Iunie 2024

Iulie 2024

Varful Timbalul Mic
Muntii Piatra Craiului

Rapa Zapezii - Cadou de ziua mea ;) ->13 ian 2008 (Muntii Bucegi)

Iata ca a venit iar ziua in care am o poveste de zis .... desi talentul de a scrie imi ­lipseste cu desavarsire, ma incapatanez sa va povestesc ....

Imi doream un weeknd mai special pentru ca duminica, 13 ian, era o zi speciala .... o zi pe care am ratat-o an de an din cauza tezelor, sesiunilor ... de ziua mea trebuia sa fac ce-mi place mie mai mult sa fac: o tura interesanta la munte!! Totul era impotriva mea: stomatologul mi-a recomndata "sedere la caldurica", profesorul de IOM mi-a fixat prezentarea proiectului duminica dimineata ... dar de data asta nimic nu m-a convins sa stau acasa! Vineri seara m-am intalnit cu echipa la Piata Victoriei, apoi am plecat spre Busteni. Era deja nopate cand am ajuns. Nu prea mersesem noaptea pe munte, asa ca drumul pana la Refugiul Costila a fost o experienta cu stopi de noutateSmiley.

Am ajuns destul de tarziu la refugiu, asa ca ne-am bagat imediat in sacii de dormit planificand sa ne trezim dis de dimineata pentru tura de sambata: www.carpati.org/jurnal/rt_-_12_ianuarie_2008_-_prin_inaltimile_costilei_hornul_coamei/773/

Sa va povestesc cum am trait si eu tura asta? M-am trezit dimineata plina de elan, mi-am umplut termosul cu ceai cald, si am plecat cu echipa la drum. Fusesem de curand pe Valea Galbinele si mai tineam cat de cat minte intrarea, insa "cat de cat" ... "cat de cat" stiau si baietii sa intre in Galbinele, asa ca o perioada de timp am balaurit prin zona.

Pana la urma am resit sa intram in vale ... apoi am inceput sa urcam usurel pe firul acesteia pana la Hotel Galbinele, unde, o parte dintre noi ne-am "cazat" o bucatica de timp asteptandu-i pe ceilalti. Din Hotel aveam o vedere perfecta asupra Hornului Coamei pe care mi-l aminteam perfect de data trecuta cand fusesem prin zona datorita micilor cascade de gheata care se formasera la intrarea in acesta. Am baut un ceai cald si ne-am documentat asupra traseului care se spunea a fi "mai usor decat se vede" ... si nici nu se vedea greu Smiley.

Ascensiunea Pe Hornul Coamei a inceput cu un hornulet destul de ingust, dar care mie nu mi-a creat nici un fel de dificultati. Eu am mers inainte cu Octavian, si se pare ca micul hornulet i-a intarziat ceva mai mult pe cei ce nu au avut grija de silueta Smiley. Era inedit si imi placea la nebunie ceea ce traiam! La un moment dat am alunecat de pe o saritoare acoperita de gheata si am scapat pioletul care ramasese infipt. Un fel de teama m-a cuprins, ma simteam neputincioasa ... am stat 2-3 secunde sa-mi reiau curajul, si m-am zbatut pana am reusit sa recuperez pioletul ... apoi mi-am reluat ascensiunea. Nu-mi venea sa cred cum imi alunecase mina prin dragona de la piolet!!! Usor-usor incepusem sa-mi recastig increderea ... pana am dat iar de o saritoare acoperita de gheata ... m-am incapatant sa ma bag pe ea neasigurata ... pioletul infipt in gheata, coltarii mai mult sau mai putin fixati pe gheata ... incarc sa scaot pioletul pentru a-l fixa un pic mai sus si ... ma trezesc ca alunec ca pe derdelus. Primele secunde abia am reusit sa contientizez ca sunt in alunecare si tre sa gasesc o solutie sa ma opresc ... la un moment dat am ajuns pe o portiune acoperita de zapada mai afanata ... nu luasem viteza prea mare, asa ca ma opresc in coltari. Aveam o pozitie destul de fragila, inca mai alunecam, imi era frica ... infing pioletul in zapada si pentru o bucatica de timp raman acolo suspendata. Imi dau seama ca era nevoie de o fractiune de secunda sa ies di pozitia acea si sa imi revin, insa imi era o fricaaaaaa .... pana la urma mi-am facut curaj si m-am repus pe picioare. Octavian reusise sa treaca de portiunea aceea si s-a apucat imediat sa pregateasca coarda pentru asigurare. Aceasta mica experienta mi-a afectat starea de spirit pentru intreaga zi ... dar asta nu inseamna ca nu m-am bucurat de traseu! Doar, un pic mai multa adrenalina!! Smiley Ceilalti au trecut multmai lejer de pasajul asta ... ce bine e sa ai 2 pioleti! Dupa aceasta mica patanie ascensiunea pe horn a devenit destul de lejera, totul fiind acoperit cu zapada. Ajunsi pe Coama de Piatra ne-am odihnit nitel si am decis sa coboram pe Valea Scorusilor, urmand un rapel din Strunga Galbinele. Nu mai facusem niciodata rapel, asa ca experienta era binevenita. Mi-a fost un pic de frica pana m-am legat in coarda .... dupa ce am inceput coborarea, deja ma simteam mult mai bine! Smiley. Am incercat sa fiu atenta la baieti ce si cum pregatesc rapelul, nodurile ... mi-am luat tema de casa!! A urmat, apoi, coborarea destul de lejera pe Valea Galbinele pana la Refugiul Costila. Acolo ne-am stras lucrurile si am plecat spre cabana Poiana Izvoarelor pentru a fi un pic mai aproape de traseul ce urma sa-l facem urmatoarea zi ..... eram destul de obosita fizic si psihic ... speram ca pana dimineata sa-mi revin.

La Poiana Izvoarelor

Pentru poze referitoare la tura despre care v-am povestit, citit RT-ul lui Andrei Smiley.

Vine si ziua de Duminica dimineata! Oh, si ce obositi eram, nu ne mai venea sa iesim din sacii de dormit ... dar pana la urma ... ne simteam asa de obositi incat probabil ca fiecare dintre noi a avut la un moment dat gandul de a renunta la tura ... Dar nu, nu am renuntat ...

Echipa: Octavian (octavian67), Catalin (catalins), Radu (gris) si eu (silvique_ms)

Traseu:Poiana Izvoarelor - Rapa Zapezii - Braul Acelor - Valea Adanca - Poiana Izvoarelor - Gura Diham

Ne-am umplut termosurile cu ceai cald, ne-am echipat, si am plecat usurel spre Poiana cu Urzici (Triunghi Rosu).
Se vede intrarea in Rapa Zapezii

Rapa Zapezii in stanga si Valea Adanca in dreapta (pe unde ne-am intors)

Dupa ce ce-am echipat cu coltari, pioleti si casti de protectie am inceput usurel ascensiunea pe Rapa Zapezii. Auzesem ca traseul ce urma sa-l facem era ceva mai greu decat cel din ziua precedenta, si avem emotii mari .... Zapada a fost buna, si o buna bucatica de drum am mers fara probleme. Tocmai descopeream ca a urca pe o panta cu inclunatie mare nu este ceva asa de dificil, pana la urma ...

Ne lovim si de prima saritoare. Oboseala de prima zi se resimtea, asa ca am decis sa nu ne riscam la liber si sa ne asiguram. Mai intai baietii il asigura pe Catalin cu 2 pioleti bine fixati in zapada. In ascansiunea sa, Catalin se mai foloseste de o asigurare intermediara realizata cu ajutorul unei cordeline si un anou. Dupa ce a trecut de saritoare, Catalin a batut un piton si a montat un friend si a pregatit coarda pentru a ne fila. In timp ce Radu urca, Ovtaviam imi explica nodul de ghetar (fluture) ... semana mult cu ceea ce citisem intr-o carte de alpinism, insa din carte nu intelesesem nimic Smiley.

