Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Iunie 2025
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Iulie 2025
LMMJVSD
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Online

Vremea
Varful Piatra Mica
Muntii Piatra Craiului

O turista din SUA a fost ucisa de un urs in Bucegi (Muntii Bucegi)

O stire preluata de pe hotnews.ro:

Incident tragic in muntii Bucegi. O turista din Statele Unite a murit dupa ce a fost atacata de un urs pe Valea Ciobanului, transmite Realitatea TV. Potrivit martorilor, mai multi turisti au fotografiat o ursoaica pe Platoul Babele, iar aceasta, agitata din cauza blitzurilor si din cauza unor caini, a atacat un grup de turisti, care se aflau in zona.

O turista de cetatenie americana a murit in urma atacului, in timp ce alte doua persoane au fost ranite usor. Ursoaica a atacat ulterior si cateva corturi din zona, fara a mai face insa victime.

Tanara din Statele Unite avea 31 de ani. Celelalte doua victime sunt un turist roman care ii insotea pe strainisi o alta turista din SUA, in virsta de 27 de ani.

Sambata un grup format din doi cetateni israelieni, trei cetateni americani si un roman au plecat din statiunea Busteni, cu intentia de a urca la cabana Babele din masivul Bucegi.


Din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, telecabina nu a functionat iar turistii au fost nevoiti sa parcurga acest traseu pe jos. Mai mult, pentru ca la cabana Babele, turistii nu au gasit loc de cazare pentru a ramane peste noapte, ei au fost nevoiti sa coboare pe jos, spre cabana Caraiman.

In drumul lor spre cabana, cetatenii americani au ramas in urma grupului si au fost atacati de urs.

Turista din SUA, care si-a pierdut viata a suferit o fractura de coloana cervicala, iar unul dintre brate i-a fost sfasiat de animalul care a atacat-o.

Angajatii Ocolului Silvic Azuga si cei ai Administratiei Parcului National au plecat in cautarea ursului care i-a atacat pe turisti. In plus, pentru a preveni eventuale atacuri asupra turistilor in zona actioneaza o echipa din cadrul Ocolului Silvic.



Duminică, 24 iunie 2007 - 19:47 
Afisari: 4,327 


Postari similare:





Comentariile membrilor (35)

cristi_dav
cristi_dav
Busola
 
1
fereasca Dumnezeu Carpati.org ... odihneasca-se in pace !


Duminică, 24 iunie 2007 - 21:03  

adrian85
adrian85

 
2
naspa frate Carpati.org Eu am umblat doar prin Bucegi si de anul trecut am inceput sa merg si cu cortul! Sunt mai novice, ce faci daca vine ursu? sau ce trebuie sa faci ca sa nu vine ursu? Ascunzi mancarea? Nu faci galacie? Cineva mi-a spus ca sa arunci cu piper de jur imprejur?


Duminică, 24 iunie 2007 - 21:16  

quijote
quijote
Caraba
 
3
Mass-media relateaza in mod diferit stirea: unele surse afirma ca atacul asupra corturilor a avut loc inainte de atacul asupra grupului din Valea Ciobanului, in timp ce altele sustin ca ursul a atacat corturile dupa atacul fatal asupra femeii de origine americana.

Din cat am inteles eu, evenimentele s-au desfasurat in felul urmator:

Sambata, 23 iunie, în jurul orelor 21- 22, ursoaica cauta hrana in zona cabanei Babele. Initial turistii s-au apropiat destul de mult de ea, incercand sa obtina o fotografie cat mai reusita. Agitata din cauza blitzurilor, ursoaica a devenit agresiva, atacand turistii. Un tanar care incerca sa se refugieze in cort a fost muscat de brat, dar a reusit sa scape. Cabanierul si turistii au folosit pietre, petarde si focuri de arma, in cele din urma reusind sa alunge ursoaica.
Starea de agresivitate a animalului fost declansata de aici, iar la coborare, la intalnirea cu un grup de turisti, a actionat din instinctul de aparare. Pe Valea Ciobanului a atacat doua femei dintr-un grup de 6 turisti, (trei americani, doi israelieni si un roman) care coborau de la cabana Babele spre cabana Caraiman. In prima faza ursoaica a atacat-o pe turista americana Katie Evans(?), a zgariat-o si muscat-o, dupa care s-a napustit asupra unei alte turiste (Sarah), pe care a ranit-o. Apoi animalul s-a întors la Katie, de data asta atacul fiind fatal. I-a rupt gatul. Femeia a sangerat masiv si a murit. In tot acest timp, ceilalti turisti, printre care si John Evans, sotul victimei, au fugit inapoi la cabana Babele pentru a cere ajutor. Cei mai curajosi i-au sarit in ajutor, reusind cu greu sa determine ursoaica sa se retraga. Dar a fost prea tarziu. Katie isi dadea ultima suflare. In timp ce corpul femeii era dus cu targa la cabana, ursoaica dadea in continuare tarcoale locului.

