Aprilie 2021

Mai 2021

Varful Urlea
Muntii Fagarasului

TURĂ AMANATĂ Sa admiram si sa urcam in Fereastra Mare, intr-o zi de sambata la Sambata! (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Sambata de sus, complex comercial, sambata 12 ianuarie, ora 11 fara un sfert.

Muntii Fagarasului

mediu, in functie de starea zapezii si a potecii.

sambata: 3-4 ore pana la cabana, ne cazam, apoi chilia lui Arsenie Boca inca 1.5 ore dus intors. Duminica: urcam spre creasta (detalii la finalul textului)

Cabana Valea Sambetei http://www.carpati.org/ghid_montan/muntii/fagarasului/cabana_valea_sambetei-59/

haine adecvate sezonului, windstopper, polar
frontala
betze treking
mancare pentru 2 zile
parazapezi.
caciula, manusi
bocanci

Optional:
sac de dormit (eu il voi lua. cabana e incalzita cu sobe, nu intotdeauna e foarte cald)
coltari si piolet (pentru indrazneti)

transport, cazare 25-30 lei, alte cheltuieli la cabana in functie de preferinte (detalii in linkul de mai sus)

Ieri am urcat pe dealurile de langa satul unde m-am mutat. Se vedea Fagarasul dinspre sud, o frumusete, Negoiu, Custura....m-a palit un dor adanc de aceste locuri, mai ales ca m-am nascut in Fagaras. La sambata nu am mai fost de doi ani.
Oricum ar fi vremea, stiu ca tura va iesi faina, pentru ca oamenii care se aduna se potrivesc.
In caz de intemperii abundente, putem face un gratar, un om de zapada, o bataie cu bulgari la cabana. Nu vreau de la aceasta tura o super fortare fizica, ci mai degraba un moment de reintalnire cu muntele, sau de debut montan pe 2013 dupa un an in care, desi m-am mutat la poalele Fagarasului, am facut trasee doar de 2 ori, si doar una in Fagaras. Asta dupa ce in 2011 am colindat Fagarasul singura de la cap la coada. Ciudat...si paradoxal.
Ar fi genial daca, asa cum acum 2 ani la prima tura propusa aici, am avut-o pe "Maricica", chitara....si de data aceasta ar veni cineva cu o chitara. Cantece mai stim cu totii.

Eu plec din satucul de la sud de Fagaras, mai am 2 locuri in masina, disponibile din Curtea de Arges sau din Ramnicu Valcea, si vin pe Sibiu.

Sper sa ne vedem cu drag si...LA MULTI ANI!

ps: pt ca softul nu-mi posteaza tura din cauza ca am scris prea mult la timpul de parcurs, copii aici textul si cropuiesc acolo : sambata: 3-4 ore pana la cabana, ne cazam, apoi chilia lui Arsenie Boca inca 1.5 ore dus intors....(se poate prelungi daca vrem momente spirituale si linistite acolo sus). Duminica: urcam in creasta (tocmai m-am informat de starea zapezii, e tare...in creasta se ajunge doar cu coltari iar daca mai da o zapada ne abtinem, risc mare de avalansa). In orice caz, duminica urcam macar pana la marginea zonei de jnepenis. Timpul de parcurgere depinde de starea zapezii.

Joi, 3 ianuarie 2013 - 10:21

madalina.melinte
madalina.mel..

Buna Illona, te-as insoti si eu pe traseul asta fain, din care a parcurs de cateva ori o buna parte. E posibil sa lucrez in w-e respectiv insa am sa anunt din timp in caz ca nu pot ajunge.

Vineri, 4 ianuarie 2013 - 09:58

La multi ani!
Ce faaaina tura propui! Tare as veni, daca ma primesti! Dar inca nu stiu sa zic sigur daca pot... Asa ca, daca ma primesti si o sa confirm pe marti-miercuri, saptamana viitoare este OK?

Vineri, 4 ianuarie 2013 - 16:34

roibica

Si eu as vrea dar nu pot sa promit nimica acuma, pana cand trebuie o confirmare?

Sâmbătă, 5 ianuarie 2013 - 00:25

illonna

imi cer scuze pt intarzierea raspunsului. am sa sun azi la cabana sa vad care e situatia...din cate stiu va mai fi un grup de 30 de oameni acolo. joi as vrea sa stiu sigur daca mai vine cineva, caci dupa cum vad ca nu prea sunt doritori.....poate nu are sens sa mai tin tura. Oricum, trebuie sa ma interesez si de starea zapezii....nu o data am vazut avalanse la Sambata.

