Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Mai 2021
LMMJVSD
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Iunie 2021
LMMJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Online

Vremea
Varful Olanelor
Muntii Cernei-Mehedinti

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

PARASIT IN MUNTI (Muntii Rodnei)

BORSA - PARASIT IN MUNTI - Turist lesinat, abandonat de prieteni in creierii muntilor si salvat de echipajele de interventie montana

Un tanar de 22 de ani a trait momente de groaza, ieri, 16 august, in Muntii Rodnei. El a ramas singur, in zona lacului Lala dupa ce si-a pierdut cunostinta in mod repetat, pentru ca prietenii cu care a urcat de la Borsa au decis sa isi ridice corturile si sa plece acasa, in judetul Iasi, lasandu-l bolnav, cu un telefon si o sticla cu apa. Incidentul s-a petrecut dimineata iar echipajelor de interventie le-au trebuit ore bune sa ajunga in creierii muntilor pentru a-i acorda turistului primul ajutor. Grupul a fost format initial din sapte tineri care au venit din zona Moldovei in urma cu cateva zile. Autoritatile au relatat ca turistii au campat in zona lacului Lala, dupa ce au parcurs circa 15 kilometri, pe la Cascada Cailor si lacul Stiol.

http://www.emaramures.ro/Stiri/53616/BORSA-PARASIT-IN-MUNTI-Turist-lesinat-abandonat-de-prieteni-in-creierii-muntilor-si-salvat-de-echipajele-de-interventie-montana-VIDEO-



Miercuri, 17 august 2011 - 14:59 
Afisari: 1,926 


Postari similare:





Comentariile membrilor (25)

snowbest_of
snowbest_of
Cort
 
1
Ce oameni :-|


Miercuri, 17 august 2011 - 15:51  

ratza
ratza
Busola
 
2
Povestea asta are ceva lipsă, ceva mă face să cred că lipsesc bucăți din adevăr.


Miercuri, 17 august 2011 - 16:06  

amadeuss
amadeuss

 
3
Si eu cred la fel ca lipsesc parti din adevar. Parca prea tare cauta senzationalul acel reporter. Impresia personala lasata de acel reportaj este de regret ca nu s-a intamplat ceva mai grav si a trebuit sa urce pe munte pentru un turist inconstient.


Miercuri, 17 august 2011 - 16:32  

cretnataflet
cretnataflet..

 
4
Nu suna prea umana povestea asta. O fi adevarata? E greu de crezut ca sunt oameni capabili de asa ceva.


Miercuri, 17 august 2011 - 17:34  

miparv
miparv
Rucsac
 
5
Imi aduce aminte de o replica din filmul PLANETA MAIMUTELOR respectiv "nu suntem oameni dar vom da dovada de omenie".


Miercuri, 17 august 2011 - 17:44  

conrad
conrad
(admin)

 
6
Stirea asta ar fi aratat mai bine pe acest site, fara expresii ieftine de genul "momente de groaza", "in creierii muntilor"...
In rest, am aceeasi senzatie ca si amadeuss.


Miercuri, 17 august 2011 - 17:51  

pauless
pauless

 
7
Nu cred ca e trasa de par povestea, nu vedeti ca erau niste pustani?

http://www.bistriteanul.ro/VIDEO_Turist_abandonat_de_prieteni_in_
varful_muntelui-1313560917907.html


