Noiembrie 2020

Decembrie 2020

Tura in Fagaras (Muntii Fagarasului)

Tura in Fagaras in perioada 24-26 . iulie . 2012.

Asteptam de foarte mult timp sa vina vacanta ( deh..acum sunt si eu boboc :D ) ca sa merg si eu cu tatal meu in Fagaras. Verisoara mea , Elena, auzind de planul nostru se hotaraste si ea sa ne insoteasca. Asa ca , intr-un final, membrii echipei sunt: eu( SoryVit) , tata ( LeoVit) si Elena.

Auzindu-l pe tatal meu la serviciu, alti doi colegi ar dori sa vina si ei impreuna cu noi , dar nimic concret...

Plecam la 5:30 din Craiova spre Curtea de Arges , ajungem la baraj Vidraru , ne mai dezmortim 5 min , vedem nivelul apei foarte scazut din cauza secetei ... si tocmai acum ... ce credeti...ploaie !!! La naiba...vremea trebuia sa fie buna..zice tati...doar am studiat internetul...ajungem noi la Balea, veti vedea voi ( catre mine si elena )... Si a avut dreptate domne :)) . Pe la 11:30 , dupa ce am mancat banalul sandwich, ne luam rucsacii si incepem sa urcam spre Lacul Capra.

Noua moda: in cursul saptamanii (martea) vin mirese, gineri ...etc la Balea Lac pt poze ;) .

In timp ce uracam spre Lacul Capra, intalnim un cuplu cu un catel grozav ( montaniard innascut) .. Marely  -mascota lacului Balea si Capra- . Toti il cunosteau..si il strigau .../Fagaras/pict2249.jpg/Fagaras/pict2251.jpg/Fagaras/pict2252.jpg/Fagaras/pict2253.jpg/Fagaras/pict2254.jpg/Fagaras/pict2255.jpg/Fagaras/pict2256.jpg/Fagaras/pict2258.jpg/Fagaras/pict2259.jpg/Fagaras/pict2261.jpg

Ajungem la lacul Capra, facem cateva poze langa Monumentul Alpinistilor -care este in reparatie-. Tatal meu ma roaga sa constientizez ce s-a intamplat acolo cu cei 4 studenti !!! Dumnezeu sa-i odihneasca !/Fagaras/pict2262.jpg/Fagaras/pict2263.jpg/Fagaras/pict2266.jpg

Dupa 10min incepem sa coboram in caldarea de unde poteca duce apoi spre Fereastra Zmeilor. Tati imi arata Muchia Museteica , unde a fost intr-o tura toamna trecuta cu baietii din Craiova ( Casian, Ciux, Catalin )./Fagaras/pict2269.jpg/Fagaras/pict2270.jpg/Fagaras/pict2271.jpg/Fagaras/pict2272.jpg/Fagaras/pict2280.jpg

Ajungem la Freastra Zmeilor si facem in stanga , pe traseu cruce albastra ( pe harta Dimap este banda albastra ;) )...prin Caldari (Lacul Podragel). Trecem peste doua muchii si admiram pe partea dreapta Vf. Arpasu Mare.

/Fagaras/pict2282.jpg/Fagaras/pict2284.jpg/Fagaras/pict2285.jpg/Fagaras/pict2287.jpg/Fagaras/pict2289.jpg/Fagaras/pict2290.jpg/Fagaras/pict2291.jpg

Coborarea spre lacul Podragel este cam periculoasa dar incet, si cu grija...merge.... Elena se descurca foatre bine, ea fiind pt prima data intr-o  tura mai serioasa ... inafara de plimbarile usurele prin Bucegi, tot cu noi, altadata. MAi o poza, mai o gluma, mai un drops..ceva dulce.. si ajungem pe Muchia Podragului in creasta, si vedem cabana din Caldarea Podragului in toata splendoarea ei . Coboram alene la cabana iar tata vorbeste cu doamna Corina si alege un dormitor sus, mai liber...adica..doar un cuplu din Sibiu. Platim 35 RON / patul ...jos era 25 RON si ingramadeala :D .

/Fagaras/pict2293.jpg/Fagaras/pict2294.jpg/Fagaras/pict2296.jpg/Fagaras/pict2297.jpg/Fagaras/pict2300.jpg/Fagaras/pict2301.jpg/Fagaras/pict2302.jpg

Spalat, schimbat , masa....somn. Dimineata..."mahmureala , dai cu sana , umple cana :))) " ..asa..revenim . Deci , dimineata echipare , masa , poze langa lac, si plecam spre MOLDOVEANUUUU ...