Marți, 8 ianuarie 2013 - 07:28

chris_bv

M-am uitat azi pe avartizarile meteo. Se pare ca in Fagaras este risc de gradul 5 de producere a avalanselor.
In aceste conditii, parca mi-am pierdut entuziasmul...

Joi, 10 ianuarie 2013 - 00:02

aura_geta79

pana la urma se mai tine tura asta sau nu ? si cu ce ajungem pana la sambata ? tren ceva din bucuresti ? as veni si eu .....dar sa-mi spuneti exact locul si ora de intalnire ! eventual organizatorul sa-mi lase un nr de tel pe privat ! multumesc !

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 02:25

illonna

am decis sa aman pe termen nedeterminat tura. imi cer scuze. am vorbit si eu cu cei de la salvamont si da, in fagaras e risc de grad 5 de avalansa. a nins si cred ca va mai ninge. deci oricum nu putem face mai nimic ca si traseu.
iar din cate am vazut cand am mers iarna acolo, Sambata e la limita de expunere in caz de avalanse. plus ca mai sunt de traversat niste culoare de scurgere unde intr-un an a trebuit sa escaladam ditamai muntele de zapada adunat peste poteca in urma unei avalanse.

imi cer scuze ca raspund greu dar am probleme cu netul.

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 11:31

aura_geta79

multumim ...o zi buna si multa sanatate ! ....te rugam sa ne ti la curent cu turele pe care ai de gand sa le faci ! poate mergem pe un traseu mai aproape si nu asa de riscant !

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 11:40

illonna

traseul pana la Sambata nu e riscant, doar ca acum a nins mult.
iar..pentru mine sambata e destul de aproape. caci stau in curtea de Arges...ma rog, pe langa. aaaaaa cred ca la profil mi-a ramas Bucuresti....

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 11:44

ok ...vorbim !

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 12:54

madalina.melinte
madalina.mel..

Imi pare tare rau ca ai aratat, ca organizator, atata dezinteres fata de tura asta. Ar fi fost foarte util sa precizezi din timp ca nu vei raspunde la mail-uri si ca riscul de avalansa (despre care se stia de w-e trecut) va conduce la amanarea turei. Cat despre "nu prea sunt doritori", era un numar limita de participanti fara de care nu marita sa o iei din loc? E o precizare importanta. Sper sa iti asumi mai multa raspundere pe viitor daca vrei sa iei oameni cu tine pe munte in mod organizat.

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 14:06

victoranica

s-a transformat in "sa admiram de la fereastra bulevardul si sa coboram in fata blocului in ziua de sambata"

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 14:53

c0nstantinne
c0nstantinne..

Sa zicem asa: a nu ne pripi Carpati.org : Irinei chiar ii ies ture faine, e un organizator excelent, personal m-am inscris in doua si pentru cea in care n-am mai reusit sa ajung inca imi mai pare rau. Cei ce se vor inscrie, atunci cand va considera potrivit sa replanifice tura, vor subscrie, cu siguranta, aici.

Vineri, 11 ianuarie 2013 - 16:49

chris_bv

Cred ca decizia de a amana tura asta este foarte buna, ma bucur ca ai luat-o! Muntele ramane acolo si sunt convinsa ca va veni vremea sa facem tura asta, asa cum trebuie.

Celor care cred ca Ilona nu isi asuma raspundera in organizarea unei ture, le-as sugera sa nu se grabeasca sa traga concluzii. Am avut bucuria sa particip alaturi de ea in cateva ture si sunt convinsa ca tocmai pentru ca este o persoana responsabila a luat aceasta decizie. Cat despre faptul ca a raspuns mai greu, cred ca deja a explicat ca a avut probleme cu netul...

Sa ne vedem sanatosi si pana atunci, carari cu soare tuturor!

Sâmbătă, 12 ianuarie 2013 - 00:18

gabi2089

in cazul in care se va mai tine aceasta tura as dori si eu sa particip, vin tot din curtea de arges.

Sâmbătă, 12 ianuarie 2013 - 14:30

leovit

Cand se va tine tura as fi interesat...am fost in ture cu Irina si a fost super...la buna revedere Carpati.org

Sâmbătă, 12 ianuarie 2013 - 15:25

misuk

illona are credit destul de mare, ( cam 801) , si este destul de apreciata pt turele facute, aveti incredere ca stie ce face.