Miercuri, 17 august 2011 - 19:08  

jhony
jhony
Busola
 
8
Poate va este de folos si stirea din mesagerul de Bistrita. Poate este mai corecta.

Un turist în vârstă de 24 de ani a fost salvat de jandarmi și salvamontiști, după ce acesta a fost în imposibilitate de a-și continua traseul alături de ceilalți drumeți ai grupului din care făcea parte. Tânărul a cerut ajutor pe 112, fiind recepționat de dispeceratele Ambulanței, Jandarmeriei și Salvamontului, azi, la ora 10.21. O patrulă de jandarmi, formată din plt. Leontin Sângeorzan, sg.maj. Liviu Cicioc și sg.maj. Vasile Nistor, și angajați ai Serviciului Salvamont Bistrița-Năsăud au ajuns la locul indicat – zona Lacului Lala - în jurul orei 13.30, după ce au parcurs pe jos un traseu anevoios, informează dispecerul de serviciu al Inspectoratului Județean de Jandarmi. Potrivit acestuia, turistul era echipat corespunzător, dar făcuse insolație și nu și-a mai putut continua drumul. Deși se simțea rău, acesta era conștient și cooperant. Echipele de intervenție i-au acordat măsurile de prim-ajutor și îl transportă acum până în zona drumului de acces, de unde urmează a fi preluat de o ambulanță pentru a fi dus la spital. Potrivit celor precizate de jandarmi, în prezent tânărul se află în afara oricărui pericol.

http://www.mesagerul.ro/2011/08/16/turist-salvat-de-pe-munte

Sau poate stirea asta este mai utila.

Marți, în jurul orei 10.30, Postul de Jandarmi Montan Rodna a fost anunțat prin dispeceratul inspectoratului că în zona Lala Mare, în apropiere de Vârful Ineu, se află un turist de 24 ani care are nevoie de ajutor. Imediat s-a format o echipă din trei jandarmi și un salvamontist voluntar din Rodna care au început anevoiaoasa urcare pe munte. “Ajunși la locul indicat de către persoana în cauză, au constatat că acesta este de negăsit, motiv pentru care nu au renunțat la căutări și au hotărât să mai urce aproximativ 2 km (o jumătate de oră de mers). Intuiția le-a fost răsplătită, tânărul fiind găsit în zona Lala Mică, așa cum au sperat, în jurul orei 13.15”, se arată într-un comunicat al jandarmeriei. Acesta era dezhidratat, prezenta stări de vomă și tremurături, dar totuși conștient - victimă a insolației. Tânărul, în excursia sa, mai fusese însoțit de 6 persoane, dar nu a mai făcut față traseului și a fost abandonat de aceștia. Echipa de intervenție i-a acordat primul ajutor, fiind apoi transportat până Lala Mare, unde echipei i s-au adăugat și membri ai Serviciului Salvamont Bistrița. Aceștia l-au transportat în continuare până la locul Șaua Gagi de unde a fost preluat de serviciul SMURD (ora 17.40) pentru a fi dus la o unitate spitalicească pentru investigații.

http://www.rasunetul.ro/turist-abandonat-de-prieteni-ajutat-de-ja
ndarmi


Miercuri, 17 august 2011 - 19:15  

rododendron
rododendron
Caraba
 
9
Rata, Amadeus si mai era cineva,voi ce nu ati inteles ? Ce tot aveti de carcotit? Ce tot lipseste ,ce nu va e clar? Poate a fost o farsa de-a salvamontului ,ca sa arate cat de eficient este nu? Trebuie sa moara omul ca sa intelegeti ca era sa se intample ceva foarte grav? In loc de o reactie de genul" cum de unii pot face asa ceva,lasand un om bolnav pe munte",vad mesaje gen: "povestea are ceva lipsa" . Asta nu e o poveste ,e realitate .urata realitate.Mai conteaza cum e prezentat evenimentul ,cand este atat de descalificant ce au facut acei "camarazi de munte"? Adica noi ne mai intrebam daca este adevarat sau stiu eu ...poate suntem "duri" si acest eveniment e nimic ,adica fara maini ,picioare rupte ,fara decese. Altcineva de mai sus ,scrie ca e nepotrivita expresia "momente de groaza". Sunteti niste duri pe bune,ironic vorbind,dar baiatul ala cu siguranta ca a trait momente de groaza cand a realizat ca a fost lasat acolo si nu e nici o gluma,mai ales ca nu se putea deplasa singur.Daca pentru unii e banal sa cobori de la Lala pe vreme buna ,ei... pentru acel tanar nu a fost deloc banal.Nu dau sfaturi la nimeni ,dar nu pot fi impasibil cand vad ca pe unii ii deranjeaza cum a fost data stirea ,in loc sa ramana stupefiati de faptul ca un om (care nu se putea deplasa si nu conteaza din ce motiv) ,a fost ABANDONAT de camarazi pe munte.Condamn gestul acelor "camarazi" si daca tot mi-as permite sa dau un mic sfat ,ar fi acesta:Fratilor ce ati abandonat un om neputincios,nu mai urcati pe munte in viata voastra si priviti-va in oglinda in fiecare dimineata ! Si nu vreau comentarii la ce am scris ,va rog abtineti-va !


