Aprilie 2024

Mai 2024

Varful Bodea
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Poteci mai putin umblate in Cozia (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 11 mai 2013

Manastirea Turnu, 11.05.2013 ora 8.45

Muntii Cozia

Tura se desfasoara pe trasee alpine (deci nu turistice) de gradele 1A – 1B. Lungimea parcursului si diferenta mare de nivel fac traseul foarte solicitant.

9 – 11 ore in fiecare zi

Cabana Cozia, locurile au fost rezervate.

Bocanci de vara cu aderenta buna (inclusiv pe ud), rucsac tura (20 – 40 l fara buzunare aplicate) , sapca si crema de soare, bluza/tricou preferabil cu maneca lunga, pantaloni lungi care nu limiteaza miscarea, polar, canadiana / hanorac de ploaie (exclus pelerina larga), bidon apa minim 2 l, frontala, trusa medicala, lotiune impotriva capuselor, bete tracking, echipament individual de catarare : casca, o carabiniera, aneau 1.2 m sau 2 m cordelina.

Transport pana la manastirea Turnu si retur, cazare 25 lei, mancare - tarife la http://www.carpati.org/ghid_montan/muntii/cozia/cozia-46/

Ziua 1: Manastirea Turnu - manastirea Stanisoara (BR, BA) - muchia Fruntea Oii - treseul marcat BA - Durduc - Scocul Ursului - traversarea zonei Amfiteatrului - seuta Doctorului - coltul nordic al Foarfecii - cabana Cozia

Ziua 2: cabana Cozia - manastirea Stanisoara (BA) - Puntea Iadului - Gradina Zanelor - Poiana Gardului - Cascada Gardului - manastirea Stanisoara - manastirea Turnu (BA, BR).

Cu exceptia zonei Gradina Zanelor am parcurs traseul propus. Pentru cei interesati de zona recomand schita domnului Dinu Boghez postata la http://www.romania-natura.ro/book/export/html/263 (articolul "Muntii Cozia, trasee fara marcaje").

Aceasta NU ESTE O TURA DE INITIERE (nu se invata catararea). Tura este destinata NUMAI PERSOANELOR CU EXPERIENTA in parcurgerea traseelor nemarcate care cunosc tehnica de catarare. Se pot inscrie doar membrii carpati.org cu o CONDITIE FIZICA si o STARE DE SANATATE FOARTE BUNE. SE EXCLUD PERSOANELE CU RAU DE INALTIME.

Pentru reusita turei sunt foarte importante trei aspecte: conditia fizica, echipamentul obligatoriu si dimensiunea rucsacului. Vom trece prin locuri inguste si foarte expuse, uneori fara asigurare, asa ca pregatirea bagajului trebuie facuta cu mare atentie.

In caz de vreme nefavorabila sau viteza de deplasare redusa se vor reconfigura anumite segmente, pastrand insa caracterul alpin si zona de desfasurare.

Chiar daca doriti foarte mult sa participati, va rog sa va inscrieti numai daca apreciati ca indepliniti toate conditiile si dispuneti de echipamentul necesar. Ganditi-va ca in acest fel va protejati, in primul rand pe voi si apoi tot grupul, de situatiile neplacute sau periculoase ce pot apare. PARTICIPAREA SE FACE PE PROPRIA RASPUNDERE.

Numar maxim de participanti : 6 + organizatorul.

Inscrierea nu inseamna confirmare automata din partea organizatorului. Pentru evaluarea doritorilor inscrisi voi folosi informatiile postate pe site. Pana joi 09.05.2013 ora 20.00 se pot inscrie DOAR persoanele care NU au participat in turele organizate de mine in acest an.

Toate discutiile privind inscrierea se poarta aici. Detaliile deplasarii se stabilesc pe privat dupa stabilirea participantilor. Va rog sa verificati INAINTE DE A VA INSCRIE cum puteti ajunge la ora stabilita in locul de intalnire.

Miercuri, 8 mai 2013 - 14:28

petreu

Salut,
Ce tura superba ai postat Mugurel!
M-am uitat si eu cu jind la traseele propuse de tine, fiindu-mi aratate de cunoscatori ai zonei.
Mi-as fi dorit mult sa le parcurg, dar de data asta nu pot sa-mi incerc norocul..
tura frumoasa va doresc!

Petru

Miercuri, 8 mai 2013 - 21:47

victoranica

Si mie imi pare foarte rau ca ratez o asemenea tura, de mult imi doresc sa particip la o tura de a lui Mugurel, din pacate sunt "blocat" intr-o alta, sper ca macar la fel de aventuroasa. Pe viitor voi sta la panda

Miercuri, 8 mai 2013 - 21:53

adi79der

Si pentru mine este extrem de tentanta tura, dar nu pot w-e acesta. Daca se reprogrameaza cu o saptamana sau doua mai tarziu, ma inscriu si eu si prietena mea. Daca nu, tura faina sa aveti!

Joi, 9 mai 2013 - 15:14

lauramatei

Ca sa vedeti ce pierdeti, printre altele....

137/

Joi, 9 mai 2013 - 16:48

victoranica

am citit jurnalul tau, Laura, mi-a ramas in minte ca te minunai cum nu se rataceste Mugurel prin nemarcate nemaivizitate Carpati.org Daca era weekendul celalalt as fi spus da imediat. Ma mira ca pana acum nu au aparut inca doritori

Joi, 9 mai 2013 - 17:04

lauramatei

Linkul nu e de la jurnal, ci e ceva nou, despre uchia Fruntea Oii

Joi, 9 mai 2013 - 17:06

Tura a debutat cu dreptul, pana acum sunt 4 doritori ... lipsa Carpati.org

Daca exista persoane interesate, ce indeplinesc conditiile de participare dar nu au rezolvat problema transportului, sunt disponibile 4 locuri in mașina cu care vin din București.

Vineri, 10 mai 2013 - 08:49

crissie

Buna, Mugurel!

Traseul prin imprejurimile Coltilor Foarfecii era si in planurile mele, iar bonusurile sunt mai mult decat tentante.
Ma inscriu si eu la tura.

Vineri, 10 mai 2013 - 17:36

Tot vulturii de altadata...Carpati.org
Traseul pe langa Coltii Foarfecii e copilarie pe langa ce-ai sa mai descoperi pe acolo, draga Cristina.
Vin si eu, chiar vizam o recapitulare, sa pun la punct datele si pozele pentru urmatoarea descriere.

Vineri, 10 mai 2013 - 18:12

Impresii de final

In tura s-au înscris Crissie si Laura. Întrucât urma sa fim 3 participanți si nu 7, iar conditia fizica a fetelor e foarte buna, timpii de parcurgere scadeau semnificativ fata de cei estimati. Așa ca, după consultări, am optat pentru desfășurarea turei pe parcursul unei singure zile in care sa atingem insa cat mai multe din obiectivele propuse.

Am mers pe traseul: Mănăstirea Turnu - Mănăstirea Stanisoara (BA) - Puntea Iadului - Grădina Zanelor - Poiana cu Fag - Muchia Fruntea Oii - traseul marcat BA - Durduc - Scocul Ursului - traversarea zonei Amfiteatrului - Seuta Doctorului - urcare pe penultimul colț nordic al Foarfecii - Seuta Doctorului - coborare in Valea Seaca - stâna din Foarfeci (intenționam sa traversam muchia Scortaru si sa ajungem la stâna Mariei din Muchia Turneanu) - cabana Cozia - Muchia Turneanu (BR) - Manăstirea Turnu.

A fost o tura foarte reusita, cu vreme splendida si peisaje incantatoare (fotografiile vor veni si ele), in care ne-am bucurat de frumusetile si ineditul unui munte minunat. Privind lungimea traseului si diferența mare de nivel a fost o tura dificila, "croita" insa dupa dorințele si posibilitatile noastre, care ne-a "întins" cât am vrut oferindu-ne la schimb plăcere cât am putut duce.

PS: coborand de la cabana mi-am amintit ca am uitat sa dau fetelor acceptul de participare in tura. Așa ca am facut-o la fata locului, spre entuziasmul general Carpati.org

Duminică, 12 mai 2013 - 09:54

Foarte frumoasa tura!

Cu o asa participare si o echipa de elita, Mugur, pus in incurcatura, s-a temut ca nu va face fata doua zile pe munte, asa ca ne-a creat un traseu asa, mai ca pentru fete, care sa ne dea os de ros vreo 13 ore de mers serios (evident, cu pauze si cu poze cu tot).

