Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Doneaza

Calendar

Aprilie 2021
LMMJVSD
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Mai 2021
LMMJVSD
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Online

Vremea
Varful Negoiu
Muntii Fagarasului

Voluntar in Carpati

Homepage

Lista de discutii

Atentie la noul traseu marcat din Piatra Craiului (Braul Cioranga Mare) (Muntii Piatra Craiului)

Saptamanile trecute a fost mediatizata stirea ca vechiul refugiu al Sperantelor a fost inlocuit. Ieri am mers pana la refugiu pe noul traseu marcat  si am vazut niste lucruri ce pot fi utile turistilor interesati.

 

Traseul triunghi rosu uneste Podul lui Calinet cu Varful Ascutit urcand pe Braul Cioranga Mare si e aproape gata, mai lipsesc placutele indicatoare in cateva locuri (inclusiv la capatul dinspre Plaiul Foii !). 


De la Izvorul lui Orlowski pana in saua din capatul Hornului Nisipos traseul merge prin padure, pe partea cu Hornul dar la distanta de acesta. Poteca noua are 3-4 cm de pamant prafos, parca mergi pe un camp arat, iar cand ploua va deveni un tobogan alunecos. Sunt montate doua lanturi, cel din amonte e cel putin ciudat si dificil de folosit - in diagonala peste un prag de piatra. In trei locuri (imediat sub cele doua lanturi, deasupra seii Hornului Nisipos si pe o fata de piatra aflata 50 m mai sus) lanturile sunt necesare dar lipsesc. Din saua Hornului Nisipos in amonte s-a marcat vechiul drum alpin spre refugiu (pe marginea extrem de expusa, friabila si alunecoasa a peretelui ce margineste hornul) desi pana acolo noul marcaj urca prin padure si putea merge la fel in continuare. Din pacate, accidentele din ultimele zile au aratat din nou ca turistii si alpinistii nu-s acelasi lucru si doar niste vopsea nu-i de ajuns ca sa transformi o poteca nemarcata intr-un traseu turistic. 


Alte detalii : placutele indicatoare de langa refugiu sunt din lemn (sanse mari sa se deterioreze rapid ori sa sfarseasca pe foc), in cateva locuri sunt 4-5 marcaje pe 10 m orizontali de poteca, multe trunchiuri uscate intersecteaza drumul si trebuiesc sarite, triunghiurile nu au toate baza orizontala, indicatorul arata timpul pana la izvorul lui Orlowski dar traseul marcat nu ajunge la izvor (!!!), refugiul are imbinarile intre placi prost facute (noroc ca siliconul e nou) si spuma de etansare s-a scurs din multe locuri.

 

Noul traseu mi se pare marcat si echipat prost si periculos. Am discutat asta ieri, cu colegii de drumetie, si am decis sa postez informatia dupa ce am aflat ca a facut deja doua victime :

http://www.agerpres.ro/social/2015/08/30/brasov-turist-decedat-dupa-ce-a-cazut-intr-o-prapastie-in-masivul-piatra-craiului-17-15-06


Asadar, atentie la drumul spre Braul Cioranga si aveti grija sa nu va prinda ploaia pe aici !



Luni, 31 august 2015 - 17:16 
Afisari: 5,374 


Postari similare:





Comentariile membrilor (19)

xoreax
xoreax
Coarda
 
1
Mugurel, ai facut si niste poze? Eu nu stiu cand ajung in zona (desi tehnic as putea face o vizita intr-o seara, dupa serviciu) si tare sunt curios cum merge poteca noua pe marginea peretului.

Ce argument ar fi pentru marcarea acestei poteci intr-o zona expusa si nu prin padure?


Luni, 31 august 2015 - 18:42  

pasadia
pasadia

 
2
Am parcurs poteca in 23 august (dupa ce in 22 a plouat destul de zdravan). Marcajele lipsesc pe portiuni destul de mari in ambele capete - pentru cunoscatori asta nu e o problema, dar pentru ceilalti cel putin capatul marcajului dinspre vf. Ascutit va fi destul de greu de gasit. Pe urcare traseul nu mi s-a parut atat de periculos chit ca, intr-adevar, bucata de poteca noua se "simte" ciudat. Probabil va trebui batuta cativa ani pentru a capata un aspect mai sigur, dar n-as considera ca poteca e mai problematica decat alte poteci marcate din Crai.
Insa da, pe ploaie si in coborare, sunt mari sanse sa apara probleme - cel putin pe bucata noua, ce merge numai pe pamant moale, e greu de crezut ca scapi fara a te murdari. Insa asta e valabil pentur toate potecile ce duc in creasta. nu?

ps: mai multe date despre accident, inclusiv cu imagini: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-barbat-a-cazut-de-pe-
o-stanca-inalta-de-70-de-metri-in-masivul-piatra-craiului-ce-a-fa
cut-cu-doar-cateva-secunde-inainte.html


Comentariu modificat de autor!