Salvamontistul Andi Mihai a declarat : "Ursul poate deveni agresiv din cauza zgomotului, al tipetelor si al fotografiilor, iar turistii trebuie să fie precauti".

Florin Vintila, seful Centrului de Jandarmi Montani Sinaia, a declarat: "Se pare ca ursul ar fi fost fotografiat, cu putin inainte de a ataca, de un alt grup de turisti, care ar fi aruncat si cu pietre in el. Noi am gasit o persoana decedata si doua ranite usor. Femeia decedata a fost preluata de Serviciul de Medicina Legala Prahova si transportata la morga, iar cei doi raniti au fost dusi la Spitalul din Sinaia, unde au primit ingrijiri medicale si sunt in afara oricarui pericol”.

O echipa de la Ocolul Silvic a pornit in cautarea ursoaicei. Vor sa ramana pe munte mai multe zile si sa o urmareasca de la distanta pentru a-i studia comportamentul. Abia apoi vor decide daca trebuie impuscata sau nu.

Autoritatile sustin ca ar trebui interzisa camparea in zona. Reprezentanti ai asociatiilor din domeniul protectiei mediului spun ca ursii agresivi trebuie mutati din zonele turistice.
Specialistii cred insa ca in acest caz, oamenii sunt de vina, pentru ca au provocat animalul.


Da, foarte trist, aportul inconstientei oamenilor la producerea acestei tragedii este destul de mare.

................

@andrei sper ca nu te superi pentru completari, dar in timp ce scriam stirea, am vazut ca a aparut postata stirea ta, si am zis ca nu are rost sa mai scriu una cu acelasi subiect


Duminică, 24 iunie 2007 - 22:03  

andrei
andrei
Busola
 
4
Nu am de ce sa ma supar, oricum, se vede ca ai avut mult mai multe informatii.

Mai am si eu insa o nedumerire totusi, care e Valea asta a Ciobanului? ca n-am auzit niciodata de ea (mai ales in zona dinspre Babele spre Caraiman...)


Duminică, 24 iunie 2007 - 22:37  

quijote
quijote
Caraba
 
5
sincer, nici eu nu stiu. nu cunosc forte bine zona. am incercat sa ma informez din cat mai multe surse posibile. multe relatari sunt contradictorii. rezumatul postat de mine reprezinta modul in care am inteles eu ca s-au intamplat lucrurile.
valea ciobanului aparea in majoritatea surselor. probabil e o denumire mai putin cunoscuta...

poate in zilele urmatoare vor apare si relatari ale unor martori oculari, si vom putea intelege corect ce s-a intamplat.


Duminică, 24 iunie 2007 - 22:45  

quijote
quijote
Caraba
 
6
uite ca deja a aparut pe alpinet2k o relatara a unui martor ocular. probabil vor mai apare. povestea pare destul de complicata.
nu se stie daca erau doi ursi, nu unul,(?!?)...unul la caraiman, altul la babele; au fost mai multe grupuri care au pornit in ajutorul victimei, si dinspre caraiman si dinspre babele, etc.

cred ca va trebui sa mai asteptam pana vom avea o imagine completa si cat mai aproape de realitate...

imi cer scuze pentru inexactitatile din rezumatul meu. nu am avut intentia de a dezinforma. am fost indus in eroare de "profesionalismul" jurnalistilor...