Miercuri, 17 august 2011 - 22:14  

luna
luna
Busola
 
10
Si eu sunt de acord, asa ceva nu se face !!! Chiar si un turist sigur daca intalnesti pe munte trebuie sa il ajuti si sa stai pana ajunge salvamontu daca are probleme serioase. Insa aici e mult mai grav, l-au lasat acolo si cel mai probabil restu turei a stat/era planificat sa stea cu altcineva in cort iar proprietarul cortului a plecat, lasand practic un om sub cerul liber pe munte si stiind ca e bolnav. Nu e acceptabil !!! Sper ca nimeni de pe acest portal nu ar face asa ceva, cum nici eu nu as face si cel putin pana acum nu credeam nici pe altii instare.


Miercuri, 17 august 2011 - 23:20  

andrei.st
andrei.st
(admin)

 
11
Trist si rusinos... sunt la finalul cartii "Dark Shadows Falling" (Umbre intunecate) a lui Joe Simpson si chiar raman fara cuvinte. Daca asa ceva s-a intamplat cu adevarat atunci imi este mila de specimenele care au uitat ce inseamna a fi OM.


Joi, 18 august 2011 - 01:29  

ratza
ratza
Busola
 
12
rododendron, nu mă abțin de la comentarii; fie că-ți place, fie că nu, trăim într-o țară încă liberă. Am negat eu povestea? Nu.

Contează enorm cum e prezentată o știre. Știi că jumătate de adevăr e cea mai bună minciună? Frumos ar fi fost dacă jurnaliștii-i căutau și pe "prietenii" lui pentru a le cere un drept la replică.

Mă întreb totuși unde i-o fi rucsacul, ar putea fi un caz de jefuire parțială.


Joi, 18 august 2011 - 08:16  

amadeuss
amadeuss

 
13
Nu incerc sa le justific actiunile acelor persoane, daca asta ar fi tot adevarul si eu cred ca este un gest josnic si de condamnat. Dar in acelasi timp ma gandesc ca POATE au stat cu el pana s-au asigurat ca urmeaza sa vina salvamontul, POATE chiar el i-a sfatuit sa plece fiind sigur ca urmeaza sa ajunga salvamontul si nu are sens ca ei sa piarda trenul si sa intarzie la servici, POATE ca nu era asa de grav din moment ce doctorul de la smurd l-a intrebat ce-l doare si el a raspuns nimic, l-a intrebat daca ameteste sau daca este amortit si el tot nimic, POATE ca in dimineata respectiva a baut mai mult decat paharelul de vodka recunoscut in fata doctorului si se stie ca alcoolul te deshidrateaza, POATE ca avea vreo boala preexistenta si asta l-a afectat, POATE ca nu chiar l-au abandonat doar i-au lasat telefon cu semnal si apa. Sunt cam multi de POATE. Asta se intampla cand povestea este unilaterala, cum bine spune si ratza, trebuia sa vorbeasca si cu prietenii inainte sa-i condamne. Nu consider ca este vina prietenilor pentru inconstienta lui.

Si ca sa fiu cu adevarat rau si insensibil, POATE doar ii era lene sa se coboare de pe munte.


Joi, 18 august 2011 - 09:49  

pauless
pauless

 
14
amadeus si ratza, POATE era mai bine sa va abtineti. Tineti neaparat sa aveti voi ultimul cuvant, chiar daca spuneti prostii? Cocalarii aia l-au lasat singur acolo, ce e asa greu de priceput? S-au dus sa prinda trenul spre Iasi (parca), zice clar ins tire, deci n-au stat dupa nici un salvamont. L-au lasat acolo, pur si simplu.


Joi, 18 august 2011 - 10:10  

dinac
dinac
Coarda
 
15
Si parerea mea: daca tanarul de 24 de ani a fost lasat cu buna stiinta in acea stare, atunci acei prieteni sunt adevarati marlani, fara scoala vietii, fara Dumnezeu. Punct.


Joi, 18 august 2011 - 10:12  

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
16
Din rolul avocatului diavolului: doi buni amici de-ai mei, cu o gramada de ani si trasee de munte in spate, a ajuns la un moment dat pe un traseu al carui marcaj dadea mari semne de absenta. Cu harta in mana s-au pozitionat corect dar, pentru mai multa siguranta a sunat la 112. Jandarmeria montana din zona le-a confirmat ca sunt pe traseul corect si, asa cum era normal, au fost rugati sa tina legatura cu ei. O ora mai tarziu au ajuns la un drum forestier, vis-a-vis de niste salase locuite (dar la care nu puteau sa ajunga fiind despartiti de un rau relativ mare). Au sunat iar la Jandarmerie pentru a cere indicatii in ceea ce priveste locul unde ar putea sa treaca apa. Acestia le-au spus sa ramana pe loc si au venit dupa ei, gasindu-i exact pe pozitia comunicata de catre amicii mei. Povestea s-a terminat la o bere, la un festival din zona acolo unde erau prezenti si jandarmii.

Stirile ce au urmat actiunea au sunat asa: "Doi turisti fara experienta in urmarea marcajelor", "rataciti, in pericol sa fie mancati de animale" etc. etc.

Deci? Punct!?! Sau poate ca ar fi normal sa asculti ambele parti inainte de a presupune corect ceea ce se relateaza?

Am sa intru si eu de partea cinicilor si am sa spun ca, dincolo de prostia amicilor, alcoolul, caldura si efortul nu se impaca.


Joi, 18 august 2011 - 10:44  

conrad
conrad
(admin)

 
17
In plus, a parasi pe cineva (pe munte sau oriunde altundeva) aflat in nevoie, este ilegal conform legilor din Romania. Cu siguranta, Jandarmeria Romana stie asta. Totusi, de ce nu s-a pomenit nimic despre pornirea unei anchete impotriva celor care au "parasit victima"?
De aceea am mentionat expresiile de prost gust, de jurnalism facut de mantuiala, doar de dragul "senzationalului", cum ar fi "momente de groaza", "in creierii muntilor"... Dar vad ca expresiile astea au priza la public!

Ceva s-a intamplat acolo. Dar nu ce aflam noi din stirile din Mass-Media, asta cu siguranta!
Pana nu stiti exact ce s-a intamplat, nu mai dati cu pietre si nu mai puneti punct.


Joi, 18 august 2011 - 10:54  

ratza
ratza
Busola
 
18
pauless: Mie îmi place să analizez ce văd, aud și simt în jur. Abia pe urmă emit o părere. Nu știu cum ți-a rezultat ție că vreau să am ultimul cuvînt. Ești foarte rapid la pus etichete. Poate ar fi bine să te abții. Poate nu. Înțelegi unde bat?

Nu sînt de acord cu ceea ce se presupune că au făcut partenerii lui de tură. Mi-e greu să cred că 6 inși își pot lăsa un prieten să moară, fără să dea un nenorocit de telefon. Chiar dacă nu le era prieten, asta implică automat faptul că respectivii nu au niciun fel de conștiință (sau poate iubesc animalele mai mult ca oamenii, cunosc cazuri). Mi-e și mai greu să cred că, în goana după senzațional, "jurnaliștii respectivi" nu au căutat mai departe să vadă și să arate lumii fiarele care l-au lăsat de izbeliște.