Marți, 1 septembrie 2015 - 01:40  

ratza
ratza
Busola
 
3
Deh, cinci lei dai, de doi se face treabă și restul la buget.


Miercuri, 2 septembrie 2015 - 17:10  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
4
E bine că ești așa optimist, Rățoiule. Carpati.org


Miercuri, 2 septembrie 2015 - 19:43  

ratza
ratza
Busola
 
5
Am sărit un cuvînt. Reformulez:
Cinci lei dai, de doi bani se face treabă, restul la buget.
Care buget... decide Vergheleț.


Comentariu modificat de autor!

Joi, 3 septembrie 2015 - 09:01  

adriannegoita
adriannegoit..
Caraba
 
6
Mie mi-e teamă să urc pe Turnu dinspre Curmătura iar Verghelet îmi marchează Cioranga. Oare e o invitație la sinucidere?

Eu preferam ca brâul ala să rămână pentru cei care au pășit către alpinism.

Cu marcajul, vor ajunge pe acolo mulți drumeți fără pregătirea psihică și fizică potrivită și mă tem că asta va duce la multe cadavre. Deja avem un mort. :-(


Joi, 3 septembrie 2015 - 21:39  

miparv
miparv
Rucsac
 
7
Ar fi bine ca anumite trasee sa ramana nemarcate.


Vineri, 4 septembrie 2015 - 17:56  

pasadia
pasadia

 
8
Ar fi bine ca fiecare sa se informeze si sa isi evalueze corect capacitatea de a duce la bun sfarsit un traseu.

Iar Cioranga nu e cu nimic mai dificila decat alte trasee marcate precum Custura Saratii, Strunga Dracului, Brana Caraimanului, etc... Da poate fi imbunatatita punctual poteca, insa acele portiuni sunt mici sunt scurte. Si dupa cum am spus, raspunderea trebuie sa fie exclusiv a turistului!


Vineri, 4 septembrie 2015 - 19:12  

baumwolle
baumwolle
(admin)

 
9
Și ce facem când turistul e depășit de realitate și nu știe în ce se bagă?


Vineri, 4 septembrie 2015 - 20:20  

pasadia
pasadia

 
10
Zambesc si ma gandesc in sinea mea "selectia naturala functioneaza".

Pe de alta parte cred ca nici tu nu ai citit mesajul meu. Acolo scrie ca fiecare e responsabil pentru cat de bine s-a informat inainte. Deci nu are cum sa fie "depasit" de realitate cat timp a facut o minima informare.

ps: sa vezi cum arata traseul marcat spre chilia lui Arsenie Boca, deasupra cabanei Sambata. Si sa vezi cu ce "echipament" e strabatut - persoane de 70-80 de ani carora le e greu sa mai aiba o postura verticala pe teren plat il urca incaltate in ciorapi. Si in genunchi practic, caci aia e Golgota pe care si-au ales-o.
Evident, pe toate indicatoarele li se cere sa fie incaltati macar cu ghete (+ pelerine). Ei vin in adidasi si in rochii.


Vineri, 4 septembrie 2015 - 22:43  

ad.rian
ad.rian
Caraba
 
11
"Garbage in, garbage out."


Sâmbătă, 5 septembrie 2015 - 14:11  

virgiliordache
virgiliordac..

 
12
Decizia de a marca acest traseu e o eroare. E mai dificil decat un turistic. Trebuiau sa faca o exceptie si sa permita accesul. Acum vor intra oameni fara experienta si vor culege victimele.


Duminică, 6 septembrie 2015 - 06:09  

radonae
radonae

 
13
O poza cu intrarea in noul traseu, la coborare:

http://www.carpati.org/poze_fotografii/piatra_craiului/o_poza_cu_
intrarea_in_traseul_nou_din_creasta_spre_plaiu_foii_la_coborare./
96713/


Sâmbătă, 26 septembrie 2015 - 11:01  

ad.rian
ad.rian
Caraba
 
14
"Fusaraie."


Sâmbătă, 26 septembrie 2015 - 22:35  

stefi
stefi

 
15
Salut,

As vrea sa fac acest traseu si as vrea sa stiu in ce ma bag, vorba lui baumwolle. Carpati.org
I s-au mai adus imbunatatiri, au montat lanturi, placute in zonele periculoase?


Sâmbătă, 17 octombrie 2015 - 11:43  

pasadia
pasadia

 
16
Traseul se poate parcurge fara a avea nevoie de imbunatatiri. Da, e recomandat in grup mic, in care cel putin un membru sa-l fi parcurs odata. Si da, nu e indicat pe vremea rea (ploaie, ceata, zapada, etc..). Dar in afara de aceste recomandari banale (cel putin pentru traseele din Crai) nu e nevoie de alta "imbunatatire".


Sâmbătă, 17 octombrie 2015 - 19:56  

berty_husky
berty_husky

 
17
mda ...acum vad si eu acest dialog ... articol ce o fi el . Mugurel ca te stiu de atatia ani de zile si ca umbli pe nemarcate la fel de mult ca si mine si pe marcate nu pot spune nu ... pai pe "la lanturi " tu te simti mai in siguranta decat ca ai "copaci doborati pe poteca " acel izvor din definitie eu nu il mai vad a fi izvor ..sa fim seriosi cat iti ia de la drum pana la el ? poti cara apa lejer de jos ...apoi acele marcaje lipsa ...pai au scopul lor ..acum le gasesti din drum pana in creasta Carpati.org asa se marcheaza un traseul ..faci totul si lasi capetele nemarcate pana totul e ok . Cablul de sus e oblic datorita riscului de al rupe zapada Carpati.org acel accident a fost cauzat de o poza .. nu vin cu argumente ca nu isi au rostul .. stiu toti cauza acelui accident mortal . cel de-al doilea nici nu a fost pe cioranga Carpati.org indicatoarele de lemn sunt acum in tot craiul ... nu cred ca trebuie sa ne legam de ele ca nu tin ...ele vor tine cat avem noi toti grija sa se pastrezeCarpati.org si Da ai dreptate .. nu e un traseu ptr oricine ... nici " LA LANTURI " ...poteca deteriorata si etc ..si pe ce se da cei 5 lei .. nu cred ca vrea careva pavat ..sau trepti sau date pietrele la o parte ... Carpati.org Mugurel iti scriu aici ptr ca noi toti suntem doar carcotasi ..fara sa traga cineva linie si sa spuna totusi uite s-a schimbat un refugiu cu carca ca e el imbinat bine ca nu ... ca are silicon sau nu ca e rosu sau nu .. nu isi au locul ... putem fiecare veni frumos cu completari la el ... ca aveti probleme si motive legate de cei 5 lei .. asta e un dialog personal cu administratia parcului nicidecum pe seama acestui marcaj . ca poteca are pamant si e dificila pe ploaie ? pai si ce sugerati ? sa luam matura aspiratorul ? sa punem piatra pavata in padure ? e normal ne-am nascut cu potecile deja batute nu cu una noua pe care TOTI nu ati cunoscut linia aceasta de a evita hornul nisipos si malul galben ... clar cele doua variante erau scoase din calcul ...stim toti care erau riscurile . iar poteca prin padure ca e pamant ca e alunecos ca nu ... Mugurel esti totusi in padure ..siguranta turistului e incomparabil mai mare decat sa cobori pe ploaie pe malul galben sau hornul nisipos . eu zic asa e sau parerea mea ..e ok ca ti-ai pus semne de intrebare si ca ai gandit ca vrei sa scoti in evidenta nemultumirile ..dar cand ceri un sfat cred ca e mai uman si normal sa il ceri la salvamont nu ? ptr ca a fost si decizia lor in seama acestui traseu si practic s-a incercat sa se aleaga cel mai ok totul .ganduri bune nu o lua personal Mugurel si toti ceilalti ... dar simteam nevoia sa fac o completare pe care voi toti cei care ati gasit "deficiente " si sa le limpezim ...


Joi, 12 noiembrie 2015 - 15:15  

xoreax
xoreax
Coarda
 
18
Salut,

Am parcurs ieri in intregime noul traseu marcat cu triunghi rosu. A fost un experiment destul de interesant pentru ca am mers impreuna cu fratele meu (fara o conditie buna, fara experienta prea mare pe portiuni de catarare) si am putut compara impresiile pe fiecare portiune a traseului.
Iata ce am constatat:

- timpii de parcurgere sunt bine estimati; am mers foarte incet si cu multe pauze (fratele meu nu mai facuse ture lungi de ceva timp) si tot am reusit sa scoatem mai putin decat timpii de pe fiecare indicator. Acest lucru este important deoarece, in caz de nevoie, cineva cu conditie fizica buna poate sa-si calculeze o tura mai lunga/plecare mai tarziu.
- portiunea dintre Orlowski si primele catarari s-a mai indreptat un pic fata de ultima data cand am fost; nu au existat probleme la niciunul din noi
- prima portiune abrupta ar necesita un lant pe stanga, mai mult pentru vreme ploioasa (si pentru moral pe vreme buna); aici personal nu am simtit nevoia insa fratele meu da

http://i.imgur.com/D6eLbe6.jpg

- primul lant e bun pentru moral si vreme rea, amandoi am trecut senini de aceasta portiune

http://i.imgur.com/UH1WBMe.jpg

- Al doilea lant este deosebit de incomod, aici stand circa 5-6 minute pentru logistica. Cineva fara experienta in catarare va avea cu certitudine emotii si va necesita ajutor. A reprezentat singura portiune de pe intreg traseul unde fratele meu a avut probleme. Coborirea pe lant e mai delicata, evident, dar se poate evita coborind direct prin capatul culoarului. Urcarea in aceasta maniera e cam imposibila, roca fiind umeda si prizele inexistente.

http://i.imgur.com/mYPNfw5.jpg

Am parcurs toate traseele marcate din Piatra Craiului iar acest lant trece direct pe locul 2 pe lista neagra, dupa lantul de pe V. Urzicii.

- dupa al doilea lant poteca devine mult mai ok

- la Hornul Nisipos sunt de acord cu Mugurel ca poteca e usor expusa; pe vreme buna nu sunt probleme, evident.

- poteca dintre Hornul Nisipos si ref. Sperantelor nu mai sufera de niciuna din problemele celei de mai jos, fiind mai veche; aici nu am constatat nevoia niciunui lant

- lanturile din Vilcelul cu Smirdar (sper ca asta e) sunt binevenite si ofera un maxim de siguranta pe acea portiune

http://imgur.com/a/ZLdzy

- portiunea care ocoleste "Poarta Sarutului" a reusit sa ma pacaleasca; mare noroc cu lantul ala caci mi-au alunecat bocancii pe stanca umeda de sub el. E mult mai sigur accesul prin mica fereastra

http://i.imgur.com/KWOUqtq.jpg

- lantul de pe usor expusa brana din zona canionului Cioranga este si el binevenit; cand am parcurs traseul prima oara (cand nu era marcat), pe vreme umeda, am preferat sa ocolesc zona expusa prin dreapta, pe dupa molid

http://i.imgur.com/Xv7e4sE.jpg

- portiunea friabila a braului nu a pus nicio problema insa am reusit sa pierdem la un moment dat poteca, mergand pe un fir inferior;

- iesirea din brau este acum bine semnalizata

http://i.imgur.com/bV6fjZB.jpg

- primul lant de pe urcarea spre creasta este mai mult pentru moral, in zona existant multiple variante de catarare cu numeroase prize; de altfel, fratele meu a constatat ca urcarea in dreptul lantului e mai dificila decat pe unde am urcat eu

http://i.imgur.com/CLEzlYH.jpg

- celui de-al doilea lant nu i-am gasit scopul, nici macar pentru moral; zona ofera siguranta, fiind un culoar din care nu poti aluneca, cu multiple prize; ca si gluma, as vota pentru mutarea lantului intr-o alta zona acestui traseu

http://i.imgur.com/d64iXJh.jpg

Per total, un traseu lung dar frumos, pe care il recomand oricarui iubitor de munte care vrea sa iasa un pic din zona de confort. Cu exceptia lantului oblic din padure, traseul este destul de bine echipat si se parcurge in siguranta.
Incepatorii se vor simti, in general, in siguranta pe acest nou traseu care ofera o diversitate de elemente: poteci line de padure, poteci abrupte in padure, zone de catarare frumoase, zone de catarare mai..putin frumoase, grohotisuri, puncte de belvedere, refugiu, ferestre, lanturi, capre negre..


Comentariu modificat de autor!

Vineri, 17 iunie 2016 - 10:38  

eminence
eminence

 
19
Salut, am fost si eu recent pe traseu si poate sunt utile niste impresii personale. L-am parcurs in urcare, pe vreme buna, cu bagaj usor, am avut (si folosit) bete de trekking. Nu sunt alpinist, nici macar catarator, doar un simplu drumet ce isi cara aparatul foto la plimbare pe munti.
Traseul mi s-a parut foarte usor, mai ales la cat am citit de rau despre el, ma asteptam sa fie mult mai dificil decat a fost. Da, e un traseu tipic de Piatra Craiului, nu o plimbare in vreun parc din oras. Dar fata de alte trasee din acest munte nu mi s-a parut ceva deosebit si cred ca a meritat sa fie marcat si amenajat. Intr-adevar, la coborare sau pe vreme rea se poate dovedi mai dificil, dar cred asta e valabil pentru aproape toate traseele din Crai. Eu am coborat pe Braul (Brana?) Caprelor, nu stiu de ce se numeste brana pentru ca numai brana nu e. Mi s-a parut mult mai aiurea grohotisul de acolo decat cel de pe Cioranga.
La fel ca @xoreax, il recomand, e frumos, merita parcurs in conditii de vreme buna.
Carari insorite tuturor!


Vineri, 16 septembrie 2016 - 10:20  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0750 secunde

GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2021) www.carpati.org