August 2020

Septembrie 2020

Circuit si balaureala pe platoul Pietrei Mari (banda galbena + banda rosie) (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 21 august 2011

Dambul Morii: 10-10:30. Discutabil in functie de cine si cu ce doreste sa vina.

Muntii Piatra Mare

usor-mediu

aproximativ 9 ore

nu este cazul

- bocanci / ghete de tura;
- pelerina, ceva pantaloni lungi (a se citi "anti-urzici");
- ceva de pus pe cap - palarie/ sapca/ batic + crema de soare;
- apa - 1,5 -2l;
- mancare si dulciuri pt o zi;
- frontala, ceva un pic mai gros de imbracat - in caz de cine stie ce...

Optional:
- bete de trekking;
- aparat foto (eventual si trepied);

costurile de transport

Va propun din marele scurt o tura pe Piatra Mare cu scopul de a ajunge pe varf pentru a face niste poze cu Ciucasul si M-tii Bucegi (se anunta vreme senina dupa masa).

Traseul ar fi urmatorul: Dambul Morii -> Sapte Scari -> Cabana P. Mare (banda galbena) -> Vf. Piatra Mare. Aici dupa odihna putina balaureala pe stancile din jur. Retur pe familiar cu oprire la Prapastia Ursilor (banda rosie).

Numar max participanti: 10
Inscrierea in tura nu presupune si acceptul de participare.
Nu se consuma alcool pe traseu.

Traseele pot suferi modificari in functie de starea vremii.

Vineri, 19 august 2011 - 22:27

autoboybv

Salut! As vrea si eu sa vin.

Vineri, 19 august 2011 - 22:34

zolybv

Esti binevenit, bucuros de revedere!

Vineri, 19 august 2011 - 22:55

zolybv

Tura s-a tinut chiar daca am plecat doar in doi. Am decis sa plecam putin mai tarziu, de la ora 12:00 de la Dambul Morii. Chiar de la inceput ne-am dat seama ca s-ar putea sa fie aglomeratie la 7 Scari ce s-a si confirmat la fata locului. Dupa 10 minute de stat pe prima scara am decis sa coboram si sa ocolim canionul pe dreapta pe traseul cerc rosu. De aici am modificat putin traseul mergand pe triunghi albastru pena la intalnirea cu drumul familiar. Am ajuns la cabana in jurul orei 4 PM unde am servit o portie delicioasa de supa de fasole boabe si leostean (Saru mana pentru masa!). Preturile la descrierea cabanei sunt la zi. Am ajuns pe varful Piatra Mare pe la 6 PM. Cat timp Nicu a stat la privit cerul senin eu m-am infipt la papat desert de afine direct de pe versantul din capatul platoului. Am mai balaurit putin pe platou si am inceput coborarea in jurul orei 7. Ultima jumatate de ora am mers cu lanterna scurtand serpentinele pe scurtatura. Am ajuns la Dambul Morii pe la 9:30 unde am fost intampinati cu sunete de trompete de cei care credeau ca in loc de turisti vine ursul din padure Carpati.org

Desi merg foarte des pe Piatra Mare am mai invatat una alta din geografia indepartata a zonei: unde se pozitioneaza Munti Grohotis, si care sunt unele varfuri din Muntii Baiului si Neantu (urmatoarea tura planuita daca vremea va tine cu noi).

Putinele poze care am facut le gasiti aici: http://www.uns.ro/piatra-mare-2011aug.zip

Luni, 22 august 2011 - 16:06

grohotis

Bine ca ati urcat chiar si in formula asta! am vrut si eu sa vin, dar cand am vazut ca sunteti doar doi m-am razgandit... Carpati.org vroiam sa particip la tura asta tocmai pentru a admira/fotografia Grohotisul din alt unghi... chiar acum doua saptamani am fost acolo (pe Cioara) si am admirat Piatra Mare... Carpati.org
Poate reusesc sa vin in Baiu...
Carari faine!

Luni, 22 august 2011 - 18:21

zolybv

@grohotis: Esti binevenita oricand in turele mele. Deja fac planul pentru Baiului, sa incape tot intr-o tura de o singura zi, momentan nu pot pleca pentru ture de doua zile chiar daca imi doresc asta si mi-am si luat cort. In Piatra Mare ma voi reintoarce anul acesta de cel putin 2-3 ori, asa ca o sa ai ocazia sa fotografiezi Grohotisul si din acest unghi daca vii cu noi. O sa incerc sa nu uit si sa te anunt din timp.

Pana atunci, carari cu soare!

Luni, 22 august 2011 - 21:30

grohotis

Multumesc!
Ce-am pierdut!... am vazut si eu fotografiile! ati avut parte de o vreme ideala!
Nici eu nu stau prea bine cu timpul liber si tot asa, plec mai mult in ture de o zi si numai in weekend... doar in concediu am mai facut ture de 2 zile, dar, din pacate, a trecut prea repede... cea mai frumoasa tura din concediul asta a fost in Bucegi: 30-31 iulie, tura organizata de forestlander (Busteni-Poiana Izvoarelor-Pichetul rosu-Cab.Malaiesti-Hornul Mare-Vf.Omu-Piatra Arsa-Piciorul Pietrei Arse-Sinaia)... traseul dintre Poiana Izvoarelor si Cab.Malaiesti e superb... daca n-ai apucat sa il faci pana acum, ti-l recomand din tot sufletul, dar pana cade zapada... Carpati.org

Luni, 22 august 2011 - 22:20

autoboybv

Da, super tura! Stiu ca scriu cam tarziu, dar nu prea-s eu cu scrierile. Zoly a punctat bine tot ce a fost, asa ca nu mai am nimic de adaugat.
Abia astept urmatoarea tura. Timp sa fie!