Ianuarie 2022

Februarie 2022

Varful Omului
Muntii Suhard

Tura fulger in Macin ( bike-uri) (Muntii Macin)

… e seara si asemeni fiecarei clipe de singuratate, o petrec in fata comp-ului. Sunt obosit. Si la propriu si la figurat. De, abia am sosit de la sala, unde m-am luptat din greu cu fiarele. Aceleasi, lustruite si ruginite pe alocuri.

Deci cum va spui, belesc ochii in computer ca un bou gandindu-ma ca maine ( sambata ) am atatea lucruri de facut incat nu stiu pe care sa-l evit mai intai. Asa ca ma hotarasc sa mai infulec o bucata de paine si sa sorb putin laptic poate-poate imi vor veni idei.

Buzz!! .. Emilia ma ia la intrebari si io, cu imbucatura in gura, clefaind ii raspund ca doar nu ma dureau degetele. Normal ca o iau inainte si ii dau vestea ce buna: mamaaa ce bike si-a luat Nelu, poate il scoatem la o plimbare, ii spun; la care imi replica: pai noi vrem maine sa iesim cu bici, mergi si tu cu noi??

Mai cirr, mai mirr, dupa cateva discutii nereusite, o punem de o conferinta pe net. Eu cu limba ( adik microfonul si ei cu deshtele, adik cu tastele). Eu vorbeam si ei, normal, se hlizeau de vocea mea … ba mergeam, ba nu mergeam, ba dimineatza, ba dupa 13 si tot ase pan’ can’ incep sa ma scuture amandoi si sa ma ia la trei pazeste. Promit sa-mi rezolv treburile pana in orele 13 si apoi sa ne vedem.

Veni si dimineatza zilei de sambata ( 3.03.07) si pune-te frate pe robotit ca-mi fugi
menajera de acasa. Recunosc, privind cerul inorat, vazand ploicica de cu noapte eram putin nelinistit pentru ca in conditiile astea nici treburile mele nu le mai puteam rezolva. Insa fac o cruce mare si promit pe linia fierbinte Celui ce ma suporta sa nu mai fac si culmea dom’le! Se insenina si nici zare de vant, macar ase, de samanta. Facui un scurt inventar al amicilor: Emilia lipsa ( dormea presupun) si Nelu avea ganduri de shopping cu tema: de-ale bicicletei! Fug si io, imi rezolv treaba, anulez o deplasare la tara la ai mei si o las pe duminica, o sun pe Ana si ii spun ca s-ar putea sa iesim si ma intelege (multumesc iubita) si apoi vad de cea cu gura mare si-a gasit bike-ul in stare buna. E OK. Rectificare: la BAC. Se merge peste Dunare. S-a hotarat!! Buuun ase!

Si lupta si dai si baga in rucsac, si apoi scoate si iar baga, si iar scoate, sus pe bike si fuguta sa dau ochi cu noua achizitie a lui Nelu si bineinteles cu el insusi la fara un’sfert la Mc’ Donalds. Pana acolo nu scap de un compliment pe strada ( ia uite-l si pe nebunu asta cum arata! Pantaloni treisferturi la ora asta si bocanci??) nu inainte de a-mi face ceva nervi cand sa ies in strada dintre blocuri: aceasta era blocata de un cortegiu mortuar. Asa ca, aducandu-mi aminte de asta vara cand eram in top, schimb din mers ruta, intru pe o scurtatura si cand colo ma blochez in fundurile grase ale popii si dascalului. Scuip in san, trec la mustata printre ei si o masina ( banuiesc ca imi lasai urma pneurilor pe anteriul popii) si baga talpa. Asa ca nu pot afirma ca nu am avut si binecuvantarea parintelui in aceasta tura. Il agat pe Nelu, el pe mine si fuuga, dar eu mai fac o halta asa, pret de un pooop dulcik si ajungem la bac ( no ma ca nu cu Nelu, cu Anutza me). Emilia si Dan: saluti – saluti si imbarcarea.

Bucurie mare! Vreme buna, vant din pu..pa si trai nineaca! Pazea Dobrogea ca venim!! A, uitai sa va fac cunostinta cu DIANA. Diana e o scumpa in care eu am mare incredere si, drept rasplata o calaresc mai tot timpul formand impreuna un singur tot. Daca as putea, nu m-as opri niciodata … e atat de buna! Sigur, despre bike-ul meu vorbesc …

Asa ca daduram drumu’ la piciorusele nelinistite si nu ne mai saturam ascultand muzica pneurilor pe criblura. Pamant reavan, clorofila si iarba prospata: AER CURAT!! Libertate!!

Cap compas: lacul de la .. de undeva nu va mai spun de unde ca una socotesti si alta iese. Normal ca si ochii, mai ales unora care nu aveau bicicleta in perfecta stare de functionare. Insa, cu mana pe inima reunosc si baietii pot spune si ei ca persoana in cauza s-a descurcat admirabil. Felicitarile mele si ale tuturor (rezolvam noi si problema bici-ului tau). Si invartim rotile si le tot invartim pana ce trecem pe rand pe la Manastirea Dinogetia unde intalnim un vechi prieten al lui Dan, apoi mai departe prin Garvan, Jijila si tot inspre Macin cautand lacul suspomenit ( Lacul Luncavita) insa dupa o mica sueta in care aflu despre ce lac era vorba, instiintez poporul ca nu trebuia sa facem dreapta spre Jijila. Oricum, Dobrogea e faina asa ca nu e nicio suparare si toata lumea multumita mai ales ca vremea este superba si fotografii nu someaza.

Popas. Incepem prin a gusta cate ceva dulce si sfarsim prin a ingurgita cat simtim nevoia. Paparazzi cu lentila pe noi. Euforia schimba zambetul fiecaruia dintr-unul abia schitat intr-unul larg, cu gura dintr-o ureche in alta. Unde mai pui ca unul e mai traznit decat altul si ca tzacanitele aparatelor sunau melodios furand instantanee pentru posteritate. Mai mult pentru colectia de “posterioare” pentru carpatisti, inteleg io intr-un sfarsit. Asa ca ma las furat de val si fac o proba de centurist ( nu d’ala de-alui Traian). Nush de am trecut ori am picat testul, cert ca dupa cateva minute trece un nenic cu masina si zambeste tandru catre mine desi spetacolul se terminase de mult timp. M-am simtit flatat, recunosc.

Oameni ai extremelor si ai clipei, mai schimbam odata traseul si hotaram sa facem cale intoarsa prin aceleasi locuri si sa oprim si la Cetatea Dinogetia sa facem oarece foto cu soarele ce ameninta sa faca spectacol apunand peste Dealurile Buceagului. Asa ca ii dam bice si ne infiintam fiecare pe cele doua roti ce ne suportasera cu stoicism, la cetate. Normal ca, primavara fiind, am trecut pe langa o turma de mioare si de miei zglobii si neastamparati ce zbierau parca plangandu-si dinainte soarta cruda si totodata onoarea ce le-a fost incredintata. Vazuram si cetatea ( sunt profund dezamagit de stadiul in care se afla – cautatorii de comori si-au facut si aici aparitia, cel putin asa cred dupa gropile proaspete vazute printre zidurile incarcate de istorie glorioasa) si, dupa o sedinta foto cu Craiasa Noptii ce isi afisa chipul in toata splendoarea sa printre voalurile intunecate ale norilor paznici, ne montam frontalele si dunga pana la Bac. Aci, minunatie!! Galatiul asa cum putini au avut norocul sa-l vada: mii de licurici divers colorati il delimitau.

Si, ca o ultima portie de adrenalina: ajungem cu bacul mic intr-o usoara si continua leganare ( citeste tangaj) pe plaiurile bastinase, atat de dragi ca de am putea, nu i-am respira aerul de teama sa nu i-l consumam!!

Date tehnice: 55km, t’’= 2:58’, viteza medie 18,3km/h ; viteza maxima atinsa= 59,9 km/h.

Multumesc echipei pentru zambetele oferite: Emilia, Dan, Nelu  si … eu. Galati.

Duminică, 4 martie 2007 - 10:32

kya

Da, Galatiul redivivus! Daca exemplificai si cu una-doua poze cele spuse de tine era chiar perfect. Poate ma incumet si eu pana la urma sa va insotesc. Mi-ar placea...

Duminică, 4 martie 2007 - 12:50

merlin

as fi exemplificat bucuros cu zeci de foto insa nu sunt proprietatea mea; il astept pe Nelu ori Dan sa posteze cateva instantanee ( sunt faine rau) si bineinteles, cu RT-urile de rigoare.

Duminică, 4 martie 2007 - 12:54

sesama

Da... vreau poze!! Desi... cred ca unele din ele, daca imi aduc eu bine aminte, n-ar trebui publicate :|.

Kya, te asteptam cu drag alaturi de noi. Uite ca eu am reusit si fara schimbatoarele de viteza iar singurul lucru rau... este.... forma de la sa care s-a imprimat pe....

Luni, 5 martie 2007 - 09:02

alina-maria

foarte frumos jurnal, cuceritoare veselia voastra! exact ce-ti trebuie cand stai si regreti ca n-ai ajuns la munte...