Februarie 2024

Martie 2024

Varful Mutu
Muntii Valcan

Valcelul Inspumat (Muntii Bucegi)

2 Mai. Zi libera in calendar si nu plaja pentru tragere de noapte in armata. Intr-o zi care incepe cu ceata pe munti nu te poti hotara decat sa „zbori” mai pe jos... (Si crocodilul zboara, nu? Dar mai pe jos). Mergem la Busteni si lasam masina in preajma statiei de telecabina. Popor mult! Iesim in spate si gasim Valea Jepilor intr-o ceata intunecata.

Urcam pe poiana de sub traseul cabinei pentru a evita aglomeratia de pe drumul bolovanos.

La marginea padurii, la o bifurcatie, indicatoarele ne trimit in trei directii (!): * TA (triunghi albastru) la Cabana Piatra Arsa pe Valea Urlatoarea, * PA (punct albastru) la Cascada Urlatoarea, * CA (cruce albastra) la Cabana Babele pe Valea Jepilor. Dupa cum arata vremea e clar ca nu se poate urca pe Jepi. Mai mult de atat, „curajosii” erau intorsi din drum de o echipa a Salvamontului strategic postata pe versantul drept al vaii, ceva mai sus, intr-un loc priporos. Nu stiu cat de bine se vede in fotografie...

Spre Cascada Urlatoarea se mergea „ca pe faleza”, pe cand la cascadele din Valcelul Inspumat nu a urcat nimeni in acea zi.

Acest lucru m-a determinat sa postez acest mic jurnal, pentru prezentarea unui traseu nemarcat, totusi la indemana oricui. De la indicatorul amintit urcam pe marcajul CA (cruce albastra) cca.15min.

Un al doilea indicator directioneaza marcajul in urcare spre stanga, in timp ce noi vom merge inainte, pe un drum usor descendent. Dupa 5min. vedem pe dreapta, intre drum si parau, constructiile instalatiei de captare a apei pentru fosta fabrica de hartie din Busteni. Pe frontispiciul unei cladiri citim trei date:1884-1912-1956.     Continuam pe aceeasi directie inca 100m si ajungem la nivelul albiei paraului fragmentat de numeroase cascade antropice.

In zona se fac lucrari re regularizare a albiei.

Trecem podetul de bustenasi si mergem spre dreapta. O serpentina e urmata de o panta accentuata, care ne scoate langa o inprejmuire cu gard de sarma. Ocolim prin stanga, pe curba de nivel si mai inscriem inca o serpentina prin padure.

Poteca urca pe langa o conducta pe jumatate ingropata in pamant si ne scoate pe platforma Refugiului Salvamont din Valea Spumoasa. Cu toate ca zona e deosebit de salbatica, cu pereti inalti in fata si cu prapastie pe partea stanga, locurile induc un calm aparte.

O tufa de macrisul iepurelui cocotata pe trunchiul unui copac.

Clopotei.

Refugiul e inchis, dar bancile de pe terasa acoperita cu prelata pot oferi adapost in caz de ploaie. O poteca plina de balarii ne conduce prin spatele refugiului la Valcelul Inspumat, intr-un amfiteatru cu numeroase cascade despletite pe fundal.

Cascadele de sub platforma refugiului.

Cascadele de dinsus de refugiu.

Echipa: Ioana, Valentin, Adriana si Lucian.

Pe partea stanga a cascadelor, prin dreapta peretelui impunator si surplombat al fostei cariere de piatra, un hatas echipat cu cablu duce spre Valea Spumoasa. In partea dreapta a cascadelor.

O alta poteca duce in urcus sustinut pana in Poiana Tarlelor. Pentru aceste doua destinatii e bine sa fie consultate in prealabil surse de informare demne de incredere: Cristea sau Kargel. Pana aici am facut mai putin de o ora.

Zona prezentata se vede din telecabina pe partea dreapta cand urcam, iar la randul nostru, de jos, vedem cabina sus-sus... la mare inaltime.

Drum bun pe acest traseu intr-o zi mai cu soare!

Miercuri, 2 septembrie 2009 - 17:45

veteranul1

Un traseu placut si linistitor!Este foarte bine ca din cand in cand mai apare si descrierea unui asemenea traseu.

Sâmbătă, 10 mai 2008 - 17:34

baltarel

Prezentarea frumoasa a acestui traseu, ne arata ca la munte nu ai timp sa te plictisesti si drumetiile la mica inaltime ofera privelisti incantatoare.
Felicitarii echipei !...

Sâmbătă, 10 mai 2008 - 18:35

gabriella

Multumesc din suflet pentru postarea acestui jurnal care mie imi trezeste amintiri nepretuite. Am mers la Valea Spumoasa de nenumarate ori, in copilarie, impreuna cu unchiul meu - localnic al Busteniului, la poalele V. Caraiman, si, intr-adevar, este o zona splendida, cu impresionante caderi de apa, linistita si spectaculoasa. Acesta este unul dintre traseele care m-au facut sa ma indragostesc de munte! Oare mai sunt placutele comemorative expuse pe stanca din apropierea refugiului, imediat dupa cascada? Carpati.org

Duminică, 11 mai 2008 - 00:30

silvique_ms

Foarte frumos! Bravos

Luni, 12 mai 2008 - 09:59

mike

Placuta si inedita plimbare Carpati.org

Joi, 15 mai 2008 - 23:13

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante