Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Octombrie 2020
LMMJVSD
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Noiembrie 2020
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Online

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

Atentionare! Modificari REGIMUL ARIILOR NATURALE PROTEJATE

OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificari si completari prin Legea 49/2011

va suferi in aceasta perioada modificari semnificative care vor afecta pe iubitorii de munte si iubitorii de natura in general.

Aceste modificari constau in sepcial in drepturile de acces precum si avizele care sunt necesare unui acces intr-o arie protejata (de orice fel)

Va rog pe fiecare din cei interesati sa cercetati mai in amanunt si sa luati de asemenea pozitie la modificarile propuse. Aceste modificari nu au fost efectuate chiar daca este supusa dezbaterii publice de mai bine de 1 luna.


Modificarile propuse sunt in cateva cazuri contrare legislatiei existente si lezeaza munca si sacrificile celor care au iubit natura in multiplele ei aspecte si au lucrat pentru a documenta intr-un fel pentru beneficiile noastre ale tuturor diverse aspecte.


Voi semnala aici doar cateva aspecte pe care le-am observat (unele dintre ele sunt axate pe problemele pe care le ridica modificarile pentru custozi de arii protejate si pentru speologi)


Se face loc la multe abuzuri pe care autoritatile statului sau din subordinea lor le pot face.

-Nu exista criterii de acordare/ ridicare a statutului (de arie protejata sau orice altceva), decat tot prin aprobare de catre autoritate, prin urmare politic

- -Nu exista criterii de acordare/ neacordare a avizelor (de intrare sau activitate intr-o arie protejata), deci aceasta se va face tot politic

- Nu exista termeni de elaborare a normelor metodologice sau regulamentelor dupa care se acorda/ revoca: statut de arie protejata, acordare avize, lista competente, lista mebri, etc …. adica toate sunt politice

- Nu exista criterii de acordare a accesului/ informatiilor privid documentatia existenta in cadastrul carstului

- Informatiile din Cadastrul Carstului pot fi date oricui prin decizia autoritatii (prin urmare pe criterii politice si de interes). Aceasta clauza INCALCA clar PROPRIETATEA INTELECTUALA. Pentru cartarile si hartile efectuate asupra pesterilor, au fost necesare mii si mii de ore de munca si sacrificii din partea celor care au lucrat. Acestea informatii/ harti nu pot fi acordate in moment fara avizul/ aprobarea proprietarului

- termeni ca "experti nationali", nefiind definiti pot sa faci orice pentru ca <sunt aprobati de autoritate> adica pot fi numiti politic

- Membri din CPS (Comisia Patrimoniului Speologic): nu exista matrice de competente sau criterii de alegere + <sunt aprobati de autoritate> adica pot fi numiti politic

- nu exista termeni de raspuns la solicitari, cereri avize, etc.


In contiunare aveti numai cateva din luarile de pozitie pentru aceste modificari:

http://www.clubulalpinroman.net/2011/03/02/pozitia-car-fata-de-modificarile-propuse-oug-572007/

http://www.drumetiimontane.ro/articole/diverse/coalitia-natura-2000-protesteaza-fata-de-transformarea-avizului-obligatoriu-al

http://www.natgeo.ro/natura/habitat-conservare/10017-protestul-federatiei-coalitia-natura-2000


Doar impreuna putem sa aparam interesul iubitorilor de natura si de activitati in natura.

Invit pe toti care pot aduce completari la aceasta stire sa o faca.



Vineri, 18 octombrie 2013 - 18:13 
Afisari: 1,125 


Postari similare:





Comentariile membrilor (17)

amihu
amihu
Caraba
 
1
pentru SPEOLOGII amatori si practicantii de speologie, modificarile care sunt propuse le vor afecta in mod major activitatea.
Cei afetati vor fi cei care au ca hobby aceasta activitate, punandu-se accentul pe blocarea accesului, documente si avize multiple, taxe si asigurari suplimentare.