Eu in plina ascensiune ..... "Si de aici ce fac???" ... "Te urci cu grija si atentie, numai sa nu calci pe coarda!!!" - raspunde Radu. Cu ziguranta nu mi-a elucidat dilema ..... nu aveam de unde sa ma tin, pioletul parea ca nu vrea sa se fixeze nicaieri .... pana la umra bag pioletul intr-o fisura si-l rasucesc cate grade dreapta... gata, s-a fixat!!! Acum sus!!

Mamaaaaa ce m-am chinuit!!! Da' ce bine ca am reusit! Scot caraba .... si dau drumu la coarda! "Sa stii si tu, cand iesi din coarda, desfaci nodul!! Aici nu suntem ca la panou: iesim din coarda si lasam opt-ul facut ..." - imi zic baietii. Ups, greseala mea!Smiley De acum stiu ...Smiley. Incerc sa-mi gasesc o poziti cat mai buna pentru a ma odihni si a-l astepta si pe Octavian ... Moment in care Radu imi arata cum sa-mi fac asigurare la piolet cu ajutorul unui anod ... de bine, acum sunt mult mai relaxata si pot sa fac si poze ...

Urmeaza si Octavian, cel din urma, care, folosind capatul corzii, se leaga intr-un nod "opt".

Mai stam putin, apoi il lasam pe catalin in urma sa stranga coarda, Radu o ia inainte sa bata urme, si eu si Octavian in urma lui Radu. Nu dureaza mult pana ne ajunge Catalin din urma ...

Pe o portiune destul de buna ascensiunea nu a ridicat probleme .... Ne intalnim si cu bifurcatia spre rapa Mica, insa continuam sa urcam pe firul principal  (stanga) ...

Iata-ne la bifurcatia Rapa Mare - Rapa Crucii. Aici ne-am oprit cateva minute si am stat pe ganduri: pe care sa o facem? Ne decidem asupra Rapei Mari deoarece Octavian o mai facuse anul trecut in Martie si se stia in mare cam care sunt dificultatile .... Haidem!!

Nici nu intram bine pe Rapa Mare, ca ne si lovim de o saritoare mai naravasa ..... asa ca baietii il asigura pe Radu, de data asta, in pioleti pentru a urca primul. Dupa ce a trecut de saritoare, a batut doua pitoane, a pregatit asigurarea .... usual things, now! Smiley

Ajungem si la primul horn. Era acoperit cu zapada in mare parte ... Catalin ne-a facut o demonstratie a tehnicii "rama" Smiley.

Octavian a preferat tehnica "ramonaj" ...

Vroiam sa invat si eu ramonajul, asa ca dupa ce a reusit Octavian sa urce, i-am dat ambii rucsaci, al lui si al meu, Catalin i-a aruncat capatul de la cordelina pe care Octavian a folosit-o sa lege rucsacii, Catalin a tras rucsacii si i-a "asigurat in piolet" ... si ....

Iata-ma si pe mine la iesirea din ramonaj Smiley

Coltul Mosului si urme de capra neagra Smiley

Mai trebuia sa mai fie un horn, nu?! A fost si al doilea horn, insa acoperit cu totu' in zapda....

Si ... gata, suntem sus in Strunga Acului mare!!

Inca doi pasi, si bem ceai cald ....

In sfarsit soare, ceai cald si ciocolata .....

Ă��Ă�­Dupa putin odihna am plecat mai departe pe Braul Acelor. Din strunga Acului Mare parea ceva mult mai dificil ... dar cand esti acolo, pe brau, lucrurile sa vad un pic diferit ....

Zapada destul de moale ne fugea de sub picioare, si forma, cu incapatanare, bulgari mari sub coltari .... asa ca trebuia sa fiu atenta ca din cand in cand sa-mi scutur coltarii ...  si multa atentie, muuuuuuu...ulta atentie ....

Peisaje de vis .....

Era deja ora 16:00. Noaptea se apropia si noi nici nu apucasem sa intram in Valea Adanca .... asa ca: Hai sa lasam pauzele pentru alta data!!!!

Intrarea in Valea Adanca nu a fost asa de usoara precum  imi imaginasem .... a inceput cu un traverseu .....;

Nopatea se apropia, trebuia neaparat sa intram pe firul vaii pana se lasa intunericul ... Pana la urma, usurel, ba in pozitie de traverseu, ba coborare normala pe calcaie, ba descatarat cu fata la panta .... am intrat in firul vaii. Ne asteptam la una - doua saritori, respectiv rapeluri, insa a fost suficienta zapada cat sa le acopere, facandu-ne coborarea destul de lejera. Am avut suficianta lumina cat sa ajungem fara frontale destul de aproape de iesirea din Valea Adanca....

Ajunsi in poteca bine batuta, Triunghi Rosu, ne dezechipam, scoatem frontalele .... si, multumiti ca tocmai am finalizat cu succes o tura supeeeer, o luam usurel spre Poiana Izvoarelor. Ajunsi acolo mancam o ciorbita, tragem concluziile de sfarsit de zi, ne strangem lucrurile, si plecam in galop spre Gura Diham ....Smiley. Uimitor ... inca mai aveam energie de galop ...Smiley.

La Gura Diham in timp ce asteptam un taxi ... facem poza de grup ...Vine si taxiul, si in sfarsit ajungem la Busteni la masina.

Carpati.org���­

De la Busteni, ne propunem sa facem o oprire la un restaurant unde sa sarbatorim cu o bere si o mamaligura cu branza si smantana ....

Concluzii:

-> A fost o tura superba! Vreme buna, zapada buna, echipa formata din oameni super. Am invatat foarte multe lucruri .... si mi-am facut un cadou de ziua mea, asa cum nu am primit niciodata.

-> Maseaua inca ma mai doare ...

-> La proiect am luat cea mai mare nota Smiley.

Multumesc echipei, si multumesc celui de sus care stiu ca exista si simt ca ma iubeste ... Smiley.

Pozele au fost realizate de toti membrii echipei!

Marți, 15 ianuarie 2008 - 15:03

comisarul

destul de extreme pozele Carpati.org fain!

Marți, 15 ianuarie 2008 - 15:21

griz

Frumos, frumos, o tura care a picat numai bine dupa antrenamentul de sambataCarpati.org

Mult prea tare poza de grup, cu catalin si farul lui si eu in umbra....

In rest, un weekend superb, as putea spune foarte foarte plin, in care cred ca au fost in total 30-32 de ore de traseu inghesuite intr-un sfarsit de saptamana, obositor dar in acelasi timp si foarte foarte frumos...

Marți, 15 ianuarie 2008 - 15:34

alina-maria

Foarte frumos... impresionant...
...si... LA MULTI ANI!!!

Marți, 15 ianuarie 2008 - 15:41

radmar

"Mai fato!" (prietenii stiu de ce) Carpati.org cum poti tu sa spui ca n-ai talent la scris? Acest jurnal te contrazice. Mie mi-a placut mult si pozele sunt reusit. Pe mine unul m-a facut sa ajung la vorba ta: "da-le-n cole de examene" Carpati.org

Hai ca astept sa ne intalnim toti sa povestim si sa vedem pe unde mai plecam Carpati.org

Pt asa jurnale, tu si Andrei tre sa ne cinstiti Carpati.org

Marți, 15 ianuarie 2008 - 16:09

octavian67

Cum zice si Marti (Radmar) mai sus, sa nu mai spui ca n-ai talent la scris, ca e foarte bine. E un jurnal suuuuper tare Carpati.org
Felicitari!

Marți, 15 ianuarie 2008 - 16:19

satov

Oioioi, da ce traseu fain ati bagat. Felicitari, si LMA inteleg ca se preteaza.

