici e problema ca e pierdere de timp si de multe ori renunti si te consolezi cu pierderea. Mai ales ca posturile de politie au fost reduse in teritoriu, si limitate fondurile.

Tu o tii ca maia gatu cu solutia exagerata si anapoda ca, toti ceilalti posibile victime, adica restul in afara de hot, sa umblam incarcati ca melcii, si eventual si inarmati ca pentru Afganistan, banuitori si paranoici cu toti cu care ne intalnim.
Daca pe tine nu te deranjeaza sa arati ca un abonat la Balaceanca, noi avem ceva retineri.

O tura echilibrata cu relaxare, bucurie si lipsita de griji exagerate si inutile, care nu exclude luarea unor masuri de siguranta de bun simt, face mult mai mult decat pierderea ocazionala a unor bunuri materiale.

Si mai e o chestie pe care o practici, (poate tot din dorinta de a parea mai mare, sau poate asa ti-au facut altii tie in mod gresit):
acuzarea, invinovatirea, victimizarea victimei, ti s-a mai spus asta si in alta postare.
Victima deja a suferit, si daca nu si-a invatat lectia din intamplare, nu o sa si-o invete nici daca "o scuipi in fata", si public pe deasupra.
Pentru ca tu nu condamni greseala victimei, nu. Tu faci direct atac la persoana, victima o condamni.
E o rautate inutila si repulsiva.

Am incercat sa explic care este motivul scindarii intre tine si restul. Daca vrei sa intelegi, cu atat mai bine pentru tine. Pe ceilalti reusesti in cel mai rau caz sa ii enerverzi, dar tu pierzi mai mult.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 11:13  

odin
odin
Rucsac
 
25
Hana, aici gresesti Carpati.org
Omul spune ca hotul ca specie nu va disparea. Asa ca prevederea e mama intelepciunii.
Nu stiu insa de ce dispare omul de paza cand se doarme cu cortul. Asta chiar nu pot intelege.
Ca melcii umbla hotii dupa ce au trecut pe langa corturile nepazite. Daca o sa citesti ce au scris colegii mai sus, o sa vezi ca in majoritatea cazurilor toti dormeau bustean sau lasau ,,bagajul'' nesupravegheat.

Tu il condamni pe Alex. Oki. Dormiti linistiti atunci Carpati.org Dar nu va mai plangeti ca vi se fura Carpati.org

PS: Hana, cauza nu este FURTUL ci LUCRUL LASAT NESUPRAVEGHEAT. Ca e hotul asta sau altul...nu conteaza


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 27 septembrie 2015 - 11:41  

hana
hana
Coarda
 
26
Odin, tu poti sa faci tura ziua si sa stai treaz de paza si noaptea?
Hai sa nu ne mai dam rotunzi (tocmai pentru ca nu suntem) cu povesti SF!

Ce usor e sa afirmi ca nu te poate contrazice nimeni: mie nu mi s-a intamplat, mie n-o sa mi se intample niciodata, eu am bun simt!
Dar lauda de sine...

'Omul' a intrebat daca nu era nimeni in cort in momentul furtului desi sunt atatea cazuri in care faptul nu are relevanta, si apoi cu atitudinea superioara ca el are "bunul simt", adica restul sunt niste nesimtiti.

Da, preferam sa dormim linistiti, e o conditie esentiala si o dovada de sanatate mintala!
Si avem dreptul sa ne plangem, in ciuda faptului ca lasam lucrurile nesupravegheate, e un drept fundamental prevazut in legislatie.

Si cauza e FURTUL, lucrurile lasate nesupravegheate nu fac obiectul Codului penal.
Codul penal acuza hotii, Slava Domnului!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 12:10  

odin
odin
Rucsac
 
27
Nu ne dam rotunzi ci cubici.
Da, mi se pare total lipsit de inteligenta sa dormi bustean si nimeni de paza.
Asa ca va doresc sa va cumparati echipament scump, sa dormiti ca pana acum si sa va plangeti. Unii procedeaza ca Alex. Unul fiind eu.

Hana, traiesti pe alta lume. Cauza e lucrul lasat nesupravegheat. Logica simpla.


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 27 septembrie 2015 - 12:41  

hana
hana
Coarda
 
28
Ti s-o fi parand lipsit de inteligenta dar alternativa e imposibila cand esti singur. Iar pentru aplicat in grup nu stiu cati pe lumea asta mai sunt ca tine si yo6ial.
Daca voi spuneti ca procedati asa, mereu, in orice tura, miroase a minciuna.

Reformulez: bine ca Codul Penal a fost intomit de oameni inteligenti care au stabilit corect cauzele si vinovatiile!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 12:50  

odin
odin
Rucsac
 
29
,,Codul penal acuza hotii, Slava Domnului! ''
Asta va doresc Carpati.org Sa dormiti linistiti si sa fugiti prin tribunale cu plangeri si codul penal in brate sa va recuperati bunurile. Cand le recuperati, dati-mi si mie un mesaj privat sa beau o bere in cinstea politiei si judecatoriei.

Vezi tu de ce nu mai merg in ture cu carpatisti? Au mentalitatea ta Carpati.org Cand merg cu cortul, se face de paza altfel ramaneti acasa sau plec singur Carpati.org


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 27 septembrie 2015 - 12:52  

hana
hana
Coarda
 
30
Carpati.org) De-asta nu mai mergi tu in ture cu carpatistii?
Bine mai Odin!
Important esa mergi!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 13:06  

monycata
monycata

 
31
Ok, nu-ți lași lucrurile esențiale în cort. Dar dacă stai câteva zile în același loc, tu, în tură, demontezi cortul dimineața, strângi tot, te întorci seara și montezi cortul?


Duminică, 27 septembrie 2015 - 13:18  

odin
odin
Rucsac
 
32
exact Carpati.org


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 27 septembrie 2015 - 13:26  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
33
@hana, oky, hai să-ți explic și eu de ce mi-ți sărit majoritatea în cap și fiecare ați încercat să mă facă cu ou și cu oțet cum a știut mai bine: atentez la ceva tare de preț și drag majorității, atentez la comoditate.
Ideea de ați avea grija propriilor lucruri presupune efort. Evident...

Zi-i unui om de efort și mai bine-i ziceai de mamă. Cum a reacționat, spre stupoarea mea, Dragoș, pe care doar l-am citat, am luat de bun ce mi-a zis și a reacționat... cum nu consider că un adult ar trebui să reacționeze. Asta ca să nu-i spun pe nume, pe șleau, modului în care reacționați în general la orcine vă critică pentru comoditate.

Și este demențial căt de tare vă râcâie acest tip de critică! De ce râcâie așa tare? Nu mai e necesar să menționez - știm cu toții.

Este touși un semn bun. Când ceva râcâie în halul ăsta, este imposibil să nu cauzeze o schimbare de atitudine.
Fără să recunoască, vor fi dintre voi câțiva ce vor fi mai atenți. Poate unii chiar n-or să-și mai lase cortul și rucsacul.

LNT.
Și da, trăiesc după acest principiu.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 14:30  

hana
hana
Coarda
 
34
Nu ne racaie critica, cum ne deranjeaza infatuarea si mitocania.
Semnul rau e ca nu inveti nimic nici macar din propriile greseli de comunicare.
Poate-ti place, unii adora sa se certe cu altii. E singurul mod de a capta atentie.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 14:40  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
35
Mitocănie, Ana-Maria?

Număr vreo șapte tentative de a mă insulta. A ta e a șaptea.
Căreia nu-i dau curs și nu-ți răspund nici ție cu aceiași monedă.
Altfel nu mai țin șirul ocaziilor în care am fost înjurat pe șleau de către participanții la discuția asta. Așa, în decursul ultimilor aproximativ opt ani.

Greșeli de comunicare?
Pentru că nu contribui la mângâierea pe creștet în grup, ”da mamă, Zahan Mihai Augustin e de vină. Ce rău e că a fuat de la tine! Sper să-l prindă!” ?

Ceartă? Serios?
Plăcere? Poate, uneori, mă amuză când văd sau aud de cazuri de genul ăsta. Pentru că vina e împărțită egal între hoț și păgubit. Poate.
Mă amuză într-un mod SADIC și alte chestii. Pentru că sunt rezultatul comodității - iar comoditatea nu este o înjurătură dar menționarea arde mai tare decât una.

Nu vă mângâi pe creștet. Vă ard una peste ceafă, la figurat, prin cuvinte, dar, nici măcar la figurat nu vă scuip între ochi.
Mai zi ceva de infatuare.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 15:24  

monycata
monycata

 
36
Yo, aici nu-i vorba de comoditate. N-are nici o legatura. E vorba de logica. Scuze, ultim termen care tie pare ca-ti este strain. Iertare, nu vreau sa fiu rau, doar sincer.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 15:39  

hana
hana
Coarda
 
37
Pai daca tot insisti sa ne arzi palme peste ceafa la toti, e normal ca asta primesti la schimb.
Asta initiezi tu de fiecare data.

Si inainte de a vorbi de comoditate, fa si tu niste ture, scrie jurnale, prinde un hot si bate-l mar sau da-l pe mana politiei, ca e foarte comod sa te dai Rambo de carpati in spatele tastaturii!
Carpati.org
Si dupa ce faci asta noi o sa avem dovezi si o sa te credem ca e ceva adevarat din ce ai spus.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 15:42  

zentai
zentai
Coarda
 
38
N-am nicio problemă cu Alex. Cred că e un tip delicat, cu mult bun simț și foarte educat. Iar in general, in treaba cu animalele, e bine să fie și ca el. Dacă ar fi toți ca mine, în privința asta.... Carpati.org

Totuși.Atunci când se discută o infracțiune, și vorbesc la modul general, fără să fac referire la cazul de față pentru că nu cunosc date exacte, iar pentru fapte ale trecutului, bănuiesc că Zahan a suportat consecințe, nu se dezbate cât din culpă aparține victimei, ci fapta in sine a subiectului discuției și faptul că acesta a mai comis astfel de fapte.

Societatea funcționează pe bază de legi și obligația noastră e să le știm și să le respectăm.Vina este clar definită și nu are în vedere concurența culpelor decât în cazurile de accident. Cei care au făcut codurile, oricare ar fi ele, nu se bazează pe neglijența "victimei", ci pe fapta antisocială a făptuitorului.Discursul tau, Alex, mută gravitatea faptei înspre o vină a victimei, in loc ca vina să rămână a celui care o are.

E adevărat, și toți o știm, că a fi diligent și prevăzător, scade un procent dar asta nu e o obligație legală a victimei. Obligația noastră e să respectăm legi.Ca unul care m-am hâșit de penal, îți spun că nu există încuietori sau suficientă diligență dacă cineva vrea să-ți facă de petrecanie. Nu e iluzorie prevederea, ci doar că nu e suficientă. Deci, acuza ta că în fapta penală o vină o are și victima este ineficientă ca idee și nu se bazează pe vreo realitate care să poată fi obiectivată, ci este doar părerea ta subiectivă! E ca și cum ai spune, la catafalcul unui mort, că "dă-l dreacu, că a fumat ca bou' și de-asta a dat colțu'!"

Greșeala ta este că in dezbaterea unei fapte penale, societatea, prin reprezentanții ei legali (poliție, procuror, judecător) nu e chemată, niciodată, să dezbată vina victimei, ci doar a inculpatului!Așa gândim toți și nu e greșit pentru că în cazul în care am face cum faci tu, ar însemna să acceptăm un transfer de imoralitate de la inculpat, la victimă, ceea ce e scandalos și inadmisibil.

Deci, te rog să accepți:1-în fapta inculpatului, victima nu e niciodată vinovată. E imoral, fie și să spui în gând asta!Și e nedrept!
2-niciodată nu poți fi suficient de diligent să previi o faptă penală pentru că, și-ți zic doar două motive, inculpatul are răbdare și soluții, anticipând reacțiile tale, anterior, în mintea lui, când a socotit condițiile de a trece de la espectativă, la executarea acțiunii, și inculpatul nu are nimic de pierdut, în mintea lui fiind sădită ideea că nu va fi prins, chiar dacă anterior a fost. El crede că nu a fost suficient de meseriaș și cu tine are ocazia să se perfecționeze.

Și pot spune că și un om liniștit dar cu puțină minte, după 5 beri, în toiul nopții, îi pot veni idei!

Deci, nu prevenția neapărat, te face să nu te întâlnești cu astfel de oameni, ci puterea ta de a juca cu mintea celuilalt, predictiv, să-l faci să creadă că nu sunt condiții să încerce, cu șanse de izbândă!Adevărul e că nu poți ști niciodată!

Dar victima nu este niciodată vinovată, chiar dacă se duce la birt, chiar dacă doarme tun în cort, în miezul zilei, pentru că victima se încrede în aparența de drept în care este învățată să trăiască în mediul său. Nu e inadaptarea victimei la o realitate, ci neputința făptuitorului de a-și depăși condiția, aceea de a încerca, măcar, să fie moral!Intre condiționarea socială a victimei și imoralitatea inculpatului, nu poate exista un transfer.

Alex, poți crede ce vrei, poți crede că ai găsit soluția cea mai eficientă în abordarea acestui subiect dar îți spun că eu vreau să merg pe munte fără de nicio teamă!Așa e drept!Nu mă interesează că Zahan vrea să mă "prelucreze" dar dacă o face, tin să-ți afirm că sigur nu sunt vinovat de ce vrea el să facă!

Totul e teorie dar a lua parul și a-i rupe capul unuia care-ți fură echipament, să știți că tot faptă penală este!

Vă mulțumesc pentru atenție și timpul acordat!


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 27 septembrie 2015 - 16:25  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
39
Atunci de ce mama vântului, reprezentanții Poliției Române, de exemplu, tot țin campanii de genul ”Nu vă lăsați lucrurile de valoare la îndemâna hoților!” ?
Campanii, cu afișe, cu exemple, cu spoturi TV, cu fluturași și toate alea.
De proști, probabil.

Nu am zis o iotă de vină din punct de vedere legal. Da, legea nu incriminează și nu poate incrimina victima.
Dar asta nu disculpă moral victima unui furt de faptul care a acționat în favoarea hoților.
Lăsând lucruri de valoare la îndemâna hoților este o invitație pentru dumnealor!

Nu confundați hoția cu tâlhăria că nu seamănă!

Mai zic o dată: Nici după ce se întoarce J.C. nu o să dispară hoții, criminalii, pungașii și tâlharii. Sunt parte din natura umană - și da, nu ne place să recunoaștem acest lucru, am crăpa capul celor care amintesc de asta. Dacă am putea.

Cea mai eficientă apărare împotriva hoților nu este nici unu-unu-doiu și nici pomelnicele la biserică sau la IJP ci:

------------------------- P R E V E N Ț I A ----------------------

Nu-i dai hoțului ocazia să fure - NU FURĂ!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 17:33  

zentai
zentai
Coarda
 
40
Campaniile poliției au in vedere profesia lor, pornind de la sloganul, mai bine să previi, decât să combați...dar care nu e valabilă în toate domeniile.
Infracționalitatea are o rată de creștere, într-un areal, raportat la forța de coerciție a organelor de autoritate a statului.Adică, scade autoritatea organelor,crește rata de infracționalitate! E primul motiv.Vin apoi, sărăcia, gradul de instruire al unei populații, mai sunt și altele...dar raportat la cazul de care se vorbește, ne îndepărtăm simțitor!

Oricâte campanii de prevenire a infracționalității ai face, dacă statul nu are autoritate, e fix pix!

Intre a preveni și a evita, este diferența dintre a crede și a fi sigur!Unii pot avea o părere despre asta.Important pentru ei ar fi doar să țină cont că e o părere și nu adevărul însuși!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 18:10  

zentai
zentai
Coarda
 
41
PS- ca să înțelegi, și cu asta închei, lăsându-te să-ți evaluezi părerile raportat la subiect, că maică-mea fost tâlhărită în plină zi, intr-o stație de autobuz, i s-a smuls sacoșa din mână, maică-mea o ținea, țipând, când flăcăul al lovit-o in piept, aceasta căzând, moment în care a dat drumul și la sacoșă! Ea, nu mai este la anii să treacă prin astea dar victimele sunt selectate cu grijă pentru că există o pregătire și-un calcul la rece.

Mi-ar place să spui ce nu a prevenit maică-mea și ce crezi tu că a fost superficial.Venea de la piață și avea niște bani în sacoșa cu pricina. Eu am invățat-o tot ce știu, mai ales pentru a scăpa cu viață, că nu sunt tot timpul cu ai mei. Dar nu poți preveni sau anticipa totul. Dar vinovăția nu există decât într-o parte! Mi-ar place să accepți acst lucru, ca fiind de domeniul evidenței!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 18:15  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
42
Statul suntem noi!
Autoritatea depinde de noi. Noi, toți 20 de milioane.
Noi, 20 de milioane, hotărâm să nu ne pese.
Care scoate capul din turmă o ia pe coajă.
Carpati.org
Pentru că și aplicarea autorității, populare sau polițienești, implică efort și risc.
De ce să ne obosim și să ne mai punem în pericol integritatea fâșului?

Vorbeam mai devreme cu un amic de hoții de buzunare din autobuze, cum s-au împuținat în ultimii ani...
Veneau în gașcă. Unu stătea la ușă, de șase, unul te ținea de vorbă, altu îți desfăcea șireturile și ăla mic te căuta de blană în poșetă.
De ce s-au împuținat? Păi nu au fost nici bătuți de poliție nici nu au fost linșați de păgubiți. Au plecat în Spania, Italia, Anglia, Finlanda, Norvegia... că în România, românii cinstiți care au rămas sunt săraci și nu prea ai ce fura de la ei.

Dar, peste asta, a crescut nivelul de conștientizare asupra pericolului prezentat de hoții de buzunare.
Mai ales prin acele campanii și afișe încă prezente în multe mijloace de transport public.
Pe care le vedem și, conștient sau subconștient, le acordăm atenție.
Oamenii sunt mai atenți unde-și țin portofelul, cum își țin și unde, lucrurile.

Dar e punctual. Nu generalizat. În autobuz sunt, mult mai mulți, atenți. Acasă suntem atenți și încuiem ușa sau închidem geamul când plecăm de acasă.
Pe munte nu. Tocmai pe munte, unde, ia ziceți-mi mie, în cât timp ajunge o echipă de poliție?
În cât timp ajunge o ambulanță?
Și odată ajunși, mai ia hoțul dintre jnepenii de pe versantul celălalt dacă nu e deja acasă la el.

Suni la 112 ca să ce? Să te smiorcăi la pupăza de la celălalt capăt al firului? Că fără lucruri ai rămas.
De întors, te întorci desculț sau de mâncat mai mănânci din mila altora că portofelul a făcut picioare iar la cabană sau la restaurant nu poți plăti cu o poveste tristă.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 18:38  

zentai
zentai
Coarda
 
43
Prietene, știm cu toții chestiile astea.Colegii erau supărați pentru teza ta, cum că de faptele lui Rahan e vinovată urbea, care nu se păzește îndeajuns. Eu am afirmat că teza ta este greșită și am argumentat de ce!
Bineînțeles că dacă nu mâncăm hrană veche, nu facem hepatită!Dar asta nu înseamnă că hepatita dispare!
Apoi că afirmația ta, cum că și victima are o parte de vină, este inacceptabilă. Am spus de ce: propui un transfer de imoralitate de la făptaș la victimă!
Pace!


Duminică, 27 septembrie 2015 - 18:55  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
44
Hoti vor fi, si nu neaparat recidivisti ca Zahan. Ala saracul are bube la mansarda si de asta a fost prins atat de des. Dar din Plaiul Foii s-a furat si cand asta era plod sau la bulau. Ideal e sa nu pui cortul intr-un loc atat de umblat, loc care atrage implicit si hotii. De cariera sau ocazionali, nu prea conteaza cand te trezesti iarna pe creasta fara bocanci (Rodnei, acu vreo 10 ani, omul a coborat cu picioarele infasurate in carpe si politaii din Borsa ziceau ca "probabil un cioban". Iarna pe creasta. Ca fapt divers, tipul afirma ca s-a simtit foarte confortabil fara bocanii grei, duri, alunecosi si frigurosi.)

Daca vrei sa micsorezi sansele de a ramane "fara", alegi un loc mai retras, chiar daca nu ai voie zici ca e bivuac de urgenta, bagi echipamentul in cort nu in absida, in plus alegi una sau mai multe variante: planton, dormi iepureste, legi toate intre ele cu un snur de degetul mic, pui clopotei, alarme, etc. Suna comic, dar asta e treaba, traim unde traim. Echipamentul e scump, uneori vital a doua zi, si probabil nu ti-l vei mai recupera vreodata, chiar daca faptasul este prins. Nu va bazati pe lege si rasplata, aveti un exemplu clar aici.

Solutia cu cortul lasat in urma si tura "light" peste zi e cea mai nefericita. Si chiar si in Crai exista locuri mai sigure, inclusiv curtea cuivasau lasat bagajul la cabana. Bafta noastra e ca oameni gen Zahan (om de munte, stie poteci, locuri si pretul echipamentului chiar si dupa pipait) sunt prea putini, majoritatea sunt atat de comozi ca nu vaneaza muntomani. Comozi ei, comozi noi, o sa ajungem ca si hotlor le va fi lene sa ne fure.


Duminică, 27 septembrie 2015 - 20:12  

hahaha
hahaha

 
45
Oameni buni pe munte merg ce vreo 10 ani iar cont pe acest site am de cateva luni dar de atatea furturi pe la munte nu am auzit. Exista frecventa asta asa de ridicata de furturi? Tot ce am auzit pana acum au fost cazuri de masini sparte pe la fantana lui Botorog (intrarea pe traseul spre Cabana Curmatura).

P.S. Cort nesupravegheat am lasat doar la Lacul Bucura.


Luni, 28 septembrie 2015 - 15:02  

mad
mad
Caraba
 
46
Update de la fata locului Carpati.org :

Acum Glavoiul e mai gol ca Vama Veche iarna, dat tot am stras cateva informatii de la proprietarul dughenei pe nume "Cornelu's Mol" si de la cabanierul de la Cetatile Ponorului. Hotul cu pricina e de notorietate in zona si are cateva moduri de operare:
- in primul rand, se integreaza in peisaj: haine si echipament de munte, cunostinte de trasee, etc.
- e foarte prietenos si sociabil, mai ales cu turistii straini de care nu duce deloc lipsa zona - vine la foc si cantari, se imprieteneste cu lumea, afla care pe unde sta si apoi atenteaza la cortul respectivului.
- umbla noaptea cu lama printre corturi, taie tenda, baga mana si ia ce poate, inclusiv chei cu care a descuiat masina pagubitului.

Astia au zis ca daca-l prind, pana sa-l dea pe mana politiei, mai intai il bat de-i suna apa-n cap, numai ca inca nu l-au prins. Si se mirau ca a iesit asa repede de la puscarie a doua oara, tinand cont de faptul ca-i recidivist.

Noua ne-a fost greu sa credem ca ne-a pandit pe ploaie din varful bradului de lanaga Glavoiul putiu, dar in fiecare dimineata am strans corturile si le-am bagat in masina. Insa noaptea nu stiu daca l-am fi simtit in caz ca ne umbla in cort si nu pun pariu ca potaia care s-a aciuat pe langa noi ar fi latrat. Carpati.org Si chiar daca nu ne-ar fi furat nimic, o gaura-n tenda tot paguba se numea.


Luni, 5 octombrie 2015 - 12:04  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,1124 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2020) www.carpati.org