Ianuarie 2021

Februarie 2021

Relaxare in Bucegi, fara sculat devreme (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 7 decembrie 2014

Gara Bucuresti Nord, duminica ora 10, tren IR1621 sau gara Azuga, ora 11.56

Muntii Bucegi

Usor, intre 500 si 700m diferenta de nivel de urcat

Cateva ore

Fiecare in patutul lui

Echipament obisnuit pentru drumetii de iarna - bocanci, parazapezi, haine groase, caciula, manusi plus lanterna.

Transportul fiecaruia la Azuga / de la Busteni - cost VSD: 62.10 lei din Bucuresti Nord.

Din Azuga urcam pe TG (vechea varianta pe fundul vaii, nu cea pe serpentine) pana in Saua Grecului. De aici continuam spre cabana Diham unde facem si pauza principala a zilei.

Pentru coborare avem mai multe variante, de decis la fata locului:
- inapoi spre Saua Grecului, apoi pe Coama Lunga spre Busteni;
- inapoi spre Saua la Cleste, apoi pe TA spre Gura Diham, apoi pe forestier spre Busteni;
- pe PR spre Pichetu Rosu, apoi TR pana la intersectia cu BG de langa Poiana Costilei, apoi BG pana in forestierul de Gura Diham.

Imi propun sa ne intoarcem spre Bucuresti cu unul din trenurile IR de seara (1746 intarziat, 1589-2 sau 1622). Ultimele 1-2 ore din excursie vor fi pe intuneric, deci o lanterna este esentiala.

Joi, 4 decembrie 2014 - 09:03

satrian27

Salut! Astept o tura fara sculat devreme ( dar deloc, chiar deloc, deloc!.) ...sau mai bine nu ne mai sculam deloc, dar deloc, si stam acasa in patuturile noastre pe loc .:-) ?

Joi, 4 decembrie 2014 - 14:41

robert

Tura este frumoasa si usoara.

Ar mai fi o varianta cu Regiotrans - plecare din Bucuresti Nord la 8.50 doar 19 ron biletul, iar pentru intoarcere la 19.07 un alt Regio, tot 19 lei, pentru cine vrea sa economiseasca 40 lei din transport, sa faca si tura si eventual cine stie sa stea o noapte la o cabana, la Diham sau Malaiesti in loc sa dea banii la CFR pe IRuri (cu Regiotrans tot 2 ore dureaza transportul).

As fi vrut sa particip dar maine deja plec in alta parte, o sa cer acceptul sambata seara, daca revin pana atunci de pe munte.

Drum bun si tura faina!

Joi, 4 decembrie 2014 - 15:46

luque

Salutare ,
Vreau sa vin si eu in tura .
Merci !

Vineri, 5 decembrie 2014 - 12:05

ionela

Buna!
Merg si eu; iar faptul ca nu ne sculam devreme mi se pare un mare avantaj, la fel ca faptul ca facem putina miscare (spre deosebire de cei care raman pe loc in patuturile lor). Ca intotdeauna, mersi Stefan de organizare.
Pe curând!

Sâmbătă, 6 decembrie 2014 - 11:29

craiu

Salut Stefan,

Vin si eu.
Ramane sa ne vedem in tren.

Multumesc,

Cristian

Sâmbătă, 6 decembrie 2014 - 16:27

pitic

Salut, vin si eu. Urmeaza sa se inscrie si Silviu. Noi o sa venim cu masina si mai putem lua inca 3 drumeti.
Pe maine,
Andreea

Sâmbătă, 6 decembrie 2014 - 16:55

ovidiug

Salut Stefan,vin si eu. Ne vedem in tren.

Ovidiu

Sâmbătă, 6 decembrie 2014 - 17:22

silviubeceni
silviubeceni..

Salut Stefan, ma inscriu si eu.
Silviu

Sâmbătă, 6 decembrie 2014 - 19:41

stfp

In regula, ramane sa ne auzim direct in tren.

Pentru cei ce vin cu orice altceva decat IR1621 - intalnirea este in gara Azuga, pe peronul liniei 1 la ora 11.56. Nu intarziati caci nu asteptam nici macar un minutel.

In gara Azuga nu se poate cumpara nimic si nu avem timp de umblat prin magazinele din jur, deci toate proviziile (apa, mancare) trebuie aduse de acasa.

Pe maine!

Sâmbătă, 6 decembrie 2014 - 20:04

stfp

Ne-am strans in gara Azuga sase drumeti si am inceput sa urcam pe firul vaii Grecului conform planului. Inceputul variantei TG pe serpentine - pana acum un an si ceva o potecuta discreta - s-a transformat in ditamai drumul de TAF-uri; sper sa-i ia naiba pe nemernicii ce au facut asta.

Daca la inceput stratul de zapada era doar cu intreruperi pe masura ce urcam devenea din ce in ce mai gros, astfel ca in Saua Grecului avea deja vreo 40cm. Am remarcat ca stalpul metalic din sa lipseste si el; dupa o scurta pauza in sa am continuat spre Saua la Cleste (am avut si putina ceata pe drum) si apoi spre cabana Diham. Dupa o pauza de vreo jumatate de ora la Diham am luat-o spre Pichetu Rosu si Poiana Costilei; a fost partea cea mai frumoasa a excursiei. Intunericul s-a lasat ceva mai inainte de Poiana Costilei astfel ca ultima bucata spre Busteni pe BG am facut-o pe intuneric. Am ajuns in gara Busteni la timp pentru a prinde trenul de 18h45.

Poze si ceva comentarii la http://munte.stfp.net/20141207

Duminică, 14 decembrie 2014 - 11:39

ovidiug

Stefan, esti un tip deosebit,care nimic nu lasa balta ! Am asteptat comentarii privind tura,la care initial si eu am vrut sa particip. Tracand timpul am zis asta e ,cine stie cum o fi fost. Dar iata comentaruil tau !
Pana la urma a fost o iesire in natura ,in luna decembrie ,de care tu,in mod sigur ,te-ai bucurat. Ceilalti...nu stiu.