Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Februarie 2023
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728

Martie 2023
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Online

Vremea
Varful Ciucas
Muntii Ciucas

Norvegienii ne ajuta sa transformam Crucea Caraiman in perla Bucegilor (Muntii Bucegi)

Crucea de pe Caraiman, intrata in 2013 in ''Guiness Book '', ar putea deveni perla Bucegilor. Autoritatile locale, ajutate de guvernul norvegian, vor sa investeasca in acest monument doua milioane de euro.

In preajma vor aparea un heliport luminat noaptea, o terasa suspendata deasupra prapastiilor dar si un muzeu al casei regale, care a donat banii pentru ridicarea impresionantei constructii.

Cea mai inalta cruce din lume amplasata pe un varf de munte a fost ridicata acum 86 de ani la initiativa Regelui Ferdinand si a Reginei Maria, in memoria soldatilor cazutiin Primul Razboi Mondial.

De atunci insa, n-a avut parte de nicio reparatie, iar vremea aspra, dar si cohortele de turisti au lasat urme adanci: crucea a fost vandalizata, are soclul crapat si tencuiala cazuta.

Deasupra prapastiei, va fi construita o terasa suspendata din sticla de pe care turistii pot admira peisajul. De asemenea, ei se vor bucura de wireless, dar si de camere web care transmit imaginile direct prin internet.

Initial, autoritatile si-au propus doar sa repare stricaciunile. Insa, cand au aflat ca norvegienii sunt dispusi sa ne ajute, au extins proiectul.

Dan Manea arhitect: "Peste prapastie am propus structura metalica, o platforma belvedere care sa ne plaseze asa in imponderabilitate fata de munte."

Incaperea de la baza monumentului, care acum foloseste drept magazie, va deveni si ea punct de atractie: inauntru, pe cele doua nivele, va fi amenajat un muzeu virtual cu panouri digitale pe care vor rula informatiii despre familia regala si despre Primul Razboi Mondial.

Marian Ilie, City manager Primaria Busteni: "Tot ce va fi expus acolo va avea o forma virtuala de asa maniera incat sa nu existe tentatii din partea rau-facatorilor, totul va fi virtual."

Lucrarile de consolidare si modernizare ar urma sa inceapa la vara. Sutele de tone de materiale necasare vor fi carate pe munte cu elicopterul, nu ca acum 86 de ani cand au fost trase de care cu boi.

Pe platou se va ridica un heliport care va fi folosit pentru transportarea materialelor de constructie, iar apoi va putea fi folosit si de turisti iar in caz de urgenta, de salvamontisti. Acest heliport va fi dotat cu sistem de iluminat care va permite aterizarea si pe timp de noapte.


http://stirileprotv.ro/stiri/travel/norvegienii-ne-ajuta-sa-transformam-crucea-caraiman-in-perla-bucegilor-in-zona-vor-aparea-un-heliport-si-o-terasa-suspendata.html



Vineri, 9 mai 2014 - 10:31 
Afisari: 1,885 


Postari similare:





Comentariile membrilor (38)

florinbalan
florinbalan
Rucsac
 
1
Ce imbecilitate...


Vineri, 9 mai 2014 - 13:47  

mihai.telemark
mihai.telema..
Rucsac
 
2
Heliportul si vitrina din sticla desigur...


Vineri, 9 mai 2014 - 13:57  

drumetu71
drumetu71
Busola
 
3
Sursa de venit...bineinteles. Doar nu credeti ca se va mai vizita pe degeaba. Si cu cat mai multe investitii cu atat mai mare taxa.


Vineri, 9 mai 2014 - 16:21  

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
4
Numai sa nu betoneze Hornurile Vaii Seci ca sa sustina mai bine terasa aia de sticla Carpati.org si asa, teama mi-e ca o sa se umple Seaca de moloz...Sa zicem mersi insa ca aduc materialele cu elicopterul - poate le venea ideea sa faca vreun teleferic pe Alba, mai stii?!?

In orice caz, trebuie sa recunoastem ca lucrurile s-au schimbat: pe vremuri se carau materialele cu boii, acum se cara la comanda lor Carpati.org


Vineri, 9 mai 2014 - 17:10  

mihai.telemark
mihai.telema..
Rucsac
 
5
Pâna sa se puna în vânzare biletele pentru vizita, va mai trece ceva vreme Carpati.org


Vineri, 9 mai 2014 - 17:10  

ad078
ad078
(admin)

 
6
Mai multe detalii si pareri aici: http://buceginatura2000.wordpress.com/2014/05/07/dezbaterea-no-7-
primele-imagini-din-proiectul-ce-vizeaza-reabilitarea-crucii-de-p
e-caraiman/


Vineri, 9 mai 2014 - 17:24  

rupi2003
rupi2003
Busola
 
7
Perla Bucegilor exista deja de la mama natura, e abruptul prahovean !

Dintr-o inutilitate vor sa faca una si mai mare - un r....t cu mot !