Reclasificarea pesterilor, aflate int-un act normativ in stadiu de proiect se va face fara criterii clare care sa tina de natura lor si locul lor natural/ stiintific/ de valoare in ariile naturale protejate. Pesteri care ar trebui protejate (prin integrarea lor intr-o clasa de protectie superioara - rezervatie stiintifica - dar unde exista un interes financiar nu vor fi clasificate ca atare.


Vineri, 18 octombrie 2013 - 18:26  

csuporj
csuporj
Coarda
 
2
Si pana acum nu erau inchise pesterile cu gratii ? Nu puteam sa intru nici pana acum, si nici de acum incolo.


Vineri, 18 octombrie 2013 - 19:22  

claudiu_plescan
claudiu_ples..
Busola
 
3
Proiectul a fost supus consultarii publice in perioada 19.08.2013 - 28.08.2013. Care este situatia actuala?

http://www.mmediu.ro/beta/anunturi-consultari-publice/mmsc-supune
-consultarii-publice-proiectul-de-ordonanta-pentru-modificarea-ou
g-nr-572007-privind-regimul-ariilor-naturale-protejate-conservare
a-habitatelor-naturale-a-florei-si-faunei-salbatice-apr/

In alta ordine de idei, in data de 23.07.2013 am primit de la MMSC un raspuns la intrebarea legata de soarta banilor obtinuti din taxarea abuziva, imorala si ineficienta. L-am postat aici in data 26.07.2013. Este identic (copy-paste) cu cel pe care-l gasiti in Nota de Fundamentare, Sectiunea III, pct. 4, "Impactul asupra mediului". Ok, veti spune, si cei cu asta? Pai este. Raspunsul a venit cu aproape o luna mai devreme decat nota ce fundamenta modificarile ulterioare si se referea la cele rezultate din decizii anterioare. Adica e ca la nebuni. Lumi paralele. Back to the future. Sau mai pe romaneste "aceeasi Marie cu alta palarie". Ne fundamentam noile decizii exact asa cum le-am fundamentat si pe cele trecute, adica prin copy-paste si cu aceleasi rezultate catastrofale. "Banii vor fi folositi pentru realizarea obiectivelor... constientizarea... si cresterea nivelului..." Urmeaza aplauze si indelungi ovatii.


Marți, 22 octombrie 2013 - 08:56  

florinstoican
florinstoica..
Caraba
 
4
Nu m-am interesat in mod direct de partea ref. la pesteri, dar trebuiesc facute niste corectura fata de cele mentionate in aceasta stire.
1. Ministerul Mediului a incercat modificarea unilaterala si fara dezbatere a OUG 57/2007, numita generic legea ariilor naturale protejate. Printre cele mai rele propuneri era eliminarea avizului administratorului ariei naturale protejate pt. proiectele de orice fel ce erau propuse a se realiza in ariile protejate, ceea ce ar fi insemnat liber la constructii, drumuri, hidrocentrale si alte proiecte incompatibile cu statutul de arie protejata.
2. La protestele organizatiilor de protectia mediului s-a oprit modificarea si s-a infiintat un grup de lucru pt. discutarea si propunerea unei noi legi. Fac si eu parte din acesta, ca reprezentant al unei coalitii de mediu si ma ocup direct de modificarile referitoare la geodiversitate (nu insa si partea de pesteri). A avut loc deja o intalnire, unde s-au discutat propunerie ministerului, saptamana asta e inca una cand incep sa se discute propunerile organizatiilor de mediue si sigur urmeaza altele. Probabil dupa ajungerea la o forma agreata a legii, aceasta va fi supusa dezbaterii publice, apoi trimisa guvernului si parlamentului pt. aprobare.
3. Ordonanta in discutie a fost modificata printr-o lege in 2011, cand s-au introdus unele prevederi neaplicabile si/sau in dezinteresul conservarii naturii, care urmeaza sa fie corectate acum.
4. Cei de la minister ne-au spus ca prevederile referitoare la pesteri au fost solicitate si introduse de speologi.


