Aprilie 2020

Mai 2020

Busteni-Malaiesti-Hornul Mare-Vf. Omu-Babele-Busteni (4-5 aprilie 2009) (Tura inchisa)

Plecare in data de: Vineri, 3 aprilie 2009

Muntii -- Muntele nu este in lista --

Tura de 2 zile: sambata 4- duminica 5 aprilie 2009

Nr. de participanti (preferabil): 4

Ziua 1:
Busteni-V. Glajeriei-Cabana Malaiesti (dormim la Malaiesti)
Dificultate/durata: traseul nu este periculos/5-6 ore functie de starea zapezii

Ziua 2:
Cabana Malaiesti-Hornul Mare al Malaiestilor-Vf. Omu-Babele-Busteni
Dificultate/durata: traseul poate pune probleme pe Hornul Mare in cazul in care este gheata sau gasim cornisa la iesirea din horn/~4 ore pana la Vf. Omu, ~3 ore pana la Babele, functie de starea zapezii
Coborare cu telecabina de la Babele
In cazul in care starea zapezii o permite, de la Vf. Omu putem cobori pe V. Cerbului, dar este o varianta pe care nu o prefer.
Plecarea de la Cabana Malaiesti se va face cat mai devreme posibil, preferabil la ora 7 dimineata (sau mai devreme).

Echipament necesar pentru fiecare participant:
- haine de iarna pentru 2 zile (geaca gortex, polare, suprapantaloni, parazapezi, manusi etc. sau echivalent)
- coltari
- piolet
- bete (preferabil telescopice)
- sac de dormit
- mancare pentru doua zile
- 2l apa

Traseul din ziua 2 este destul de solicitant, necesita o buna forma fizica.

Precizari suplimentare pentru cei ce ar vrea sa mearga:
- Eu voi pleca din Bucuresti, nu am masina.
- Am mai facut traseul o singura data iarna, cu cativa ani in urma.
- Din cauza ca am o experienta limitata in trasee de iarna, nu pot avea grija de oameni cu mai putina experienta decat mine.

Functie de starea zapezii, tura poate fi reprogramata.

P.S.
adelita imi atrage atentia ca telecabina de la Babele este in reparatii si ca nu va fi, cel mai probabil, gata inainte de 1 mai. In cazul in care telecabina nu merge, ramane ca varianta de coborare V. Cerbului.

Duminică, 22 martie 2009 - 14:55

simonav.

Telecabina nu functioneaza si nici nu va functiona inainte de luna mai.

Nu stiu care va fi situatia peste 2 saptamani, insa ieri drumul de la Babele la Omu nu era deloc recomandat. Zapada e multa si destul de instabila. Nici pe Valea Cerbului nu e deloc sigur traseul, din aceleasi motive.

Nu vreau sa va descurajez, dar trebuie sa va ganditi bine la tura asta. Si daca va duceti, neaparat dati telefon cu o zi inainte la statia meteo de la Omu si ascultati-le sfatul.

Duminică, 22 martie 2009 - 21:23

romanian_bat
romanian_bat..

Aveti grija mare la zapada. Ieri curgeau avalansele una dupa alta de sub Claia Mare - Vf. Jepii Mici si de sub Vf. Jepii Mari. Este un strat insemnat de zapada moale, de cateva zile si cel putin ieri era foarte cald si soare puternic. Desigur, este posibil sa se mai 'aseze' treaba pana in weekend, insa aveti grija.

Duminică, 22 martie 2009 - 21:23

pitea

suna interesant...totul depinde de starea vremii...eu nu am chiar tot echipamentul,insa cunosc traseul si am o conditie fizica foarte buna...

Duminică, 22 martie 2009 - 21:43

liviu_serban..

simonav & romanian_bat: va multumesc pentru informatii, sunt realmente folositoare. Asa cum am si precizat in descrierea turei, in cazul in care este risc de avalansa o vom reprograma.

pitea: in ce conditii ai facut traseul si ce parte a echipamentului iti lipseste?

Luni, 23 martie 2009 - 01:09

pitea

eu am facut pe timp de vara,e mult mai simplu;nu stiu cum ar fi pe vremea asta...imi lipsesc coltarii si piolet...daca e impracticabil la momentul asta traseul poate il reprogramezi cand se mai topeste zapada,ar fi foarte ok...

Luni, 23 martie 2009 - 01:16

liviu_serban..

pitea: Imi pare bine ca doresti sa mergi, dar vreau sa fac tura in conditii de iarna (in cazul in care zapada va fi suficient de stabila), pentru ca iarna are o frumusete aparte. Pot imprumuta anumite elemente de echipament celor care au mai facut ture de iarna echivalente acesteia. Din pacate, nu-i pot lua pe cei fara experienta - nu o spun numai pentru tine, o spun si pentru cei care ar mai vrea sa vina in tura.

Luni, 23 martie 2009 - 01:23

pitea

inteleg ce vrei sa spui...nimanui nu-i comvine ''sa care pe altcineva in spate''...nici mie nu mi-ar comveni,dar crede-ma ca nu ma bagam in vorba daca nu as avea incredere in fortele mele,eu intejeg ca...,acest sitte nu e un hi5...ca s a-ti permiti sa discuti pe forum si sa ramai la stadiul de vorbe....

