Skin Classic Skin White Skin Black & Whilte Skin Default Adauga la Favorite (In contul carpati.org)
Cautare:

Calendar

Decembrie 2024
LMMJVSD
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Ianuarie 2025
LMMJVSD
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Online

Vremea
Varful Arjana
Muntii Cernei-Mehedinti

Ziua cascadelor (Muntii Piatra Mare)

Dimineața începuse zorită, cu o lumină de răsărit parcă nițel grăbită să se reverse peste liniștea orașului. Și, spun drept, văzut din grădina micului meu apartament de la parter, Otopeniul pare mai degrabă un sat decât o urbe, iar liniștea nopților e dintre acelea care au născut veșnicia. Alarma care suna m-a ridicat repede din pat și gândul m-a purtat înainte, anticipând ziua care abia începea. Am deschis laptopul să mai arunc o privire peste harta traseului și am verificat mental dacă n-am uitat nimic: rucsac, bocanci, haine de schimb, mâncare, aparat foto, telefon. Totul era pregătit.


Pe la șase jumătate eram deja pe drum, tuspatru combatanții turei de o zi. Destinația: Piatra Mare. Pe la nouă ne opream lângă Dâmbu Morii, gata să pornim la deal, făcând ultimele ajustări: bocancii, rucsacii, bețele de trekking. Am pornit cu elan pe drumul forestier care urcă spre canionul Șapte Scări, depășiți doar de un ATV și un SUV care zoreau în sus. Un dram de emoție se cuibărise în inima mea, căci nu mai fusesem niciodată în canion și mă întrebam în gând dacă scările nu vor fi fiind mai înalte decât teama mea de înălțimi.


La intrarea în canion am descoperit cu mirare că avem de plătit o taxă. Chiar în potecă e ridicată o căbănuță care e și punct de taxare – 10 lei de fiecare trecător. Poate că grupurile mai mari or fi având reducere – n-am observat. Am gândit atunci că vreo primărie a descoperit o modalitate simplă de a face bani și chiar mă pregăteam să comentez despre asta. Dar am văzut că primim și brățară de acces, cu serie unică, ceea ce sugera că mai sus există cineva care verifică. S-a apropiat de noi un salvamontist care ne-a întrebat unde mergem, dacă știm traseul si ne-a dat indicații foarte bune despre dificultatea urcușului si durata lui până la cabana Piatra Mare. Mai sus, în canion, am văzut că scările metalice sunt noi și excelent întreținute, panourile informative în vreo cinci limbi erau și ele la locul lor, un tânăr ne aștepta la prima scară ca să ne îndrume în caz că era nevoie, existau si lucrări de protejare a canionului de colmatare cu bușteni și roci, iar marcajele erau proaspete și dese – imposibil să te rătăcești. De aia spun aici: bravo primăriei Săcele, căci ei sunt cei ce au proprietatea pădurilor de acolo. Plătești, ce-i drept cam piperat, dar se vede mâna gospodarului care se preocupă să ofere ceva pentru banii pe care îi încasează.

Canionul în sine a fost spectaculos. Dintre cele șapte scări una a fost mai înaltă și mai dificilă, dar nu într-atât încât să sperie pe cineva care are un dram de inimă în piept. Pereții de stâncă, înalți și netezi, amplifică sunetul apei care curge cu vuiet în câteva cascade, dând senzația pericolului – de fapt nici o clipă nu te afli în primejdie, dar la ieșire ai sentimentul unei victorii personale, pe care totuși nu îndrăznești s-o clamezi cu voce tare. Poteca șerpuiește în sus, deschizându-se către lumina verde a pădurii, dându-ți prilej să chibzuiești la caraghioasele temeri care ne străbat uneori.


Deasupra pădurii, străbătând prin frunzișul pădurii de foioase amestecate cu brazi și molizi, soarele ne însoțea ziua cu o lumină plină de optimism – părea că așa va rămâne toată ziua. Noi munceam tot mai greu, transpirând pentru fecare metru câștigat pe înălțime. Am ieșit în golul alpin chiar în fața cabanei, neașteptat de apropiată de marginea pădurii și cam neprimitoare pentru drumeți: n-am văzut nici o sală de masă unde să poți intra – clădirea micuță cred că nu poate adăposti decât puțini turiști și mai degrabă pentru odihnă decât pentru a-i hrăni. Am mâncat pe platoul de lângă cabană și am plecat mai departe, grăbiți de norii care acopereau treptat cerul, scuturându-se peste noi preț de câteva minute.


De la cabană vârful Piatra Mare n-a fost greu de atins –  în mai puțin de un ceas am fost acolo. De sus am avut o priveliște superbă asupra Țării Bârsei, cu Brașovul în prim-plan, văzut pe sub plafonul de nori. Spre sud se vedea Predealul la poalele încă înzăpeziților și înnoraților Bucegi, iar către răsărit Ciucașul își arăta silueta Țigăilor Mari. Cât admiram panorama au început să se audă tunete spre vest și ne-am gândit că ne-ar șade bine cu drumul, precum oricărui călător.


Coborârea trebuia să ne ducă spre cascada Tamina, însă chiar la capătul drumului forestier, cam pe când ne întrebam dacă nu cumva am ratat-o, a pornit o altă cascadă, de sus. Ne-a plouat cu găleata, apă amestecată cu grindină măruntă, iar frunzișul crud al câtorva carpeni tineri nu avea cum să ne fie de pavăză. Crezusem cu toții că va fi o răpăială scurtă, dar după vreo zece minute de răbdat am decis să coborâm prin ploaie și să căutăm adăpost, pe care l-am găsit din fericire pe terasa unei cabane aflate la o sută de metri de noi. Ne-am mai zvântat, am mâncat câte ceva și am așteptat să se oprească potopul. Un ceas de mers pe drumul forestier ne-a adus înapoi în DN1, încheind glorios ziua cascadelor izvorâte din piatră și din cer.

Fotografii și hartă

PS A doua zi aveam să mai “admir” o cascadă, tot de sus, izvorând de la vecinul de deasupra. 



Marți, 7 octombrie 2014 - 21:38 
Afisari: 1,765 


Postari similare:





Comentariile membrilor (15)

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
1
Am citit curioasa randurile dumneavoastra si imi vin in minte vreo doua idei. Sper sa nu va suparati, nu vreau sa starnesc o polemica, doar intentionez sa va prezint si un alt punct de vedere, care s-ar putea sa va apropie mai mult de locurile acelea si de munte in general. E o alta viziune. Adesea mai multe pareri ne ajuta sa ne apropiem mai mult de adevar.

Dumneavoastra laudati initiativa primariei Sacele. Vorbiti ca un "vizitator". Dar cei pentru care muntele a ajuns un mod de viata nu vor sa se simta acolo ca niste vizitatori. Nu vreau amenajari (pentru cele elementare de pe traseele turistice s-au gasit atata timp fonduri si mana de lucru, fara astfel de "initiative"), panouri in 5 limbi, bancute, papagali sa-mi spuna cum e traseul sau sa ma duca de mana, bratara de acces, sa ma simt controlata si inregimentata ca un puscarias. Pe pamantul tarii mele si prin muntii mei nu vreau sa-mi ia nimeni taxa ca sa trec. Aici ma simt si vin ca acasa, de cate ori vreau. Asa e normal. Am platit taxa de nevoie, in Ceahlau, pentru ca nu era atunci momentul sa pierd vreme cu discutii si chiar trebuia sa-mi urmez traseul planificat. Dar mi-am propus ca, atunci cand trec prin munti, sa nu mai vada bani din buzunarul meu nimeni dintre cei cu initiative (primarii, parcuri naturale sau nationale, intreprinzatori privati). Indiferent daca suma e "modica, cat doi mici sau o bere" (citat din marii clasici in viata) sau piperata. Pur si simplu din principiu.

Cabana Piatra Mare este mica, da, dar nu prin asta cred ca trebuie sa judecam gradul de ospitalitate al unei cabane. E mica pentru ca atat a putut sa fie. Din cate stiu eu, e construita din donatii si prin munca voluntarilor. Inteleg ca n-ati intrat, insa observ ca reusiti sa realizati o descriere a locului doar asa, de afara, desi n-ati vazut sala de meseCarpati.org. E micuta, dar foarte curata, calda, frumos decorata, oamenii isi fac loc la mese, chiar daca sunt nevoiti sa stranga randurile un pic, nu vezi niciodata acolo scandalagii si chefuri monstru, atmosfera e decenta, mancarea buna, nu te da nimeni afara daca mananci ce ti-ai adus si servesti doar un ceai...In camera de dormit intri numai cu papucii oferiti de gazde si se pastreaza linistea si curatenia. Locurile de dormit sunt foarte putine si de aceea se impune rezervarea din timp, e firesc, doar n-o sa imparta cineva patul cu mine (daca nu vreaCarpati.org ). Locul e departe de a fi perfect, eu personal ajung destul de rar acolo si nu am nici o relatie speciala cu gazdele sau cu cabana, dar mi se pare ca-i atribuiti calificative negative nefondate.

Ma bucur ca v-a placut aceasta iesire pe munte si va doresc ture faine!


Miercuri, 8 octombrie 2014 - 11:53  

sorin.sfirlogea
sorin.sfirlo..

 
2
Laura, ai dreptate. Și ca să ai dreptate până la capăt propun ca la tine în curte (te rog să presupui că ai o casă) să poată intra orice român, pentru că e pe pământul țării sale. Evident, sunt ironic. Pădurea pe care se află canionul e proprietatea privată a unei comunități. Ca să treci pe acolo plătești taxă. Punct. Nu-ți place, ocolești. Românii au decis prin parlamentarii pe care i-au votat că pădurile pot fi private, deci e absolut legal.

Cât despre cabana Piatra Mare, nu dimensiunea m-a determinat să spun că ospitalitatea lasă de dorit, ci faptul că deși discutam cu voce tare ce bine ne-ar prinde un ceai dar nu prea vedem pe unde ar fi o sală de mese, cabanierul (care ne vedea și auzea, noi însă nu-l observasem în spatele nostru) nu ne-a spus "hai, măi băieti, intrați și vă fac un ceai". Ne-a lăsat să ne învârtim pe-acolo și când am vrut să luăm apă de la cișmeaua alimentată de pompa cu generator, a oprit generatorul și ne-a arătat pe deal un loc unde e un izvor. Nu fac mare caz din asta, dovadă că nici n-am menționat asta în povestea mea, dar nici nu cred că se numește ospitalitate.


Miercuri, 8 octombrie 2014 - 19:42  

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
3
Comparatia e fortata si exagerata. Proportiile sunt net diferite.

Si totusi... am fost de exemplu la izvorul geografic al Oltului, care este fix pe pamantul unui nene, in curtea lui. Omul ala nu cere taxa ca ne ducem la el. La el acolo, in catunul ala rupt de lume, n-a ajuns pesemne lacomia care depaseste limitele bunului simt. Ba mai mult, are grija de locul acela. Ne-a primit bucuros, a stat la povesti si doar ne-a rugat foarte politicos sa nu lasam gunoaie.

In felul in care considerati ca stau lucrurile....majoritatea traseelor montane trec printr-o padure a cuiva. Si daca sunteti de acord cu taxele acestea, pesemne ca ati considera potrivit sa platim taxe pe mai toate traseele. Ba chiar sa se puna taxa si daca treci pe drumul satului... Si daca iei apa din fantana satului... Tocmai asta este ingrijorator: ca se creeaza precedente; caci ceva bun n-ar invata oamenii unii de la altii, dar setea de bani e tare molipsitoare.

Despre ceea ce spuneti legat de cabanier si desfasurarea faptelor la cabana, nu comentez si nu va contrazic. Am comentat strict ceea ce ati scris in jurnal: "...cam neprimitoare pentru drumeți: n-am văzut nici o sală de masă unde să poți intra – clădirea micuță cred că nu poate adăposti decât puțini turiști și mai degrabă pentru odihnă decât pentru a-i hrăni." Ideea era de a va informa pur si simplu ca locul este ok si ca altadata cand aveti drum pe acolo si doriti sa faceti un popas, puteti intra, manca, bea un ceai, intr-o atmosfera placuta. Nu sunt avocatul nimanui. Dar sunt o multime de factori care ar putea conta (fiecare ce a auzit sau nu, ce a crezut ca face sau vrea celalalt, ce impresie si-a facut pe moment fiecare despre celalalt, care era contextul...) Poate v-a oprit apa tocmai pentru ca v-a simtit ostilitatea, nemultumirea...poate pur si simplu v-a perceput gresit, dat fiind ca oamenii cand se apropie de o cabana cauta o usa si intra, nu se invartesc pe acolo sa caute sala de mese...cine stie....sunt multe nuante si interpretari, nu putem sti cum a gandit fiecare. Imi pare rau de experienta neplacuta.

Dincolo de toate: am citit si jurnalul din Rodnei si mi-a placutCarpati.org.


Joi, 9 octombrie 2014 - 01:05  

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
4
Cu scuzele de rigoare pentru postarile consecutive... :

Familia mea este proprietara de padure. Nu e a obstei, e a noastra. Nu-i la munte, e o zona de deal. O padure frumoasa de foioase, cu multe caprioare, cu mistreti, iepuri si fazani, plina de ciuperci cand e sezonul, cu muuuuuulte tufe de mure pe margine....iar cand ajungi sus, pe deal, dupa ce o strabati, ai si belvedereCarpati.org. Prin padurea parintilor mei si a mea merg oamenii nestingheriti si netaxati. Prin curtea mea insa (da, am o casa) nu mi-ar conveni sa treaca orice roman, din motive care n-au nici o legatura cu banii. E vorba de siguranta si de intimitate. Asta nu se poate cumpara si compensa cu nici o taxa, in opinia mea. Eu nu deranjez somnul primarului sau linistea Sacelelor cand trec prin canion. De aceea comparatia mi se pare nepotrivita.

Si-ar mai fi o intrebare, caci nu stiu cum e legea in privinta asta: vorbim de administrarea unui curs de apa. Adica poate primarul din Cucuietii-de-la-Rau sa inchida garla satului cu gard si sa perceapa taxa daca vrei sa mergi cu gastele la apa? Vorbesc serios.

Nu sunt ostile intentiile mele din aceste mesaje, ci doar sunt dezamagita sa gasesc oameni care merg pe munte si totusi nu constientizeaza amenintarea care planeaza asupra libertatii noastre de miscare, multumindu-se cu servicii de luat ochii si practic necerute de noi, in schimbul unor taxe pe care au naivitatea sa le creada directionate catre cauze nobile.

Am cam ramas pe ganduri vis-a vis de acest subiect sensibil si de aceea am scris atat...


Joi, 9 octombrie 2014 - 02:21  

cipicernat
cipicernat
(admin)

 
5
Presupuneti gresit ca "Comunitatea locala" (cacofonia este total intentionata) a fost consultata si de acord cu amenajarile barbare de acolo... Dimpotriva, unii dintre noi credem ca ar fi vorba de o spalare de bani si o incalcare a celor mai elementare norme de mediu.


Joi, 9 octombrie 2014 - 09:36  

monycata
monycata

 
6
1. Deci daca poteca traverseaza padurea sau pasunea cuiva, trebuie sa platesc fiecaruia taxa. Pai, la dracu! Pana in creasta sunt lefter.
2. Canionul nu este proprietate privata. Nu am mai fost pe-acolo dupa "renovare". Din cate stiu , in general, de masivul Piatra Mare, de canion si de cabana s-au ocupat membrii Floare de Colt din Brasov preponderent si alti voluntari. O fi renovat Primaria Sacele canionul, nu stiu, dar numai ca sa stranga malaiul.
3. Ospitalitatea cabanei. Decat la Mamaia te trag chelnerii de mana sa te bage in terasa. La munte, nu. Mie imi place lipsa aia de bun simt din cabanele (din pacate tot mai putine) la care comanda se da la "ghiseu" si esti strigat sa vii sa-ti ridici tava. Si dupa aia, uzând de un elementar bun-simt, sa o si duci inapoi. Deh! Alte vremuri, alti oameni.
Nu vreau sa jignesc pe nimeni. Apreciez bunele intentii.
Vorbim de "amenajarea" unor trasee; mda! Unele sunt necesare. Din pacate insa asta faciliteaza accesul tuturor "cetatenilor". Si stim cu totii cum stam in RO cu educatia si cultura. Montana, or ba.


Joi, 9 octombrie 2014 - 12:47  

sorin.sfirlogea
sorin.sfirlo..

 
7
Oameni buni, în România proprietatea privată este garantată prin lege. Fondul forestier de acolo, adică terenul și vegetația de pe el, inclusiv canionul, sunt proprietatea primăriei Săcele și este administrat de Regia Pădurii Săcele. E dreptul lor să pună o taxă, dacă vor. Faptul că voi n-ați fi pus-o nu înseamnă că ei nu au dreptul.

Primăria Săcele a investit peste 300.000€ în amenajări, deci nu vă cer doar bani, ci cheltuie pentru ca zona să fie accesibilă. Fără scările metalice bine întreținute ne-am uita toti la intrarea în canion si n-am putea intra.

Da, și mie mi-ar place să fie totul gratis pe munte. Ar fi trebuit să nu retrocedăm pădurile privaților, să-i despăgubim altfel, dar pădurea să rămână proprietate publică. Nu s-a întâmplat așa, suportăm deci consecințele.

@monycata: În primul rând ai grijă la exprimare, se spune "doar la Mamaia", nu "decât la Mamaia". În al doilea rând comparația cu Mamaia e deplasată. În al treilea rând comparația nu este un argument, niciodată.


Joi, 9 octombrie 2014 - 13:56  

turturelu
turturelu

 
8
Laura, zici ca nu doresti sa pornesti o polemica, dar de cele mai mute ori o faci...nu inseamna ca daca ai o experienta vasta impartasita virtual, ai dreptul sa dai sfaturi si sa incerci sa-ti impui punctul de vedere cu atata agresivitate...poate gresesc, dar eu am simtit indarjire multa in comentariile tale si nu doar in cazul asta.
Nu cred ca asta e rolul jurnalelor si mai ales nu asta e locul in care trebuie discutate lucrurile astea...din cate stiu exista alt spatiu destinat lor si parca s-a discutat cu foc deja...
Dupa o tura mai lunga in tari straine muntomane si foarte frumoase si ordonate, primul lucru pe care l-am facut a fost sa-mi iau cortul si cainele si sa merg la padure sa pun unde vreau eu cortul si sa fac focul si sa fac ce vreau...deci nu te contrazic neaparat...aceleasi simtaminte de nevoie de libertate le am si eu, doar ca nu simt nevoia sa le bag cu forta si in capul altora...si in plus: un obiectiv ca si canionul, care oricum e plin de neaveniti si foarte popular, parca e mai bine sa fie organizat, sigur si curatat decat (sau e "doar" Carpati.org )lasat la indemana tuturor gratargiilor din poienile de mai jos...
Iar in legatura cu cabana si cabanierul, totul e cat se poate de deplasat: fiecare experienta e subiectiva si nu se poate generaliza. Sa ne contrazicem pe firea si caracterul unui om pe care nu-l cunoastem e ridicol, ma iertati...


Comentariu modificat de autor!

Joi, 9 octombrie 2014 - 14:27  

monycata
monycata

 
9
Sorin, nu vreau sa intru in polemici. Asa este, comparatia nu este un argument. Dar comparatia nu este deplasata. Asa cum spunea si Turturelu, fiecare experienta este subiectiva. Dar din descrierea ta am inteles ca te-ai fi asteptat ca administratorul cabanei sa te invite in interior. Taxe? Vorbim si de ele, din pacate acum nu am mult timp. Un singur exemplu: Cheile Dâmbovicioarei - 2 lei/biped. Pentru ce? Ce investitii s-au facut acolo? Iertare, ma retrag pana luni, am o urgenta maxima, plec in Crai, vorbim luni. Fara rautate! Un week placut tuturor.


Joi, 9 octombrie 2014 - 16:24  

boreal
boreal
Caraba
 
10
...pe de altă parte, da, mie mi-au plăcut cele trei jurnale postate de dumneavoastră. Scurte și îngrijite. În aceste însemnări ați reușit să inserați câteva „imagini procesate” într-un stil care ar merita ceva mai mult exercițiu. Felicitări!


Joi, 9 octombrie 2014 - 22:05  

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
11
Buna dimineata tuturor!
N-as fi mai scris nimic, dar bag seama ca cineva mi se adreseaza direct si ar fi nepoliticos sa ignor interlocutorul.
@turturelu:
- N-am vrut sa starnesc o polemica, dar daca ea s-a starnit, s-a intamplat doar pentru ca subiectul e sensibil si de interes. Nu persoana mea a avut vreun rol. Putea scrie oricine despre lucrurile acestea, efectul era acelasi. Si pana la urma, o discutie in contradictoriu nu e un lucru atat de grav, cata vreme se mentine un registru decent si FARA atac direct la persoana(!!!).
- Faptul ca am o parere cu privire la liberul acces pedestru nu are, nu vrea sa aiba si nici nu trebuie sa aiba vreo legatura cu experienta (impartasita sau nu) pe munte. Ar trebui sa se sesizeze fiecare cetatean liber al tarii asteia atunci cand unii ne baga mana in buzunar sau ne ingradesc libertatea. Indiferent de experienta pe munte. Fiecare dintre noi ar trebui sa apere dreptul sau la acces liber in natura, cu respectarea unor norme elementare de mediu, de siguranta si de bun simt. Deci ati inteles gresit motorul interventiei mele.
- Cu sfaturile....:
a) N-am dat nici un sfat nimanui in cazul de fata.
b) Eu cand am nevoie de un sfat, tocmai de la cei cu experienta il caut.
c) Pe de alta parte, nu-mi plac sfaturile necerute.
- N-am "impus" nimanui punctul meu de vedere, ci doar l-am exprimat si argumentat. E drept ca mi-am dorit sa fiu convingatoare, dar e o mare diferenta intre "a convinge" si "a impune".
- "agresivitate"?! Cand nu esti de acord cu cineva si (doar) sustii parerea contrara, inseamna ca esti agresiv? Cum ar fi trebuit sa procedez, pentru a fi neagresiva (pasnica)? Sa tac? Oricine are ceva de spus poate fi catalogat drept agresiv, pentru ca nu e de acord cu altii si o spune? (In alte contexte, chiar pe acest site, am fost agresiva, pentru ca am considerat ca era cazul. Aici nu.)
- "indarjire"...Carpati.org Asta-mi place. Da, recunosc, nu cedez usor, dar asta nu e ceva rauCarpati.org. O iau ca pe un compliment, multumesc!Carpati.org
- Nu cred ca trebuie sa atribuim (impunem) un "rol" jurnalelor. O relatare poate influenta cititorul in multe moduri, poate starni diverse ecouri, precum o carte. Nu poti opri sau ingradi asta, pe motiv ca "rolul" e doar ("decat"? Carpati.org ) sa ofere informatii si descrieri sau sa te faca partas la ce-a trait autorul. E o exprimare libera care trezeste in mod firesc idei si simtiri libere. Daca il adresezi publicului, iti asumi riscul dialogului, fie si in contradictoriu, vis-a vis de fiecare rand pe care l-ai scris. Iar cata vreme vorbim despre un rand din jurnal, nu suntem in afara topicului, deci nu vad de ce locul discutiei ar fi in alt spatiu, "destinat" ei.
- Eu doar exprim si promovez idei, nici eu nu "simt nevoia sa le bag cu forta si in capul altora".
- Vad ca va recomandati pe dumneavoastra insiva, in mod direct, ca exemplu de conduita corecta ("aceleasi simtaminte de nevoie de libertate le am si eu, doar ca nu simt nevoia sa le bag cu forta si in capul altora"). Nu vine asta oare in contradictie cu ceea ce condamnati la atitudinea mea? V-a deranjat/agresat faptul ca eu doar (nu "decat"! Carpati.org ) imi promovez ideile. Pe mine ma deranjeaza/agreseaza/enerveaza de mor cand cineva mi se da pe el insusi ca exemplu demn de urmat!!!
- Ati ales sa nu incercati sa convingeti pe nimeni despre acele "simtaminte de nevoie de libertate". Ei bine, eu am ales contrariul: sa vorbesc despre asta. E treaba fiecaruia ce alege.

