Octombrie 2020

Noiembrie 2020

TURA IN MUNTII DOBROGEI (PODISUL BABADAG IARNA) (Muntii Macin)

Ne-am propus sa facem din nou, pe zapada, un traseu stiut de noi din celelalte anotimpuri. Vedeti si jurnalul postat in decembrie de prietenul nostru ,,proilavia" Gabi Lala, clubul Proilavia din Braila.

Acest traseu nu este marcat, pe vreme nefavorabila se poate rataci foarte lesne.

In ziua de 03 februarie 2010, am parcurs impreuna cu Andrei Raftopol, acelasi traseu, mai putin ruta de intoarcere.

Intalnirea la ora 7 la Braila, bac, la intalnirea de dimineata un copac cu flori, multe flori!... Cer partial noros.

La ora 8 plecam cu ia-ma si pe mine pe traseul (Smardan-Tulcea) si coboram la intersectia soselei cu satul Praporgescu ( dupa cum se vede pe indicatoare)

La coborare avem parte de-o primire neasteptata, cativa localnici crezand ca suntem in delegatie, asteptau pe cineva care le promisese ,,marea cu sarea" si nu au mai venit.

Ne continuam drumul catre sat si in plina dimineata cu cu urale din partea unor strajeri de dupa porti, aungem si la iesirea din sat, urmam acest drum comunal spre Carjelari

Aceasta-i depresiunea IailaCarpati.org

La margine de sat, gasim pe camp ciulinii Baraganului, zisi si rostogol, caci vintul ii ia si-i le duce in departare.

La inaltime, pe prima culme ce urcam, peisajul e fermecator.

In Dobrogea, ca sa ajungi la muntii cei mici, trebuie mers kilometri intregi pe campuri, oboseala mare, daca n-ai masina.

Imediat ce trecem, prin saua pe unde e si linia stalpilor de inalta tensiune, de prima culme, cerul se lumineaza si asa ramane pe tot parcursul zile.

Intalnim si turme de oi, ne intrebam ce or manca acum, pe zapada. Noi stiam ca oile sunt stau iarna la tarla, unde li se dau furaje. Insotitorii turmei: un tanar ciobanel si nelipsitul cap de coloana, magarusul dobrogean

La margine de padure gasim o pisica salbatica omorita de caini, in incursiunea dupa alde urechila si-a riscat viata . Cainii ar trebui sa aibe jujee, ca sa ii impiedice sa atace vanatul. Va las sa apreciati marimea acestei feline, de fapt un motan salbatic.

Cum prindem a urca pe prima culme, peisajul incepe sa semene a munte, vremea este ideala. In imagine se vede Muchea Bran.

Vedem si satul Carjelari si depresiunea Aiorman.

Suntem inconjurati de alte culmi, peste valea Omurlar. O posibila trecere,pe viitor, pe ele. Acum se impune si o scurta pauza de odihna.

Gasim in padure numeroase urme de animale salbatice, un dute-vino in toate directiile. Cum era de asteptat, ne apar in fata patru caprioare, dar pina sa facem poze, repede se fac nevazute.

Un foisor de vanatoare, intr-o mica poiana intre paduri, in plina iarna.

Munti neumblati, de nimeni stiuti. Asa-i ca numele Aiorman, Banu Mare, Omurlar, nu va spun nimic ??

Alte culmi semete ne inconjoara la sud si la nord.

Urcam din greu prin zapada si asudam.    Carpati.org

Iarna de basm, zapada virgina, neatinsa.

In muntii Dobrogei nu avem brazi ca in Carpati, dar sunt stejari pitici si carpinite.

Suntem sus, pe culmi stancoase, cu frumoase perspective.

Padure masiva pe creasta principala, unde ne aflam pe cumpana apelor dintre Dunare si Marea Neagra, departe de asezarile omenesti.

Departe, la orizont, cine are ochii buni poate distinge si Muntii Macinului, la zeci de kilometri de noi.

Acestea sunt culmile si muntii Babadagului.

Tarla de oi, la marginea padurii, iarna parasita, refugiu la nevoie.

Coborim spre satul Carjelari, inchis intr-o fumoasa vale, iarasi cainii ne simt prezenta.

Casa din sat, provizii de lemne pentru iarna ce trece si care va veni.

Pe ulitele satului Carjelari.

Arhitectura traditionala, casa cu traforuri sub streasina.

Lasam in urma satul, in departare se vede dealul Baba-Leana.

Din nou drumuri obositoare pe campuri, prin aratura. Vedem din alt unghi culmea pe care am fost azi.

Suntem deja foarte obositi si se lasa seara, dar mai avem de trecut si acest deal, dincolo de care vom vedea depresiunea Iaila cu satele ei.

Seara ne prinde exact in punctul de unde am plecat dimineata; am mers mai bine de 10 ore !

Cu o cursa de maxitaxi ajungem la bacul de la Smardan, dar dupa ce am intrat si la Greci ca tare dor ne mai era. Curse regulate pe aceasta ruta, pret 10 lei dus, la fel si la intors, plus la trecere bac, 1leu.

La acest jurnal am avut contributia amndoi, la poze si la text.

Pentru mai multe poze si doua filmulete urmariti linkul,

Joi, 4 februarie 2010 - 23:54

alex_sandrin
alex_sandrin..

Ce bine e la pensie ! Timp liber, nu tu bataie de cap cu rapoarte si alte situatii Carpati.org
Frumoasa drumetia in plina iarna.

Vineri, 5 februarie 2010 - 00:31

jujea
Cort

Frumoase locuri.Pacat de pisica salbatica. Acum le-am gasit si pe aici, in Crocvuri.

Vineri, 5 februarie 2010 - 08:20

proilavia

minunat traseu ati facut, eu l-am parcurs tot iarna dar fara zapada.
Toate felicitarile mele pentru pasiunea pe care o aveti si hai Dobrogea !

Vineri, 5 februarie 2010 - 10:59

pisti2004
Cort

Frumoasa tura !Felicitari si multa sanatate va doresc din Nord, Stefan!

Sâmbătă, 6 februarie 2010 - 22:04

baltarel

Va multumesc mult pentru comentariile si urarile facute.
Cat de curand vor apare ghiocei pe aceste meleaguri, deja inaintea acestei zapezi isi facusera prezenta. Aceasta le-a amanat si potolit elanul pentru inca o saptamana cand vine ziua martisorului.