În mod sigur lucrurile au stat altfel decît cele prezentate în știrea asta de OTV.


Joi, 18 august 2011 - 11:26  

snowbest_of
snowbest_of
Cort
 
19
Pentru unii accidentele cu adevarat grave le-a creat dependenta, si atunci cand apare un accident sau un eveniment mai putin palpitant pentru ei, inseamna ca acel eveniment este unul din gama soft, adica nu le poate ajunge pana in sange informatia, sunt foarte greu de impresionat!

Si daca bine imi aduc aminte un caz de acest gen s-a petrecut in Bulgaria, o fata ranita destul de grav, restul grupului isi continuat ascensiunea pana pe un varful " mai important ca si o viata de om "
Grupul face parte din acest portal.


Joi, 18 august 2011 - 12:44  

andreeaa
andreeaa

 
20
ce prieteni adevarati...Doamne Doamne...


Joi, 18 august 2011 - 13:14  

camelia1986
camelia1986

 
21
nu numai ca l-au lasat singur, nici macar n-au sunat ei la 112.....aici mi se pare dubios


Joi, 18 august 2011 - 13:42  

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
22
Stirea pare destul de clara, cu toate ca e prost scrisa.
Tanarul a crezut initial ca e o gluma...

Chiar exista aceasta lege, conrad?

Ce nu pricep eu de ce a fost "extrem de dificila" salvarea. Cei care au trecut pe acolo stiu ca nu e chiar asa de "foarte accidentat" traseul, mai ales pentru niste salvamonti. Daca asta e extrem de dificila, ma intreb cum pot fi catalogate salvarile din abrupturile alpine, iarna.


Joi, 18 august 2011 - 18:30  

zaganu
zaganu

 
23
Este greu sa formulam judecati nefiind implicati direct insa un lucru este sigur
din pacate, acei "prieteni" cu siguranta nu erau prietenii nefericitului drumet.
O lectie de viata pentru toata lumea.


Joi, 18 august 2011 - 23:03  

jhony
jhony
Busola
 
24
@florinbala..
Cu masina se poate ajunge usor din Pasul Rotunda pana in Saua Gagi.
Numai ca tanarul era la Lala Mica. Lala Mica-Lala Mare este de mers 30 minute; Lala Mare-Saua Gagi o ora. Daca mergi cu degetu in gura.
De la Lala Mare spre Saua Gagi exista o mare de jnepeni pe care cu greu ii traversezi daca trebuie sa transporti si un bolnav.
Salvamontistul care a facut primele cautari este voluntar.


Joi, 18 august 2011 - 23:26  

adriannegoita
adriannegoit..
Caraba
 
25
@snowbest_of: cred că-mi amintesc despre ce vorbești în legătură cu Bulgaria. A fost acolo un lanț de erori care stârnise o grămadă de comentarii... Important este că persoana accidentată a trecut cu bine peste incident și urcă în continuare pe munte. Carpati.org

Ca să existe și o notă pozitivă într-o astfel de discuție, vă trimit către un mic și vechi jurnal de al meu pentru o ieșire în Făgăraș cu un om pe care urma să-l întâlnesc pentru prima dată în gară, om pe care nu l-am mai văzut de atunci: http://adriannegoita.tripod.com/id34.html

Un astfel de episod este greu de uitat. Am plecat nepregătit, am avut vreme proastă dar și un partener de drum foarte bine pregătit (Dorin) alături de un altul (fratele meu) destul de bine pregătit dar, cred eu, mai puțin capabil în acea perioadă să rezolve o situație critică.

În ciuda exemplelor prezentate în știre, sunt de părere că majoritatea oamenilor care umblă pe munte nu te lasă baltă dacă dai de belea.


Vineri, 19 august 2011 - 13:12  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,3414 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2021) www.carpati.org