Bine punctat, Scufitule !


Comentariu modificat de autor!

Vineri, 9 mai 2014 - 17:39  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
8
Ce- trebuie chielului? Pieptene de cleștar.
Ce-i trebuie unei rezervații naturale? Heliport!
Și muzeu! Și... rampă!
Măcar de s-ar arunca în cap, de acolo, de pe rampă, cei sosiți cu elicopterul...


Vineri, 9 mai 2014 - 18:27  

cristi.iliescu
cristi.ilies..
Busola
 
9
Mie crucea în sine mi se pare de foarte prost gust, văd că nimeni nu are acest punct de vedere. Simbolul morții la unii (mai vechi) e pus la loc de cinste de noi.
Altfel, probabil că va fi o catastrofă de mediu pentru toată zona abruptului. Să sperăm în implicarea autorităților pentru ecologizarea zonei. Acum au un motiv în plus să ceară bani/taxă de vizitare a parcului național.


Vineri, 9 mai 2014 - 19:27  

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
10
Ma rog, in ce masura e de prost gust sau nu, nu cred ca are rost sa discutam, fiindca intotdeauna vor exista pareri pro si contra (si nu sunt vreun credincios...). O personalitate a Romaniei a decis sa o puna acolo, noi am mostenit-o; gandim pe contextul prezent, nu pe ce-ar fi putut fi daca ne intrebau pe noi. Or fi si pe la Rio oameni care considera statuia lui Iisus de prost gust :-) Insa ma gandesc la fiarele alea din poza pe care se va sprijini terasa, care vor musca din stanca, la tot ce vor arunca oamenii de pe terasa (sau poate s-au gandit sa o faca etansa...?), si de asemenea la ideea legata de heliport: "... iar apoi va putea fi folosit si de turisti iar in caz de urgenta, de salvamontisti". Heliport folosit de turisti?!? Voi unde va parcati elicopterul personal? Carpati.org


Vineri, 9 mai 2014 - 20:09  

rupi2003
rupi2003
Busola
 
11
Adevarul e ca in spatele monumentului un elicopter nu poate ateriza fara un heliport pentru ca Carpati.org elicopterele astea au naturelul simtitor si terenul e deosebit de inclinat.
Daca ai reper o mare cruce luminata la ce-ti mai trebuie alt sistem de iluminat pentru aterizari nocturne ?

Pe de alta parte, cu cat drag si spor va lucra Dorel cu capul in nori la altitudinea de 2291 m ... Carpati.org


Vineri, 9 mai 2014 - 20:47  

tomcat21
tomcat21

 
12
Oribila ideea lor ! Cui mama dreak i-a dat prin cap asa ceva ?! Ne ramin totusi citeva sperante .... eu stiu .... 1. poate nu se inteleg cu partenerii straini la shpaga etc. si pica proiectul ... 2. poate dureaza ani si ani de zile in bunul stil romanesc ... oricum asta ne lipsea, fix asta ! Autostrazi s-au construit deja destule, spitalele arata beton (ca-n Franta de pilda) si nu prea mai aveam ce face ...


Vineri, 9 mai 2014 - 21:18  

drumetu71
drumetu71
Busola
 
13
Din spitale nu se scot bani...se baga


Vineri, 9 mai 2014 - 21:32  

victoranica
victoranica
Coarda
 
14
abia astept sa ma bucur de wireless si sa-mi dau check in Carpati.org


Vineri, 9 mai 2014 - 21:33  

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
15
@victoranica: un deziderat dintotdeauna al alpinistului roman - check-in de pe Spalatura...sau cine stie, o bate pana pe Picatura! Poate prindem Taraf TV pe smartphone, ca-s cam enervante toate pasarelele alea Carpati.org


Vineri, 9 mai 2014 - 21:49  

mihai.telemark
mihai.telema..
Rucsac
 
16
Daca este sa ne bizuim pe opinia unora, ar trebui demontate si distruse toate monumentele ridicare în memoria unor nefericiti trimisi pe front fara sa li se fi cerut parerea...