Duminică, 24 iunie 2007 - 23:04  

darkhriss
darkhriss
Coarda
 
7
Eu de ani intregi merg in Bucegi, dar niciodata nu am intalnit ursul...
Dar, cum a intrebat si adrian85, ce trebuie sa faci daca il intalnesti?


Duminică, 24 iunie 2007 - 23:05  

radmar
radmar
(admin)

 
8
Trebuie intai sa spun ca este destul de trist acest eveniment... sa vii in luna de miere si apoi sa te intorci acasa in situatia asta.

Acum: >>Salvamontistul Andi Mihai a declarat : "Ursul poate deveni agresiv din cauza zgomotului, al tipetelor si al fotografiilor, iar turistii trebuie sĂŁ fie precauti"


Duminică, 24 iunie 2007 - 23:17  

radmar
radmar
(admin)

 
9
Mesajul anterior e incomplet. Cand o sa-mi mearga netul bine o sa incerc sa-l postez iar.


Duminică, 24 iunie 2007 - 23:21  

baerli
baerli

 
10
nu era prea tarziu ca turistii sa caute o noua cabana? credeam ca exista o lege(scrisa sau nescrisa) : daca niste turistii sosesc dupa ora 18 la o cabana , cabanierul trebuie sa le dea voie sa doarma acolo (desi nu mai sunt locuri)- ma insel?


Luni, 25 iunie 2007 - 08:19  

mvc
mvc
Caraba
 
11
Poate cu ocazia asta se vor lua niste masuri concrete privind urshii din Bucegi !! Chiar au devenit o problema !

Oamenii au partea lor de vina. Insa platesc, din pacate, niste nevinovati... La Gura Diham, Babele, Padina sunt indivizi care "strica" urshii, iar animalele ataca apoi turistii intalniti in cale. Ce vina au ei ???

Personal am intalnit ursul in mai multe randuri si va asigur ca intalnirea nu-i tocmai placuta! Evident, nu era vorba de o locatie "umblata" precum cele mentionate mai sus, ci eram pe niste trasee "mai ascunse".

Urshii s-au inmultit in Bucegi. Ma gandesc ca folosind tranchilizante ar putea fi mutati in alte parti.


Luni, 25 iunie 2007 - 09:43  

mvc
mvc
Caraba
 
12
pt baerli : da, cabanierul ar trebui sa primeasca pe oricine care vine la un moment dat. Acum ora 18, in conditii de vara si cu alta locatie in apropiere (Caraiman, Piatra Arsa), nu mi se pare tarzie. Desigur, depinde si care erau conditiile meteo.

Insa, in primul rand trebuie ca persoana-cabanier sa fie OM.

PS. Nu vreau sa fiu inteles gresit: NU am nimic cu cei de la Babele sau alta locatie ! Si trebuie sa recunoastem, nici turistii nu-s intotdeauna turisti...


Luni, 25 iunie 2007 - 09:50  

mirunita
mirunita

 
13
nu stiu cum este treaba cu mutatul ursului, dar anul trecut ne-am trezit in ORASUL FAGARAS cu un urs...cei care au fost in oras stiu ca este la o buna distanta de munte, este depresiune submontana, dar asta nu prea ar explica prezenta lui pe strazile orasului. Acest lucru poate fi confirmat de Ocolul Silvic Fagaras.
acum nu zic ca cineva l-ar fi plasat in oras cu speranta ca el se duce spre munte singur (probabil credeau ca imediat e un fel de deal ca tampa si se duce singur)...dar nici nu cred ca trecea prin 10 sate fara sa gaseasca mancare si tinea neaparat sa vada tomberoanele din oras


Luni, 25 iunie 2007 - 10:23  

eroszoli
eroszoli

 
14
Eu am mai intilnit urs fata in fata kam 3 metri. In munti HASMASUL MARE. Chiar nu tocmai ma bucuram la momentul respectiv. Am stat nemiscat. Am asteptat cit am putus, si incet m-am retras in padura spre vale dar cu miscari foarte incete. Dupa 2 minute s-a retras si el. Astfel am evitat orice conflict. Eu respect foarte mult animalele. Nu stiu daca m-as intilni cu un Urs infuriat cum m-as scoate din situatie. Im-i pare rau pentru victime, si ...se se gindeasca cei care le-au suparat Pe urs. Comportamentul turistilor respectivi nu a fost deloc corecta.