Marți, 22 octombrie 2013 - 12:39  

zentai
zentai
Coarda
 
5
@- florinstoican-OK. Doar un singura chestie vreau sa spun pe acest subiect....Daca si modificarea modificarii Legii ariilor protejate atinge aceleasi cote paroxistice ale absurdului...creca va trebui sa te gandesti serios daca nu ai in filonul dur al intimitatii un mare procent de umor negru...Si spun asta raportat la criticile domnului Dinu Mititeanu aduse acestei legi, pe care mi le insusesc! Si asta pentru ca multe din prevederile legii actuale a ariilor naturale protejate, nu ca sunt revoltatoare, dar starnesc rasul. Ori primul efect al legii ar trebui sa fie acela ca impune respectul, si nu prin bata amenzii, ci prin justetea prevederilor!
Orice ar spune personajele cu care stai de vorba, daca n-au uitat de tot ca au fost si ei candva oameni, poti sa le spui ca o lege cu prevederi prostesti nu are de ce fi respectata, pentru ca cei carora li se adreseaza nu sunt prosti si ca logica simpla da un rezultat infailibil: prosti au fost cei care au facut legea!Eu, ca cetatean, nu sunt obligat sa ma resemnez situatiei ca cei care legifereaza sunt prosti, incompetenti, in interese de gasca si ca asta e!

In rest , sunt de acord ca eliminarea avizului administratorului ariei naturale protejate pt. proiectele de orice fel ce ar insemna liber la constructii, drumuri, hidrocentrale si alte proiecte incompatibile cu statutul de arie protejata, precum si celelalte similare!Si e un adevar care nu poate sa nu fie luat in seama, dincolo de moralitatea sau imoralitatea taxei, ca-n ariile protejate nu mai sunt stani, nu se mai traie padurea, nu se mai vaneaza ilegal.Sunt invatat sa cred ca adevarul naste niste consecinte, independent de vrem noi sau nu vrem asta. Putem sa nu tinem cont de consecintele adevarului dar asta nu inseamna ca ele nu se produc.Social, deocamdata, pana va creste gradul de constiinta civica, ariile protejate sunt singura solutie pentru ca padurile sa ramana in picioare, pe ici, pe colo!Daca pentru asta tre sa se plateasca o taxa care poate fi imorala, ilegala, care se duce in portbagajul vreunui nene etc, pana la gasirea altei solutii de anvergura care sa fie mai eficienta, eu zic ca o putem accepta ca pe o consecinta a adevarului de care am zis.Macar face ca acolo sa fie niste oameni care sa apere padurile si o fac si pentru noi.Poate noi mergem odata pe an pe Ceahlau dar cei de la Parcul National Ceahlau sunt acolo zi de zi!


Joi, 24 octombrie 2013 - 10:14  

claudiu_plescan
claudiu_ples..
Busola
 
6
zentai, vino si sterge-mi lacrima... ai fost asa de dur in filonului intimitatii tale si totusi atat de matasos incat am inceput sa plang. De ras, evident.


Vineri, 25 octombrie 2013 - 13:44  

zentai
zentai
Coarda
 
7
Inteleg ca nu ti-am fost pe plac.Ce sa-i faci, nene?!Nu-s lautar ,sa cant ce vrea clientu'!Carpati.org

Poate ca gresesc in consideratii dar asta e nivelul meu de intelegere!Intamplarea e ca mai stiu si de unele dedesubturi!N-as rezista mult timp sa lucrez intr-o arie protejata. Ori as intra f.repede in puscarie, ca nu vad cum as putea sa ma abtin sa nu omor unu-doi baroni locali! Astfel ca sunt prizonierul propriei credinte:ce nu sunt capabil sa fac, admir f.mult la altii!Carpati.org.

PS-la unii, latura feminina ne joaca feste!Nu te lasa cuprins...Carpati.org


Vineri, 25 octombrie 2013 - 14:02  

florinstoican
florinstoica..
Caraba
 
8
zentai, la fel ca si alte dati m-am bagat in grupul asta de lucru cu speranta ca pot pune umarul la indreptarea prodtiilor din actuala lege.
Puteam f. bine sa stau in banca mea, dar inca mai sper ca lucrurile pot fi aduse le calea ce buna. Sper sa ma mai tina...
Procesul nu e deloc simplu, dar macar incercam. Altfel vor face cum ii taie capul. E greu dr spus ce va iesi, ministerul inca sustine eliminarea avizului administratorilor. Sper sa pot da vesti bune.


Vineri, 25 octombrie 2013 - 14:52  

amihu
amihu
Caraba
 
9
multumesc Florin, multumesc tuturor

intr-adevar unul din aspectele cele mai periculoase:
ELIMINAREA AVIZULUI ADMINISTRATORULUI / Custodelui.
Acest lucru ne intereseaza pe toti: din cauza asta fiecare a putut face ce a vrut. din cauza asta se defriseaza masiv in Romania si nimeni nu intervine.

Referitor la pct. 4 @Florin: nu speologii au cerut introducerea porcariilor acelora in proiect lege. Propunerea a venit de la o persoana interesata. Si aici au existat si exista multe dedesubturi.
Speologii vor sa poata sa isi faca hobby-ul.
Dovada: Federatia Romana de Speologie, dar si Asociatia Speologica Focul Viu Bucuresti au raspuns Ministerului cerand modificarea acestor paragrafe (abuzive si anormale) din propunerea legislativa.

Referitor la taxa pentru PN eu personal sunt impotriva pentru ca asta este modul unora de relaxare. Daca mergem la munte ne mentinem sanatosi si nici nu plateste statul cu sustinerea noastra medicala. As fi de acord cu cei care merg strict la mici si bere, atunci taxa sa fie chiar mai mare, dar in special amenzi draconice pt deteriorare, deseuri, etc ca s anu mai zic de braconaj, defrisare si altele.

Dar sunt impotriva in primul rand a restrictiei de iesire de pe . Inseamna ca nu te mai poti plimba intr-o padure (daca e in arie naturala), sau nu mai poti fiii liber si responsabil mergand pe trasee care nu sunt marcata (si bine face ca nu sunt).


Vineri, 25 octombrie 2013 - 15:48  

florinstoican
florinstoica..
Caraba
 
10
Alin, la ora actuala derogarile din regulamentele ap pt. accesul in afara traseelor marcate nu au temei legal, fiindca legea in vigoare spune ca e interzis asa ceva. Asta incercam sa schimbam acum. Dar si altele.
In pkus, nu numai in arii protejate nu e voie, ci si in toate padurile tarii, unde coform Codului Silvic, fara acordul proprietarului /administratorului silvic nu ai ce cauta.
Din pacate putini incearca sa schimbe si sa se lupte cu prostiile astea, desi multi se plang, mai ales cand scot bani din buzunar.


Vineri, 25 octombrie 2013 - 16:53  

claudiu_plescan
claudiu_ples..
Busola
 
11
@amihu, sunt multe motive ca sa fii impotriva, vreo 15-16 la numar. Ma rog, 17 daca o punem si pe asta cu ingrasatul Carpati.org Despre taxarea activitatii de picnic si accesul in afara traseelor marcate in a.n.p. poate-ti explica zentai de ce si cum ca el se pricepe bine la legislatie. E foarte implicat si e si simpatic Carpati.org

@zentai, stai linistit, Farfuridi n-a murit, doar un pic s-a hodinit.

http://www.referatele.com/referate/romana/online1/Caracterizarea-
lui-Farfuridi-din-O-scrisoare-pierduta-de-Caragiale-referatele-co
m.php


Vineri, 25 octombrie 2013 - 17:11  

zentai
zentai
Coarda
 
12
Coane Claudiu, ne putem ocupa si de literatura...doar ca o sa-ti cer ragazul sa o facem in alt context!Adevarul e ca pe mine nu m-a impresionat niciodata Caragiale, cu atat mai putin cand am aflat,mai tarziu, neste chestii legate de Eminescu,pe langa care Caragiale ar fi doar un cioflingar.Parerea mea!De la Dinu Paturica la Farfuridi,acelasi traseu linear al mediocritatii a facut cariera in literatura!Dar n-o sa gasim vreodata fiorul suplimului in gunoaie, chiar daca-s frumos impodobite cu vorbe!

Nu ma pricep mai mult ca altii intr-ale legislatiei.Doar ca incerc sa fiu obiectiv!E adevarat ca acum 25 ani nu plateam bilet sa intru pe Ceahlau.Dar atunci daca taiai ilegal copaci din padure luai bataie la Postul de Politie pana dimineata, mai luai una la judeteana, mai luai cateva scarmaneli in penitenciar si cand ieseai, o mai luai din cand in cand,de la Seful de Post,asa..ca sa nu uiti c-ai facut-o de porc, caci "organili ierea cu ochii pe tine", veghea la indreptarea ta si la reintegrarea ta in societate.Azi, tai 100 m.c.si abia iei o amenda, care daca esti amarastean sau jmecher nici n-o platesti (sau o esalonezi) si se cheama reinsertie sociala...stii tu,ca la someri.Intre situatia de atunci si situatia de acum, daca aduni (sau scazi,cum ti-e mai la indemana), rezultatul e ariile protejate.Asta e pretul democratiei, bro!Iti convine, nu-ti convine, realitatea s-a schimbat intre timp fata de cum o stiam noi Carpati.org.Daca s-ar da 60 de ani puscarie si confiscarea averii, nici macar nu te-ai mai sprijini de-un copac, darmite sa-l tai!

Te pupa JeanCarpati.org


Vineri, 25 octombrie 2013 - 18:44  

claudiu_plescan
claudiu_ples..
Busola
 
13
Domnule Jean, sau cum te recomanzi, de atat timp astept motive serioase si tu tot vii peste mine si o tii de-a surda cu texte demagogie, neasumate, ilogice, ipocrite, teziste si de un estetism "modic", de genul "padurea trebuie pazita" sau "ei sunt acolo in fiecare zi". Imi spui de legi, ba imi mai dai si indicatii, folosesti cuvinte pompoase si exprimari intortocheate ca doar-daor te-oi crede vreun destept. Neconvingator, omule! Daca nu esti lautar atunci nu mai canta afon texte agramate si furate dupa ureche de la x si y, domnule Jean de la Ceahlau!

Si ar fi bine sa nu ma mai onorezi cu de prezenta daca nu ai nimic de spus si daca vrei doar sa te auzi... sa fii de acord cu cel care e de acord dar si de acord cu acordul bla bla bla, plictisitor si inutil, ne enervam degeaba. Daca ai nemultumiri vezi-ti de Sindicatul Protestului dumitale! Carpati.org

Si inca ceva, de ordin personal, te rog frumos ca apelative de genul "bai nene", "coane", "baci" sa le folosesti cu cine-ti permite sau cand le vei auzi la mine, ok? Multumesc si raman dator.


Sâmbătă, 26 octombrie 2013 - 05:53  

zentai
zentai
Coarda
 
14
Imi pare rau ca ceri politete si nu o oferi...fie macar si din condescendenta, cu care mi-ai fi dator.Dar eu iti spun ca multi oameni care au mintea slaba si neiscusita cad usor in prapastia parerii lor!

Cand cineva are chiar parerea contrara, a-l jigni cu judecati de valoare de genul celor din ultimul mesaj spune ceva despre caracterul tau, ca om.Dar eu ti-o spun de la obraz, poate ca nu am pus inceput bun vorbelor mele dar daca ar fi fi sa-mi platesc azi datoriile catre membrii de pe site, socotesc ca tu nu te afli printre datornicii mei, astfel ca pastreaza-ti vorbele si poarta-le in suflet pana la o vreme cand viata te va cerceta din nou,sa-ti dai corijenta la bunul simt!

Pentru ceilalti:sper sa-mi iertati aceasta iesire.Si sper sa nu ma judecati prea aspru.Sau daca o sa ma judecati aspru macar sa-mi luati in considerare si cele bune, nu numai cele rele ce am facut!Cu stima!


Sâmbătă, 26 octombrie 2013 - 09:10  

amihu
amihu
Caraba
 
15
Florin, tu esti (din cate stiu) cel mai implicat in corectarea erorilor si abuzurilor din legile/ propunere ce privesc arii naturale protejate.
Cum putem sa ne luptam, ce putem face ca sa corectam? (Luptam in afara de strangerea de mase - nu suntem momentan; si in afara de implicare politica la nivel inalt)


Vineri, 15 noiembrie 2013 - 12:30  

florinstoican
florinstoica..
Caraba
 
16
Salut Alin!
Ce a lipsit si lipseste e un for cat mai reprezentativ care sa se faca auzit si luat in seama de cei care iau decizii. Incercam sa punem bazele unei astfel de structuri:
http://aliantasportnatura.wordpress.com/
Intre timp grupul de lucru s-a intrunit de doua ori dar inca nu s-a ajuns la ce ne doare. Sunt extrem de multe presiuni si interese impotriva ariilor protejate cu care ne luptam.
Urmatoarea intalnire e la inceputul lui decembrie.
Parerea mea este ca pana ce comunitatea montana nu devine o voce sonora, interesata si pertinenta, e greu de obtinut ceva.


Vineri, 15 noiembrie 2013 - 20:33  

florinstoican
florinstoica..
Caraba
 
17
In urma ultimei runde de discutii (din 4 august) pt. modificarea OUG 57/2007, referitor la literele art. 53 care sanctioneaza activitatile turistice in ariile naturale protejate, la propunerea mea sustinuta de Coalitia Organizatiilor de Mediu, pe care-o reprezint in grupul de lucru, s-a acceptat in acest moment de catre membri si minister urmatoarea varianta:
....
Art. 53. - (1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională de la 3.000 lei la 6.000 lei pentru persoane fizice și de la 25.000 lei la 50.000 lei pentru persoane juridice următoarele fapte:
....
h) camparea în zonele de protecție strictă și integrală în afara locurilor special desemnate și semnalizate, conform regulamentului și planului de management al ariei naturale protejate, precum și nerespectarea regulamentelor specifice locurilor de campare.
i) circulația cu bicicletele în zonele de protecție strictă și integrală în afara traseelor special desemnate sau semnalizate, mentionate în regulamentul și planul de management al ariei protejate.
j) activitățile de turism ecvestru în afara traseelor special desemnate sau semnalizate, menționate în regulamentul și planul de management al ariei protejate.
....
l) accesul și circulația vizitatorilor în extravilan, în habitate naturale, în afara traseelor turistice avizate și semnalizate ca atare, pe suprafața ariilor naturale protejate, cu excepția zonelor și cazurilor prevăzute în regulamentele și planurile de management ale ariilor naturale protejate.
....
Urmeaza si alte intalniri (urmatoarea o sa fie dupa 15 septembrie), in special pt. discutia unor articole spinoase la care discutia a ajuns in impas, niciuna dintre parti nu dorind sa renunte (se doreste in special eliminarea avizului administratorilor ariilor protejate pt. proiectele propuse de terti). Apoi propunerea legislativa va merge in morisca comisiilor si plenurilor parlamentare pt. aprobare.


Sâmbătă, 9 august 2014 - 23:43  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,1315 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2020) www.carpati.org