Vineri, 9 mai 2014 - 23:28  

cristi.iliescu
cristi.ilies..
Busola
 
17
Mihai, m-am referit atât la formă, cât și la construcție și amplasament.
Să înțeleg că tu n-ai avea nimic împotriva construcțiilor în orice zonă cât timp scopul este unul nobil?


Sâmbătă, 10 mai 2014 - 07:16  

marko
marko

 
18
Crucea de pe Caraiman este un icon de notorietate al tarii si pana la urma un omagiu pe cinste dupa parerea mea pentru memoria celor cazuti in razboi.

Acest proiect insa este NOAPTEA MINTII. Nu stu cine face planurile de management ale acestor arii protejate, dar contradictia este evidenta; coerenta exista doar intr-un singur sens - unii sa faca bani, multi multi bani:
- te amendeaza fara mila daca parasesti poteca marcata, chiar daca practic nu aduci nici o distrugere nici faunei nici florei, nu lasi gunoaie in urma etc....
- in schimb construiesc tot felul de mosntruozitati in aceleasi zone protejate care sa atraga mase de vizitatori laici, impasibili, pe alocuri manelisti

Refugiul Craita din Piatra Craiului trebuia distrus pentru ca era un lucru nociv. Un heliport cu un restaurant suspendat insa este binevenit si se mai si lauda cu proiectul lor idiot.

Incepe sa-mi fie scarba rau de tot de tara asta! Am mai scris, dar trebuie sa repet: imi vine sa imi bag picioarele in tara asta cu munti cu tot si sa plec definitiv de aici!


Sâmbătă, 10 mai 2014 - 23:32  

claudiu_plescan
claudiu_ples..
Busola
 
19
In varful muntelui facem investitii pentru "iubitorii de natura", un podet, o balustrata, doua bancute, sapte scari de inox, ba si un parc de aventura langa, o terasa din sticla, mai asfaltam si-un drum, facem si un heliport, mai vopsim si niste garduri, nimicuri... modic. Asta in timp ce turismul balnear, de exemplu, un sector cu un potential imens, se zbate intr-o mizerie crunta si unde pana si izvoarele sunt cu cartela, in timp ce la mare mergem la bulgari si la schi in Austria. Si poate peste toate, cand avem peste 2.000.000 de oameni care muncesc in strainatate si cand fiecare al doilea copil traieste in saracie in Romania.

Noroc cu guvernul norvegian care ne mai ajuta cu ceva intru cinstirea si pomenirea eroilor nostri.


Duminică, 11 mai 2014 - 08:24  

aleksandru
aleksandru

 
20
"City manager".. Asta da funcție.

Eu zic să facă șosea pâna la cruce, să se bucure de muzeu' virtual și gipanezii, atât ăia care fac taximetrie cât și "adevărații" offroad-iști, că nu toți au elicoptere..încă.

Iar dacă, pentru "ca să nu existe tentatii din partea rau-facatorilor, totul va fi virtual", virtuală să fie dom'le și structura metalică [din sticlă, care este] propusă peste prăpastie de domnu' arhitect Manea, "care sa ne plaseze asa (a se citi "așeea") in imponderabilitate [virtuală] fata de munte."

N-am auzit până acum de vreo intervenție SMURD cu elicopterul aterizând pe platou pentru victime accidentate pe văi de abrupt. Ar fi o premieră, cred ca victima să fie urcată pe vale în loc de a fi coborâtă..pentru că este heliport la Cruce.


Duminică, 11 mai 2014 - 13:02  

virgiliordache
virgiliordac..

 
21
Din pacate muntii Bucegi sunt vor fi tot mai putin interesanti pentru muntomani, se vor dezvolta pe directia pe care sunt si platformele de sticla prin Alpi. O sa mai ramane poate zona nordica, protejata de la natura de pantofari si turistii cu multi bani si interese de plimbare ca in parcurile din Bucuresti, prin dificultate.

In timp asta se va intampla cu toate parcurile naturale din Romania. Singurul scop sunt banii pentru comunitatile locale, care dupa distrugerea industriei realitatea e ca nu au din ce sa mai traiasca.

Pe de alta parte trebuie spus ca hornurile vaii seci a caraimanului sunt un tomberon de gunoi de foarte multa vreme. De cand le-am cunoscut asa sunt (92-93).

Tendinta se poate contracare doar prin proiecte serioase de management facute de cei pasionati care sa aduca bani in zonelor cu protectie mai stricta, cum sunt parcurile nationale sau din Bucegi abruptul.


Comentariu modificat de autor!

Duminică, 11 mai 2014 - 17:57  

andrei.st
andrei.st
(admin)

 
22
@scufitul_rosu, nu mai spune de doua ori faza cu telefericul Carpati.org


„Am depus un proiect la Ministerul Culturii pentru fondurile norvegiene. Primim răspunsul pe 16 mai. Noi sperăm că ne încadrăm pentru că am verificat criteriile pentru restaurare. E un proiect de 1,9 milioane de euro, vrem să avem acolo și o telecabină, să meargă oamenii direct la cruce”, a spus pentru gândul Emanoil Savin, primarul din Bușteni.

http://www.gandul.info/stiri/crucea-de-pe-caraiman-cea-mai-inalta
-din-lume-va-fi-restaurata-cu-bani-de-la-norvegieni-12470742


Luni, 12 mai 2014 - 17:15  

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
23
Offf fir-ar...
Adica vor sa faca, doi centimetri mai la dreapta de telecabina de pe Jepi, inca una care sa duca direct la cruce, pentru comoditatea vizitatorului ?!? Eu nu inteleg de ce nu merg direct la sursa - problema de fond este ca muntele e in panta! Ia sa-l dinamitam ca sa nu mai fie necesar efortul ascensiunii...


Luni, 12 mai 2014 - 17:21  

drumetu71
drumetu71
Busola
 
24
Din nou, nu le da idei, ca muta crucea jos in oras. De fapt ar fi mai bine.


Comentariu modificat de autor!

Luni, 12 mai 2014 - 18:21  

zoly
zoly
Busola
 
25
scufitu', nu stiai? Un heliport este infinit mai putin daunator faunei si florei decat un omulet de zapada ...


Luni, 12 mai 2014 - 20:12  

scufitul_rosu
scufitul_ros..
Caraba
 
26
Mda aici asa e, poate e vina mea, ca l-am facut cu baza cam mare Carpati.org Trebuie sa-mi infranez pe viitor pornirile astea megalomane...

Lasa ca nici voi nu sunteti usa de biserica - va spun eu la autoritati cum ati stricat biodiversitatea pe Raducu, de nu mai gaseste omul niciun sac de plastic cand ii trebuie! Carpati.org

Adevarul e ca nu stim sa apreciem ce ni se ofera! Ei saracii se ingrijesc sa avem de toate pe Seaca Caraimanului - iti dai seama ce diversitate (mai mult sau mai putin bio) va fi cand incep baietii sa arunce de pe terasa de sticla diverse! Macar sa nu le lase pietre la indemana, ca o sa fie cam complicat de facut Seaca atunci - o sa isi arate unul altuia: "ia uite ce efect deosebit, vezi ce viteza ia piatra pana jos? si unde aterizeaza se face rosu!"


Marți, 13 mai 2014 - 10:22  

adriannegoita
adriannegoit..
Caraba
 
27
Din ce am citit până acum, nu am găsit nicio precizare legată de avize de la Ministerul Mediului, APM Prahova, custodele ariei protejate. Din acest motiv am recomandat celor de la Bușteni să ceară avize și de la instituțiile respective din cauza impactului major asupra mediului în cazul realizării proiectului. În cazul în care vor fi consultate... sper să dea toate aviz nefavorabil.


Miercuri, 14 mai 2014 - 12:00  

tomcat21
tomcat21

 
28
Ce bine ar fi !! (aviz nefavorabil) .... Sa lase muntele in pace, asa cum este. Totul sa se rezume la ... citez : " ... Initial, autoritatile si-au propus doar sa repare stricaciunile. "


Miercuri, 14 mai 2014 - 13:11  

adriannegoita
adriannegoit..
Caraba
 
29
@tomcat21: Tocmai mi s-a explicat pe pagina mentionata de ad078 mai sus (comentariu din 9 mai) că un astfel de proiect nu poate fi realizat decât cu avizul instituțiilor menționate de mine.

Totuși, dacă de la Ministerul Culturii am văzut avizul postat pe site-ul Primăriei Bușteni (http://www.totpal.ro/wp-content/uploads/2014/05/dali-_aviz_fav_m
c-2.jpg),
de la celelalte instituții nu am văzut o hârtie oficială. În această situație încă sper în avizul nefavorabil sau atacarea proiectului în justiție, dacă niște juriști decenți găsesc bube legale.

În schimb, dacă cei care se ocupă cu protecția mediului sunt de acord cu proiectul, cred că putem să-i privim ca pe niște TRĂDĂTORI...

Am trimis ieri niște mesaje, sunt curios dacă și când vor apărea răspunsurile...


Miercuri, 14 mai 2014 - 13:54  

mvc
mvc
Caraba
 
30
Foarte tare !!!

Subscriu celor zise de scufitul_rosu si alti colegi, in aceasi tenta.

Norvegienii, au asa de multi bani de dat pe-afara ? Si-au epuizat de "reabilitat" toate fiordurile de la ei din tara ?

Ma gandesc la Seaca Caraimanului , ce se va mai intampla in traseu, daca se-apuca de constructii pe deasupra...

O sa ma apuc sa-mi scanez pozele si diapozitivele mele mai de demult, de la primele incursiuni in "Seaca"; nu de alta, dar macar amintirile sa fie frumoase ! ...


Joi, 15 mai 2014 - 13:51  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
31
@mvc: O să se întâmple exact ce se întâmplă pe văile din Crai.
Probabil și ceva în plus. Garduri și sârmă ghimpată, de exemplu, cum vezi în jurul antenelor GSM postate prin diverse rezervații naturale.
Pentru siguranța turiștilor, desigur.


Joi, 15 mai 2014 - 14:04  

marko
marko

 
32
yo6ial: ce se intampla mai exact pe vaile din Crai?


Joi, 15 mai 2014 - 14:07  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
33
@Marko, dacă nu ai cunoștință de legea 49/2011, articolul 53, litera l, poți afla direct de la Jandarmeria Montană Carpati.org


Joi, 15 mai 2014 - 14:33  

marko
marko

 
34
Aaaa, pe aia o stiu! Carpati.org) Din pacate nu se refera neaparat la vai ci la intreg masiv (brane, creste etc.), exceptand traseele marcate.

Eu saptamana trecuta am si trimis un e-mai la administratia parcului sa imi dea acces in abruptul vestic. Nici pana in ziua de azi nu am primit raspuns. Ce sa faca omul, m-am dus fara acordul lor scris... Asta e, umblam cu echipamentul de escalada complet dupa noi caci teoretic pentru trasee de escalada/alpinism e voie si fara accept prealabil.... Carpati.org

A si am uitat sa platesc si taxa de acces in Parc. In mod ciudat nu a stat nimeni duminica dimineata la 7:30 in parcarea de la Plaiul Foii sa-mi taie chitanta. Cred ca programul lor incepe pe la 9-10 si se concentreaza mai mult pe zona Botorog, caci e fluxul mai mare si venitul mai consistent. Doar sa nu spuneti la nimeni, poate ma amendeaza ulterior ca am fost in "parcul lor" fara bilet.. Carpati.org

Credeam ca ai gasit tu sarma ghimpata si antene GSM pe vaile din Crai.


Joi, 15 mai 2014 - 14:43  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
35
Ah, nu. Antene și sârmă ghimpată sunt, de exemplu, în rezervația Tâmpa. Dar cum semnalul la telefonul mobil e foarte prost în Plaiu Foii...

L.E: Iar băieții viteji ce veghează la respectul cetățenilor față de Lege, am zis că ”poți afla” nu că ”o să”.
E ca la ruletă. Dacă ai norocul ăla, în ziua aia să-i prinzi în planton..


Comentariu modificat de autor!

Joi, 15 mai 2014 - 14:52  

tomcat21
tomcat21

 
36
@ adriannegoita - Poate ca mai exista inca (o farama) speranta sa nu nenoroceasca zona aia asa cum vor ei .... Doamne, ce prostii vorbesc ! Am vrut sa zic, sa transforme zona aia in perla Bucegilor ! Carpati.org
Cit despre cuvintul TRADATORI eu parca l-as inlocui mai degraba cu ... HOTI ! Furtul este sport si hobby national in tara asta !!! La orice nivel, in orice moment, din orice pozitie etc etc ....... Si uite asa imi vine sa ii dau dreptate lui @marko la comment #18 .... Carpati.org


Joi, 15 mai 2014 - 22:49  

boreal
boreal
Caraba
 
37
După câte se pare, cel puțin pentru moment, proiectul a fost respins.

http://ziardebusteni.ro/2014/09/23/competenta-si-incompetenta-pro
iectul-de-reabilitare-a-crucii-de-pe-caraiman-a-fost-respins/


Marți, 23 septembrie 2014 - 19:01  

yo6ial
yo6ial
Coarda
 
38
...intenția contează.

Carpati.org


Marți, 23 septembrie 2014 - 19:34  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,9185 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2023) www.carpati.org