- Despre canion (natura in general) si "grataragii" (da' ce tot aveti, oameni buni, cu gratarul? Eu recunosc, si mie imi place o fripturica sau un mic...) (ma rog, ne referim la turistii necivilizati): parerea mea este ca trebuie cautata o solutie pe termen lung, iar aceasta este educatia. Iar educatia nu inseamna taxe si ingradiri, ci informare si amenzi acolo unde este cazul. Oamenii platiti ca sa incaseze taxe sau sa te vaneze daca n-ai platit taxa ar fi mai potrivit sa fie platiti ca sa patruleze, sa informeze, sa educe si sa amendeze orice nerespectare a naturii sau a semenilor.

- Despre cabana si cabanier..., aici suntem perfect de acord, exact asta am spus si eu:
"..legat de cabanier si desfasurarea faptelor la cabana, nu comentez si nu va contrazic. Am comentat strict ceea ce ati scris in jurnal: "...cam neprimitoare pentru drumeți: n-am văzut nici o sală de masă unde să poți intra – clădirea micuță cred că nu poate adăposti decât puțini turiști și mai degrabă pentru odihnă decât pentru a-i hrăni." [...] ...cine stie....sunt multe nuante si interpretari, nu putem sti cum a gandit fiecare."

- Dincolo de toate si pe de alta parte, da, jurnalele d-lui Sorin Sfarlogea sunt binevenite (mi-a palcut mai mult cel din RodneiCarpati.org ), insa acolo unde scrie "Fotografii si harta" mie nu imi apare activ nici un link, am crezut ca e ceva inca in lucru... De ce oare? O fi dupa sufletul omului?Carpati.org


Comentariu modificat de autor!

Vineri, 10 octombrie 2014 - 11:39  

turturelu
turturelu

 
12
Uffff...in ce m-am bagat...
Dar trebuie punctat, desi nu cred ca pot fi atat de vehement in opinii, poate pt ca nu iau totul atat de in serios...si asta incepand cu propria persoana si propriile idei. Deci:
1. imi place adresarea la persoana a 2-a plural...ar suna bine d-l turturelu, desi e o porecla din faculta si se refera la turturele fragile si gratioase Carpati.org ...pe de alta parte ma face sa ma simt batran Carpati.org
2. in nici un caz nu a fost un atac; chiar nu vad de unde pana unde s-a ajuns la atac la persoana...m-am adresat tie personal (nu atacat) in ideea ca ti-am urmarit evolutia pe site si ai devenit tot mai...hmmm...sa zicem indarjita Carpati.org si nu-i ok, din punctul meu de vedere (vezi, ca eu nu emit axiome, doar imi dau cu parerea) sa fi atat de indarjita de fiecare data cand apare un subiect care te deranjeaza intr-un fel sau altul
3. un jurnal poate fi placut si poate transmite informatii mai multe sau mai putine, mai bune sau maiputin bune in functie de cum e construit, scris, dar mai ales interpretat (e clar ca un jurnal nu e litera de lege...n-as merge niciodata, asa orbeste, intr-o tura doar dupa ce am citit intr-un jurnal)...e treaba fiecaruia sa ia din el ceea ce doreste si nu e treaba tertilor sa se apuce si sa-l interpreteze pt el
4. si apoi, cand citesc un jurnal, ma transpun in lumea respectiva si merg pe potecile descrise, dar in felul meu si parca n-ai nici un drept sa ma trantesti de pamant din visarea mea cu indarjirea si legile si lupta ta necontenita....ma "dezrelaxezi" Carpati.org
5. e asta scopul jurnalelor: sa ne faca niste militanti?...nu stiu...
6. nu as vrea sa fiu gresit inteles, nu te cunosc, nu te judec...discut, oarecum provocat, activitatea ta pe marginea jurnalelor
7. si poate ca punctul meu de vedere sa fie confirmat, priveste cat de mult ne-am indepartat prin discutia noastra de subiectul jurnalului
8. sorin (persoana a doua singular, ca sa nu te simti batran Carpati.org ), da-i inainte!...te admir si invidiez ca iti faci vreme sa scri...se pare ca eu imi fac timp doar pt polemici Carpati.org ....dar trebuie sa fiu de acord cu Laura: nu apare nimic la poze si harta
9. in legatura cu civilizarea turistilor si cu taxele se va mai discuta mult si bine...asta e de fapt problema mare (parerea mea Carpati.org ) : echilibrul intre libertate, civilizatie si control...daca lipsa controlului inseamna sa ma lovesc tot timpul pe poteci de anarhisti analfabeti, prefer controlul...problema mare apare cand controlul e facut de alti analfabeti "civilizati" Carpati.org


Vineri, 10 octombrie 2014 - 14:01  

lauramatei
lauramatei
(admin)

 
13
Ok, schimb adresarea, ca sa nu supar pe TurturelCarpati.org.

"si apoi, cand citesc un jurnal, ma transpun in lumea respectiva si merg pe potecile descrise, dar in felul meu si parca n-ai nici un drept sa ma trantesti de pamant din visarea mea cu indarjirea si legile si lupta ta necontenita....ma "dezrelaxezi" "
Pai citeste doar jurnalele atunci, ce cauti la comentarii? Nu suntem obligati toti sa-ti mentimem tie starea de visare. Dar nu vad ce stare de visare ti-a creat paragraful despre amenajarea canionului, taxa aceea si mai ales acel "Bravo primarieri Sacele!!!!!" Poate n-am eu suflet de artist.

"...atitudinea ta pe marginea jurnalelor..."
Ce atitudine? Nu-mi amintesc sa fi comentat vreo chestiune pe marginea vreunui alt jurnal, in afara de vorbe sincere de bine atunci cand mi-a placut ceva in mod special.

"e asta scopul jurnalelor: sa ne faca niste militanti?...nu stiu..."
Repet, de ce tot cauti un "rol", "scop" al jurnalelor, pe care sa-l transformi in regula? Poate pentru tine au un rol, pentru mine au altul. Pe tine te dezrelaxeaza ce scriu eu, pe mine m-a dezrelaxat rau de tot acel "bravo primariei!". M-a scos din toata visarea si de pe toate potecile. N-am si eu voie sa-mi apar relaxarea mea?

Chiar imi pare foarte rau ca discutia a devenit un dialog intre doi interlocutori, fara legatura cu jurnalul. Nu e normal si chiar imi cer scuze. E ultima interventie a mea aici.

Nu m-a apucat militantismul de pomana, de regula imi vad de treaba, cata vreme nu ma deranjeaza ceva peste limite. Sunt multe de discutat si multe care deja s-au discutat despre taxele acelea, n-as fi redeschis subiectul sub un jurnal, pot tolera multe, dar sa spui "Bravo!" in situatia asta pentru mine e mult prea mult.

Daca ne gandim un pic, polemica a inceput deja cu randurile autorului, care exprima o opinie categorica neceruta si neprovocata, pe o tema cu potential clar de polemici. Nu poti sa scrii asa ceva si sa te astepti ca toti sa zica "Bravo!" impreuna cu tine.

Ture faine si fara taxe si numai bine tuturor!


Vineri, 10 octombrie 2014 - 14:48  

turturelu
turturelu

 
14
adevarul e intotdeauna la mijloc si, din pacate, multe inflexiuni ale vocii. multa mimica si mult limbaj al trupului se pierd prin scriere Carpati.org
poate o sa ne intalnim pe ceva carare sau cabana, mai mult sau mai putin primitoare, si o sa avem ocazia sa dezbatem fatza-n fatza
pana atunci, decat bine tuturor si scuze daca am suparat pe ici, pe colo... Carpati.org


Vineri, 10 octombrie 2014 - 15:12  

sorin.sfirlogea
sorin.sfirlo..

 
15
Pentru conformitate: jurnalele există și pe blogul meu (sorin.sfirlogea.com/fotoblog), de acolo am luat textul cu copy-paste și l-am pus aici. Link-urile se pare că nu sunt acceptate în jurnal, deci a rămas doar textul... din pacate. Dar acolo găsiți și fotografii și harta cu track-ul GPS (care poate fi descărcat pentru cei interesați).


Vineri, 10 octombrie 2014 - 18:00  


 




Trebuie sa te autentifici pentru a putea adauga un comentariu

 
0,0987 secunde

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com
Regulament carpati.org
© copyright (2004 - 2024) www.carpati.org