Ianuarie 2022

Februarie 2022

Varful Neamt
Muntii Baiului

Incursiune pe Valea Bucsoiului (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 27 noiembrie 2021

- București, de principiu zona metrou Unirii, sâmbătă 27.11.2021, ora 06.00. Dacă găsim o variantă convenabilă pentru toți participanții, putem schimba locul;
- Bușteni, 27.11.2021, ora 08.00-08.15, stabilim locul.

Muntii Bucegi

Overall, traseu alpin 1B, fără dificultăți tehnice majore, dar cu câteva săritori interesante, care pot pune ceva probleme dacă sunt acoperite cu o pojghiță de gheață.

8-9 ore.

Fiecare la casa lui.

- bocanci cu talpă rigidă sau semirigidă și cu aderență bună inclusiv pe stâncă udă;
- îmbrăcăminte adecvată perioadei (care să nu limiteze mișcarea);
- protecție pentru vânt și ploaie/zăpadă (exclus pelerină);
- mănuși (recomandat 2 perechi);
- ham;
- cască;
- 2 anouri (sau bucle de cordelină) de minim 60 cm;
- 2 carabiniere cu filet;
- dispozitiv de rapel;
- colțari (nu gheruțe/pisicuțe etc.);
- piolet (eu cred că voi lua unul tehnic, just in case, dar ar trebui să fie suficient și unul de tură);
- recipient pt. apă/lichide calde, fiecare după nevoi;
- frontală;
- trusă medicală minimală;
- mâncare după gustul și nevoile fiecăruia.
Coarda și celelalte materiale tehnice necesare le aduc eu.
Optional: bețe trekking (telescopice), hartă/aplicație de profil.

Costurile generate de transport.

Tura se adresează în special iubitorilor de abrupt aflați la început de drum sau cu o experiență minimă în astfel de trasee.

Împreună cu Cosmin (cos77) vă invităm la o tură de abrupt prin sălbatica și mai puțin frecventata vale a Bucșoiului. Cel mai probabil va fi o tură de mixt, deci un prilej bun de a ne încălzi pentru sezonul de iarnă ce stă să vină. Amândoi am mai parcurs valea, atât vara, cât și iarna.

Traseul in detaliu:
Gura Diham – Poiana Izvoarelor – Pichetul Roșu (BR) – Poiana Bucșoiului (TR) – Valea Bucșoiului (nemarcat, 1B) – Șaua Bucșoiului. Pentru coborâre am în plan 2 variante: Valea Morarului (nemarcat, 1A), sau Creasta Balaurului (traseu de aceeași dificultate ca cealaltă rută de coborâre propusă). Vom alege varianta „câștigătoare” în funcție de condițiile din teren și de opțiunile participanților.
Indiferent de ruta aleasă, ajungem în traseul marcat TR, apoi la Cantonul de vânătoare Colții Morarului și înapoi la Gura Diham (nemarcat).

Cerințe pentru participanți:
- să aibă o condiție fizică și o stare de sănătate bune, plus un ”mindset” pe măsură;
- să fie receptivi la indicațiile pe care le voi da pe traseu;
- SĂ NU AIBĂ RĂU SAU FRICĂ DE ÎNĂLȚIME;
- să fi parcurs în ultimele 4-5 luni cel puțin 2 trasee 1A);
- să scrie după tură un comment cu ceva informații sau feed-back.

Înscrierea nu înseamnă automat și acceptarea în tură, iar principiul ”primul venit = primul servit” nu se aplică!
Îmi rezerv dreptul de selectare a participanților, în funcție de experiența acestora, dar și de unele criterii proprii de evaluare, mai mult sau mai puțin obiective. DACĂ NU VĂ CUNOSC, VĂ ROG SĂ MĂ CONTACTAȚI PE MESAGERIA PRIVATĂ PENTRU MAI MULTE DETALII.

Număr de participanți: în principiu, organizatorii + 2-3 doritori.

Eu vin cu mașina din București și mai am locuri. La înscriere, vă rog să precizați de unde veniți și dacă aveți sau nu mijloc de locomoție pentru a ajunge la locul stabilit.

NB: Rog participanții să urmeze indicațiile pe care le dau pe parcursul turei și să acorde toată atenția cuvenită pentru siguranța proprie și a coechipierilor.
Eu voi echipa și cățăra toate pasajele tehnice și voi instala/proba eventualele rapelurile necesare.

Miercuri, 24 noiembrie 2021 - 20:26
Afisari: 888

ruxandrav

O mana ridicata tentativ, in functie de cum ne intelegem in discutia in privat Carpati.org

Joi, 25 noiembrie 2021 - 07:34

paulpocomnicu
paulpocomnic..

Salut Marius! Doresc sa ma inscriu si eu in tura cu acordul tau.
Sunt din Bucuresti si pot sa vin cu masina daca e nevoie.
Multumesc!

Joi, 25 noiembrie 2021 - 08:04

eugenr

Salut. Având în vedere că mi s-au retras participanții din tura pe care am propus-o, mă înscriu și eu.

Joi, 25 noiembrie 2021 - 12:31

Bună dimineața!

Ruxandra, Paul și Eugen, ne vedem sâmbătă. Stabilim la telefon, după prânz, detaliile finale privind transportul, după ce mă dumiresc de unde vine fiecare și cu ce.

Toate bune!

Vineri, 26 noiembrie 2021 - 08:53

paulpocomnicu
paulpocomnic..

O tura frumoasa si o organizare impecabila a lui Marius, secondat de Cosmin!
Pacat ca nu am reusit sa parcurgem integral valea. Stratul subtire de zapada a facut stanca foarte alunecoasa si nu ne-am mai tinut de timp. Am urcat mai mult de jumatate din vale si am coborat tot pe ea, iesind in traseu marcat cand inca era lumina.
Multumesc tuturor si sa ne revedem cu bine în turele viitoare!

Luni, 29 noiembrie 2021 - 10:22

ruxandrav

Cum zice Paul, tura s-a facut in conditii de mixt de jos pana la Turnul cu Jnepeni unde s-a hotarat retragerea, ceea ce pentru grupul curent (pentru mine era prima tura de mixt, si sa ma corecteze Eugen daca gresesc dar am senzatia ca experienta lui era similara) a insemnat o viteza de deplasare destul de mica. Cum Marius si Cosmin au subliniat de multiple ori ca oricine poate chema retragerea in momentul in care nu se mai simte ok cu situatia, am facut-o eu atunci cand am vazut ca in jumatate din timpul de lumina ajunsesem fix la jumatatea vaii, si nu prea stiam ce urma sa gasim mai sus (a doua zi de pe BMC, am vazut gurile vailor din peretele nordic al Costilei tot in conditii de mixt, cu multa gheata, deci nu cred ca in Bucsoi ar fi fost mai bine). Au urmat 4 rapeluri la vale (inclusiv unul de 60m, pe un singur fir pentru lumea care nu era Marius, pe hornul de langa saritoarea mare) si am iesit din Bucsoi fix pe inserate, si de pe munte fix la timp ca sa apucam sa mancam/bem ca oamenii inainte de inchiderea restaurantelor Carpati.org Din punctul meu de vedere, a fost o tura reusita, si am apreciat rabdarea lui Marius si Cosmin cu incepatori mai catolici decat Papa pe alocuri Carpati.org

Luni, 29 noiembrie 2021 - 11:28

markbv

A fost o zi de muncă in toată regula!
Vreme surprinzător de bună, dacă e să o comparăm cu unele prognoze mai alarmiste.
Pe vale zăpadă puțină, fix cât să te încurce mai mult. Toate săritorile au fost ude sau pudrate cu strat mic și alunecos. In rest, pământ înghețat bocnă și stâncă udă/alunecoasă.
Fix înainte de Turnul cu Jnepeni e un pod de gheață vechi, rămas din primăvară, dar se poate ocoli.
Pentru siguranță, până aici am pus coarda de câteva ori, pe câteva săritori. Manevrele astea plus ritmul de deplasare nu prea rapid au făcut că socoteala de acasă să nu se mai potrivească. Făcând un calcul, am ajuns la concluzia că e mai bine să ne retragem din abrupt pe lumină, așa că la turnul cu jnepeni ne-am oprit și am coborât tot pe vale.
Am dat 4 rapeluri, după cum preciza și Ruxandra mai sus, din stații improvizate la fața locului, motiv de exersare a tehnicii pentru unii dintre noi.
Pentru a evita coborârea la pioleți și colțari a unei porțiuni foarte abrupte de pământ înghețat și zăpada, coroborat cu oboseala și experiența diferită a participanților, am instalat o coardă fixă, pe care coechipierii au rapelat aproximativ 60 de metri (altă ocazie pentru unii dintre noi de a învăța chestii inedite). Când ei au ieșit din "raza de acțiune" a săritorii, am pus coarda in două, am rapelat cât mi-a permis, apoi am coborât cu ajutorul fiarelor.
In rest, a fost cum au spus și Ruxandra cu Paul.
In concluzie, "iarna nu-i că vara", iar cățărarea in condițiile de mixt pe care le-am întâlnit noi necesită ceva abilități tehnice, mai mult decât un entry level, precum și o condiție fizică foarte bună.
Am vorbit cu fiecare dintre participanți în parte, le-am spus la ce cred eu că trebuie să mai lucreze și îi încurajez să o facă.
Mie mi-a plăcut ieșirea, vreme bună, munte, atmosferă destinsă. Și muncă multă, dar pentru asta am ieșit din casă, nu?
Toate bune!

Luni, 29 noiembrie 2021 - 12:25

eugenr

Chiar dacă valea nu a fost parcursă integral, experiența a fost interesantă mai ales pentru că am învățat niște lucruri noi. (că se poate rapela pe un singur fir e unul dintre ele ). Le mulțumesc lui Marius și Cosmin pentru organizarea turei și pentru preocuparea pe care au avut-o tot timpul pentru siguranță.

Luni, 29 noiembrie 2021 - 14:26

cos77

Salutare!

A fost o tura faina din care toti am avut cate ceva de invatat. Valea a fost in conditiile pe care le asteptam pt acest inceput de iarna, suficient cat sa te supuna la mai multa munca si atentie.