Iunie 2020

Iulie 2020

O saptamana in Apuseni - chei, pesteri si doline in Padis si Scarita-Belioara (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 26 septembrie 2015

Nu am mai parcurs acest traseu.

Sambata 26 septembrie, Bucuresti Metrou Pacii ora 7 sau Camping Glavoi ora 18

Muntii Bihor - Vladeasa

mediu

30-40 ore de mers intr-o saptamana

La cort in zona cantonului Glavoi (cunoscuta si ca "La grajduri") si probabil si in alte zone frumoase din Apuseni catre finalul saptamanii (ex: la baza rezervatiei Scarita-Belioara)

- bocanci de 3 sezoane
- sandale (utile in traseele cu traversari prin apa)
- rucsac de tura
- cort (unul la 1-3 persoane)
- sac de dormit decent (0 grade confort)
- izopren
- jacheta si pantaloni impermeabili
- polar
- frontala (cu baterii noi si de rezerva)
- sapca / palarie / buff
- caciula, manusi
- recipient de apa
- trusa medicala
- pungi de gunoi (nu lasam resturi pe munte)
- harta

Optional / recomandat:
- bete de trekking
- scule pentru gatit - primus, butelie, oala
- busola/GPS
- ochelari de soare
- lotiune de soare

combustilul si mancarea

Tura dureaza 7-9 zile si isi propune explorarea zonei Padis-Glavoi din Muntii Bihor, a rezervatiei Scarita-Belioara catre finalul turei si poate si a altor locuri interesante, daca vremea tine cu noi.

Obiectivele principale sunt urmatoarele:
- Varful Magura Vanata
- Pestera Sura Boghii
- Rezervatia Scarita-Belioara

Ordinea efectuarii traseelor va fi stabilita de comun acord si ele vor fi de maximum 10 ore pe zi.

Mentiuni:
- Nu am parcurs traseele propuse.
- Va rog sa analizati pe harta, dinainte, configuratia zonelor unde vom ajunge.
- Ritmul de mers va fi mediu.
- Este necesara o conditie fizica buna. Nu accept incepatori si nu doresc sa se inscrie persoane care obisnuiesc sa o ia in fata. Este important ca grupul sa fie cat mai omogen.
- Ne vom plimba prin zone carstice cu pesteri, avene, chei si exista si traversari prin apa si portiuni expuse. Se exclud persoanele cu rau de inaltime.
- In caz de vreme nefavorabila, traseele pot fi modificate. Vom avea flexibilitate in privinta traseelor.
- Plecarea este sambata, iar intoarcerea este flexibila, in functie de starea vremii, a participantilor si a posibilitatii de a parcurge cat mai multe trasee din aceasta zona a Apusenilor.
- Selectia participantilor poate fi subiectiva.

Eu vin cu masina din Bucuresti si am 3 locuri libere, in caz de nevoie 4.

Sa ne vedem cu bine!

Luni, 21 septembrie 2015 - 15:38

sf_inx

Eu vin. Am cort de 2 persoane. Nu am masina. Adi, ma abonez la un loc in metalcar-ul tau.

Luni, 21 septembrie 2015 - 16:08

mad

Vin si eu. Din Bucuresti, asa ca ma inscriu la metalcar-ul lui Adi. Cort e in dotare, de 1 sau 2 persoane dupa nevoi.

Diana

Luni, 21 septembrie 2015 - 16:25

ceiuc

si eu cu Opelul

Luni, 21 septembrie 2015 - 17:16

The Metalcar awaits!

Luni, 21 septembrie 2015 - 22:57

ceiuc

Am loc in vreun cort sau il iau si eu pe-al meu?

Miercuri, 23 septembrie 2015 - 16:23

metaldaze

Nu cred ca e nevoie sa il mai iei, avem destule corturi, il iau si eu pe al meu de 2.

Miercuri, 23 septembrie 2015 - 17:30

vtcris

O stire utila, despre un hot ce actioneaza in zona Padis: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=876712832411533&set=a.559
850887431064.1073741832.100002184732860&type=3&theater

Miercuri, 23 septembrie 2015 - 17:40

metaldaze

Urat de tot, citisem si eu despre niste furturi la Glavoi. Multumim pentru atentionare.

Miercuri, 23 septembrie 2015 - 18:27

vtcris

In caz ca doresti informatii despre rezervatia Scarita-Belioara, poti citi jurnalul urmator:
a-cheile-rametului/

Miercuri, 23 septembrie 2015 - 18:34

senty

Cristi, nu ar fi rau sa redactezi o scurta stire si sa o pui in sectiunea stiri. In felul acesta va fi mult mai vizibila si utila multora!

Miercuri, 23 septembrie 2015 - 21:03

radudorinel

In zona (Vartop) mai poti face Via Ferrata Pietrele Negre si Groapa Ruginoasa.Ai aici un video https://www.youtube.com/watch?v=u2y2ZuoTp2Q

Joi, 24 septembrie 2015 - 18:03

mad

Daca mai intereseaza pe cineva: am facut cam tot ce ne-am propus in cele 7 zile efective de munte si tot au ramas atatea locuri neexplorate. Am reusit sa ne intelegem cu vremea si sa ne strecuram printre reprizele de ploaie, iar vremea n-a fost pe atat de nasoala pe cat se anunta cand am plecat din Bucuresti. Marti n-a mai plouat deloc, miercuri a inceput sa apara soarele, iar de joi am avut soare permanent. Traseele au fost cam asa:
- ziua 1 (sambata, 26.09): drum intins din Bucuresti, vizitat Ghetarul Scarisoara, cazare la pensiuniea Apuseni in drumul spre Glavoi;
- ziua 2: sosit la Glavoi, circuitul Galbnei: Ghetarul Focul Viu, Poiana Florilor, Cheile Galbenei in amonte, Avenul Bortig, Piatra Galbenei, Glavoi;
- ziua 3: Glavoi, Poiana Ponorului, Izbucul Ponorului, Lumea Pierduta cu cele 4 avene, Cabana Cetatile Ponorului, Glavoi;
- ziua 4: Glavoi, circuitul Cetatilor Ponorului, bonus la final Pestera Caput;
- ziua 5: plecat cu masina de la Glavoi pana dincolo de Cabana Varasoaia, circuit Cheile Somesului Cald cu trecere prin Cetatile Radesei la dus si pe deasupra lor la intors, plecat cu masina la Padis;
- ziua 6, partea 1: plecat cu masina pana la intersectia de la Canton Padis, circuit Amfiteatrul Boghii cu coborat la Pestera Sura Boghii;
- ziua 6, partea 2: parasit zona Padisului si intrat cu masina pe Valea Aleului cat s-a putut, circuit Saritoarea Bohodei cu cascada in urcare (singurul mod recomandat), drum intins pana in localitatea Stei;
- ziua 7: continuarea drumului pana in Vartop, dus-intors Groapa Ruginoasa, dus-intors circuitul de la Pietrele Negre cu coborarea pe via ferrata (in coborare pentru ca n-am nimerit poteca de acces in partea lor inferioara, ca sa le facem, asa cum e logic, in urcare), drum intins prin Arieseni (super-pranz la Mama Uta) pana in Cheile Turzii;
- ziua 8: circuit Cheile Turzii in amonte orin chei si in coborare pe versantul stang, drum intins pana in Bucuresti.

@radudorinel: Multumim pentru pontul cu Vartop. Am inchiriat kit-uri de via ferrata de la pensiunea Skipass despre care am inteles ca au amenajat traseul; 25 lei bucata, impreuna cu casca, ham, manusi. N-au vrut sa dea separat chitul, desi noi aveam hamuri si casti. De asemenea, cel care ni le-a dat n-a stiut (sau n-a vrut) sa ne dea informatii despre traseu; probabil pentru ca n-am vrut sa luam ghid.

@vtcris: Multumim pentru inforamtia cu hotul, am fost vigilenti si ne-a dat si subiect de conversatie si haz de necaz.

@metaldaze a fost un organizator de nadejde, coechipierii @ceiuc si @sf_inx baieti de comitet, iar metalcar-ul demn de renumele sau. Chiar am observat ca, desi am stat impreuna mai bine de o saptamana, nu ne-am ccertat, nu ne-am porcait si-am mai lasat si loc de buna ziua Carpati.org . Pentru ca tot am dezbatut problema la o masa de peste, ar trebui sa existe posibilitatea ca organizatorii si participantii sa poata primi niste calificative pe profil.

Carari cu soare si via ferrata in urcare,
Diana

Luni, 5 octombrie 2015 - 12:28

radudorinel

@mad: Puteam sa-ti ofer informatii despre via ferrata.Si eu am facut traseul ,din nou,in weekendul asta!

Marți, 6 octombrie 2015 - 08:21

metaldaze

A fost o noua tura lunga foarte reusita in care am fost alaturi de o echipa excelenta, formata din oameni solidari, entuziasti, dornici de explorare si cu experienta in trasee mai de aventura.

Zona Padis-Glavoi este fantastica si are o bogatie de atractii foarte interesante. Dupa cele cateva lucruri pe care am apucat sa le vad intr-o saptamana, pot spune ca pentru mine figureaza deja in top 3 al zonelor turistice montane din Romania.

Circuitul Bohodei, ce include si cascada Saritoarea Bohodei (80 m, una dintre cele mai inalte din Romania), mi s-a parut unul dintre cele mai solicitante trasee marcate de la noi. De la cascada se urca pe muchia stancoasa din stanga timp de 1,5-2 ore, traseul avand o multime de pasaje de catarare si fiind echipat cu multe lanturi. Chiar daca altitudinea nu este mare (~950 - 1460 m) si nu ofera panorame cu deschidere mare fiind in zona forestiera, recomand acest traseu amatorilor de catarare care vor sa descopere Apusenii si altfel decat cu poieni intinse, pesteri si chei. Durata este de 5-6 ore dus-intors, in functie de locul unde se lasa masina pe drumul forestier de pe Valea Aleului.

@radudorinel - Multumim pentru pontul cu traseul de via ferrata Pietrele Negre, altfel nu am fi aflat de el.

Mie mi-a placut mult si in sensul de coborare, insa e cam ciudat faptul ca ramificatia potecii care duce la baza peretelui de unde incepe urcusul pe VF nu este marcata. Practic, in conditiile in care nu cunosti decat intrarea in traseu din sosea (intrare pe care oricum noi i-am sugerat-o domnului care ne-a inchiriat echipamentul, care nu parea sa stie deloc detalii), te descurci sa identifici poteca nemarcata care te duce la start sau, daca nu, faci traseul in sens invers.
Initiativa de a amenaja un traseu de VF este laudabila si traseul in sine este foarte fain, insa ar trebui mai multa transparenta a informatiei privind traseul in cazul in care doritorii nu solicita si ghid ci doar kiturile.

Marți, 6 octombrie 2015 - 13:32

mad

Poat ca e tarziu, dar cine stie pe cine ar interesa. Carpati.org

Insemnari si fotografii: https://morbidangeldyana.wordpress.com/2015/10/03/concediu-in-mun