Luni, 25 iunie 2007 - 10:25  

underboy
underboy

 
15
"Urshii s-au inmultit in Bucegi. Ma gandesc ca folosind tranchilizante ar putea fi mutati in alte parti."

INCORECT

Nu avem nici un drept sa-i mutam din mediul lor natural ... nu uitati ca NOI SUNTEM IN TERITORIUL LOR si nu invers ! Si faptul ca s-au inmultit ar trebui sa ne bucure (desi nu cred ca avem dovezi in acest sens) ar trebui sa ne bucure, sunt tari care nu mai stiu ce masuri sa adopte pentru a dezvolta numarul de exemplare.
Faptul ca ei ajung in locuri unde normal nu au ce cauta este numai vina autoritatilor care nu i-au masuri ... mare parte dintre aceste animale sunt infometate, de aceea dau buzna in sate si prin tomberoanele oraselor.
Se stie ca nu e bine sa te apropii de ursi in general si mai ales de femelele care au pui, nu cred ca daca un urs te vede la cateva sute de metri, te va ataca ... din contra ... omul inhata aparatul de fotografiat sau ceva de mancare si se duce sa vada "minunea" ... de aici incidentele neplacute ... iar ca sa evitati vizitele neplacute in cort urmati sfatul care mi-a fost dat si mie de un padurar ... toata mancarea se pune intr-o punga/sacosa ... agatata intr-un brad la cativa metri de cort ... ursii au un miros foarte dezvoltat si daca te apuci sa gatesti in zonele populate de ei ai toate sansele sa dai nas in nas cu unul, fiind atrasi de miros, vor gasi mancarea ... mai bine in apropiere de cort decat in el.
Un prieten a patit asta dupa ce a prajit cateva bucati de carne la cort in zona Diham ... ursul a aparut in cateva ore atras de miros ... a desfacut cortul cu ghearele ... si a luat ... bucata de slanina cu care amici au uns gratarul. Pe ei pur si simplu i-a ignorat.
Am vazut si aici jurnale in care omul s-a apropiat destul de mult de un exemplar pentru a-l fotografia ... ce se intampla daca reactiona violent acel exemplar ?


Luni, 25 iunie 2007 - 10:42  

alexy
alexy

 
16
intr-adevar, nefericita intamplare; nu shtiu ce ash face dak m-ash intalni eu cu ursul, cred k ash ramane atat de uimita incat nu ash mai putea sa fac niciun pas; totushi e bine sa ii lasi in pace pe urshi, pt k numai in caz contrar se intampla lucruri de genu;


Luni, 25 iunie 2007 - 11:11  

quijote
quijote
Caraba
 
17
am mai vazut relatarea unui martor ocular. inca nu e clara ordinea evenimentelor, dar e clar ca ursul s+a apropiat de cabana caraiman fara sa-i fie frica nici de caini nici de nimic. problema cea mare este faptul ca este hranit sau gaseste hrana in jurul cabanelor. pentru ca ursul "invata" ca in felul asta poate obtine hrana. si dupa aceea cand ii este foame, nu ezita sa se apropie de cabane sau de oameni. acelasi situatie ca la tomberoanele din brasov.
daca nu ar gasi hrana, nu ar avea de ce sa vina...


Luni, 25 iunie 2007 - 11:57  

radmar
radmar
(admin)

 
18
Revin cu mesajul.

Acum: >>Salvamontistul Andi Mihai a declarat : "Ursul poate deveni agresiv din cauza zgomotului, al tipetelor si al fotografiilor, iar turistii trebuie s�£ fie precauti..

In taberele la care am participat pana acum, in zone salbatice, in fiecare noapte erau la foc echipe de cel putin 2 oameni care faceau de planton. Am avut parte si de vizite, ce au au fost respinse cu galavie si urmarirea ursului cu lanternele. Astfel el nu a intrat in perimetrul taberei.

Problema care se pune este urmatoarea: daca vine ursul la tabara de corturi eu ce fac? Pt ca aici vine el special si nu este o intalnire din greseala nas in nas. Va terbui cumva sa ma gandesc sa nu-l speriu mai tare decat este cazul, ca nu cumva mai tarziu, speriat fiind sa atace pe altcineva? In cazul asta ar trebui sa-l iau la un pahar de vorba cutzu-cutzu? Ei bine, io n-am curajul asta si prin urmare tot cu galagie si lanterne il voi indeparta din tabara.

Decat sa ma manance pe mine in speranta ca poate mai tarziu nu va manca pe nimeni, mai bine incerc sa scap cumva de el. Bine inteles, prin tehnici nu agresive, adica nu ma duc sa-l alerg, sau sa-i fac poze, ci voi ramane in perimetrul taberei, la foc si voi actiona de acolo.

Asta a fost valabil pt ursii din salbaticie. In Bucegi se pare ca este deja alta situatie. Ursii din aceasta zona, sunt tot timpul inconjurati de oameni, poate mai mult de cei care mergem cu adevarat pe munte, decat de fripturisti si pantofari, pt ca aproape toate valcelele si crestele Bucegilor sunt parcurse des de catre alpinisti. Cred ca de multe ori ursii ne-au vazut pe aceste trasee, dar nu s-a intamplat nimic, dar ei oare ce reactie au cand dau de noi pe un valcel, vor sa ne ocoleasca prin alta parte, pe acolo dau de alti alpinisti, mai sus pe o creasca aude altii si tot asa. Asta ar terbui sa ne dea gandit tuturor alpinistilor care vrem sa nu lasam valcel si creasta nebatut din acesti munti, zone care alta data erau doar ale ursilor.

Numai bine!


Luni, 25 iunie 2007 - 12:17  

radmar
radmar
(admin)

 
19
//off topic

Rog un admin sa verifice in detaliu ce se intampla aici de trebuie sa incerc de cateva pana reusesc sa postez mesajul corect... (altfel spus, la comentarii nu-mi apare tot mesajul decat dupa cateva incercari)


Luni, 25 iunie 2007 - 12:19  

sobypunk
sobypunk
Caraba
 
20
Mda. Super naspa. Narcis, cabanierul de la Caraiman s-a dus la locul faptei. Au dat cu petarde, au urlat, pe urs nu-l interesa. Au gasit ursul mancand din tipa. Acum mai mult ca sigur o sa omoare ursul, ca a dat de gust de carne de om.


Luni, 25 iunie 2007 - 13:12  

quijote
quijote
Caraba
 
21
vad acum la stiri: duminica seara in brasov si in sinaia, turistii se apropie de ursi, ii fotografiaza, blitzuri, etc.
oamenii nu invatza nimic din cele intamplate. e doar o problema de timp pana la urmatorul incident grav...


Luni, 25 iunie 2007 - 13:14  

sobypunk
sobypunk
Caraba
 
22
Cica ursul le-a luat un rucsac, iar ei s-au dus dupa urs ca sa recupereze rucsacul. asa a inceput totul. Carpati.org Deci eu zic ca puteau renunta la un rucsac. Cum doamne sa te duci sa iei mancarea din mana ursului.


Luni, 25 iunie 2007 - 13:33  

sabinr.
sabinr.

 
23
Salutare.
Se spune ca ursul nu ataca aproape niciodata omul.
Sunt si exceptii: ursoaica cu pui, apropierea prea mult de barlog sau de urs, intalnirea intamplatoare cu un urs ranit, haituit, etc.
De la padurari, ciobani, vanatori, cabanieri am invatat ca atunci cand strabati trasee salbatice, paduri rar frecventate de om e bine sa faci galagie. Ursii au auzul si mirosul foarte bine dezvoltate, te simt de la departare si te evita. Astfel riscul de a te intalni nas in nas cu el se reduce drastic.
Personal cand campez chiar si in zone mai putin salbatice, nu las niciodata mancare in cort. O agat in copaci la ceva distanta de cort peste noapte.
Noroc bun!


Luni, 25 iunie 2007 - 14:12  

gabriella
gabriella
Caraba
 
24
Am aflat astazi de dimineata despre aceasta intamplare nefericita, de la o colega de serviciu care m-a sfatuit sa fiu cu luare aminte cand merg pe munte. Nu mi-a dat multe amanunte ci doar ca un strain a fost "mancat" de urs! hahahah

Merci, Andrei, pentru informatii mai concrete si cred ca este un semnal de alarma pentru a intelege ca trebuie sa acordam o mai mare consideratie mediului natural! Desi s-ar putea sa imi pun pe unii in cap (in sens figurat Carpati.org), realitatea este ca cei mai multi nu respecta fauna si flora muntelui iar rezultatul se vede nu numai in acest caz, dar si in multiplele imprejurari in care noi, cei care avem un simt al raspunderii mai dezvoltat, ne uitam cu tristete si dezamagire ce se alege de munte, de paduri, de ape...

Haideti sa recunoastem, de cate ori nu v-a venit rau cand ati mers pe potecile cunoscute si ati gasit gunoaie, resturi de mancare si lemne arse, de cate ori nu ati fost "intampinati" de oameni care merg pe munte ca la picnic, de cate ori nu a strigat in voi clocotul maniei ca atatia si atatia au venit cu manele, gratare, corturi si bautura in zone protejate prin lege, de cate ori nu v-a venit sa ripostati la barbaria celor care rup flori, tipa si injura, de cate ori nu v-a durut sufletul cand ati vazut paduri intregi de copaci tineri retezati si lasati acolo fara mila... de cate ori...

Chiar daca par rea, prefer ca ursii "sa manance" cat mai multi oameni pentru ca asa poate inteleg ca muntele este un mediu unde nu poti sa iti bati joc! Nu este societatea unde fiecare face ce vrea! Nu este mediul cotidian unde fiecare traieste pe principiul "care pe care"!

Muntele are legile lui iar animalele sunt bogatia lui! Daca il calci pe "batatura", iti arata el! Carpati.org

In ceea ce priveste intalnirea cu vreun urs, bunicul meu m-a invatat de mica sa incerc sa las ursul in pace pentru ca el este pasnic si nu ataca decat pentru ca ii este frica sau prea infometat. Daca totusi esti singur (grupurile nu le ataca) si nu ai nici copac, nici "scorbura", fa pe mortul! Poate il pacalesti! Carpati.org


Luni, 25 iunie 2007 - 16:53  

adrian85
adrian85

 
25
Din cat am citit si prin alte parti doi martori care erau in Cabana Caraiman au spus ca atunci cand au intrat in cabana cei 2 raniti ca sa ceara ajutor ziceau ceva ca fata care a ramas in urma a facut pe mortul. Ca ei tot repetau "play dead". Deci nu prea o sa mai am incredere in practica asta. Dar nici nu ma gandesc ca as putea sa fac altceva in caz ca e la 1 metru de mine, poate decat sa incerc sa-i bag ceva in ochi sau mai stiu eu ce. Dar din fata monitorului e usor de vorbit.

Dupca cum spuneam eu nu am fost decat prin Bucegi. In ceilalti munti Parang, Retezat, Fagaras etc sunt tot la fel de multi ursi?


Luni, 25 iunie 2007 - 17:36  

gabriella
gabriella
Caraba
 
26
Eu am deviat un pic de la subiectul acestei stiri, in comentariul anterior, pentru a sublinia ca multi "sar calul" cand se afla pe munte - unii din ignoranta, altii din prostie, altii din fala! Nu cred ca acea fata nu stia ca ursul era un animal periculos si aici vin sa sustin parerile lui radmar si underboy care au afirmat ca de cele mai multe ori, omul o cauta cu lumanarea! Eu iti doresc, draga adrian85, sa nu ai niciodata "bucuria" de a testa nici una dintre "practici", adica metode. Daca o fi sau nu buna varianta cu "play dead", nu stiu dar asta mi s-a spus si cred ca daca ar fi vreodata sa dau nas in nas cu Mos Martin, pana o iau la sanatoasa, mai bine ma trantesc la pamant si nu mai misc in front! Poate i se face mila animalului sau isi da seama ca nu ii ajung nici pe o masea! Carpati.org Hai sa auzim de bine! Carpati.org


Luni, 25 iunie 2007 - 17:53  

quijote
quijote
Caraba
 
27
cu "play dead" nu stiu daca merge. se pare ca asa a facut si turista care a murit...daca te ataca,mai bine lasi rucsacul si fugi...cel mai probabil se va opri la rucsac, daca te "abordeaza" pentru mancare...daca e cu pui si reactioneaza ca sa-i proteje, nu stiu daca se mai opreste la rucsac...depinde si de distanta la care ai onoarea sa dai nas in nas cu el....

situatia a fost destul ce complexa, si se pare ca "vina" este impartita. nu mi se pare corect sa dam vina doar pe victima...pentru ca riscam sa nu invatam nimic din cele intamplate.

iar atitudini de genul "lasa sa manance ursu pe cati mai multi" ca poate asa invata lumea cum e cu muntele, mi se par total deplasate...gabriella, ai tu impresia ca daca o sa manance ursu pe cati mai multi, muntele va fi salvat de gunoaie, manele si gratare? eu cred ca te inseli.

am mai vazut o parere pe undeva, "las ca asa le trebe, americani idioti"...


Luni, 25 iunie 2007 - 18:12  

gabriella
gabriella
Caraba
 
28
Salut, quijote! Te rog sa citesti comentariul pe care l-am facut chiar inaintea ultimului postat de tine! Am spus ca am deviat putin de la subiect (si citeste acum primul meu comentariu) ca sa punctez ca de cele mai multe ori pe noi, oamenii, ne mananca spinarea si uitam ca animalele sunt fiare salbatice, manate de instinct si nu de ratiune! Daca le mai dai si apa la moara, unde ajungi... Nu e mai bine sa stai in banca ta? Pe de alta parte, nu sunt chiar atat de sadica incat sa imi doresc sa vad cadavre sfasiate de ursi, de lupi, de rasi sau ce s-o mai gasi prin padure; am folosit o metafora mai barbara, daca vrei, pentru a intelege ca daca un singur om sfasiat a pus pe jar o natiune intreaga si a speriat-o nitel, atunci este un avertisment pentru viitor!

Uite-te atent si vezi ca in comentariu "sa manance" are ghilimele!

Nu dau vina nici pe victima, nici pe urs dar este bine stiut (nu numai de la bunicul meu ci stiu asta ci si de la oameni de munte cu care am avut contact) ca ursul nu ataca decat daca ii este foame sau frica, sau daca este ursoaica insotita de puiul ei si si-l apara! Si apropo de afirmatia ta ca "riscam sa nu invatam nimic", atunci tocmai asta incercam sa portretizez, ceea ce am perceput eu ca si invatatura din experienta tragica despre care am auzit si citit!

Pana la urma, ideea este una singura: poti sa ai nenorocul de a te intalni cu ursul si ce faci? Faci pe "dresorul" sau incerci sa eviti o scena neplacuta? Si cum?

Iar in ce priveste "play dead", ai spus si tu ca "se pare" ca asa i s-a spus si ca ea a facut... Doar am spus ce mi s-a spus si mie, nu am probat, la fel cum nu pot sa fiu 100% ca ursul nu ataca, intotdeauna, decat daca ii e foame, daca ii e frica sau daca e ursoaica si are pui!

Pana la urma sunt niste pareri ale noastre si nu este aici un spatiu de a demonstra cine are dreptate fata de cine sau cine este mai grozav in fata cuiva! Motto-ul acestui site, chiar pe prima pagina, este "Pentru ca intotdeauna ai nevoie de un prieten!" Intelegi ce vreau sa iti spun? Nu ma lansez in dispute si nici nu vreau sa fim nici unul dintre noi tinta unor ironii sau fraze "bine" tintite!

La urma urmei, suntem niste oameni iubitori de munte, de frumos, de natura si daca noi nu dam un exemplu, care ne numim carpatisti si pretindem ca suntem ceea ce suntem, atunci ce pretentii putem sa avem la altii care nici macar nu sunt la curent cu minimul de informatie?

Te salut si poate ne-om intalni pe munte la vorba mai multa! Numai bine! Carpati.org


Luni, 25 iunie 2007 - 18:51  

andrei
andrei
Busola
 
29
Informatiile mai concrete se datoreaza lui quijote. Oricum, din ce am mai cautat si eu pe urma ca sursa de informare, sunt foarte multe contradictii in articolele din mass-media...

