Octombrie 2022

Noiembrie 2022

Varful Giumalau
Muntii Rarau-Giumalau

Valea lui Stan - Susur de clipe (Muntii Fagarasului)

Era vineri, era gri. Gri urban, apăsător ... oameni la birouri, contracte de încheiat, facturi de plătit, rapoarte de întocmit ... detalii închistate în griji. Pur și simplu ... griji. Griji induse, griji urbanizate.

Dar natura unde este? Verdele crud? Verdele abia stropit cu diamante fine de rouă, sau stropi răcoroși de ploaie ... Unde este susurul de izvor? Țipătul râului de munte ce lovește nervos în fiecare colț de stâncă rupt din bătrânul munte ... mi-e atât de dor să-l aud ... Mi-e dor de tine munte!

Astăzi augustul se încheia.Și-odată cu el vreau să închid și această zi de vineri ... E timpul să închidem și capitolul griji și tot ce ține de acest gri urban !

Mâine e sâmbătă . Mâine e altceva ... E timpul pentru noi, e timpul pentru zâmbete, pentru aer curat ... e timpul ca eu să fiu alături de voi ; iar pașii noștri să găsească iubita cale a stâncilor, a apelor repezi, a frunzelor căzând a toamna oară . Toate aceste detalii de care ne este așa dor, le vom găsi într-un loc care încă mai trăiește prin însăși sălbăticia sa . Valea lui Stan ...

Bine te-am găsit ! Iată-ne ajunși la intrarea în împărăția ta de verde și de susur. Primește-ne cum se cuvine , iar noi îți promitem că prin fiecare pas făcut îți vom respecta și aprecia sălbăticia.

Astăzi, soarele este fratele tău și prietenul nostru. El mângâie fiecare frunză, fardând-o în nuanțe strălucitoare și-n sclipri efemere. Fiecare clipă strălucește pentr-o clipă și-apoi se lasă furată de privirile noastre. Acum , căldura soarelui este căldura sufletului nostru răsfățat de minunile pe care le identificam la fiecare pas. Iar noi ... noi ne simțeam cei mai norocoși copii, cei mai veseli ... pur și simplu, prindeam imaginare aripi și ne lăsam purtați într-un zbor al contemplării. Și soarele... soarele zbura cu noi, luminându-ne calea.

Și soarele... soarele zbura cu noi, luminându-ne calea.

Cu fiecare scară pe care o urcam simțeam că ne apropiem din ce în ce mai mult de inima ta verde, de țipătul tău tradus în susur de cascade reci, de tot ce tu ascunzi de ochii nepăsătorilor, printre pereți de stânci.

Fiecare clipă de atenție, era o clipă de emoție, o clipă-n care descopeream ceva nou. Eram asemeni unor pelerini veniți pe tărâmurile sfinte ale naturii. Fiecare pas conta, fiecare ținere de mână conta , fiecare moment era o trăire.

/Stan/9.jpg  /Stan/10_filtered.jpg

Și toate ... dar absolut toate aceste lucruri minunate ne făceau să ne bucurăm și să fim mândri că suntem capabili să descoperim și să trăim așa ceva.

Bucuria noastră se revărsa în zâmbete asemeni șiroaielor de ape repezi. Fiecare pas făcut ne poartă spre noi locuri pe care le descoperim întâia oară. Ne lăsăm furați de rătăcirea unor iluzii și pentr-o  clipă ințelegem că perfecțiunea există. Iar noi o vedem. E verde și susurul ei se face din ce în ce mai auzit.

Acest ram plutind prin lumea lacustră ne face să înțelegem și mai mult simbolul clipei. Clipa e un ram ... un ram ce plutește pentru noi, acum, aici ... și-apoi dispare , purtat de curenți spre alte lumi.

Și-asemeni ramului ... și noi ne continuăm drumul prin ținutul unde copacii și-au găsit aici începutul...dar și sfârșitul.

Fiecare dintre noi, devenea un hoț de clipe, un vânător de culori, de amintiri ...

Și pașii ne poartă mai departe ...cu același zâmbet, cu-aceeași emoție...urcând mereu treptele de fier spre lumea ta de piatră.

E locul ideal în care însăși solitudinea și-ar avea un rost ... Locul în care tu ești singur, ascultând povestea vântului, povestea apelor, povestea frunzelor ... povești nemuritoare...

Clipele curg ... de fapt, tu verși fiecare clipă, o faci să vină către noi... să ne cheme din ce în ce mai aproape de inima ta...

Vârtej de clipe, vârtej de culoare...

Și pașii noștri-și găsesc calea , printre trunchiuri purtând povești trecute, printre pietre îmbrăcate-n haine verzi și moi...

Detalii ce ne conduc din nou într-o lume fermecată a apelor, a cascadelor repezi, a culorilor vii.

Acum urcăm din ce în ce mai mult spre tine. Atenția noastră crește direct proporțional cu fiecare treaptă pe care călcăm.  Atenție, emoție, bucurie...

De-aici de sus... privim spre lumea de azur, unde copacii stau asemenea cavalerilor ce-și apără regatul ceresc.

Nu dorim să uităm nicodată aceaste peisaje ,aceste locuri pe care le credeam existente doar în povești cu zâne și cu prinți ...

Mai privim o dată de unde venim ...

furăm o amintire plină de zâmbete...

și ne continuăm drumul, ascultând simfonia cascadelor, a căror voce este plină de strălucire și culoare...

Drumul devine anevoios ... dar orice greutate, aici își are farmecul său, făcându-ne să ne dorim să înaintăm din ce în ce mai mult, privind cu ochii noștri mari și umezi de emoție fiecare colț de stâncă, fiecare strop de rouă, fiecare șuvița de apă ...

Și niciodată nu uităm să zâmbim ...

Suntem noi, într-o lume de piatră , într-o lume în care ne mângâie răcoarea ta ...

Într-o lume în care , fiecare pas, devine un obiectiv pe care-l dorim atins ... cu multă atenție...pentru ca mai apoi să ne mândrim că : Da... am reușit iar tu... tu, ne-ai ajutat!

Și ca să ne răsplătești, ne conduci într-o lume a mozaicului de gânduri limpezi, gânduri așternute sub ape verzi ...

gânduri curate, limpezi ...    peste care soarele presară sclipri sidefate...

Iar noi... să ne bucurăm că am ajuns în locul unde soarele sărută limpezimea râului de munte.

Mai departe, ca-ntr-o-nșiruire de clipe, urmează momentele în care îți vom simți răcoarea...

înaintând , conduși de fiori ...

pășind prin claritate, trecând prin cel mai cald rece posibil,

o răcoare aducătoare de zâmbete ... o răcoare care ne face să ne-amintim că eram copii, și ne plăcea să ne bălăcim !

Acum, am ajuns în inima ta... pe cărările inimii tale...

Și rătăcim prin frumusețea ta de piatră...

Și poposim sub susurul tău enigmatic...

De unde, ridicăm ochii spre lumea de verde, spre lumea de-albastru ... Pe unde ne vom continua și noi drumul...

Cărarea devine din ce în ce mai strâmtă, atenția devine din ce în ce mai mare , dar ne lăsăm purtați de prietenul nostru soare...

care ne scoate pentru ultima dată, în lumea de piatră ...

Acum, e timpul din nou de verde crud, de mângâieri solare ...

Iar noi să fim atenți la fiecare colț, unde natura a format un microunivers al lucrurilor aparent simple, dar prin simplitatea lor spun atâtea povești ...

E momentul să coborâm și ultima scară, de-această dată de lemn, din zona stăvilarului care zace aici de veacuri...

Acum e timpul în care apele se-adună și ne întâmpină cu strigăte învolburate ...

dar, în adâncul lor sunt prietenoase...

Ne lasă să le trecem , să le admirăm...

Și să le păstrăm în amintire , până vom reveni din nou la ele ...

Lipsea pădurea ... pădurea cu foșnetul ei, pădurea pregătită de toamnă ...

pădurea ascunzând printre frunze, minuni îmbrăcate-n culori; parfumate, asemeni doamnelor pregătite să meargă la balul mult visat ...

Pădurea, locul în care fiecare popas înseamnă o reîncărcare cu energie, o mângâiere timidă de soare, soare care abia, abia reușește să se furișeze prin desișul său ...

Dincolo de ramuri dese și de covoare ruginii, sfidând parcă legile timpului și vremurilor, ne-așteaptă poiana îmbrăcată-n straie verzi, asemenea unei primăveri eterne.

Un loc de-o liniște aparte... o feerie sub un cer albastru cu nori pufoși ...

Ascunzând minuni efemere...

Un loc ideal pentru un sincer : " Te iubesc " ...

Pana aici s-au scurs aproximativ 3 ore, 3 ceasuri de neuitat ...

La revedere loc de vis ...

Dincolo de zâmbete , stau ascunse poveștile ... poveștile, care ne-au adus zâmbete sincere ...  zâmbete de copii .

Și pentru toate astea... îți mulțumim ție, Munte !  Vidraru ne este martor !

Iar eu ... vă mulțumesc vouă, prieteni !

* Autor : Catana Cristian-Alexandru

* Poze : Catana Cristian-Alexandru, Costache Marius, Bulgariu Andreea-Roxana, Ene Nicoleta

Miercuri, 2 februarie 2011 - 02:22

altitude2505
altitude2505..

Am fost si eu in toamna pe acest mic dar interesant traseu:> Felicitari! Si pozele sunt foarte reusite!

Miercuri, 2 februarie 2011 - 09:27

doina68

"Cu fiecare scara pe care o urcam"
"Prindem imaginare aripi"
"Si ne lasam purtati intr-un zbor al contemplarii"
"Astfel, fiecare moment e o traire"
si
"Din acest vartej de clipe"
"Furam o amintire"
"Si niciodata nu uitam sa zambim."

Cam asta mi-a ramas dupa cele vazute si citite.

Miercuri, 2 februarie 2011 - 10:16

rok

Superb jurnal, superbe locuri si persoane ! Carpati.org

Miercuri, 2 februarie 2011 - 10:45

andreea2401

Si noi iti multumim tie ca prin intermediul jurnalului tau ne-ai purtat pe fiecare dintre noi prin locurile acestea de vis! E o adevarat placere sa citesc bucuria din sufletul tau si sa imi clatesc ochii in frumusetile naturii surprinse atat de frumos de voi in fotografii!

Miercuri, 2 februarie 2011 - 10:53

pisti2004
Cort

Frumosi tineri si veseli!incantatoare imagini si un jurnal de exceptie!

Miercuri, 2 februarie 2011 - 15:45

andy79

Un jurnal de la un suflet de artist (foto si liric) scris pentru o artista (Natura) a formelor si impartasit spectatorilor la teatrul vietii.

Miercuri, 2 martie 2011 - 19:56

acojocariu

cate frumuseti ne oferta relieful acestei tari, este incredibil, frumoase fotografii, felicitari si multumim ca le-ati impartasit cu noi

Joi, 26 mai 2011 - 14:33

cretnataflet
cretnataflet..

Încântător jurnal! Și pozele de asemeni!

Marți, 23 august 2011 - 17:26

leovit

Cele mai frumoase poze pe valea lui Stan....bravosCarpati.org