Mai 2024

Iunie 2024

Varful Pietrii
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Catarare in zona Vidraru - Muchia Albina si 1-2 trasee din zona ”La tub” (Cheile Argesului) (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 3 octombrie 2021

- București, 03.10.2021, ora 06.30, de principiu zona Unirii.
- Curtea de Argeș, 03.10.2021, ora 08.30, în zona Mănăstirii;
- Arefu, restaurant ”La Cetate”, aceeași zi, ora 09.00.

Muntii Fagarasului

Muchia Albina - Traseu cotat 2A, 8-10 lc, cu câteva pasaje de cățărare destul de expuse. Traseele Armatei din zona Cheile Argeșului – de la 2A la 3A, depinde de ce alegem.

3 - 4 h pt. Albina. Cca. 1 oră pt. fiecare dintre celelate trasee.

fiecare la casa lui.

- bocanci cu aderență bună inclusiv pe stâncă udă;
- îmbrăcăminte adecvată perioadei (care să nu limiteze mișcarea);
- protecție pentru ploaie;
- ham;
- cască;
- 2 anouri (sau bucle de cordelină) de minim 60 cm;
- 2 carabiniere cu filet;
- dispozitiv de rapel;
- recipient pt. apă (după trecerea Argeșului, pe traseu nu mai sunt surse de realimentare);
- frontală;
- trusă medicală minimală;
- mâncare după gustul și nevoile fiecăruia.
Corzile și celelalte materiale tehnice necesare le aduc eu.
RECOMANDAT: indiferent de temperatura din ziua respectivă, e bine să purtăm mânecă lungă, pe traseu sunt o grămadă de tufe și arbuști înțepători.

Optional: bețe trekking (telescopice), hartă/aplicație de profil.

Costurile generate de transport. Plus cele cu eventuala ”bere” de după. La restaurantul ”La Cetate” au cam tot ce trebuie. Cunoscătorii știu ce zic!

Aceasta nu e o tură de inițiere! Încerc să ofer bucuria parcurgerii unui traseu ușurel dar spectaculos din zona barajului Vidraru unor persoane care au deprinderile necesare dar nu au posibilitatea/determinarea de a ajunge pe aici pe cont propriu!
Dacă ne încadrăm în timpul propus și mai avem resurse, mă gândesc și la un bonus pe măsură: 1-2, poate 3 dintre traseele Armatei, din zona ”la tub”, pe care de asemenea, le-am mai parcurs.
(https://www.climbromania.com/Perete.aspx?ID_Perete=1769).

Traseul in detaliu:
Transfăgărășan – albia râului Argeș – vâlcelul dintre cele 2 muchii ale vârfului Albina – Muchia Albina (2A) – vâlcelul de dincolo de Muchia Albina (sud) – punctul de intrare în traseu – retur în Transfăgărășan.
Transfăgărășan – traseele de cățărare din zona ”la tub” – Transfăgărășan.

Cerințe pentru participanți:
- să aibă o condiție fizică și o stare de sănătate bune, plus un ”mindset” pe măsură;
- să fie receptivi la indicațiile pe care le voi da pe traseu (nu e negociabil);
- să nu aibă rău sau frică de înălțime;
- să cunoască cel puțin o modalitate de a efectua un rapel;
- să aibă deprinderile necesare pentru cățărarea în echipă la coardă simplă (A SE CITI SĂ ȘTIE SĂ FILEZE CAPUL DE COARDĂ!);
- să fi parcurs în ultimele 4 luni cel puțin 1 traseu cotat 2A sau 1-2 trasee cotate 1B / să fi escaladat cel puțin 2-3 trasee de minim 4+/5;
- să scrie după tură un comment cu ceva informații sau feed-back.

Rog doritorii să se autoevalueze corect înainte de a se înscrie, în ideea de a nu pune în pericol desfășurarea turei și siguranța celorlalți participanți.
Înscrierea nu înseamnă automat și acceptarea în tură, iar principiul ”primul venit = primul servit” nu se aplică!
Îmi rezerv dreptul de selectare a participanților, în funcție de experiența acestora, dar și de unele criterii proprii de evaluare, mai mult sau mai puțin obiective. DACĂ NU VĂ CUNOSC, VĂ ROG SĂ MĂ CONTACTAȚI PE MESAGERIA PRIVATĂ PENTRU MAI MULTE DETALII.

Număr de participanți: În principiu, organizatorul + 2 secunzi.
Eu vin cu mașina din București și mai am locuri.

NB: Rog participanții să urmeze indicațiile pe care le dau pe parcursul turei și să acorde toată atenția cuvenită pentru siguranța proprie și a coechipierilor. Eu voi echipa și cățăra toate pasajele tehnice și voi instala/proba rapelurile necesare.

Joi, 30 septembrie 2021 - 22:25
Afisari: 879

cristian311

Salut,Marius!

Mi-ar placea tare mult sa vin in traseele propuse de tine duminica.

Vineri, 1 octombrie 2021 - 10:23

Buna Marius!

In urma discutiei telefonice, as dori sa confirm si eu participarea.
Cu multumiri,
Adriana

Vineri, 1 octombrie 2021 - 18:19

markbv

Adriana și Cristi, ne vedem duminică!
Stabilim mâine detaliile logistice.

O seară bună!

Vineri, 1 octombrie 2021 - 18:37

markbv

Azi am îmblânzit doar Albina. Nu am făcut chiar 3-4 ore, a fost mai mult ceva de genul 3+4 ore!
Sau altfel zis, o zi cinstită de muncă!
Am găsit Muchia Albina la fel de sălbatică și de frumoasă, dar parcă mai friabilă decât în oricare altă dată când am parcurs-o. Începând de azi, am o coardă care va fi mai scurtă cu vreo 4-5 metri. Un bolovan serios s-a desprins din perete și a ciupit destul de bine mantaua corzii.
Colegilor de tură se pare că le-a plăcut, au zis că mai vor! Nu-i bai, le găsesc eu ceva de făcut, doar mai avem restanțe, la traseele armatei. 😁😁😁
Toate bune!

Duminică, 3 octombrie 2021 - 23:10

adrianita

Muchia Albinei nu s-a lasat usor cucerita: ne-a „intepat“ de mai multe ori, doar-doar ne va convinge sa renuntam la obiectivul nostru temerar, insa noi nu ne-am lasat induplecati, fiind dimpotriva, mult mai motivati sa ne continuam parcursul spre varful cu acelasi nume. Un traseu foarte salbatic si deosebit de friabil, care ne-a tinut in priza si „prize“ 😎 pana in ultima clipa, injectandu-ne veninul dulce al adrenalinei.

Inca din start, raul Arges ni s-a aratat in cale si ne-a pus la incercare abilitatile din domeniul constructiilor. De poduri.😉

Pasajele de catarare, pe alocuri foarte expuse, aducandu-mi in memorie mult indragita creasta Studlgrat din Grossglockner, ne-au oferit senzatii de toate felurile ce ne-au incercat psihicul mai ceva decat un test psihologic. Unii dintre noi am contribuit din plin si la „amenajarea / redecorarea“ muchiei cu sau fara voia noastra. Poate si din acest motiv, coborarea abrupta in semiobscuritate a fost intampinata cu ceva rezistenta din partea padurii salbatice, satula parca de strainii ce i-au patruns tainele la ceas de seara.

Ii multumesc lui Marius pentru organizarea impecabila (cu care ne-a obisnuit) si lui Cristi pentru companie si atmosfera degajata de pe parcursul turei si sper sa ne revedem cu bine!

Luni, 4 octombrie 2021 - 10:06

cristian311

Muchia Albinei unul dintre traseele armatei de antrenament.Deci e clar ca daca vrei sa urci pe aceasta muchie pleci ca la razboi.Este o muchie in urcare si catarare sustinuta undeva la 300 m diferenta de nivel cam 10 LC gradul 4 UIAA asta a fost perceptia mea.Dar nu lungimile de coarda si gradul de dificultate cu cotatiile standard sunt esentiale in acest traseu,ci salbaticia lui.Este o increngatura de colti stancosi ce trebuiesc catarati formati din lespezi foarte friabile printre care se impletesc pe alocuri radacini,arbusti,jnepeni,licheni,diverse soiuri de copaci,maracini,muschi,smocuri de iarba si pamant.Este genul de traseu pe care ori il iubesti ori il urasti cale de mijloc nu exista.Deci cum spuneam se merge ca la razboi se calca pe teren minat in sensul ca fiecare piatra,stanca,lespede trebuiesc bine inspectate inainte de a le incarca cu greutatea corpului ptr ca exista riscul sa sari cu ele in aer,da chiar in aer deasupra Vaii Argesului la cateva sute de metrii deasupra ei.Multe dintre ele sunt fisurate sau stau una peste cealalta prin forta gravitatiei sau pur si simplu sunt prinse in ceva pamant pufos si muschi.Si cum asta nu ar fi indeajuns din cand in cand trebuie sa te tarasti pe burta sa te strecori prin jungla deasa ce imbraca aceasta muchie pe toata lungimea ei de jos pana sus.

Da,si am fost si bombardati din senin,ca sa fie tabloul perfect ca intr-un teatru de razboi.Un pietroi cred ca de 200 de kg minim de dimensinea unui televizor generos din ala de pe vremuri s-a desprins din stanca de langa Marius ce tocmai plecase din regrupare, cazand exact in locul in care era Adriana si fila.Adriana cu un spirit de observatie perfect,pur si simplu parca a fost pe arcuri a sarit din zona unde se afla astfel pietroiul a cazut pe o mica parte din coarda zdrobind-o si s-a spart in bucati la impact cu solul pravalindu-se in neant si disparand.

Marius,ititiatorul acestei minunate ture "comandantul" s-a ridicat la cote maxime.Doar el a plecat cap pe toate lungimile de coarda asigurand zona impecabil.Nu i-a fost deloc usor cu hamul plin de bucle echipate,frenduri si nuci sa traga doua semicorzi de 60 m dupa el si sa asigure pe un astfel de teren sinuos dupa care sa fileze din punctele de regrupare.Ultima lungime de coarda pe un versant foarte inclinat fiind mai mult o fata de pamant plina de ciulini,iarba uscata,maracini s-a dus mai mult la liber doar cu corzile prinse de ham neavand practic in ce sa asigure deci are un pshihic de fier.

Ii multumesc lui Marius pentru ca mi-a dat prilejul si bucuria de a parcurge un astfel de traseu salbatic intr-un mod axact pe o maxima siguranta si incredere.Un traseu pus in suflet in cutia cu amintiri ce nu va fi sters niciodata.

Ii multumesc Adrianei pentru munca depusa in echipa,manevrele de coarda,atitudinea pozitiva,taria de caracter,lipsa totala de panica avand mereu zambetul pe buze.

Parerea mea ca astfel de trasee fac doar cei care iubesc din suflet natura si se conecteaza pe deplin ajungand sa fie practic parte din ea si nu vor sa demonstreze nimic pentru ca la intoarcere esti plin de vanatai,zgaraieturi,julituri si intepaturi si cu toate acestea simti doar bucurie.

Luni, 4 octombrie 2021 - 14:45

adrianita

Cristi a descris cu acuratete cele intamplate; desi am pierdut una dintre cele noua vieti in favoarea Albinei 😁, am castigat la capitolul incredere in reflexele mele.

Experienta vasta pe care am acumulat-o in Alpi (unde asemenea incidente sunt frecvente si instinctul, respectiv corecta evaluare a traseului sunt determinante) m-a ajutat foarte mult, in sensul in care am fost mereu cu ochii la miscarile lui Marius, capul de coarda. Astfel, am observat instabilitatea bolovanului inainte ca Marius sa ma anunte de iminenta sa dislocare, ceea ce mi-a conferit timpul necesar unei reactii rapide. Prefer sa nu ma gandesc la implicatiile unui scenariu advers.

Dupa cum bine a precizat Marius in descrierea turei, muchia Albinei se adreseaza doar celor experimentati intr-ale alpinismului, cu reflexe testate in timp si capabili sa isi mentina sangele rece indiferent de context. Am facut aceste precizari pentru a fi de ajutor celor ce ar fi interesati sa parcurga aceasta muchie.

Luni, 4 octombrie 2021 - 16:00

markbv

Vă mulțumesc mult pentru descrierea exactă a traseului și a turei! Eu unul nu aș fi reușit să găsesc cuvinte mai potrivite.
Mă bucur că am găsit în voi 2 parteneri de coardă care apreciază sălbăticia Făgărașului mai puțin cunoscut (dar așa de la îndemână) și nu se dau înapoi de la parcurgerea unor trasee de aventură, cu tot ce presupune această activitate.
Chiar dacă nu am plecat la război și nici nu ne-am încadrat în rigorile unei aplicații militare (sau așa cred eu, 😁😁😁Carpati.org, zic că a fost o tură bună, o ocazie de exersat tehnici, procedee și...reflexe.
Vă mai aștept și la alte trasee de explorare.
Toate bune!

Luni, 4 octombrie 2021 - 20:50

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante