Aprilie 2021

Mai 2021

Varful Piatra Mica
Muntii Piatra Craiului

Cabana Loloia --> Lacul Bucura, BA (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 21 februarie 2021

Nu am mai parcurs acest traseu.

Duminica ora 9:00, cabana Lolaia

Muntii Retezat

Mediu

estimez 7-8 ore de mers

Este tura de o zi. Cine vrea, poate sa înnopteze la cabanele din Carnic.

Echipament:
- bocanci și haine de tură montană de iarnă, mănuși, căciulă;
- pelerină de ploaie, lanternă sau frontală;
- rucsac, bidon sau termos cu apă, mancare pentru o zi;
- bețe de trekking, colțari sau gheruțe;

costul drumului pana la Lolaia

din motive de vreme am amanat tura pentru duminica 21 februarie (in loc de sambata 20 feb, cum era initial)

Ne regasim la ora 9:00 in dreptul cabanei Lolaia, dupa care plecam la pas pe banda albastra (BA) prin Valea Pietrele, trecem pe langa Cascada Maria Magdalena, spre Cabana Gentiana, urcand apoi spre Lacul Pietrele, cu trecere pe langa Cascada Pietrele. Tinem BA , urcam pe Curmatura Bucurei (2206m) dupa care coboram spre Lacul Bucura / Refugiul Bucura. Dupa o pauza binemeritata, ne intoarcem pe acelasi traseu.
Daca traseul devine dificil sau riscant din diverse motive (vreme, zapada, etc) nu se supara nimeni si ne intoarcem revenind de unde am plecat.
In mare parte, am mai parcurs acest traseu.

Joi, 18 februarie 2021 - 22:31
Afisari: 634

ioni

Buna! As vrea sa merg si eu. Multumesc!

Vineri, 19 februarie 2021 - 09:51

koru.hakuna

buna Ioni! Esti binevenita!

Vineri, 19 februarie 2021 - 10:31

lauramatei

koru.hakuna:
salut, ai un mesaj pe privat cu privire la abordarea acestui traseu in conditii de iarna. Tura faina!

Sâmbătă, 20 februarie 2021 - 09:16

Buna Laura!

Multumesc mult pentru mesajele tale!
Suntem total de acord in privinta abordarii acesui traseu in conditii de iarna. Si eu consider ca este important si de aceea reiterez aici: "daca traseul devine dificil sau riscant din diverse motive (vreme, zapada, etc) nu se supara nimeni si ne intoarcem revenind de unde am plecat". Mai exact, daca de la taul Pietrele in sus spre curmatura nu este practicabil - adica nu sunt urme care sa arate ca trasesul a mai fost parcurs pe zapada, ne oprim si revenim spre Gentiana.
O zi frumoasa tuturor!

Sâmbătă, 20 februarie 2021 - 10:57

Salutare!

A fost o vreme superba! Zapada peste tot, mult soare si vant deloc. Odata iesiti din feeria padurii de brazi, se putea face plaja, la bust. De fapt am si vazut calatori la bust. Neasteptat de multi calatori de toate varstele pe poteci, chiar si pe creste. Pe alocuri zapada depasea 1.5-2m. Personal am facut numai vreo 300 de poze Carpati.org.
Plecand de la popasul Carnic, am trecut si pe la cabana Pietrele - unde zapada neatinsa pe pe banci este cam la 60-70 de cm, am trecut de Gentiana si am mers pana la umbra curmaturii, cam la 2100m altitudine, dincolo de lacul Pietrele (1990m) care nu se vedea, fiind acoperit de dunele de zapada. De fapt se vedea numai zapada - nu se mai vedeau nici jnepenii si nici ditamai pietrele pe care am mers astavara. Am vazut si cele doua variante de urcare in creasta pe timp de iarna, dar am decis ca este prea frumos ca sa ne grabim. Desi am fi avut timp, am preferat sa ne bucuram de soare printre valurile nemiscate de zapada. La intoarcere am mai zabovit o jumatate de ora la Gentiana si am mancat o ciorba calda, dupa care am revenit la masini, inca fiind lumina.
Clar ca se putea urca in sa, pe variantele de iarna, potecile fiind umblate bine. Am intalnit chiar si calatori care se intorceau de pe varful Peleaga. Nu am ajuns noi la lac, dar obiectivul principal a fost atins: ne-am simtit bine!
Acum ... suntem numai ochi pentru o vreme similara cat timp este inca zapada multa in zona. E musai sa revenim!