Ianuarie 2021

Februarie 2021

Baiului cel salbatic, fara sculat devreme (Tura inchisa)

Plecare in data de: Duminică, 9 noiembrie 2014

Nu am mai parcurs acest traseu.

Gara Bucuresti Nord, duminica ora 10, tren IR1621 sau gara Azuga, ora 11.55

Muntii Baiului

Usor, circa 500m diferenta de nivel de urcat

Circa 5-6 ore de mers lejer

Fiecare in patutul lui

Doar bocancii, echipamentul anti-ploaie si lanterna sunt obligatorii, in rest fiecare cu ce-i e comod.

Transportul fiecaruia la Azuga / de la Busteni (cost VSD: 62 lei din Bucuresti Nord)

Mergem cu taxiul (15 lei de masina) de la Gara Azuga pana la Pastravarie, apoi inca circa 1km spre est pe valea Azugii pana la gura raului Cazacu; urcam la liber fie pe firul apei (in caz ca nu se poate, pe unul din versanti; nu exista drum forestier) pana deasupra liniei padurii, pe la 1400m altitudine unde intersectam drumul ce ocoleste varfurile Cazacu si Urechea pe la nord; il urmam spre dreapta pana la statia superioara a Telegondolei Azuga.

De la telegondola coboram la liber pe Piciorul Vaii Seci pana spre apa Vaii Fetei (undeva in timpul coborarii incepe sa se lase si inserarea); traversam apoi Prahova pe bustean sau pe vad in dreptul confluentei cu Valea Fetei; daca nici una din variante nu e posibila ocolim pe forestier pe la Castelul Cantacuzino. Tura se termina in gara Busteni.

Intoarcerea spre Bucuresti cu unul din trenurile IR de seara, fie 1589-2, fie 1746 intarziat.

Desi diferenta de nivel de urcat de doar 500m face ca traseul sa fie considerat usor e nevoie totusi de ceva experienta montana prealabila pentru ca (cu exceptia unei mici portiuni) tot traseul este la liber fie pe firul apei, fie pe versanti sau prin padure, fara poteca.

Este a treia oara cand propun acesta tura - datile trecute n-am apucat s-o fac din motive independente de mine.

Joi, 6 noiembrie 2014 - 00:06

tiberiu

Salut, as vrea sa vin in tura asta.

Sâmbătă, 8 noiembrie 2014 - 17:17

stfp

In regula, ne vedem maine direct in tren.

Sâmbătă, 8 noiembrie 2014 - 20:20

stfp

De mult n-am mai avut parte de o excursie atat de grozava!

De la Pastravarie am mers cam 1.2km pe jos pe forestierul de pe valea Azugii; cum in dreptul vaii Cazacului nu exista pod peste valea Azuga am trecut descaltati prin vad - un prim element haios al turei; apoi urcusul pe firul apei Cazacului a fost demential, mi-a placut tare mult; valea este cand lata si cu curgere domoala, cand mai ingusta si inclinata; portiunile se succed cand asa, cand asa. Cam la doua treimi din drum exista o confluenta; noi am luat-o pe firul din dreapta (cum urci).

Dupa confluenta parcursul a devenit si mai interesant; valea era mai ingusta dar si plina de copaci doborati si alte obstacole; le-am depasit pe toate si pe la 1400m altitudine valea s-a largit si domolit; de aici am mai urcat putin pana am intersectat drumul de contur ce ocoleste varfurile, drum ce l-am urmat pana la statia superioara a telegondolei.

Am coborat apoi la liber pe Piciorul Vaii Seci spre Valea Fetei; am mai mers apoi ceva mai mult de 1km pe forestierul de pe aceasta din urma vale (tot aici s-a lasat si intunericul) pana cand drumul paraseste valea si incepe sa urce; noi conform planului am mers inainte pe firul apei si am trecut apoi Prahova pe bustean - o experienta absolut minunata ce mi-a placut mult! Am ajuns in gara Busteni la fix pentru a-l lua pe 1589-2.