Ianuarie 2021

Februarie 2021

Tura de o zi in Buila (Tura inchisa)

Plecare in data de: Joi, 31 octombrie 2013

Nu am mai parcurs acest traseu.

Bucuresti - metrou Gorjului, joi ora 6 sau in satul Barbatesti, la o ora greu de precizat acum (poate 9?)

Muntii Capatanii

Mediu spre dificil, intre 1100 si 1400m diferenta de nivel de urcat

O zi intreaga

Fiecare in patutul lui

Doar bocancii si echipamentul anti-ploaie sunt obligatorii, in rest fiecare cu ce-i e comod

Benzina impartita la cati suntem in masina

Plecam din Bucuresti joi dimineata cu masina Mihaelei Ilie (@ilie.mihaela) si in circa 3 ore ajungem in satul Barbatesti unde parcam masina.

Urcam 3km pe drumul forestier de pe Otasau pana la intersectia vailor Patrunsa cu Poiana Marului unde incepem sa urcam spre Schitul Patrunsa pe CR (traseul 8) pentru a continua de aici spre Curmatura Builei pe PG (traseul 6).

In Curmatura Builei socotim timpul si decidem daca apucam sa facem si o bucata din creasta principala spre nord-est (PR; traseul 11); ideal ar fi sa ajungem pana pe vf. Buila dus-intors, dar vom decide la fata locului. Indiferent de varianta aleasa, din Curmatura Builei coboram inapoi spre satul Barbatesti via Poiana Bulzului (CA; traseul 7).

Acum cand scriu tura mai sunt 2 locuri libere in masina Mihaelei. La aceasta tura accept maxim inca o masina in plus; daca doriti sa participati atunci cand va inscrieti specificati si daca aveti sau nu masina si de unde veniti.

Inscrierea nu implica automat si acceptul si este deschisa doar persoanelor care au mai facut trasee lungi (peste 1000m de urcat) in aceasta vara.

Marți, 29 octombrie 2013 - 09:18

blueandria

Ce veste incredibila!!!
Ma inscriu si eu. Nu e ziua mea, dar consider tura cadouCarpati.org
Multam mult.
a

Marți, 29 octombrie 2013 - 10:07

giubbie

Faceti cam 3h de la iesire din Bucuresti pana la baza traseului - sunt cam 220 km. Se poate ajunge pana pe Vf Buila si inapoi intr-o zi, insa daca vreti sa coborati "pe lumina", trebuie sa intrati ceva mai devreme in traseu.

Eu o sa urc in Buila in weekend (lucrez joi si vineri).

Mult succes!

Marți, 29 octombrie 2013 - 10:16

elranho

Salut Stefan, as dori sa vin si eu. Din Bucuresti si fara masina.

Marți, 29 octombrie 2013 - 11:07

adrianv

Salut Stefan. As merge si eu daca este un loc liber in masina. Multumesc.

Marți, 29 octombrie 2013 - 13:12

stfp

@elranho, imi pare rau, sper ca ma vei intelege ca prefer sa merg cu cei cu care ma cunosc bine - cu ambii @blueandria si @adrianv am fost de peste 10 ori; cum sunt doar 4 locuri in masina Mihaelei nu mai e loc; daca nu ar fi fost aceasta limitare nu ar fi fost nici o problema.

@blueandria si @adrianv, ma bucur ca am umplut masina, vorbim diseara la telefon pentru detalii.

Tura ramane deschisa dar doar pentru cei ce isi pot rezolva singuri transportul (adica au si masina). Daca ar aparea cineva din Bucuresti cu masina probabil l-ar avea deja pe @elranho drept client.

Miercuri, 30 octombrie 2013 - 09:38

adrianv

O tura care mie mi-a placut tare mult - peisaje superbe, vreme frumoasa si parteneri de tura cu care m-am simtit tare bine.
Intr-un cuvant o zi splendida.
Multumiri lui Stefan pentru tura.

Vineri, 1 noiembrie 2013 - 10:59

blueandria

Foarte faina tura! Turbacioasa in special pe PG, acolo unde am si ochit 2 capre negre si la coborare pe CA, unde am cam fost nevoiti sa cascam bine ochii in jur pentru ca ne invaluise ceata. Era refugiul aproape, dar nu ne suradea sa ramanem pe acolo.
Cu un organizator asa de talentat n-a fost insa cazul.
Pe creasta ne-am plimbat cu capul in nori si cu nasu’ in pamant dupa marcaj. Am ajuns intr-un loc despre care Stefan a zis ca e Vf. Buila, nu stiu inca de ce l-am crede pe cuvantCarpati.org Cert e ca ne aflam deasupra norilor, deci n-am vazut nimic dincolo de ei. Oricum, au fost niste nori prietenosi.
Intunericul ne-a prins prin padure, destul de jos, pe un cer fara stele si fara luna, oferindu-i din nou ocazia lui Stefan sa exceleze la capitolul orientare.
Mi-a placut tare si partea finala, cu treceri de pe o parte pe alta a raului.
Echilibristica, nu alta. Mi-a mai placut si trecerea prin marea de frunze - in unele locuri ajungeau si pana la genunchi ceea ce a provocat unora usoare dezechilibre sau chiar contacte cu partea solida a BuileiCarpati.org
Pe traseu ne-au insotit si trei caini tare simpatici asa ca se poate spune ca am fost ditamai echipa.
In concluzie, tura asta sper sa fie doar inceputul. Le multumesc in special celor doi care au facut posibila treaba: Mihaela si Stefan.
Sa ne vedem cu bine!

Vineri, 1 noiembrie 2013 - 17:53

stfp

Am plecat din grafic din Bucuresti si dupa trei ore si ceva parcam masina la capatul de sus al comunei Barbatesti. Am mers cei 3km pe drumul forestier de pe Otasau pana in locul unde traseul CR incepe sa urce pieptis spre Patrunsa; interesanta prima sa bucata, se prezinta sub forma de 'transee' prin padure, posibil datorita numarului mare de drumeti ce il frecventeaza.

Pe la cota 1000m ieseam in poiana la schitul Patrunsa; dupa o scurta pauza am continuat pe PG - o urcare pe un versant foarte inclinat dar nepericulos pe vreme uscata. Pe la 1400m intersectam traseul CA si am urcat impreuna pe CA/PG pana in Curmatura Builei.

Refugiul din Curmatura se prezinta bine. Dupa ce am mancat ceva aici am hotarat sa urcam si spre vf. Buila; interesant si acest traseul, peste dealurile ce alcatuiesc culmea principala (domoale inspre dreapta, abrupte spre stanga - cum urcam noi). Marcajul PR este vechi si deteriorat dar am reusit (cu greu) sa-l urmam. Dupa vreo ora ajungeam la ceea ce am zis eu ca e vf. Buila, lipsit de orice indicator sau marcaj; fiind si destul de ceata din pacate n-am vazut mare lucru in jur.

Ne-am intors inapoi spre Curmatura si de aici am coborat spre Barbatesti pe traseul direct CA; conform planului inserarea ne-a prins pe la 1000m altitudine, la intersectia cu PG; ultimele 2 ore din traseu au fost prin padure pe intuneric dar am reusit sa ne orientam fara probleme.