Am mers mult, pe un traseu variat, cu de toate: am urcat din greu, am coborat abrupt, am traversat zone expuse, ne-am catarat si descatarat, am mers pe muchii cu haul langa noi, am boschetarit din plin, prin padure, pe stanca, prin luminisuri, prin tufisuri, am cautat, am gasit sau n-am gasit poteci vechi si iscaliturile pe copaci ale lui nea' ciobanu' (mai cautam si altadata...Carpati.org ), pe varfuri, sei, brane, valcele, scocuri, ne-am bucurat de peisaje minunate, padure cruda de primavara, irisi, mojdreni, pini cu polen ( Carpati.org hapciu), miresme de tot felul, am vazut caprite si o vipera amarata intr-un tufis (pe urs l-am cautat si prin scocul lui, si prin padurea pustie, pe inserat, dar nici macar de dragul lui Mugur n-a vrut sa se arate, oricate pile are el la ursi), am folosit tot echipamentul, de la sfoara si casca (caprele alea chiar dau cu pietre) pana la frontala, am facut poze de toate felurile, de la cele de documentare pana la cele de pus pe facebook la profil, am glumit cat cuprinde, ne-am simtit bine...si...cel mai important lucru, ni s-a promis intr-un final, pe la 8 seara, acceptul oficial de a participa la tura Carpati.org.

Desi a fost cu noi Cristina (Zana), se pare ca locurile i-au placut atat de mult, incat s-a induiosat si n-a folosit bagheta de vreme rea ce a consacrat-o, astfel ca ne-am bucurat de o vreme minunata. E drept ca am mituit-o: ca sa ne punem bine cu ea, am dus-o si noi in ...Gradina Zanelor! Minunat loc!

Desi cunosteam in mare parte traseul, am ajuns si in locurile noi pe care le aveam in vizor si am avut ocazia sa recapitulez ce retinusem despre locurile pe care le mai vizitasem.

Personal, mi-am luat doza completa de Cozia pentru o vreme, pana la toamna, cand locurile merita revazute in coloritul de poveste in care se vor imbraca.

Voi posta curand si linkuri cu pozele, daca netul va binevoi sa mearga mai bine si le voi putea incarca Carpati.org. Pana atunci, multumesc lui Mugur si Cristinei pentru aceasta zi minunata in niste munti foarte frumosi!

Duminică, 12 mai 2013 - 17:35

crissie

Desi tura a fost comprimata la o singura zi, am fost operativi si am atins aproape toate obiectivele propuse, ba chiar am avut un bonus explorator. Astfel am vazut cum de au ajuns Mugur si Laura sa gaseasca variantele optime de traseu, caci ei nu au avut norocul sa fie calauziti de cineva care e deja familiarizat cu locurile.

Laura a avut dreptate, zona Coltilor Foarfecii e doar o mica mostra din ceea ce se ascunde in stancariile Coziei. Preferata mea a fost muchia Fruntea Oii (acum inteleg si eu mai multe din articolul Laurei). Gradina Zanelor e si ea minunata, desi in afara de privelisti ametitoare nu am cules nimic din ea Carpati.org

Laura, zici ca pana la urma viperuta era serpisorul ala de l-am admirat atat? Daca stiam, sigur terminam traseul mult mai repede Carpati.org

Multumiri lui Mugur si Laurei pentru ca au fost niste ghizi minunati! Deja ma gandesc la o priveliste de toamna din Gradina Zanelor, sau de pe Varful cu Lespezi, sau de pe un Colt de Foarfeca...sau de pe toate trei in aceeasi tura! Carpati.org

Duminică, 12 mai 2013 - 20:54

lauramatei

Pozele sunt multe si nu neaparat artistice, multe fiind pentru documentare, in scopul intelegerii zonei si a detaliilor din trasee. Le-am lasat pe toate, pentru cine doreste aceste informatii:

- pentru Puntea Iadului:

-pentru Gradina Zanelor:

- pentru Fruntea Oii:

- pentru Durduc, Scocul Ursului:
64320130513203311/9a0e42

-pentru Coltii Foarfecii si restul:

Da, Cristina, vietatea impricinata era o vipera cu corn, ...adolescenta Carpati.org.
Despre ciupercile acelea ciudate de pe copac n-am reusit sa aflu nimic, dar tare sunt curioasa daca erau bune de haleala, ca m-as duce dupa ele si poate gasesc si poteca lu' badea ciobanu' alpinistu' Carpati.org.

Marți, 14 mai 2013 - 00:56

dodo79

Hmm... Regret ca n-am putut incerca macar sa particip la tura voastra Carpati.org.
Dar Cozia e tot acolo si poate la o reeditare de toamna astrele se aliniaza favorabil Carpati.org.
Poate pana atunci se editeaza si cronica oficiala, cine stie ... Carpati.org.

Luni, 27 mai 2013 - 13:37

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante