Ianuarie 2020

Februarie 2020

Primul traseu (Muntii Bucegi)

Am demarat drumetia noi, cei trei, din momentul coborarii din tren la Busteni pe la ora 8-9 dimineata. A urmat o mica plimbare si cateva cumparaturi si dupa a inceput traseul propriu-zis.

Din cate imi amintesc (s-ar putea sa mai incurc niste date) am luat-o la pas pana in Poiana Izvoarelor pentru a ne reincarca sticlutele cu apa. Vremea a fost buna pentru un noiembrie tarziu si nu am avut probleme pana in acel punct.

Am continuat sa inaintam, dupa un mic popas, pana la Cabana Diham (in apropierea ei). Linistea ne-a fost “tulburata” de vreo cativa “dulai” (nu se puteau numi caini :D), insa ne-am oprit sa ne refacem fortele.

Daca stiam ce va urma cred ca as fi ales sa ma imprietenesc cu animalele… Restul traseului pana la cabana Malaiesti a fost mai mult decat obositor/istovitor. La primele semne de intunecare incepusem sa ne facem probleme daca vom reusi sa mai ajungem. Nu eram echipati cu cele trebuitoare si nu imi amintesc sa fi avut vreunul dintre noi lanterna; cred ca am apelat la telefonul mobil pentru un picut de iluminare. Cu aproape o ora inainte sa ajungem la cabana am dat peste o pojghita de gheata bine plasata printre pietre si numai buna sa te scapi de partile corpului mai sanatoase.

Am reusit dupa ce a apus soarele sa rasuflam usurati, pentru ca vedeam cabana si ne puteam incalzi. Salvamontistii ne-au cazat pentru o noapte, iar camera a avut un pret derizoriu.

Dis-de-dimineata ne-am trezit si am luat-o din nou la pas spre Hornuri, ce erau pline de zapada… Daca crezusem ca ziua precedenta a fost dificila, am avut timp sa ma razgandesc. Mersul prin zapada a fost foarte greoi si lent. Cred ca am facut in jur de 4 ore (din pacate am uitat). Stiu ca dupa ce am reusit sa urcam, aproape de Cabana Omu, m-am oprit pentru ca imi era imposibil sa mai continui. Ghetele imi erau pline de apa si imi era foarte sete. Dupa inca un efort am ajuns la cabanuta, unde am poposit pentru vreo 20 de minute. Ne-am cumparat un ceai cald si ne-am pregatit sufleteste pentru coborare.

Ultima parte cred ca a fost prin Valea Cerbilor si din cauza ca era multa zabada si eram deja in urma cu timpul am ales sa o coboram pe fund – saniuta…

Ne-am descurcat destul de bine, insa ne-a prins noaptea pe drumul forestier spre gara. Acesta era acoperit de noroi, iar deplasarea noastra a fost anevoiasa.

La aproape 6 seara eram deja la gara noroiti, transpirati, uzi si foarte obositi. Ne-am urcat in tren si ne-am intors in bucuresti. (uratul bucuresti)

Luni, 3 decembrie 2007 - 13:53

cipicernat

Uneori lucrurile se leaga unele de alte in mod neasteptat. N-am vrut sa zic nimic la inceput dar uite :

Poate n-ar fi rau sa citesti aceasta stire (mai precis declaratia sefului de la Salvamont).

Joaca de-a saniusul pe munte este periculoasa.

Luni, 3 decembrie 2007 - 16:59

razyi2007

Nu stiu cum ai putut avea atat curaj sa faci saniuta mai ales pe Valea Cerbului care este destul de abrupta si potecuta nu este deloc lata!!!

Iar tu, ca incepator, ti-ai ales un trseu destul de dificil mai ales iarna cand traseul pe Valea Cerbului este periculos.

Inainte de a pleca pe munte urmareste mereu strea vremii si documnteazate cat mai mult despre starea si dificultatea traseelor.

Mult succes in continuare.

Luni, 3 decembrie 2007 - 17:44

mike

Nu numai coborarea pe cerb care se putea sa fie ultima, habar nu aveati ce era sub zapada, ce stanci si blovani ca catapultau, dar si urcarea pe Hornul Mare de la Malaesti spre Omu....mai ales ca tu ai zis ca nu erati echipati " cu cele trebuitoare"; asta e un traseu pt cei echipati cu cele necesare Carpati.org
Si te rog sa nu te superi cand iti spun ca ati avut noroc...si eu am facut tampenii d-astea, si eu am avut noroc de cateva ori cand eram la inceput dar repede am invatat ca ulciorul nu merge de multe ori la apa....restul proverbului se stie

Luni, 3 decembrie 2007 - 20:26

radmar

Hmmm, n-am auzit nimic de piolet sau coltari, macar in rucsac sa fi fost pomeniti. Poate citesc si oameni mai neexperimentati acest jurnal si isi formeaza o parere gtesita despre dificultatea traseului din aceasta perioada. Eu nu cred ca a parut asa usor precum ma fac sa cred cititnd aceste randuri.

Iar riscul a fost mare si el. Nu s-a pomenit nimic. Nu sunt de acord cu prezentarea lucrurilor sub forma euforica doar pt ca s-a terminat cu bine.

Cat despre sanius, stirea cu accidentul din Ceahlau nu-mi mai lasa loc de multe comentarii.

Io va doresc numai bine, atentie sporita si informari pe toate palnurile.

Luni, 3 decembrie 2007 - 21:25

mike

Un lucru vreau sa mentionez, comentariile usor moralizatoare, te rog sa nu le iei in nume de rau, salutam cu totii RT-ul si mersul pe munte, si e bine sa continuati sa mergeti la munte dar pe trasee potrivite echipamentului si experientei voastre
Cu ganduri bune Carpati.org

Luni, 3 decembrie 2007 - 21:30

acvila

Hop si de la mine, sa va fie cu noroc si alta data cand o sa mai aveti nevoie, dar bine tot nu e.
Si o completare mica, daca-mi permite colegul radmar. Piolet si/sau coltari, acasa ori in rucsac, sunt la fel de nefolositori in momentul alunecarii daca nu te-ai echipat din timp. Ba te poti trezi cu ei infipti pe te miri unde (putand perfora rucsacul). Iar daca i-ar fi avut la ei... Mi se zbate ochiul ca i-ar fi carat degeaba, nestiind sa-i foloseasca.
Judecand la rece.. Fiindca v-ati intors intregi, tura pare sa fi fost frumoasa, pacat de incaltarile ude Carpati.org

Luni, 3 decembrie 2007 - 23:57

radmar

@acvila:
Nu am fost de ceva vreme prin zona si de aceea nu am putut sa fiu sigur 100% de necesitatea purtarii coltarilor.

Dar ideea era ca ar terbui sa aiba coltarii si pioletul pe rucsac in aceasta perioada, iar daca se impune, sa ii si foloseasca.

Eu i-am carat de multe ori doar preventiv, fara sa fie nevoie sa ii scot din rucsac si sa ma echipez cu ei. La asta ma refeream.

Intr-adevar, dupa cum spui, ar fi o mare prostie sa ii ai, sa fie necesara purtarea lor, dar sa ii tii in rucsac...

S-auzim toti de bine!

Marți, 4 decembrie 2007 - 00:06

acvila

Asa-i! Paza buna trece primejdia rea. Astea sunt lucruri auzite de la lume, bagate la cap si le spun si eu mai departe, adresate fiind temerarilor cu bafta din poveste. Carpati.org