Noiembrie 2020

Decembrie 2020

Descoperind abruptul vestic al Craiului (2013-1) (Tura inchisa)

Plecare in data de: Sâmbătă, 29 iunie 2013

Parcarea cabana Plaiul Foii, sambata 29 iunie 2013, ora 8.00 a.m. Tura de o zi cu reintoarcere seara la cabana/cort. Functie de doritori, se poate veni de vineri seara, dar nu este obligatoriu (eu asa voi proceda).

Muntii Piatra Craiului

Traseu mediu spre dificil. Functie de ce alegem in vf. Ascutit, traseul poate fi integral nemarcat.

10 - 12 h - cu poze si admirat peisaje, remarcat puncte cheie din traseu pentru viitoare ture. Nu se alearga, nu se stabilesc performante, nu se ia nimeni la intrecere !

La cabana sau cort, in zona Plaiul Foii. Optiuni si detalii http://www.turistinfo.ro/plaiul_foii/cazare-hoteluri-vile-pensiuni-plaiul_foii.html

Bocanci de vara cu aderenta buna, inclusiv pe ud (bocanci care sa tina glezna, nu adidasi sau pantofiori, chiar daca au talpa aderenta), casca de alpinism, ham de alpinism, 2 carabe, dispozitiv de rapel, un anou de chinga, anouri sau bucati de cordelina, bidon apa minim 2 l, frontala, folie de supravietuire, rucsac tura (20 – 45 l fara buzunare aplicate), sapca/buff, crema de soare, tricou, pantaloni care nu limiteaza miscarea, polar, canadiana / hanorac de ploaie (exclus pelerina larga), trusa medicala minima, bete trekking optional.

CINE NU ARE CASCA SI BOCANCI NU IL PRIMESC IN TURA !

Cazare intre cort (0 lei, daca se sta in afara zonei ingradite, 10 lei/noapte daca se sta in zona ingradita) si 50 lei/noapte (cabana) + mancare din traista/cabana + transportul, depinde fiecare cu ce vine si cum ne organizam.

1.Traseul propus:

Sambata:
Plaiul Foii - Ref. Sperantelor - Valcelul cu fereatra - Braul de sus (inclusiv celebrul Ac de la Amvon) – Ref. Vf. Ascutit.

Din vf. Ascutit, fc. de ritmul de deplasare al participantilor, cunostintele de catarare dovedite pe prima parte din traseu si conditiile meteo, vom alege unul din urmatoarele trasee sau o combinatie dintre acestea:

- Braul Cioranga ramura de sus inapoi pana la ref. Sperantelor si de aici alte multiple variante (Valcelul Cainelui Mort, Malul Galben, Braul de mijloc pana in Termopile cu coborare la Plaiul Foii prin Poiana Cotofenei etc)
- Braul Cioranga ramura de sus cu racord spre ramura de jos, parcurgerea ramurii de jos pana in Padina Popii – mai departe traseu marcat TA spre refugiulDiana, respectiv Plaiul Foii
- traseele marcate Padina Popii sau Brana Caprelor din vf. Padina Popii, respectiv Saua Padinei Inchise (in caz de vreme rea) TA sau BA
- traseu marcat Brana Caprelor BA, cu o posibila incursiune si coborare pe Padina Inchisa (nemarcat) functie de vreme si ritmul de deplasare al participantilor

Duminica (optional): portiunea Braului de Jos intre Izv. Orlowski si refugiul Craita (traseu pe care inca nu l-am parcurs); exista jurnal al lui Mugurel Ilie despre acest traseu

2. Participanti la tura:

Tura se adreseaza pasionatilor de Crai din comunitatea carpati.org care:
- au o conditie fizica si o stare de sanatate buna
- au experienta in parcurgerea traseelor marcate care presupun si portiuni de catarare elementara sau trasee nemarcate, pe care au exersat si tehnica rapelului
- cunosc si au parcurs trasee marcate din masiv, fiind interesati si de locurile mai putin umblate

La inscriere, va rog sa mentionati ce trasee marcate ati mai facut in masiv, si nemarcate de asemenea (daca este cazul). De asemenea, daca profilul nu este graitor, mentionati ce trasee care implica partial sau integral catararea ati mai parcurs.

Participarea se va face pe propria raspundere !

3. Alegerea participantilor:

Nu este obligatorie participarea la turele din ambele zile. Daca vreti, puteti sa veniti numai la una din turele din cele doua zile. Vor avea prioritate persoanele care isi manifesta dorinta si interesul de a descoperi trasee noi nemarcate in Piatra Craiului. Cei care isi manifesta interesul de a face turele din ambele zile au o sansa in plus sa fie acceptati ca participanti.

Nr. participanti: 5 + organizatorul

Inscrierile se vor face pana miercuri, 26 iunie 2013, orele 16.00 p.m, dupa care voi inchide tura.

In functie de modul de desfasurare al turei, imi rezerv dreptul de a modifica traseul pe care mergem, pastrand insa zona de desfasurare si caracterul acesteia.

In caz de vreme rea, tura va fi reprogramata !

Scopul turei este parcurgerea unor zone mai putin cunoscute din masiv, exersarea catararii usoare si eventual a rapelului.

Alte specificatii:

NU ma ocup de rezervari la cabana, pensiuni, vile etc. Cine vrea, isi face rezervarea personala !
NU se consuma bauturi alcoolice in dimineata dinainte si pe traseu !
NU se alearga pe traseu, se merge in ritmul celui mai lent !
NU comentati, daca nu vreti sa va inscrieti in tura. Orice sugestii pot fi trimise pe privat !
Pentru a nu se produce incurcaturi, toate discutiile despre tura se poarta aici.

Detaliile despre deplasare le vom discuta dupa stabilirea participantilor. Rog ca cine are cort si/sau masina sa isi anunte disponibilitatea pentru a ne putea organiza.

Vineri, 21 iunie 2013 - 16:40

Bună,
Ma inscriu și eu. Dispun de echipamentul necesar..
Voi prefera cazarea la cort..

Vineri, 21 iunie 2013 - 16:52

senty

Desi-mi lacrimau glandele salivare dupa o tura wk-ul asta prin crai (dar vremea e potrivnica) vine Iuliana si pune gaz pe foc Carpati.org

Bun, eu vreau... tu vrei? Am echipamentul necesar, am si cunostintele la purtator, prefer cortul sau cerul instelat (boschet la roata masinii), imi plac conditiile turei prin numarul redus de participanti si lipsa maratonului, o parte din trasee le-am mai parcurs (si m-as bucura sa le revad), vreau sa descopar alaturi de participanti si ce nu am apucat sa vad inca.

cu multumiri,
Marius - yo8rku

Vineri, 21 iunie 2013 - 18:56

Salut!
doresc si eu sa ma inscriu pentru o vizita pe nemarcatele Craiului
detin echipamentul necesar,mai putin acele bucati de cordelina
daca sunt acceptat,cazarea la cort

Vineri, 21 iunie 2013 - 19:30

victoranica

pff, taman pe 29 trebuia sa fie Carpati.org

Vineri, 21 iunie 2013 - 20:27

adi79der

Buna Iuliana,
Doresc sa ma inscriu si eu cu prietena mea. Avem cunostinte de catarare, echipamentul necesar, inclusiv cort pentru sambata seara.
Voi trimite celelalte informatii despre experienta montana pe privat.
Multam.
Adi

Sâmbătă, 22 iunie 2013 - 00:04

iulianasb

@adi79der: am rugamintea ca si prietena ta sa se inscrie oficial in tura, cu userul ei de pe carpati (daca il are, daca nu-l are sa si-l faca, timp este destul).

Sâmbătă, 22 iunie 2013 - 21:42

eduardfl

Salut ,as dori sa particip si eu la excursie impreuna cu sotia.Cazare la cort.Avem si 2 locuri libere in masina.
Merci.

Luni, 24 iunie 2013 - 09:24

iulianasb

@eduardfl: din pacate nu iti pot vizualiza profilul ... probabil ca ai facut niste schimbari si inca nu este votat de admini. In oricare din variante, iti adresez aceeasi rugaminte ca si lui adi79der de mai sus, rugandu-te ca sotia ta sa se inscrie personal in aceasta tura !

Luni, 24 iunie 2013 - 09:43

oana.gabriela
oana.gabriel..

Buna Iuliana,
Ma inscriu si eu la tura alaturi de adi79der.
Multumesc!

Luni, 24 iunie 2013 - 14:25

bc
bc

Buna Iuliana,as dori sa ma inscriusi eu la tura.

