Februarie 2020

Martie 2020

Trei zile în Parcul Natural Munții Măcinului și împrejurimi (Tura inchisa)

Plecare in data de: Vineri, 12 mai 2017

Localitatea Greci, 12.05.2017, ora 10,30

Muntii Macin

Toate traseele sunt usoare

Timpii sunt intre 3 si 8 ore, dupa specificatiile din text.

tabara de corturi a Clubului Mecanturist

Echipament pentru innoptare la cort + rucsac mic de tura

Costuri de transport si posibil 6 lei taxa de parc natural.

În perioada 12-14 mai 2017 Clubul Montan ,,Mecanturist”-Galați organizează o tabără în localitatea Greci cu ocazia sărbătoririi a 40 de ani de la înființarea clubului montan studențesc.

În cadrul acestei activități eu vă invit la trei zile de drumeții:

Vineri 12.05.2017
Plecăm din tabără la ora 10-10,30 pe traseul: Valea Carabalu-Izvorul lui Pralea (Izvorul cu Fereastră)-Poiana Noastră-Vârful Tăpșanu-culmea principală-Dealul cu Drum.
Durată: 4 ore.

Sâmbătă 13.05.2017
Plecăm din tabăra cu mașinile la ora 9,00 spre localitatea Horia.
Mai întâi urcăm pe Muntele Consul 333m alt. Pe creasta principală, pe direcția SV-NE.
Durată: 3 ore.
Reveniți la mașini, ne deplasăm inspre tabără până la ieșirea din localitatea Cerna, unde intrăm circa 300m pe drumul spre Herghelia Cerna.
De aici parcurgem spre nord Creasta Chervantului 246m alt.-Șaua Chervantului-Piciorul Pripcei-Vârful Priopcea 410m alt.-Saua Boldea și revenim la mașini pe partea estică a muntelui.
Durata: 4 ore.

Duminică 14.05.2017
Plecăm din tabără la ora 9,00 și mergem cu mașinile până în marginea satului Greci dinspre Valea Morsu.
Urcăm pe traseul: Valea Morsu-Izvorul Italienilor-Vârful Țuțuiatu 467m alt.-Șaua Ghinaltu-Vărful Ghinaltu 442m alt.-Piciorul Ghinaltului-Valea Morsu.
Durata: 5 ore.

Note:
-E posibil ca în toate turele din cele trei zile să întâlnim Bujorul de pădure (Bujorul românesc) în perioada de înflorire.
-Astfel de drumeții vor mai organiza și colegii mei Smarana Enică, Costel Ceapchi și Edi Munteanu și nu e nicio problemă dacă propunerile lor vor părea mai tentante...
-Nu ar strica sa aveți în mașină câte un pet cu apa de 5 l.
-Eu sunt în tabără de vineri de la ora 9,00.

Sâmbătă, 6 mai 2017 - 21:13

raluca

Buna ziua, vreau sa ma inscriu in tura.
Nu am masina, asa ca, daca s-ar inscrie cineva cu masina si m-ar lua si pe mine la drum, ar fi minunat.
Multumesc!

Duminică, 7 mai 2017 - 11:19

gigicepoiu

Raluca, ma bucur ca te-ai inscris! Si bafta, sa mai vina si altcineva din Bucuresti.

Duminică, 7 mai 2017 - 15:56

lauramatei

Buna dimineata!
Foarte interesanta aceasta propunere! Daca n-as fi mers chiar ieri traseul din ziua 1, as fi venit si cu picioarele, si cu mainile, daca as fi putut, sau mi-as fi ros unghiile, daca n-as fi putut sa vinCarpati.org. Traseul din ziua 2 imi facea cu ochiul si mie ieri, chiar era una dintre optiunile plimbarii mele. Imi face cu ochiul si acum, plus placerea de a reintalni amicii din Galati, dar parca e prea de tot sa merg 3 weekenduri la rand in MacinCarpati.org.

Recomandare pentru Raluca: de nevoie, acum doua saptamani am descoperit ca exista cursa CDI Bucuresti-Macin, ce pleaca din autogara Ritmului (cauta pe net!). Oamenii din Mecanturist sunt cumsecade si probabil cineva te poate culege din Macin cu masina. Nu renunta la tura daca nu mai vine nimeni din Bucuresti! E faina.

Ieri bujorii de sub Tutuiatu erau inca imbobociti, doar vreo 4-5 erau deschisi. Bine ca-i prindeti voi pe toti, of! Carpati.org

Draga domnule Cepoiu, rog cateva lamuriri: varful cu TG pe el este Tapsanu? Am intrebat asta si la tura mea saptamana trecuta, dar nu s-a nimerit sa citeasca cine cunoaste locurileCarpati.org. Iar izvorul lui Pralea e acela cu micuta cascada sub el, numa' buna de facut un dush? Carpati.org

Superbe locuri! Faina tura! va doresc vreme buna!

Luni, 8 mai 2017 - 07:39

gigicepoiu

Mi-a sarit inima... Daca venea Laura trebuia sa ma mai uit inca o data peste cursuri...
Varful cu TG, cu o frumoasa belvedere spre Greci se pare ca se cheama Tapsanu si are 411m alt.
Pana sa apara hartile bune (cea de aici de pe Carpati, e realizata de Andrei Raftopol), noi ii spuneam varfului Ioanesu, si probabil ca greseam.
Izvorul cu usita, de deasupra cascadei, a fost botezat de prietenul nostru Dan Tudorache, iar ,,Poiana Noastra" are ca nas pe domnul Buturca, un venerabil om de munte care a trecut binisor de varsta de 85 ani.
Locurile sunt pline de amintiri pentru ca e zona din Macin unde am mers la inceputuri.
Relativ de curand am descoperit Muntele Consul, Deniztepe, Priopcea, Crapcea, Delictas etc.
Cine va participa la turele din Macin din acest we va avea de la cine sa cunoasca locurile, dupa parerea mea mecanturistii fiind mult si peste cei de la Parc...

Laura, deci da, data viitoare...

Luni, 8 mai 2017 - 08:17

raluca

Multumesc pentru accept si multumesc pentru recomandare, Laura! O sa ma interesez si de alternativele de transport, dar imi mentin speranta ca se mai inscriu oameni din Bucuresti. Carpati.org

Luni, 8 mai 2017 - 10:02

Buna ziua,
Doresc sa ma inscriu si eu in aceasta tura.

Multumesc!

Marți, 9 mai 2017 - 09:11

mihaela

Buna,

Sa aveti in vedere ca in acest wd se va desfasura Maraton Macin in zona si va fi mai aglomerat decat de obicei Carpati.org

Tura faina!

Marți, 9 mai 2017 - 15:39

raluca

Eugen, in cazul in care vei fi acceptat in tura (poate foto si ceva mai multe informatii despre tine ar fi utile, din moment ce esti nou pe site), poti specifica daca ai masina?

Miercuri, 10 mai 2017 - 10:58

eugen.popovi..

Raluca, ce alte informatii ar mai fi necesare suplimentar fata de ce am trecut in profil? Am mers pe munte asa cum am si specificat, este adevarat insa ca la modul lapidar. O expunere exhaustiva a muntilor pe care am mers nu stiu cat de pertinenta este atat timp cat nimeni de aici nu poate (probabil) valida autenticitatea a ceea ce zic. M-am inscris pe acest site cand am vazut aceasta tura pe care mi-o doresc de ceva vreme. Da, am masina, insa acesta nu vreau sa fie un criteriu de acceptare in aceasta tura.
Fiind nou in acest colectiv al 'carpatistilor' nu cunosc uzantele de a fi acceptat sau nu intr-o tura. Insa conform 'N-avem limită de vârstă pentru a vă alătură nouă. Nici experiență nu cerem, ci doar voie bună cât cuprinde ! De restul, ne ocupăm noi !' preluat de pe link-ul specificat supra am crezut ca, mai mult sau mai putin, este o tura deschisa.

Miercuri, 10 mai 2017 - 12:08

raluca

Eugen, m-ai inteles gresit. Nu eu iti dau acceptul in tura.
Cat despre masina, nu cred ca este un criteriu de acceptare, pur si simplu voiam sa stiu daca avem cu ce sa ajungem in zona sau nu, avand in vedere ca eu nu am masina si accesul nu e asa simplu catre Macin.
Personal, daca sunt pusa in situatia sa plec la drum cu un om despre care nu stiu absolut nimic, am niste reticente. Nu ma intelege gresit.

Zi buna,
Raluca

Miercuri, 10 mai 2017 - 12:17

eugen.popovi..

Raluca, stiu ca nu tu dai acceptul pentru tura Carpati.org

Miercuri, 10 mai 2017 - 12:20

gigicepoiu

Raluca, Irina, Eugen, oricine se inscrie este deja bine venit in tura!
Personal niciodata nu am uzat de criterii de acceptare, iar de data aceasta o sa fie o tabara cu multi mecanturisti bucurosi de oaspeti. Inclusiv copii de orice varsta. Sunt convins ca fiecare isi va gasi traseul pe care si-l doreste.
Pentru bucuresteni, las la latitudinea voastra sa va organizati transportul, si ar fi bine sa comunicati ziua si ora aproximativa la care estimati ca veti ajunge in zona.
Eugen, ca nou venit, ma voi stradui in plus ca sa ramai cu o buna impresi de inceput...

Miercuri, 10 mai 2017 - 13:49

Multumesc pentru acceptare!

Miercuri, 10 mai 2017 - 14:17

eugen.popovi..

Eu si Raluca o sa ajungem in localitatea Greci in ziua de vineri, undeva intre orele 10:00 - 10:30. Cum insa nu cunosc localitatea Greci putem sa stabilim un loc de intalnire in care sa fie usor de nimerit?

Miercuri, 10 mai 2017 - 14:47

izo24mer

Buna dimineata, vreau sa particip si eu impreuna cu copiii (9 si 6 ani).
Nu am masina asa ca ma abonez la locurile libere din masina lui Eugen... bineinteles daca exista accept.

Joi, 11 mai 2017 - 07:44

gigicepoiu

Irina, sunteti bine veniti cu totii!