Daca ursoaica era deja agresiva... nu e o alegere foarte inspirata sa te mai intorci dupa rucsac. Carpati.org


Luni, 25 iunie 2007 - 19:05  

quijote
quijote
Caraba
 
30
Da, ai dreptate cand spui ca sunt doar pareri ale noastre. In ce am scris nu m-am referit doar la ce ai spus tu si in nici un caz nu am vrut sa te ironizez sau sa lansez dispute.

Am vrut sa arat doar doua lucruri:
1)circumstantele accidentului de sambata seara sunt destul de complexe si nu trebuie tratate cu superficialitate. Toti cei implicati (turisti, cabanieri, salvamontisti, etc.) au avut partea lor de "vina" si cu totii ar trebui sa invete (invatam) ceva din cele intamplate; sa dam vina pe urs sau pe victima care a murit...nu cred ca e bine;

2)acest gen de accidente nu au un rol educativ sau de sperietoare fata de munte. in seara urmatoare accidentului am vazut la stiri cum turisti din brasov si sinaia se apropiau de ursi, ii fotografiau- si le dadeau de mancare...singurii care se sperie atat de tare incat sa nu mai mearga pe munte sunt cei mai slabi de inger sau cei care se uita la stirile de la ora 5.

In general cand scriu ceva pe site, incerc sa imi exprim parerea intr-un mod constructiv. Nu scriu de dragul disputei sau al ironiilor. Dar, daca nu sunt de acord cu atitudinea sau parerile cuiva, inerc sa prezint si punctul meu de vedere cu argumente. Asta nu inseamna ca as avea ceva cu persoana respectiva...

Numai bine!


Luni, 25 iunie 2007 - 19:24  

gabriella
gabriella
Caraba
 
31
Macar ne-am lamurit ca nici unul nu este contra celuilalt, nu? Carpati.org Evident ca ursul nu "manaca" oameni ca sa dea o lectie dar s-ar putea foarte bine ca din ceea ce se intampla altora, oamenii sa traga invataminte si sa se mai educe, nu? De fapt, cred ca si tu esti de acord cu mine ca omul cam uita care ii sunt limitele... si... "se frige"!

Cred ca s-a dezbatut un pic cam mult subiectul acesta si deja am obosit. Pana la urma, fapta este consumata, imi pare nespus de rau pentru rezultat si as da orice sa nu fi avut loc insa macar noi sa tinem "antenele" sus si sa fim cu luare aminte! Pa! Pa! Carpati.org


Luni, 25 iunie 2007 - 20:04  

darkhriss
darkhriss
Coarda
 
32
Raspuns pentru gabriella, sunt de acord cu tot ce ai zis mai devreme..dar nu inteleg de ce ar trebui sa "manance" ursul oameni care respecta muntele, ca sa inteleaga altii...o fi o lectie buna, dar ursul nu sta sa aleaga, sa vada care e pantofar, care rupe flori si care arunca gunoaie. Daca ai nenorocul sa il intalnesti cand e nervos, oricat ai respecta tu muntele, nu stiu cate sanse ai sa scapi. Solutia ar fi alta, din pacate e imposibil: ca mai multi romani sa inceapa sa gandeasca


Marți, 26 iunie 2007 - 00:26  

sangeric
sangeric

 
33
un prieten de`a meu tot timpu`mi zicea: respecta muntele ...


Marți, 26 iunie 2007 - 02:32  

gabriella
gabriella
Caraba
 
34
darkhriss, imi pui o intrebare la care am dat deja un raspuns mai tarziu (ca mai intotdeauna, oamenii nu citesc toate comentariile cu atentie ci doar le spicuiesc) si la care tu insuti iti dai raspuns in ultima fraza a comentariului tau si pe care vine sa o intareasca sangeric! Hai numai bine! Carpati.org


Marți, 26 iunie 2007 - 09:21  

vev
vev

 
35
am fost la Babele si Caraiman acum o luna....ma gandesc ca am mers pe acelasi traseu si e ciudat....nu am avut incidente de niciun fel din fercire, am stat 3 zile in Bucegi atunci...e tragic cand se intampla astfel de evenimente....


Miercuri, 27 iunie 2007 - 17:34  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0805 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2025) www.carpati.org