Luni, 24 iunie 2013 - 15:00

amjelescu

Salut,as dori sa particip si eu la tura alaturi de eduardfl.
Multumesc.Ana Maria

Luni, 24 iunie 2013 - 21:57

Va multumesc pentru interesul acordat turei mele ! Carpati.org
Avand in vedere ca sunt mai multi inscrisi decat numarul de participanti, v-am trimis la cativa dintre voi cate un mesaj la care doresc un raspuns pana maine seara, pentru a putea decide echipa finala !
Sper sa ne vedem cu bine pe carari insorite de munte ! Carpati.org

Marți, 25 iunie 2013 - 22:35

adian

Buna, Iuliana! Weekendul trecut am trecut un pic prin Bucegi, si in portiunile unde nu a batut suficient soarele, mai sunt limbi de avalansa. E foarte posibil sa gasiti multe limbi de avalansa, mai ales pe partea aceasta a Craiului. Drumuri bune, dar aveti grija si la acest aspect! Numai bine! Si eu o sa fiu in Crai in weekend, numai ca o sa fiu pe creasta!

Miercuri, 26 iunie 2013 - 10:19

petreu

Adi, mersi de atenționare. Eu sunt tare curios sa aflu ce sunt alea limbi de avalansa ?

Miercuri, 26 iunie 2013 - 10:38

victoranica

Adian, vaile din Crai sunt mult mai scurte si mai inguste decat cele din Bucegi. Chiar daca pe unele or mai fi petice de zapada de marime 2 pe 2 , probabilitatea ca ele sa produca o avalansa e mai mica sau egala cu aceea de a iti cadea in cap o capra neagra pe traseu.

Miercuri, 26 iunie 2013 - 10:50

iulianasb

Ca sa inchei acest periplu de atentionari si pareri, sambata trecuta tocmai ce a fost un prieten pe valcelul cu fereastra si nu era nici un petec de zapada ! Daca nu e zapada pe valcel, care este mai umbrit si mascat, pe brau chiar nu are cum sa fie ! Asadar nu zapada e semnul meu cel mai mare de intrebare, ci prognoza de ploi din we !

Miercuri, 26 iunie 2013 - 13:06

Buna,

As dori sa particip si eu la tura. Am tot echipamentul necesar.

Miercuri, 26 iunie 2013 - 15:37

iulianasb

@tibi.buzdugan: profilul tau est edestul de sumar. Daca ai completari care vin in ajutorul tau, te rog sa imi trimiti un mesaj pe privat !

Am inchis tura !

Miercuri, 26 iunie 2013 - 16:08

felicia

Lasa Iuliana ca un strop de lapovita nu strica Carpati.org

Sper sa aveti vreme buna si multe ture faine din-astea.

Miercuri, 26 iunie 2013 - 16:31

dily

M am intors duminica din crai....am parcurs creasta nordica, am urcat pe la lanturi....doar o "limba" de zapada am intalnit....complet inofensiva....in schimb a fost o canicula.....

Joi, 27 iunie 2013 - 00:05

Si fericitii castigatori:

petreu - Craiova
senty - Vaslui
mihai_taz - Bucuresti
tibi.buzdugan - Bucuresti
bc - Ploiesti

Va rog frumos sa imi trimiteti nr. voastre de telefon pe privat !

De asemenea, va rog ca cei din Bucuresti si Ploiesti sa discutati intre voi sa vedeti daca va puteti cupla la transport !

Cine nu are cort sa strige !

Celor respinsi va voi scrie un mesaj pe privat !

Ne vedem in Crai !

Joi, 27 iunie 2013 - 10:16

tibi.buzduga..

Eu nu am cort, as aprecia daca poate oferi cineva un loc Carpati.org Daca nu, o sa stau la cabana.

Dintre cei care vin din Bucuresti, este cineva care are masina si e dispus sa plece vineri, dupa 19:30 din Bucuresti? Sau sambata foarte devreme..

Joi, 27 iunie 2013 - 10:48

Salutari!

din pacate nu pot veni cu masina.eu o sa ajung de maine seara in zona cu cineva care are treaba prin Brasov

Tiberiu daca vrei sa stai la cort ai un loc in viluta mea! Carpati.org

Joi, 27 iunie 2013 - 23:28

salutare,
O sa vin si eu cu un cort de 2 persoane, deci mai am un loc liber pentru cine doreste.

Vineri, 28 iunie 2013 - 10:18

iulianasb

In ciuda prognozelor, noi totusi am mers !
Sambata am parcurs Valcelul cu Fereastra, am balaurit putin prin ceata dupa Braul de Sus, iar la orele pranzului am luat masa la Ascutit. Am coborat pe Braul Cioranga Mare, identificand si planuind pentru o tura viitoare ramura de jos, iar ca retragere de la refugiul Sperantelor am ales sa coboram pe Valcelul Caineloui Mort, cu iesire in Padina lui Raie si apoi la Plaiul Foii. Traseul a fost in totalitate nermarcat, vremea permitandu-ne aceasta optiune fara probleme ! Pentru mine, elementele de noutate au fost Hornul Nisipos din zona Malului Galben si retragerea pe Valcelul Cainelui Mort. Echipa a fost foarte echilibrata, astfel incat portiuni pe care eu nu le parcursesem, fusesera parcurse de altii si invers ! Mai bine de atat nici ca se putea !
Din pacate, din cauza vremii nefavorabile, tura de duminica s-a tinut "la sala", exersand noduri pe izopren cu ochii la abruptul involburat in ceturi si adulmecati de porcii de la Plaiul Foii lasati sa zburde in libertate absoluta dupa mancare !
Ma bucur ca am revazut vechi colegi de Crai si ca am cunoscut noi oameni interesati de abrupturile Craiului ! Asta a fost partea I !

Luni, 1 iulie 2013 - 11:55

tibi.buzduga..

Intr-adevar, a fost o tura foarte frumoasa si vremea a fost perfecta (sambata, cel putin) ! Sper sa ne revedem pentru continuarea "seriei".

Luni, 1 iulie 2013 - 15:29

senty

O tura reusita din toate punctele de vedere alaturi de oameni minunati. Adevarul e ca ne-am potrivit toti la gusturi (desi nu ne-am gustat intre noi in adevaratul sens Carpati.org ).
Un lenes pozar ca mine nu va ofera decat 16 poze de pe unde mi-am adus aminte sa mai capturez si eu cate ceva. Link direct: http://senty.ro/transfer/nrclick.php?url=download.php%3Ffile%3D01
-07-2013+-+de+la+Marius+-+Crai+-+29_iun_2013.rar
iar daca vreti sa mai explorati pe acolo (desi am facut multa curatenie pe server) www.transfer.senty.ro

Toate bune,
Marius - yo8rku

Luni, 1 iulie 2013 - 22:53

petreu

O tura intr-adevar deosebita alaturi de oameni frumosi si de calitate.
Pentru mine aproape tot traseul a fost nou, meritul Iulianei ca m-a luat in tura Carpati.org
Mi-a placut momentul spontan de La Multi Ani din Fereastra. A fost un cadou f frumos tinand cont ca a fost si ziua mea...multumesc Carpati.org

Urmeaza continuarea seriei unde sper sa ne revedem in echipa completa.

Pozele facute de mine sunt aici: http://we.tl/hRWUbJeCvw

Petru

Marți, 2 iulie 2013 - 10:35

mihai_taz

A fost foart misto iesirea!!!

Mwersi Iuliana ca m-ai luat si mi-ai oferit ocazia sa mai vad cate ceva din minunatiile de pe nemercatele Craiului

Sper sa mai faci si partea a doua sa ne mai duci prin locuri frumoase

Toate cele buna
Mihai

Marți, 2 iulie 2013 - 20:28

iulianasb

In sfarsit si pozele mele: http://we.tl/UsyWjyBJss

Avem o aplecare foarte interesanta in poza de la varful Ascutit ! Carpati.org Prietenii stiu de ce ! Carpati.org

Incerc sa le pun si pe FB, dar cu putina rabdare ! Vedete veti fi oricum ! Carpati.org

Vineri, 5 iulie 2013 - 12:44

senty

Multumesc tuturor de pozele voastre (mai ales ca acum sunt "vidietâ" pe FB Carpati.org ). Acum ca e wk si nu sunt plecat nicaieri, am sa fac si o arhiva cu muzica promisa; arhiva va fi parolata si fiecare va primi parola pentru dezarhivare.

Un wk minunat va doresc!