Iunie 2024

Iulie 2024

Varful Bodea
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Refugiul Speranțelor reconstruit (Muntii Piatra Craiului)

Refugiul Speranțelor (Ciorânga Mare) a fostinlocuit cu o constructie moderna. Refugiul înlocuit fusese construit în anii '80. Noul adăpost vă așteaptă acum pe versantul vestic al muntelui, pe cel mai nou traseu turistic din Piatra Craiului: Padina lui Călineț - Brâul Ciorânga - Vârful Ascuțit.

„Forma lui este potrivită pentru condițiile meteo de aici, avem trei refugii identice în zona crestei, care până acum s-au comportat foarte bine”, a declarat Mircea Vergheleț, director la Administrația Parcului Național Piatra Craiului.

Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Timp+liber/Vacante/Adapostul+alpin+din+Piatra+Craiului+a+fost+refacut+de+la+zero

Joi, 6 august 2015 - 14:25

cristi.iliescu
cristi.ilies..

Mulțumim pentru informare, Andrei!
Cred că e prima veste bună pe care o aud din Crai. Și e la pachet cu noul traseu, nu știam că a fost marcat. De curând am văzut și că pe Piscul Baciului a apărut un nou stâlp indicator.

Apropo de noul traseu, știi care este marcajul pe acolo? Ar prinde bine o scurtă descriere în ghid, precum și o poză proaspătă cu noul adăpost.
E rost de mers pe acolo, pentru că acum prețul pentru intrarea în potecă a scăzut de la 3.000 lei la numai 5 Carpati.org
Poate apare și un jurnal? Carpati.org

Joi, 6 august 2015 - 15:52

baumwolle

Nu am fost încă în zonă, spre rușinea mea. Din câte am înțeles, marcajul viitorul traseu va fi TR.

Joi, 6 august 2015 - 17:13

xoreax

O singura curiozitate am: pentru noul traseu marcat s-au montat sufe aditionale la Malul Galben sau se urca prin Hornul Nisipos?

Altfel, stirea chiar ma bucura Carpati.org

Vineri, 7 august 2015 - 09:23

the.ingrid

Am fost acum 2 weekenduri la catarat in peretele Lirei si am stat in vechiul refugiu. Arata deplorabil avand multe fisuri in acoperis, apa a intrat inauntru si rugina mancase tabla platformei de dormit. Am vazut si marcajul nou- triunghi rosu. Pe braul Cioranga s-au montat si lanturi in pasaje asa-zis expuse, era praf de calcar proaspat de la bormasini. Marcajul nou urca prin padure, prin spatele hornului Nisipos. O sa merg si weekendul asta la catarat in zona si posibil sa ajung si la noul refugiu.

Vineri, 7 august 2015 - 10:44

ad078

Traseul ocoleste Malul Galben si Hornul Nisipos prin stanga, cum urci. Mie nu mi-a placut deloc varianta, poteca e foarte slab conturata pe alocuri, se urca pieptis, si solul este foarte instabil, din pamant din acela negru...Urat urat. S-au pus ceva lanturi pana la Canionul Cioranga, pana acolo am ajuns eu

Vineri, 7 august 2015 - 10:45

the.ingrid

In timp se va adanci poteca si va fi mai bine - pentru standardele din Carpati. Pe vreme rea mi se pare cea mai ok varianta de coborare. Ultimii metri mi se pare cam pieptis prin padure, dar in rest e acceptabila.

Vineri, 7 august 2015 - 10:56

xoreax

@ad078: mersi de informatie! Se pare ca nu vor sa riste sa urce masele pe la Malul Galben. Acolo cel mai mare pericol il constituie pietrele dizlocate de cei de sus, nu neaparat urcarea abrupta. Prize ar fi suficiente si am urcat si pe vreme mai umeda. Coborirea ar putea fi problematica ce e drept.

Vineri, 7 august 2015 - 15:33

cosminandrei
cosminandrei..

Am inteles ca mai sunt niste table pt. priciuri lasate pe traseu undeva deasupra Malului Galben. Daca aveti drum pe-acolo si puteti sa le mai urcati putin catre refugiu, cred ca ar fi de folos.

Vineri, 7 august 2015 - 17:36

bogdan.t

Era si timpul.asteptam si detalii despre traseu.

Sâmbătă, 8 august 2015 - 08:20

scufitul_ros..

Marcajul TR ducea pe 29 iulie pana aproape sus pe varf, numai ca in ultima parte am impresia ca merge un pic mai de-a dreptul. Eu am coborat de la Ascutit pe unde stiam eu, descriind o bucla mai larga, dupa care la un moment dat am observat TR-ul urcand undeva in stanga-spate-sus insotit de un lant, adica taind bucla mea. Insa in marea sa majoritate TR-ul urmareste braul Cioranga asa cum il stiam.

Sâmbătă, 8 august 2015 - 14:18

scufitul_ros..

In orice caz, zic mersi ca am apucat sa vad zona cat inca mai e curata. O sa ma doara inima ce-o sa fie acolo dupa ce-i dau drumul oficial...Scuze pt double-posting dar nu pot sa nu regret intrarea in circuitul mizeriei a ceea ce reusise totusi sa se pastreze ca un mic paradis.

Sâmbătă, 8 august 2015 - 17:59

victoranica

M-am retras pe noul traseu acum o saptamana; habar n-aveam ca au marcat tot braul ( prin Noiembrie existau doar porțiuni de marcaj ). Intr-adevăr, varianta aleasa pentru intrarea pe Brâul Cioranga este un pic dubioasa, ocolind prin stânga ( in urcare ) Hornul Nisipos si Malul Galben. La data ascensiunii mele exista încă vechiul refugiu .

Duminică, 9 august 2015 - 22:26

ioanadark

Waw, au terminat de marcat traseul pe acolo? Impresionant, dupa discutiile de anul trecut.
Sunt curioasa daca au echipat Padina lui Calinet cu sufe/cabluri. Daca da, se vor simti obligati moral cei din Bucegi sa marcheze Valea Alba Carpati.org

Marți, 11 august 2015 - 19:36

scufitul_ros..

@ioana: depinde la ce te referi prin "au echipat Padina lui Calinet". Marcajul duce la refugiu si apoi face stanga pe Cioranga, n-are treaba cu scara de fier si cu restul. (SPER!! Cel putin pe Calinet in sus n-am vazut niciun triunghi rosu si niciun lant la sfarsitul lui iulie)

Marți, 11 august 2015 - 19:48

conrad

Padina lui Calinet poarta numele intreaga vale, de sus pana jos, nu doar bucata alpina din Braul de Mijloc in sus, spre creasta. Evident ca nu a fost marcata acea portiune. Ci doar cea din partea inferioara a vaii, pana la ref. Sperantelor. De acolo marcajul continua pe Braul Cioranga

Marți, 11 august 2015 - 20:21

passa

Nu vad nimic rau in marcarea traseului. Toate traseele pe vai/brane marcate au fost la un moment dat nemarcate. Cresterea numarului de turisti ar fi data de accesul ferit de amenzi pe aceasta portiune (deci cunoscatori) si de eventualii turisti care aleg sa paraseasca creasta din "lejeritate" ca sa nu mai mearga pana La Lanturi.

Estimez astfel o crestere de doar 10% a turistilor unici. Pe portiunea Plaiul Foii -Calinet (Refugiu Sperantelor) - Braul de Mijloc - Termopile cred ca trec intr-o vara cel putin 300 persoane (intr-un an am dat pe acesta ruta de vreo 55 persoane (parte erau si dintr-o tura a lui Conrad) si altadata tot asa vreo 30 oameni la Malu Galben in "plimbare" cu mic cu mare pana la refugiu. Insa am observat ca mai toti erau oameni de munte mai modern imbracati sau mai "veterani" (probabil brasoveni).

Gunoaie sunt si pe Braul de Jos unde chiar nu umbla nimeni.

Miercuri, 12 august 2015 - 23:42

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante