Octombrie 2021

Noiembrie 2021

Varful Ursu
Muntii Capatinii

Poveste de iarna pe Valea Arpasu Mare (Muntii Fagarasului)

Povestea turei ce urmeaza a fi povestita incepe miercuri la un ceai in Bistro de’l Arte in Brasov, unde am cunoscut-o pe Corina.

Din vorba in vorba si pus tara la cale pentru multele iesiri ce vor sa vina, ne-am zis sa incepem cu inceputul – adica ca week-endul ce urma.

Corina propune o plimbare pana « La casuta » de pe Valea Arpasul Mare. Cum nu mai fusesem de mult in Fagaras si chiar imi doream sa ajung am pecetluit intelegerea, avand la ce visa frumos pentru restul zilelor saptamanii de lucru.

Si a venit vineri in care dimineata eram in Cluj, la pranz la Brasov, mai tarziu la Bucuresti, cumparaturi la urgenta facut rucsac, ma intalnesc cu Andrei in gara si din nou pe tren spre Brasov.

Corina ne astepta sa ne bagam la somn, caci pentru dimineata ceasul fusese fixat la ora 5. Am dormit bine dar tare « repede », fuga la gara unde echipa se completeaza cu Max. Ne urcam in personalul ce ne va duce la Ucea, eu si Corina reusim aproape sa terminam termosul de cafea in incercarea de a face ochi.

Am ajuns la Ucea numai bine pe lumina, gasim o masina sa ne duca pana in Victoria la piata unde nici macar magazinele nu deschisesera asa ca mai zabovim un pic la « restaurant Podragu », o bomba unde puteai doar sa bei o bere, un rachiu sau « sa bagi la aparate ». hm…tentatia era foarte mare, dar prefer ca zeii norocului sa ma insoteasca pe traseu. J

Intr-un final facem si ultimele cumparaturi si am plecat, cu iarna pe ulita.

totul e incarcat de promoroaca, iarna si-a intrat pe deplin in drepturi, nu mai incape indoiala…

Un mic preview catre munte, printr-o fereastra de ceata:

Pe traseu invocam rabdarea pentru forestierul care se intindea prietenos in fata noastra :

dirijam circulatia in intersectiile blocate :

...liniste si pace, tulburata doar de cainii satului care, la datorie, ne latra care mai de care cu indarjire. cel mai tare a fost unul mai suplu decat distanta dintre gratiile de la un gard: a trecut prin ele pentru a ne "saluta" mai de aproape...

Dupa ce forestierul si-a facut toate meandrele s-a terminat, lasand locul unei poteci cu o zapada si gheata, cu care natura s-a jucat si a pregatit pentru privirile noastre :

ciufulici cu fulgi de cocos:

inghetata cu straciatella :

Intre timp a aparut soarele, si mergem acum pe langa rau, din loc in loc cate un bolovan in jurul caruia apa a inghetat parca poarta rochita:

…Si vuietul raului este din « tabloul » cu Fagaras, pe fiecare vale a lui pe care am mers ma insoteste, si am ajuns sa-l asociez cu locurile si momentele. (Imi aminteste de Valea Vistisoarei cu tata si sora mea).

o frumoasa casacada inghetata apare : un amfiteatru impresionant de gheata… o orga in catedrala de stanca a muntelui.

Iarna nu inceteaza sa ma surprinda cu minunatiile pe care le creaza…

Dupa un timp traseul coteste stanga lasand firul vaii in spate. Aici, soarele ne desfata din plin.

Cateva ajustari ale camuflajului : bocancii mei s-au deghizat in bocanci de iarna cu noile parazapezi integrale sosite tocmai din Franta pentru a incerca zapada din Romania. Multumim, Mihai ;-) !

Urmam in continuare traseul spre Turnuri, care traverseaza mai multe paraiase

Corina si Max asteptandu-ne sa ne regrupam:

Si apoi o luam in dreapta, pe un mai vechi punct rosu catre casuta.

Nu mai avem urme asa ca inotam prin zapada, mergem cuminti dupa urmele lui Max. Ne dam pe rand viteze si eu si Corina dar nu rezistam in frunte mai mult de cateva minute.

Peisajul e mult mai salbatic, o feerie alba, cu brazii incarcati

...Aproape de ora 17 ajungem intr-un final la casuta. Desfacem rucsacii, si cu mare graba catre compartimentul cu mancare, lupta cu zapada ne-a facut o foameee…

Dupa niscai aperitive copioase urmeaza felul principal, supa, o combinata de supa instant picanta si cubulet cu taietei.

Si inca un ceai si ne potolim…temperatura a urcat vertiginos pana pe la 12 grade, e numai bine…Ne-ndopam cu tot felul de goodies : ciocolatzele, unt de arahide, stam cuminti in saci si povestim.

...Afara e o luna plina care lumineaza superb intreaga vale. Am Carul Mare jos in vale, luna peste Piscul Podragului, varfurile albe imbinandu-se pe cer, si toata marea de zapada stralucind discret sub razele lunii…

Am adormit foarte devreme, tanjeam dupa odihna asta dupa mai mult nopti scurte si ne-am trezit tarziu. Abia pe la 9 ne-am decis sa scoatem nasul din saci si sa ne punem in miscare. Iar mic dejun copios, sandwichuri pt drum, ceai, cappuccino, tot tacamul.

Abia pe la 11 ne urnim, coborand pe urmele batute de ieri. Poza la plecare:

Privim cu regret in urma si ne luam la revedere de la privelistea minunata caci trebuie sa intram in padure.Carpati.org

mai imortalizez cativa braduti gata impodobiti de Craciun:

Mergem bine, ne oprim doar in vale la soare pentru o runda de dezechipare, o portocala.

Si iar la drum, prietenul nostru forestierul ne astepta nerabdator frecandu-si mainele.Smiley

Ajunsi jos intram intr-o mare de ceatza…si-o umezeala…ca in scurt timp suntem si noi acoperiti de promoroaca precum copaceii de pe drum.

E bine ca fiecare rade de celalalt nefiind posibil sa se vada pe sine…

Intrati in civilizatie si cainii sunt pe la casele lor, si speram ca poate gasim vreo masina care sa ne mai scurteze drumul. Dar, in cele cateva dacii care trecura lumea cara porcul, sau trage pe cate unul cu schiurile…nici pomeneala.

Corina insa ne asigura ca zeii autostopului sunt cu noi, zice ca ea intotdeauna are bafta. ...Si nici una nici doua apare o masina de teren, numai buna pt noi si rucsacii nostri, un nene care mergea de la vila lui la victoria ne ia si ne duce pana la iesirea din oras.

Nu punem bine rucsacii in spate si o dubita goala opreste, o tanti ne duce pana la Ucea. Mai tentam zeii inca o data, dar in 2-3 min de stat la marginea soselei spre brasov inghetam, si oricum sunt sanse putine sa ne ia cineva pe toti si rucsaci, masinile sunt incarcate.

Asa ca mai avem o ora de asteptam in gara Ucea (zisa si Mucea sau Naucea) pana la tren. Statia de altfel dragut dotata cu o soba de teracota absolut decorativa, pt ca nu functioneaza. Macar suntem adapostiti de vant, si mai punem de-un ceai la primus.

Ne-mbarcam in personal cu mari sperante ca vom prinde ultimul tren de Bucuresti, ( ! ) rapidul de Praga la ora 20.15 – sunt 4 minute intre cele 2 trenuri pentru luat bilete si schimbat peronul !! buni baieti astia de la CFR, sa mai zica cineva ca nu-s legaturi rapide…un pic prea rapide, as zice, totusi…trebuie sa tragi o alergatura zdravana…

E, dar zeii cailor ferate sunt cu noi si reusim miscarea, iata-ne in drum spre Bucuresti, si ajunsi pe la 23.15.

…final de tura, minunata incursiune in peisajul de iarna, o avanpremiera grozava de sarbatori…

Craciun fericit tututor !

Marți, 25 decembrie 2007 - 22:20

andrei

Tura asta mi-a adus aminte cat de mult iubesc eu forestierele Carpati.org. In rest, ma bucur ca am ajuns si prin zone mai putin cunsocute ale Fagarasului Carpati.org

PS: pliculetzele de ceai pe care le-am facut in gara le aveam in rucsac de prin februarie... Carpati.org

Marți, 25 decembrie 2007 - 22:52

alina-maria

deja recunosc stilul Cristinei ;-) (ca sa nu mai spun de poze Carpati.org )
felicitari pentru tura; poate ca nu o sa am niciodata ocazia sa ajung acolo, si cu atat mai mult ma bucur ca ati fost voi si ati impartit cele vazute si cu noi (sau poate ca da... tocmai pentru ca am citit acest jurnal!)

Craciun fericit!

Miercuri, 26 decembrie 2007 - 00:24

kya

o tura pe gustul meu! multa frumusete imbracata in alb, liniste tulburata doar de scartaitul zapezii, fotografii superbe. mi-ar fi placut sa va insotesc.

Miercuri, 26 decembrie 2007 - 10:21

michael_rd31
michael_rd31..

Frumoase poze...mi-as fi dorit sa fiu si eu acolo. Felicitari pentru tura,poze si jurnal!

Miercuri, 26 decembrie 2007 - 12:51

silvique_ms

Mosto!! bravos!

Joi, 27 decembrie 2007 - 09:57

mike

Da tura frumoasa, cu de toate, cu urs, si alte vietati, un urs rau care l-a prigonit pe emil in bucuresti...
Acu ce sa zic felicitarile mele revin spre cele 4 min de legatura...ia ziceti drept ati luat si bilete? Carpati.org

Miercuri, 2 ianuarie 2008 - 14:26

cristina.moldoveanu
cristina.mol..

@mike: Carpati.org am reusit sa ajung la bilete...dar sa vezi ce fatza am facut in tren cand am vazut ca de fapt aveam numai un bilet in mana ! nu m-am mai uitat ce mi-a dat tanti aia...si nahsul probabil si-a zis :"inca o scuza clasica"...nu stiu ce-a zis dar de bani s-a bucurat sigur...

Miercuri, 2 ianuarie 2008 - 18:48

mike

nu ma indoiesc....ca doar e nas Carpati.org, vin sarbatorile, tre sa puna si el ceva pe masa etc

Miercuri, 2 ianuarie 2008 - 18:50

andrei

De-abia ai ajuns acasa si hopa repede pe carpati... Carpati.org

Miercuri, 2 ianuarie 2008 - 18:56

bunicu

Bravo! iar una buna La mai multe!Cit despre poze ce sa mai zic.Cred ca vorbesti,pardon scrii despre vechea cabanuta de pe vremea unor cercetari miniere din valea Arpasul Mare de prin anii saptezeci si ceva.Am fost dupa 198o pe acolo spre Podragel toamna.Ar fi uimitor sa discutam despre acelasi adapost.Poate v-ar interesa sa stiti cit si cum a existat in zona Arpasul Mare rezistenta anticomunista de dupa 1945 Cautati!.Nu stati degeaba!