Luni, 23 martie 2009 - 01:27

liviu_serban..

pitea: Nu m-am gandit nici un moment ca ai vrea doar sa te afli in vorba. Asa cum am precizat in descrierea turei, problema este la mine: eu am nevoie de coechipieri cu un nivel minim de experienta in ture de iarna pe care sa pot conta. Faptul ca tu nu ai aceasta experienta e o pura intamplare si nu spune nimic despre seriozitatea sau caracterul tau.

Luni, 23 martie 2009 - 01:38

pitea

ok.poate data viitoare...iti doresc vreme buna si sa-ti iasa asa cum ti-ai propus!

Luni, 23 martie 2009 - 01:40

alexus

Nu stiu daca te ajuta cu ceva, deoarece mai sunt inca 2 saptamani pana la tura si se poate schimba starea traseului, in bine sau in mai rau.
Eu si sotia mea am vrut sa ajungem sambata la Omu si sa punem cortul acolo. Am venit dinspre Babele. Pana la Manoliu se mergea mai binisor, dar dupa aceea ... zapada foarte mare si instabila. Am ajuns pana la confluenta traseului cu V. Caldarilor. Mai departe nu se putea merge. Peste tot erau numai cornise. La Cerdac poate am fi reusit sa trecem cat de cat in siguranta, mergand cat mai aproape de perete. Dar Bucura, este tot numai cornise. Singura posibilitate era sa urcam direct pe ele (pe cornise). Nu ne-am incumetat.
Vineri am ajuns sus pe platou, pe ninsoare. Sambata si duminica nu a mai nins, dar se anunta in continuare ninsori.
Din ceea ce am putut vedea, Omu parca era desprins dintr-o imagine de basm. Era superb.
Bafta multa!

Luni, 23 martie 2009 - 09:15

adriannegoita
adriannegoit..

Am fost in week-end in muntii de vis- a -vis, in Baiului. Era si pe acolo destula zapada. In zona inalta erau zone in care era preferabil sa mergi la coltari.

Despre urcarea pe Hornul Mare al Malaiestilor auzeam ca a fost facuta de cineva, pe 21 martie, dar cu mare greutate, era zapada moale asezata in strat gros. Practic trebuiau sapate adevarate transee...

Desi o astfel de tura m-ar tenta, nu ma simt suficient de antrenat pentru ea. In cazul in care veti decide sa realizati tura va doresc zile senine si zapada stabilizata! Carpati.org

Luni, 23 martie 2009 - 21:42

odin

E gheata si deasupra un strat de zapada cam de 2-3 metri. Vremea se va incalzi tare si nu vad deloc sigura varianta cu Valea Cerbului. E zapada care nu a cazut inca si turturii cad...

Luni, 23 martie 2009 - 22:20

liviu_serban..

Se pare ca am avut o idee proasta Carpati.org
Ma rog, mai sunt aproape 2 saptamani, cine stie. S-au mai vazut minuni...
Oricum, de mult n-am mai prins asa avalansa de informatii negative...
Sper sa mai vina si altele, a inceput sa-mi placa Carpati.org

(Asta nu inseamna ca nu le multumesc tuturor celor care posteaza, daca vreti sa vorbim si serios)

Luni, 23 martie 2009 - 22:25

odin

Ai hazCarpati.org
Dar uite ca nu-i gluma. Desi erau -5 grade zapada era ca sarea, deloc stabila. Cel putin acum, poate pleca oricand si se mai anunta ninsori. Dimineata era inghetata dar cum iese soarele se topeste. Multe placi de vant si cornise mari.
Spui ca nu ai primit de mult avalanse de informatii negative...bine, nici vremea nu a fost pozitivaCarpati.org
Sunt numai informatii de la fata locului.

Marți, 24 martie 2009 - 00:51

simonav.

Uita-te si la partea pozitiva: mai bine o avalansa de informatii, fie ele negative decat una de zapada Carpati.org

Marți, 24 martie 2009 - 08:20

liviu_serban..

Sigur ca ma uit la partea pozitiva, ca aia negativa se uita ea la mine asa de urat ca nu-mi vine s-o privesc in ochi Carpati.org

In sfarsit, daca nu s-o putea nu-i bai, facem altceva. Vedem cum sta treaba saptamana viitoare...

Marți, 24 martie 2009 - 10:17

sirtitish

pune-o de un ski..merge brici acuma pe platou..traversari alea alea, zapada brici

Miercuri, 25 martie 2009 - 13:59

ioana_2212

din cate am inteles eu, voi vreti sa ajungeti dinspre malaiesti spre omu...apoi de la omu la babele .....dar mai greu este dinspre malaiesti spre omu....zapda mare...instabila...risc de avalansa...mare! si inca ceva ...cabina dinspre babele spre busteni...nu merge si pana in mai nu prea sunt sanse sa mearga...cat despre valea cerbului...risc de avalansa... o varianta mai sigura de coborare ar fi de la babele pe platou si spre sinaia... daca mai apar ceva schimbari pana vineri...te anunt...

Duminică, 29 martie 2009 - 07:39

andreiionescu
andreiionesc..

Am fost weekendul trecut in Bucegi. Aveti grija pe Hornul Mare la zapada, din cate vad zapada este foarte umeda si poate pleca toata pana la sol.. in plus sus pe horn este si cornisa.. telecabina din Babele ne functioneaza deocamdata, deci varianta pe Sinaia pe partie este cea mai recomandata