La ora 10 fix suntem in creasta si...daca ne-am fi vorbit sa ne intalnim si tot nu reuseam...ne intalnim cu cei doi colegi ai lu' tata care au venit si ei dupa noi.

/Fagaras/pict2307.jpg/Fagaras/pict2308.jpg/Fagaras/pict2309.jpg/Fagaras/pict2311.jpg/Fagaras/pict2313.jpg/Fagaras/pict2316.jpg/Fagaras/pict2317.jpg/Fagaras/pict2318.jpg/Fagaras/pict2320.jpg/Fagaras/pict2321.jpg/Fagaras/pict2322.jpg/Fagaras/pict2323.jpg/Fagaras/pict2324.jpg/Fagaras/pict2325.jpg

Aici, varu' Ion ( cum ii zice tati) nu a stiut ca noi am luat-o pe Podragel si intreba pe traseu daca ne-a vazut cineva..si mai multi confirmasera ca da...si tot nu ne ajungea :)) . Ei au ramas , si dormit in Ref de la Podul Giurgiului, unde noaptea , fiind vant puternic ... a smuls acoperisul.

/Fagaras/sam_0605.jpg/Fagaras/sam_0611.jpg/Fagaras/sam_0613.jpg/Fagaras/sam_0619.jpg

Continuam traseul impreuna , ne apropiem de Vistea , si cum zice Busu la ProTv : vant puternic pe creste ...acuma stiu ce inseamna..mai sa te doboare din picioare. Sincer, ma cam sperie urcarea pe Vistea din cauza vantului foarte puternic insa tatal meu imi spune ca nici nu o sa-mi dau seama cand vom fi la jumatate ... si asa a fost :D ./Fagaras/pict2326.jpg/Fagaras/pict2328.jpg/Fagaras/pict2329.jpg/Fagaras/pict2330.jpg/Fagaras/sam_0637.jpg/Fagaras/pict2338.jpg

Ajungem pe Vf. Vistea, facem cateva poze iar eu cu tati si Nenea ( Ciobanu) plecam spre...MOLDOVEANUUU.../Fagaras/sam_0638.jpg/Fagaras/sam_0639.jpg

Tati luase si o cordelina pt mine in caz ca era nevoie la spintecatura dintre Vistea si Moldoveanu dar nu a fost nevoie...se montasera lanturi. Ajung pe Vf Moldoveanu...eu :| doar o copila de 14 ani jumate, manata de o dorinta ascunsa....Admiram 10 min privelistea ce ne inconjoara./Fagaras/sam_0641.jpg/Fagaras/pict2341.jpg/Fagaras/pict2345.jpg/Fagaras/sam_0645.jpg

Tatal meu studiaza Muchia Picuiata, pe unde ar vrea sa coboare altadata spre Valea Cernatului.

Ne intoarcem pe Vistea unde ne asteapta Nea Ion si Elena./Fagaras/pict2346.jpg/Fagaras/pict2347.jpg/Fagaras/pict2350.jpg

Incepem coborarea spre ref. Vistea...parca e mai dificila coborarea decat urcarea, cu toate ca vantul s-a domolit :)./Fagaras/pict2351.jpg/Fagaras/sam_0636.jpg

Ajungem la ref. Vistea...primii sositi , primii serviti :D , aleg sa stau sus cu Elena si tati. Mancam si mai lenevim in saci pana pe seara...Ajung si ceva polonezi si doi baieti din Brasov care participa la un fel de concurs (pariu) : noaptea la 00:00 urca pe Moldoveanu si de acolo, in 24 h trebuie sa ajunga la.....mare!!!...cu 10 lei (de echipa)...sincera sa fiu, nu stiu ce au mai facut.

Daca am dormit 4 ore in acea noapte din cauza vantului care suiera ingrozitor de tare.

Coboram pe Hartopul Ursilor ( tati mai fusese pe aici ) spre Victoria. Ajungem la refugiul de la marginea padurii. Foarte bun , frumos, asa ca merita sa donati si voi 2% din impozit ,ca tatal meu, ca se fac lucruri bune cu banii donati asociatiei Carpati.org.

In timp ce coboram observ o marmota dragalasa foc...pacat ca nu se vede bine in imagine :( .

/Fagaras/pict2365.jpg/Fagaras/pict2371.jpg/Fagaras/pict2372.jpg/Fagaras/pict2373.jpg/Fagaras/pict2374.jpg/Fagaras/pict2378.jpg

O mica pauza la servit zmeura...

Ajungem in oras Victoria unde ramanem in fata supermarketului LIDL iar tati se duce cu ocazie pana la Balea Lac sa ia masina. In trei ore ...back...

Plecam spre Craiova, pe Valea Oltului si oprim in Caciulata la o terasa sa mancam.

O tura superba pe care o voi tine minte , si care mi-a marcat foarte frumos trecerea mea la liceu....

Multumesc pentru timpul acordat citirii acestui jurnal...Carari cu soare tuturor !!! :)

Luni, 20 august 2012 - 17:39

sorinb

Bravo Sorina!
Felicitari pentru reusita si la cat mai multe ture frumoase.
Asteptam jurnalele urmatoare :-)

Luni, 20 august 2012 - 18:03

siriso21

Felicitari Sorina pentru jurnal si tura. Te invidiez ca ai un tata care te plimba pe munte, mai ales la peste 2000m. Eu a trebuit sa astept pana pe la 20 de ani ca sa ajung sus pe creasta Fagarasului, cu toate ca ai mei spun ca atunci cand eram mica ma luau peste tot ( prin "peste tot" insemnand pe la munte prin statiuni Carpati.org ) Acuma ca sunt mai mare recuperez. Tatal tau ne-a tot vorbit de tine cand ne-am intalnit prin ture si asa cum i-am spus si lui sper sa te ia si pe tine intr-o tura sa ne cunoastem. In septembrie ma duc si eu in Fagaras pe jumatate de creasta si apoi inchei sezonul de cort, dupa care o sa astept "schimbarea padurii". Poate ne intalnim intr-un week-end, cand sunteti liberi amandoi.

Salutari si lui Leo.
Criss

Luni, 20 august 2012 - 19:18

leo71

Bravo! Felicitari pentru tura .

Miercuri, 22 august 2012 - 09:29

sorin_grigore
sorin_grigor..

frumos, tineti-o tot asa Carpati.org

Miercuri, 22 august 2012 - 10:10

obyy

Interesant, felicitari, cred ca toti iubitorii de munte ne-am fi dorit asemenea parinti si de ce nu o tura in Fagaras la o virsta relativ frageda.

Miercuri, 22 august 2012 - 20:58

soryvit

Multumesc tuturor...Fagarasul este magnific si il recomand cu draga inima Carpati.org . Ture frumoase si voua!

Joi, 23 august 2012 - 14:05

csaba81

stie cineva cand s-au montat lanturi la spintecatura dintre cele doua varfuri?am fost in iulie...de aprox 5 saptamani si nu erau inca lanturi...

Joi, 23 august 2012 - 15:11

casian

...si uite asa"varul Ion " si-a reluat seria evadarilor pe munte cu "tati Leo" . Felicitari intregii echipe !

Vineri, 31 august 2012 - 07:48

rododendron

Felicitarile mele! In ce zi ati ajuns la refugiul Vistea.Sunt curios cate persoane incap si daca se inchide usa refugiului.astept un raspuns si multumesc anticipat.Carari cu soare!

Duminic„, 9 septembrie 2012 - 08:43

csaba81

Aproximativ 15 persoane,dintre care de dormit dorm lejer 10...restul pot sa-si puna izoprenele si sacii de dormit pe jos.Usa se inchide perfect,refugiul este in stare impecabila.Carari cu soare si tieCarpati.org!

Duminic„, 9 septembrie 2012 - 09:14

rododendron

Multumesc pentru raspuns!

Duminic„, 9 septembrie 2012 - 10:14

Cu mare placere!

Duminic„, 9 septembrie 2012 - 19:31

hana

Am citit jurnalul cu intarziere, dar mai bine mai tarziu decat niciodata!
De multe ori sunt ocupata si ratez lucruri importante, informatii care mi-ar pueta fi de folos mai tarziu, mai ales intr-un caz ca acesta, ca ati ajuns cu o luna inainte.
Felicitari pentru tura si felicitari pentru jurnal!
Si mai ales, felicitari pentru tatal tau!
Eu nu am reusit sa il conving pe al meu sa ma insoteasca! Carpati.org