Octombrie 2021

Noiembrie 2021

Varful Vladeasa
Muntii Bihor-Vladeasa

Restanta in Morar (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 16 iulie 2016

Gura Diham, 16.07.2016, ora 8,00

Muntii Bucegi

Traseu alpin, media fiind 1B

Maxim 12 ore.

Nu este cazul

Bocanci cu aderenta buna (inclusiv pe ud), rucsac tura, ham, 2 carabiniere, 1 anneau, dispozitiv de rapel, canadiana / hanorac de ploaie (exclus pelerina larga), frontala, trusa medicala, casca, crema de soare recipient pentru lichide. Tot echipamentul mentionat este OBLIGATORIU.

Delplasarea pana la Busteni si retur.

Desfasurarea turei : Cabana Gura Diham- Valea Morarului-Valcelul Morarului sau Valea Adanca (in functie de conditia fizica si experienta participantilor la tura)-Braul Acelor- Acul Mare (Degetul Rosu, daca ne permite timpul)-Valea Cerbului.

Aceasta NU ESTE O TURA DE INITIERE . Tura este destinata NUMAI PERSOANELOR CU EXPERIENTA in parcurgerea traseelor nemarcate, ce doresc sa cunoasca mai bine masivul. Se pot inscrie membrii carpati.org cu o conditie fizica si o stare de sanatate foarte bune. SE EXCLUD PERSOANELE CU RAU DE INALTIME.

Daca ne vom confrunta cu vreme nefavorabila traseul va fi partial reconfigurat, pastrand insa caracterul alpin si zona de desfasurare.
PARTICIPAREA SE FACE PE PROPRIA RASPUNDERE.

Numar maxim de participanti : 2 + organizatorul

Inscrierea nu inseamna confirmare automata din partea organizatorului. Pentru evaluarea doritorilor se vor folosi informatiile de pe site.

Joi, 14 iulie 2016 - 21:14

victor.manda
victor.manda..

Salut! As dori sa particip. Multumesc!

Vineri, 15 iulie 2016 - 00:22

Buna, Eugen!

As dori sa merg in aceasta tura.

Vineri, 15 iulie 2016 - 14:47

alexalex

Salut
Vreau sa particip si eu la această tura.
Multumesc

Vineri, 15 iulie 2016 - 15:47

horjeaeugen

Victor, ne vedem in ture mai usoare. Laura si Alexandru, ne vedem maine.p

Vineri, 15 iulie 2016 - 16:13

lauramatei

Traseu frumos si variat, care mi-a dat cate putin din tot ceea ce-mi place mie in abrupt, atat cat pot eu sa parcurg fara riscuri majore: m-am catarat (cum m-am priceputCarpati.org ) pe Valea Adanca (cu saritoarea ei cu totCarpati.org ), pe care o parcursesem doar pe zapada, cu multi ani in urma; am revenit cu incantare pe poteca nordica, suspendata a Braului Acelor, cu lumea la cativa centimetri de bocancii mei, si platforme ideale pentru a admira privelistea, sau pe fata sudica, plina de verdeata, flori si capre curioase, de-mi venea sa haladuiesc pe acolo cu orele, am facut, dupa caz, echilibristica, balet sau calarie pe creasta aeriana a Acului Mare, cu a sa punte a suspinelor, cat palma, pe care pentru a treia oara tot calare o trecCarpati.org, m-am bucurat ca un copil la joaca de rapelul lejer de pe ac, m-am lasat sa simt cum ma copleseste maretia abruptului, am respirat verdele padurii si-am zburdat nestingherita in sus si-n jos pe poteci... si nu in ultimul rand am mai invatat cate ceva. Mi-a placut ca nimeni n-a fost lacom...si-am lasat Degetul Rosu si toate celelalte ace pentru alte ocazii, incat am coborat de pe munte relaxati si pe lumina, fara sa resimtim presiunea timpului.

Colegii de tura, baieti de treaba si de incredere, in compania carora nu e prima data cand ma simt bine si in siguranta in abrupt. Organizatorul, cum il stiam deja, un tip priceput la abordarea acestui gen de trasee, capabil sa depaseasca obstacolele ivite si sa aleaga solutiile corecte, responsabil, cumpatat si cu rabdare, glumet atunci cand e cazul.

Locuri frumoase, oameni faini, vreme perfecta, liniste, libertate...MUNTE!

Nu-mi plac cliseele, dar simt nevoia sincera de a multumi. Nu doar lui Eugen, ci tuturor oamenilor, lucrurilor si intamplarilor care mi-au facut ziua asta foarte placuta.

Duminică, 17 iulie 2016 - 15:04

alexalex

A fost o tura faina, alaturi de oameni minunati, unde peisajele care iti taie respiratia fac ca orice problema sa dispara ca si cum nu ar fi existat niciodata.
Multumesc Laurei si in special lui Eugen, pentru generozitatea cu care ofera si celor mai putin experimentati, posibilitatea de a invata cu adevarat atat de multe lucruri despre munte.
Sa ne revedem cu bine.

Duminică, 17 iulie 2016 - 22:56

mihai_fl

Faina tura coane Eugen ai facut. Si aveam o restanta la saritoarea mare de pe Valea Adanca Carpati.org.
Si daca Laura s-a simtit bine Carpati.org, e de bine ! Carpati.org.

Luni, 18 iulie 2016 - 13:24

horjeaeugen

Ne-am plimbat, ne-am incordat(fiecare dupa posibilitatile fizice) ne-am si orientat putin in teren...a fost placut si relaxant.
Toate bune.

Luni, 18 iulie 2016 - 15:11

scufitul_ros..

Felicitari! Suna tare frumos tura.
Mai e zapada pe ramura nordica a Branei Acelor?

Marți, 19 iulie 2016 - 17:56

lauramatei

Nu am vazut zapada pe braul acelor (insa noi am mers doar din Adanca pana pe muchie, unde treci pe sud).

Pe Adanca insa, putin sub braul acelor, e un pod gros si inalt de zapada, care ne-a obligat sa ne strecuram ca ramele printre peretele de stanca si peretele de zapada intarita...greu....foarte incomod.
Bolovani multi pe vale, foarte instabili, de la graunte si oua pana la televizoare, zone friabile cu mult pamant, plus o zona cu uriase mormane de surpatura (pamant, pietre si jnepeni). Un torent urias sau o avalansa de topire a rupt tot ce-a intalnit in cale, inclusiv poteca braului mare, construind un talveg de cativa metri latime, pamantos, friabil si foarte inclinat pe care trebuie sa-l traversezi daca parcurgi ramura nordica a braului mare. N-am vazut exact de unde vine, dar de undeva de deasupra braului mare si coboara mult pana in Adanca. Traversarea lui se impune si daca vrei sa ajungi prin braul mare in scocul inierbat (de pe malul drept geografic al vaii) prin care se evita saritoarea cea dificila din Adanca.

Marți, 19 iulie 2016 - 19:05

scufitul_ros..

Multumesc pt informatiile detaliate Carpati.org mi-a atras atentia partea aia cu scocul inierbat - exista deci o varianta de ocolire a saritorii aleia care strica gradul vaii? (spre rusinea mea, inca nu am facut Adanca, si as face-o pana sus daca am cum trece de saritoarea cea horror)

Marți, 19 iulie 2016 - 19:55

lauramatei

Da, exista. Initial voiam sa abordam acest ocol, dar cand am vazut minunatia de torent ce trebuie traversat (cu mult talent, daca nu vrem sa ajungem prea repede inapoi de unde am plecat), am zis ca mai bine il rugam frumos pe Eugen sa treaca saritoareaCarpati.org. N-am mers pe acest ocol, dar iti pot spune atat cat stiu.

Ajungi la braul mare al morarului (vezi BMM cu rosu pe stanca in firul Adancii; mai vizibil spre stanga, spre dreapta e mai putin vizibil, jneapan...). Intri pe BMM spre stanga, inaintezi vreo cateva minute in urcare, ai de traversat torentul ala pamantos, imediat dupa el se vede o mica muchioara, o treci si dincolo de ea umbla vorba ca e un scoc. Urci pe ala si te scoate intr-un umar pe care se afla un minunat balcon de admirat abruptul. De aici coboara o brana pe langa perete pana in firul vaii Adanci.

Nu l-am parcurs, intrarea efectiva nu am atins-o, ca n-am traversat minunea aia de torent, dar am fost la iesirea din acest scoc si privit in jos parea rezonabil, Eugen ne-a povestit ca nu-i dificil.

Daca gresesc cu ceva, rog sa ma corecteze cine stie mai bine.

Marți, 19 iulie 2016 - 20:15

scufitul_ros..

Multumesc frumos! Inseamna ca am trecut de destule ori pe la nasul scocului aluia fara sa stiu ce comoara reprezinta Carpati.org S-a trecut in wishlist pentru la vara.

Eu pana acum imi faceam planul ca evit saritoarea mergand pe BMM pana in Valcelul Morarului si fac depasire neregulamentara, pe dreapta ;-) dar daca exista varianta mai scurta, sunt bucuros sa o studiez. Asta e, fiecare cat poate...