Marți, 15 ianuarie 2008 - 16:26

mihai.telema..

Ce ? Si tu esti din ianuarie ? Vai de capu' meu ! Incep sa inteleg niste lucruri :-) Sa stiti ca am sa te spun lui nenea andrey, ca nu "setezi" scula ca sa iasa albastre pozele. O sa te ia la rost !

Marți, 15 ianuarie 2008 - 16:27

octavian67

Eii... ce sa-i faci, nu toti ne pricepem asa bine la poze. Fiecare cu meseria lui, unii fac poze, altii... alpinism Carpati.org

Marți, 15 ianuarie 2008 - 16:40

andrei

Eh, bine ca te-ai hotarat pana la urma sa faci jurnalul Carpati.org

@radmar: noi sa te cinstim? tu stai acasa bine mersi cand noi ne muncim si la munte si la jurnale, si vrei sa te cinstim?? las ca vezi tu jumuleala diseara, vulturash mic

Marți, 15 ianuarie 2008 - 16:58

michael_rd31
michael_rd31..

Frumos cadou de ziua ta! Felicitari si LA MULTI ANI!!! Si eu mi-am facut sambata un cadou de ziua mea...vf.Omu Carpati.org

Marți, 15 ianuarie 2008 - 17:13

catalina_curly
catalina_cur..

Salut!

La multi ani! ( pt. 13 ian )

Bravos! Mi-a placut relatarea ta , a fost plina de sinceritate si mi-a trezit pofta de munte! Care oricum nu doarme niciodata , dar acum tre sa mai astepte , si noi suntem in sesiuni pe aici pe la Cluj!

Marți, 15 ianuarie 2008 - 17:29

kya

Admir si eu modul cum ati petrecut acest we. Admir si pe reprezentantii "duri" ai sectei in actiune. Buna treaba ati mai facut!

La multi ani, Silvia, asa, cu intarziere! Carpati.org

Marți, 15 ianuarie 2008 - 17:30

mihai.telema..

Ramane sa mai speram ca andrey va aprecia mesajul lui cotavian :-)

Marți, 15 ianuarie 2008 - 17:43

silvique_ms

Multumesc mult pentru urari, si pentru aprecieri ... ce bine imi pare ca va place!!!!
Oare ce farmec ar avea clipele minunate daca nu sunt impartasite si prietenilor?!

Cred ca o sa aflam in seara asta ce parere are Andrei despre ceea ce a zis Octavian Carpati.org.

Multam, inca o data ....

Marți, 15 ianuarie 2008 - 18:20

cristina.moldoveanu
cristina.mol..

plec si eu palaria - daca casca de alpinist nu am Carpati.org - pt tura voastra ! pozele sunt ametitoare d-apoi in realitate cum trebuie sa fi fost...Dumnezeule ! LA MULTI ANI, Silvioaro ! garda tanara e la inaltime ! Carpati.org

Marți, 15 ianuarie 2008 - 19:34

mihai.telema..

"...ce bine imi pare ca va place!!!! " Eu nu am scris asa ceva :-)

Marți, 15 ianuarie 2008 - 19:57

mike

Scrie Silvia scrie, ca asa afla lumea lucruri noi ; de exemplu ca pana a fost la restaurant si alte cele....lasa ca pay-back time-ul se apropie Carpati.org; si daca ai plecat la drum cu octavian catalin si radu e prescris; nu te mai intorci la treking Carpati.org

Marți, 15 ianuarie 2008 - 22:13

mihai.telema..

Am s-o invit eu la trekking, si vezi nu vine, zburda !

Marți, 15 ianuarie 2008 - 22:55

andrey

La Multi Ani Silvia si iti pot spune ca esti nascuta in aceiasi zi cu baiatul meu Alexandru ! Ma bucur pentru tine ca ai putut sa iti faci un asemenea cadou de ziua ta ! Felicitari intregii echipe pentru aceasta zi minunata petrecuta acolo sus in Imparatia Muntilor si mai ales pentru efortul de a impartasi aceasta bucurie cu noi toti !
PS: Foarte bune imaginile avand in vedere conditiile tehnice in care au fost realizate. Unele din ele sunt inedite si prezinta ochilor privitorului unghiuri noi si nebanuite. Pot spune ca nu sunt albastre poate doar au o cantitate de magenta mai ridicata in unele dintre imagini, dar ce mai conteaza la ce frumuseti surprind ! Carpati.org

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 09:10

gabicolea

Silvia,
La multi ani !
si din partea mea
si toata admiratia pentru evolutia ta ca alpinista. Si eu imi scot casca Carpati.org

Iar jurnalul ... super fain. Tine-o tot asa

Zile senine
Gabi

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 09:24

Mai am doua intrebari :
1) Silvia, te invit la un treching, vii ?
2) De ce eu nu pot sa pun emoti icoane ?

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 09:34

andrey

Mihai cred ca nu ai folosit semnele de punctuatie corect de aceea nu iti apar emoticoanele, mai fa un test ! Carpati.org

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 09:42

cipicernat

Mihai.. daca nu ai mai pune nas la emoticoane, ar aparea imaginile.. :-) Carpati.org

Nu-ti fie frica... nu se sufoca din lipsa de aer Carpati.org

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 10:00

cipicernat

La multi ani Silvia! Si La multi ani si lui Alex.

Andrei si Silvia : Multumim pentru RT-uri, foarte faine amandoua.

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 10:07

Multumesc frumos Ciprian pentru urari ! Carpati.org

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 10:42

silvique_ms

Multumesc pentru urari, si chiar ma bucur ca va place RT-ul Carpati.org
La Multi Ani!! si lui Alex (baiatul lui andrey)
Cat despre treching ... nu stiu ce sa zic Carpati.org!!!

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 10:44

varverica

Bravo! Felicitari maxime!

Miercuri, 16 ianuarie 2008 - 16:09

gabrielbv

Bine mai Silvia...dupa Crai acum urmeaza...Bucegiul cap coada...fiecare vale?
La multi ani... ( chiar si asa cu intarziere )!.
Felicitari pt reusita... pt toata trupa!

Joi, 17 ianuarie 2008 - 11:34

Joi, 17 ianuarie 2008 - 12:09

mihai.telema..

A fost o incercare in urma pretiosului sfat de la cipi !

Joi, 17 ianuarie 2008 - 12:10

curls

La Multi Ani pisicutzo :-). Eric stie de ce!
Taricica tura. Felicitari participantilor. Pozele sunt frumoase si impresionante.
Sa ne revedem cu bine pe viitor.

Vineri, 18 ianuarie 2008 - 08:31

oldrocker1950
oldrocker195..

postarea mea la aceasta data ar parea tardiva,scuza ar fi ca am descoperit destul de tirziu acest site,mai bine zis acum citeva luni,alpinetul il stiam cam de un an.motivele postarii mele sunt doua,nu stiu care ar trebui sa fie primul,sa zicem ca ripa zapezii este un traseu foarte drag mie,facut de multe ori solo sau in companie,multi ani in urma,anul asta nu a mai fost sa fie,poate in primavara pe zapada bine batuta,al doilea motiv dar primul ca ordine sufleteasca este ca pe 13 ian.este nascut...baiatul meu,angelo,anul asta facuram impreuna 9 ture puse pe picasaweb(pozele si mici comentarii).asa ca draga silvia ,iti gasisi un capricorn care face 17 peste putin timp.in alta ordine de idei,citesc cu bucurie turele voastre care inseamna ceva ptr.mine,le-as repeta daca octavian si trupa voastra mi-ati da un semnal,am intrat in 60 dar conditia fizica,spiritul si dragostea de munte au ramas nealterate.

Luni, 16 noiembrie 2009 - 15:07

Deblocari usi Bucuresti | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante