Iulie 2022

August 2022

Varful Scarita
Muntii Godeanu

Vf. Postavaru 1799 m - 18 iulie 2009 (Muntii Postavarul)

Cu mari emotii, incep sa astern cuvinte pe primul meu jurnal.

Am mai fost la munte, nu zic nu, dar nu l-am cunoscut cu adevarat pana acum cateva zile. Pentru majoritatea adolescentilor, o plimbare la munte inseamna drumul spre gazda, distractie seara si bautura, o "excursie" la discoteca si cam atat. Acum un an, de 1 mai am dat o tura pana la munte cu niste prieteni. Am plecat pe la 9 din Buftea, am condus pana la Sinaia, ne-am oprit la un restaurant unde am mancat si apoi hop acasa. Nimic interesant.

Saptamana trecuta, mama intrand in concediu, am zis sa ii fac o surpriza si sa o duc la munte, impreuna cu matusa.

Carpati.orgCarpati.orgSambata am plecat la 6:30, am ajuns in Brasov caruia i-am facut o mica vizita (super oras, si foarte curat) si ne-am continuat drumul spre Poiana Brasov.  Desigur, ca orice orasean fara experienta ne-am carat cu mancare, si o lada frigorifica de mi-am rupt spatele jumatate de km in natura, unde ne-am intins patura. Dezamagit putin de situatie, am zis ca nu am venit  la munte sa stau la soare, asta puteam sa fac si la padure la campie.

Carpati.orgCarpati.orgMi-am luat un sandwich, o sticla de apa rece si camera, si am coborat pentru a lua telecabina. Emotionat, fiind prima mea tura cu telecabina, am asteptat linistit plecarea catre ... necunoscut, neavand nici o idee unde se indreapta aceasta. Dupa un drum destul de placut, dar dezamagit de geamurile foarte zgariate din plexiglas prin care abia vedeai ceva, am ajuns la celalalt capat. In momentul in care am pasit afara, un aer rece si curat ma inconjurat, fiindu-mi necesare cateva minute sa ma obisnuiesc.

Carpati.orgCarpati.org

Am iesit din cladire si am inceput sa explorez imprejurimile, in acelasi timp  privind cu fericire privelisti minunate care ma inconjurau. Am ajuns la un deal de piatra, pe care l-am urcat. Am vazut un marcaj, si cand m-am apropiat de el, am ramas putin socat: Vf. Postavaru 1799 m.M-am simtit ca Dicaprio pe prova titanicului strigand I'm the king of the woooorld :D.

Am petrecut cam o ora sus, o ora cam scurta dupa parerea mea, fiind in stare sa raman o zi intreaga pe varf. Dupa coborare, am plecat spre casa.

La iesire din Brasov, am vazut un indicator turistic spre stanga <-- Canionul, cascada 7 scari <--. Fara sa stau pe ganduri am facut stanga. Am parcat masina si ne-am indreptat dupa indicatoare. Totul era frumos, verde, linistitor, sunet de apa... extraordinar.

Carpati.orgCarpati.org

Dar dupa jumatate de ora, mama nu a mai rezistat drumului si am fost nevoiti sa ne intoarcem inainte sa ajungem la cascada. Dupa aceste experiente, simt ca ceva din mine a ramas in Carpati, simt ca vreau sa ma intorc, si drept consecinta m-am inregistrat pe Carpati.org, pentru a ma pregati pentru urmatoarea vizita pe acoperisul Romaniei. Carpatii, pe cat sunt de minunati, pe atat sunt  de primejdiosi. Trebuie sa ii tratam cu respect, altfel putem sa ne pierdem viata, dupa cum vedem atatea tragedii la stiri.

Marți, 21 iulie 2009 - 10:30

pisti2004
Cort

Frumos!Curaj si la mai mare!frumoase poze!

Marți, 21 iulie 2009 - 11:19

cosminandrei
cosminandrei..

fii cu ochii in patru dupa ture mai usurele si-o sa descoperi niste locuri la care nici nu te gandesti!

Marți, 21 iulie 2009 - 11:33

vladonne

O frumoasa tura de inceput. Ma bucur ca ai ramas cu amintiri placute.
Muntele e minunat, mai ales daca vrei sa ii descoperi frumusetile! Te asteptam printre noi prin ture descoperind Carpatii. Site-ul e super, gasesti usor oameni pe gustul tau, iar de doua ori pe an ii poti vedea pe majoritatea la fata la o intalnire a comunitatii intr-un colt pitoresc de pe munte.

Bine ai venit!

Marți, 21 iulie 2009 - 16:28

mastroiani

Daca a incoltit samanta acestui "microb" in tine, vei fi irecuperabil de vindecat.

Ture faine in continuare si......bine ai venit pe site.

Marți, 21 iulie 2009 - 17:19

adrianfrangu
adrianfrangu..

multumesc tuturor pentru primirea calduroasa. in mod negresit o sa ma alatur voua, dar deocamdata trebuie sa achizitionez echipament, si nu este prea ieftin dupa cum am observat Carpati.org

Marți, 21 iulie 2009 - 17:35

maddie

Trabuie neaparat sa revii in zona Canionului 7 scari si a cascadei Tamina- este superba Carpati.org

Cat despre echipament, il iei in timp Carpati.org

La cat mai multe ture!

Marți, 21 iulie 2009 - 19:19

senty

Respect Adrian. Felul cum ai descoperit muntele, felul de a gandi la ce e bine si ce e rau pe munte, e meritul si in avantajul tau. BRAVO!
Poate multi se vor lua dupa acest exemplu dat de tine. Aici gasesti tot ce ai nevoie, informatii dar mai ales PRIETENI. Nimeni nu s-a nascut invatat, iar aici e locul unde evadam cand nu suntem pe munte.
La cat mai multe ture pe munte in compania prietenilor de pe carpati.org si sau alte portaluri, si de ce nu, si in compania prietenilor tai pe care sa i "virusezi" cu muntele si totodata sa i si "educi" in a vedea muntele nu numai un loc de distractie si lipsa de respect fata de munte si de cei ce-l populeaza.
Numai bine.

Marți, 21 iulie 2009 - 20:19

alexus

Felicitari pentru modul in care gandesti despre munte si pentru prima ta minitura!
Important este ca ti-a placut ceea ce ai gasit sus pe munte, atat din punct de vedere fizic cat si spiritual.

In loc de lada frigorifica sa-ti iei un termos. Carpati.org

Miercuri, 22 iulie 2009 - 06:33

andy79

Ma bucur si eu alaturi de toti ceilalti membri ca inca un tanar a fost "virusat" speram iremediabil de magia muntelui, si iti doresc si eu la cat mai multe (si mai complexe) ture.
Felicitari pentru un inceput promitator si fii cu ochii pe ture de initiere de aici.

Echipament nu-ti fa griji...il iei in timp (daca nu cumva castigi la loto), iar prieteni si sfaturi gasesti aici "cu tonele".

Miercuri, 22 iulie 2009 - 14:30

crazyduck

Foarte frumos si sincer jurnalul tau! Se vede ca e scris cu sufletul! La mai mare!

Vineri, 24 iulie 2009 - 15:46

renutzu

muntele este ca o vraja! n-ai cum sa nu-l iubesti, n-ai cum sa nu-l pretuiesti! iti doresc multe clipe minunate in acest univers fascinant.