Ianuarie 2021

Februarie 2021

Cu copiii in Baiului, cu telegondola inclusa, traseu usor (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 5 octombrie 2014

Nu am mai parcurs acest traseu.

Gara Bucuresti Nord, duminica ora 10, tren IR1621 sau gara Azuga, ora 12

Muntii Baiului

Usor pentru copii, circa 200m diferenta de nivel de urcat, apoi cam 800 de coborat

Circa 6 ore

Fiecare in patutul lui

Doar bocancii sunt obligatorii, in rest fiecare cu ce-i e comod

Transportul fiecaruia la si de la Azuga/Busteni (cost VSD: 62 lei din Bucuresti Nord) plus urcusul cu telegondola

Din Azuga (929m) urcam mergem cu taxiul pana la capatul de jos al telegondolei; urcam apoi cu telegondola pana la statia superioara (1538m), apoi continuam pe drumul de coama al masivului pana la intersectia cu CR (1693m, punctul de maxim al zilei). De aici mergem pe CR circa 2km spre est pana la o intersectie de 5 drumuri/poteci ce se afla la inceputul plaiului Petru - Orjogoaia, apoi vom ocoli varfurile Cazacu si Urechea pe la nord, pe poteca, pentru a reveni tot la statia superioara a telegondolei.

De aici mergem putin catre sud-vest, apoi vom cobori la liber prin padure pe Piciorul Vaii Seci pana pe valea Fetei; incercam sa traversam Prahova in locul in care se varsa valea Fetei in ea fie pe bustean, fie pe vad; de aici mai sunt cateva minute pana la gara Busteni.

Privit pe harta traseul este in forma unui "opt" de se re-intersecteaza in el insusi la capatul superior al telegondolei.

Imi propun sa ne intoarcem spre Bucuresti cu unul din trenurile IR de seara, posibil IR1589-2 sau 1746 intarziat.

Am mai parcurs doar partial traseul - si anume urcusul de la Azuga pana la cota 1693m si apoi coborarea spre intersectia de 5 drumuri.

Traseul este foarte usor chiar si pentru copii, presupunand un urcus de doar circa 160m diferenta de nivel.

Sâmbătă, 4 octombrie 2014 - 18:44
Afisari: 923

dudita

Buna,

O sa vin cu cei doi copii ai mei, Clara si Alex

Laura

Sâmbătă, 4 octombrie 2014 - 20:47

stfp

E posibil sa vina si o buna prietena (Mihaela) cu fiul ei de 10 ani.

In plus am un VSD (bilet de tren) disponibil pe nume de barbat, il ofer gratuit daca exista vreun tatic doritor sa vina cu noi.

Pe maine!

Sâmbătă, 4 octombrie 2014 - 21:36

stfp

Ne-am adunat la start 4 adulti si 5 copii; la telegondola am avut un incident neplacut cand angajatul de acolo nu m-a crezut cand i-am zis ca toti copiii in afara de Matei-cel-mare au sub 5 ani (ca urmare voi ocoli pe viitor acea instalatie de urcat pe cablu... in loc sa zica multumesc ca le-am lasat 95 lei pentru 4 adulti si un copil, au preferat sa faca pe nebunii) dar care l-am rezolvat totusi pana la urma.

De la telegondola am inceput sa urcam pe drumul de coama dar ne-am dat seama ca ar fi mai amuzant sa urcam varfurile Urechea si Cazacu in loc sa le ocolim dupa cum era planul initial; le-am urcat deci mergand pe plaiurile largi si inierbate. De la crucea de pe vf. Cazacu am coborat ceva mai mult de 300m spre nord, traversand o vale si urcand apoi spre drumul forestier ce ocoleste varfurile pe la nord, drum ce l-am urmat circa 2km pana inapoi la capatul de sus al telegondolei; cum eram oarecum in intarziere am preferat sa coboram mai simplu spre Azuga, pe TA.