Octombrie 2021

Noiembrie 2021

Varful Baicu
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Varful Negoiu la mijloc de iunie (Muntii Fagarasului)

Pentru ca ni se facuse dor de muntii Fagaras, am decis intr-o zi de marti sa incercam un drum pana pe varful Negoiu, nefind prea increzatori in sansele noastre de reusita. In primul rand nu eram prea siguri ca se poate urca pe Transfagarasan prin Cartisoara, stiind ca de obicei drumul se deschide la sfarsitul lunii iunie a fiecarui an. Ne-au dat putina speranta comentariile de pe webcam, si imaginile in care mai vedeam trecand masini si motociclete. Al doilea lucru de care ne eram siguri erau petecele de zapada pe care le mai vazusem in filmulete postate din excursii recente pe Negoiu. Inarmati astfel cu bocanii de iarna de rezerva am zis ca nu avem ce pierde in afara de banii de benzina si cateva ore pe sosea pana la Lacul Balea. Ajunsi fara incidente la Transfagarasan, am trecut de semnul care zicea drum inchis, asteptand obstacole la fiecare curba. Ne-am revenit putin intalnind pe drum rulote ale unor cetateni straini si alte masini. Totusi, se vad pe marginile drumului caderile de pietre de anul acesta. La un moment dat drumul se ingusteaza si ramane doar o banda pe care se poate circula insa fara probleme. Am ajuns la Balea Lac in jur de 9 dimineata, singura masina din parcare (tot 5 ron/zi)./negoiu/img_0135.jpgAm inceput urcarea spre Negoiu gandindu-ne ca sigur nu ajungem la destinatie, din moment ce chiar in parcare mai era un strat considerabil de zapada. Primul petec de zapada l-am intalnit pe saua Paltinu, si am reusit sa il ocolim in mare parte. Pe restul am mers mai incet, oricum daca alunecam nu prea aveam unde sa cadem... /negoiu/img_0145.jpgInainte de Laitel ne-am intalnit cu cativa turisti straini (ca de obicei,  in Fagaras sunt mai multi decat cei autohtoni) care veneau de la Refugiul Caltun. Ne-am interesat de Strunga Dracului si daca se poate urca prin ea. Se pare ca ei au vrut sa o coboare insa a fost prea dificil, au pierdut si ceva echipament, asa ca nu ne recomandau, mai ales ca la ei a durat cu toata aventura aceasta cam 3 ore sa coboare pana la Refugiu. La Caltun am mai intalnit doua persoane, in rest drum liber!/negoiu/img_0149.jpg/negoiu/img_0155.jpgPrima bucata serioasa de zapada, care s-a fi putut solda cu o alunecare pe pietre, am intalnit-o in Portita Caltunului. De inteles fiind orientat spre nord . Am ocolit-o pe deasupra tinandu-ne de pietre, insa mai incolo putin nu am mai avut ce face si a trebuit sa mergem pe zapada. Surprinzator, nu era o zapada tare pe care sa nu poti calca, asa ca am putut face urme pe care am mers in sir, proptindu-ne la nevoie cu betele. Ajunsi la drumul galben catre Strunga Doamnei nu am stat prea mult pe ganduri la ce traseu sa alegem, mai ales ca pana la Strunga Dracului era multa zapada, destul cat sa te descurajeze daca ai fi avut de gand sa urci pe acolo!/negoiu/img_0180.jpg/negoiu/img_0188.jpgLa sfarsitul traseului prin Strunga Doamnei am zarit si oameni pe Negoiu, cred ca in toata excursia nu am intalnit mai mult de 10 persoane (a nu se lua in considerare parcarea de la Balea Lac..). Am fost incetiniti putin de o alta pata de zapada, la  care nu ne mai asteptam pentru ca era o zona sudica si expusa la soare, insa probabil stratul a fost mult prea gros pentru a se topi repede. /negoiu/img_0202.jpg/negoiu/img_0204.jpgFara optiuni de ocolire am urcat facand urme, ne-am mai catarat si pe stancile din jur si in final dupa 3 ore jumatate de la Balea Lac am ajuns pe Negoiu. Vremea a fost mult mai buna decat am fi crezut, se putea merge fara probleme in tricou si pantaloni scurti. Totusi pe varf nu am stat mai mult de 20 de minute din cauza vantului, dar am avut timp sa admiram Barajul Vidraru si sa ne gandim la tura cand vom face Varful Moldoveanu./negoiu/img_0211.jpgCoborarea am facut-o pe aceeasi pata mare de zapada, urmandu-i pe cei pe care ii vazusem pe Varful Negoiu. In drum spre varful Laitel (pe care il urci cel mai bine cu capul in pamant, altfel este extrem de demoralizant) am aruncat un ochi spre Strunga Dracului, pe care se vedeau bolovani si ceva zapada spre iesirea catre Negoiu. Tare ne e dor de o urcare pe acolo, mai ales ca ocolirea prin Strunga Doamnei te incetineste destul cand te grabesti spre varf. Nu stiu care si ar fi solutia de deblocare si cum s-ar rezolva, dar sper ca o vom putea folosi in viitorul cat mai apropiat, desi unii turisii au spus ca au urcat pe acolo cu toate ca lanturile au fost rupte de pietre. /negoiu/img_0247.jpgSpre pranz se adunasera si cativa nori care faceau o umbra foarte potrivita pentru vremea parca prea calda pentru iunie pe Negoiu. La sosire petele de zapada nu ni se mai pareau atat de dificile, poate si pentru ca veneam de pe varf, unde nu prea ne asteptam sa ajungem asa fara probleme. La fel de singuri pe traseu ca pana acum, am ajuns in parcarea de la Balea dupa alte 3 ore si jumatate, cu un total de 7 ore dus-intors si inima plina de frumusetea Fagarasului.Dupa asa un traseu de recunoastere a Fagasului, ne pregatim de Moldoveanu si de 30 de kilometri de mers.../negoiu/img_0261.jpg/negoiu/img_0289.jpg

Vineri, 29 iunie 2012 - 21:15

dragos39

felicitari pt. vf. Negoiu si pt. primul jurnal... Frumos.

Luni, 2 iulie 2012 - 12:54

catalinlamunte
catalinlamun..

Fagarasul isi aduna si in acest an jurnalele Carpati.org.Felicitari!

Luni, 2 iulie 2012 - 13:25

gabitu

Faina tura... felicitari! Am fost si eu marti 26 si miercuri 27 iunie pe varful Negoiu, cu inca doi prieteni, dar nu am avut asa noroc cu vremea. Am ajuns la 9 la Balea Lac dar a trebuit sa stam pe loc pana la 13 sa se ridice ceata, asa ca am hotarat sa ramanem la refugiu la Caltun peste noapte. Abia a doua zi am urcat pe Negoiu, tot pe Strunga Doamnei, dupa o noapte cu vant naprasnic si 0 grade. Vreme mai buna miercuri, dar cu vizibilitate 0 spre nord. De intors am mers pe Poteca lui Grigore pentru a diversifica un pic. www.picasaweb.google.com/tutuianu.gabi

Luni, 2 iulie 2012 - 13:39

hiker8848

da, da, frumos traseu, si piperat cu zapada!
Asteptam si tura spre Moldoveanu, cam dificil dus-intors de la Bilea intr-o singura zi. Anul trecut am facut 11 ore Moldoveanu-Negoiu, jumatate de zi numai in ceata.