Aprilie 2024

Mai 2024

Varful Turnu
Muntii Piatra Craiului

Revedere...cu Bucegii (Muntii Bucegi)

Dupa ce am stat un pic pe ganduri din cauza ca nu prea ai cu ce sa ajungi in timp util pana in Brasov , infrastructura din Ro fiind praf si pulbere, mi-am pregatit echipamentul necesar ptr o urcare la peste 2500 m altitudine. Am gasit cu chiu cu vai o teleguta care pleaca la 22:45 din Sv, astfel ca la 06:30 trebuia sa fiu in Bucuresti, unde ma intalneam cu prietenii cu care am planuit iesirea. Pana in Bv am mers cu masina mica.

Ne cam speria ceata pe care o vedeam sus si , mai tare ne-am speriat cand am vazut ca incepe usor, usor ploaia. Spre norocul nostru a fost doar o ploaie trecatoare.†

Am facut cam 3 ore din Bucuresti pana in Brasov, pana la poalele Bucegilor impunatori mai durand cam inca 20 de minute. In jur de ora 10 am inceput urcusul.

Traseul a fost unul nou pentru mine. Am urcat de cateva ori Bucegii si am batatorit potecile acestui masiv atat de impunator dar pe traseul acesta nu am mai fost, deci era o experienta noua.†

Traseul poarta denumirea Clincea, plecarea se face din satul Poarta si chiar de la plecare dai piept cu un urcus destul de anevoios. Inca eram destul de ingrijorati din cauza vremii. Norii erau destul de amenintatori si chiar incepuse din nou sa picure dar nu ne-am dat batuti.

Pe marcajul de la "start" durata traseului era data undeva la 6 1/2 †- 7 ore asa ca ne-am pus in plan sa nu sarim de acest timp.

Era destul de aiurea pentru ca nu prea vedeai mare lucru in jur din cauza intunericului produs de nori si de padurea deasa.

Am continuat urcusul printre stanci, razele soarelui care incercau sa-si faca loc printre norii desi produceau imagini vizuale desprinse din picturile stravechi pe panza.

Totul a fost asa "hibernal" pana am trecut deasupra plafonului de nori unde am dat de un soare zambitor care ne incalzea iar panorama din jur era de vis. Absolut de vis. Crestele muntilor "de sub noi" care ieseau putin din nori, stancile din jur si abruptul Bucegilor te lasau fara cuvinte.

Am continuat pe marcaj si am ajuns la celebrele lanturi. Unele portiuni de gheata ne-au creat cateva probleme dar totul a fost in regula pana la urma.

Animalele salbatice caracteristice Bucegilor au dorit sa ne aminteasca si de prezenta lor. Cateva capre negre zburdau destul de aproape de noi, probabil s-au speriat de zgomotul nostru, iar urmele lui mos' Martin ne-au sporit atentia si am ciulit urechile cat de bine am putut noi.

Dificultatea traseului a crescut si am hotarat sa luam o pauza de 25-30 min la refugiul Saua Tiganesti pe care l-am gasit inchis,curat si ingrijit asa cum e si normal.Acolo ne-am alimentat si ne-am tras sufletul un pic dupa care am reluat urcusul.

Am ajuns pe varf pe la ora 17:30 cum ne-am si propus, sa ajungem pe lumina naturala si nu la frontale. Am vrut sa stam la cort dar vremea si prezenta unor ursi prin zona cabanei, vazuti cu cateva zile inainte, ne-a facut sa ne razgandim. Un prieten de-al unuia dintre noi ne-a oferit cazare la refugiul Salvamont de la "bolovanul de pe Omu". Am mers la cabana sa ne incalzim cu o ciorba si o canita de vin fiert dupa care urma mult asteptatul somn. Refugiul Salvamont e foarte bine ingrijit, nu arata deloc ca un refugiu "normal" sa zic, e pratic o semi-cabanuta.

Tin musai sa precizez ca "ospitalitatea" cabanierului de la Omu lasa de dorit ca de obicei. Nesimtirea e la ea acasa deci, daca puteti, evitati cabana.

Ne-am trezit dis de dimineata si am plecat spre Saua Batrana, tinta era refugiul Saua Batrana unde planuiam sa facem un nou popas mai lung. Din pacate la acest refugiu †lucrurile au stat altfel. Mizerie, peturi, prezervative.... pe scurt gunoaie.†

Traseul a "curs" fara incidente, peisajele absolut minunate, am fost ajutati si de vreme, am cantat, am urlat am fluierat... totul a fost "ca la carte cum se zice".

Recomand cu maxima caldura acest traseu dar trebuie sa amintesc totusi ca e un traseu foarte greu, care necesita o experienta destul de mare in ale muntelui, rezistenta foarte buna. Insa, odata ajuns sus, constati ca a meritat absolut tot efortul depus. Peisajele sunt absolut de vis si merita sa "cuceriti" si voi acest munte extrem de impunator din toate punctele de vedere!

Joi, 27 noiembrie 2014 - 08:42

Nu exista niciun comentariu

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante