Noiembrie 2020

Decembrie 2020

Tura in Cozia; 15-16 mai 2011 (Muntii Cozia)

Tura in Cozia ,  15-16 mai 2011

Initial vrusesem sa urcam la Cozia (eu , sotia si fiica-mea) in ziua de Paste. In noaptea de Inviere am stat la campingul manastirii Turnu pe la ora 3 am venil si am luat Lumina si Paste. Dimineata ne razgandim sa urcam la Cozia , si plecam spre lacul Petrimanu. Ne oprim si facem o plimbare la cascada Lotrisor.....  Asa ca ma hotarasc si revin de data asta singur duminica dimineata ( 15 mai)  la manastirea Turnu , in jurul orei 9.

Ma echipez si fac o poza magnoliului  caruia ii cazusera florile le la Paste pana acum./cozia/pict0372.jpg/cozia/pict0391.jpg/cozia/pict0453.jpg/cozia/pict0451.jpg

Plec spre Stanisoara pe traseu banda albastra si dupa 10 min. imi amintesc , ca am uitat telefonul in masina .Ma intorc si pe drum ma intalnesc cu un domn cu sotia si le spun ca o sa ma intorc si eu imediat. In parcare venise alta masina si alt domn care se echipa , ne salutam si mi spune ca o sa urce si el la Cozia dar mai asteapta pe cineva din Pitesti./cozia/pict0455.jpg/cozia/pict0460.jpg

Grupul nou format ne ajunge repede din urma , facem cunostinta si aflu de domnul profesor Radu Nicolescu , plecat in Noua Zeelanda (Auckland) din Valcea ;  fam. Miroiu , Cristi din Pitesti si Julien Oncete (julien)- Valcea. Facem un mic popas la un punct de belvedere unde facem careva poze..../cozia/pict0466.jpg/cozia/pict0462.jpg/cozia/pict0463.jpg

Ajungem relativ usor la manastirea Stanisoara, trecem prin poiana Stanisoarei unde coboara un grup de elevi cu proful lor ./cozia/pict0467.jpg/cozia/pict0468.jpg

In cateva minute vizitam Stanisoara dupa care plecam mai departe . Se vad si Coltii Foarfecii , urcam .....urcam la serpentine , trecem si de Muchia Fruntea Oii , mai urcam si inaintam spre Muchia Vladesei..../cozia/pict0471.jpg/cozia/pict0474.jpg

"  Trunchiurile albe mesteacanilor , profilate e albastrul cerului dau o imagine de neuitat." spunea Nicolae C Popescu si Danut Calin in carticica din colectia "Muntii Nostrii- Cozia".....si as putea continua cu descrierea traseului . Dar pentru mine altceva a fost pe acest traseu. Bulzul , Durducul , Coltul lui Damaschin ....  nu prea am stat sa scot harta . Am fost fascinat mai mult de domnul profesor Radu Nicolescu care vine des in tara pentru muntii nostrii dragi.

Am purtat discutii foarte interesante cu dansul  si cu restul grupului , oameni iubitori de munte si foarte de treaba. Ajungem dupa 5 ore 1/2  la Cab. Cozia./cozia/pict0480.jpg/cozia/pict0482.jpg/cozia/pict0484.jpg/cozia/pict0487.jpg/cozia/pict0492.jpg/cozia/pict0495.jpg

Comandam care un ceai ,eu si o ciorbita caci ramaneam acolo, iar ei vor cobora pe Muchia Turneanu inapoi la Turnu. In timp ce asteptam sa vina ceaiul, domnul profesor ne arata ce inseamna mobilitate la varsta dumnealui(64 ani)   !!!/cozia/pict0496.jpg/cozia/pict0498.jpg/cozia/pict0501.jpg

Cred ca tot grupul a ramas cu gura cascata . Ii cer voie sa-l fotografiez si daca imi permite sa le pun in jurnal. "Da, dar sa ma faci mai tanar ...:)". Mancam , bem ceaiul , duc rucsacul in camera si urcam toti la releul de pe Vf.Cozia. Se vede Oltul in toata splendoarea lui . Facem cateva poze si domnul profesor mai tine o lectie de geografie cu noi. Am fost foarte incantat  de grupul intalnit si de discutiile purtate./cozia/pict0504.jpg/cozia/pict0507.jpg/cozia/pict0509.jpg/cozia/pict0514.jpg

Ne-am dat mana la despartire urandu-ne sa ne intalnim sanatosi si in alte ture. M-am intors la anexa cabanei , camera 6 ( 25 lei) , singur in toata cabana .Dupa ce am facut un dus in cabana principala am urcat pe vf Ciuha Mica unde stau 30 min. si admir totul in jur./cozia/pict0522.jpg

Mai zabovesc la taclale cu ultimii turisti , dar si cu cabanierul si sotia sa despre etapa de parapanta , cred ca pe 16-17 iulie . La ora 20 ma retrag la camera ...masa....somn.

La ora 8 dimineata  vin si servesc un ceai si o omleta si ne imi iau la revedere./cozia/pict0524.jpg/cozia/pict0527.jpg/cozia/pict0528.jpg

Incep sa cobor pe Muchia Turneanu ... super, imi place foarte mult . Prin padure pe multi copaci observ nesabuinta unora....asa-zisi drumeti./cozia/pict0540.jpg

Cainele cel mare "Ursache" - a zis cabanierul- m-a insotit pana la Turnu cu toate insistentele mele de a-l intoarce la cabana./cozia/pict0529.jpg/cozia/pict0539.jpg/cozia/pict0532.jpg/cozia/pict0535.jpg/cozia/pict0536.jpg/cozia/pict0542.jpg

De aici aveam varianta pe triunghi rosu pe care a coborat grupul, si banda rosie in stanga , unde domnul profesor spusese ca este mai salbatica valea.....si mi-am zis ca daca nu acum, alta data cu altcineva nu le-o place . Zis si facut!....Incep sa cobor in vale unde culorile vii ale florilor , licarirea calda a unui parau, verdele ierbii , lumina soarelui prin umbra deasa - toate iti desfata ochii.Auzi freamatul frunzelor , clipocitul apei ce se loveste de pietre , cantecul pasarilor -iti umplu sufletul de fericire.....

Ajung la 11:40 min(3 h si 10 min) la manastirea Turnu. O sun pe sotie si pe fiica sa le spun ca este totul OK, il mangai pe Ursache si plec spre Craiova.

Frumos in Cozia, merita sa ajungeti.....

Carari insorite tuturor!!!

Vineri, 20 mai 2011 - 18:15

eaglefree

Frumoasa tura,Leontin.Mi-ai intarit pofta de a merge in Cozia.
Cat despre dom'profesor...se tine bine la varsta dumnealui....aia da mobilitate.
De la manastire pana la poiana Stansioarei cat ai facut?Din ce vad in poze,se pare ca e loc bun pentru mai multe corturi...Mai sunt astfel de poieni gazduitoare (pentru 3-4 corturi) pe traseul facut de tine?

Vineri, 20 mai 2011 - 20:19

claudiu_plescan
claudiu_ples..

frumos jurnal iar dom' profesor e magic. sunt curios ce materie o fi predat... desi am o banuiala. oricum, van damme ar fi invidios. Carpati.org

Sâmbătă, 21 mai 2011 - 07:57

ioanstoenica
ioanstoenica..

Ahaa, acum inteleg de ce erai asa impresionat cand imi povesteai de profesorul respectiv Carpati.org Chiar ca foarte tare!

Iar traseul spre varful Cozia, desi unul destul de solicitant, e cu siguranta tare frumos...

Sâmbătă, 21 mai 2011 - 09:27

leovit

Multumesc frumos claudiu-pl si ioanstoienica.asa a fost si reactia mea cind am vorbit la telefon cu un amic am spus ca l-am intinit pe tatal lui Van Damme...@eaglefree de la man Turnu pana la Stanisoara se face cam 2 ore ..iar locuri mai frumoase de cort si privelisti pe Turneanu..

Sâmbătă, 21 mai 2011 - 13:32

mhoprica

Frumoasa tura si foarte frumoase poze . Preconizez sa merg si eu acolo saptamana viitoare, am fost si anul trecut si mereu raman impresionat de Cozia(muntele initierii mele), unde ma simt ca acasa!
Fiind tot craiovean si mai ales indragostit iremediabil de munte, pe viitor poate o sa va pot insoti in diverse drumetii!

Carari insorite !

Mihai.

Sâmbătă, 21 mai 2011 - 14:15

hana

Faina tura! Dar si mai fain e sa ai prieteni cu care sa bati potecile pana la varsta cand multi alti renunta.
Profesorul e foarte tanar, tinand cont ca face lucruri pe care atatia tineri nu le pot face. Carpati.org
Felicitari pentru tura si mai ales pentru grupul de prieteni!

Duminică, 22 mai 2011 - 13:00

leovit

O ..multumesc Ana ,da sant foarte frumoase turele org pe carp org cano mergi cu m ai multi prieteni .Tirgoviste le tau mai aproape de foarte multi munti...Ture frumoase.

Luni, 23 mai 2011 - 13:11

pisti2004
Cort

Un traseu frumos si un jurnal pe masura ,m-a uimit dom`profesor Carpati.org