Iulie 2022

August 2022

Varful Piatra Secuiului
Muntii Trascaului

Peretele Animalelor - Muchia Caprioarei (Muntii Postavarul)

Participanti: Gabi(gabicolea) si Mihai (michael_rd31)

Traseu de alpinism tehnic (catarare). Grad de dificultate cotat 4B; 5 A0 (6+); 6 lc.

Acest traseu necesita cunostinte tehnice de escalada, tehnica de asigurare cap/secund, cunoasterea nodurilor folosite in alpinism.

Inaintea implicarii in astfel de activitati (alpinism, escalada) este necesara o pregatire specifica.

Fiecare este responsabil pentru propriile actiuni si decizii.

Imi doream de mult timp sa ajung in traseul Caprioara din Peretele Animalelor. Tot auzisem si citisem despre traseele de catarare din zona, dar nu reusisem sa ajung pe acolo.

Cand puteam eu sa merg nu putea Gabi si invers.Pana la urma ne-am hotarat ca duminica ar fi ziua cea mai potrivita pentru a face acest traseu.

M-am intalnit cu Gabi la 7.30 in zona Piata Unirii si la 10.00 eram deja in Cheile Rasnoavei. Ne-am oprit putin sa ne mai dezmortim.

Traseul din Creasta Generalului pe care il mai facusem de 2 ori anul asta.

La 10.20 eram in Poiana Inului, ne-am echipat si am plecat spre Peretele Animalelor.Se vedeau ceva nori, dar ceva imi spunea ca o sa avem vreme buna  de catarat...fara soare sau ploaie.

Va trebui sa urcam pana la baza stancilor. Am inceput sa urcam prin padure.

Nu credeam ca o sa facem mai mult de 30-40 minute pana acolo, dar Gabi a avut dreptate... cam dupa 1 ora de urcat eram la punctul de plecare in Caprioara.

Cam multa vegetatie, dar ne descurcam noi.

Pregatim echipamentul,ne legam in coarda si Gabi pleaca pe prima lungime.

In dreapta noastra observam alta echipa de cataratori care urca pe "Iepuras".

Ajunge Gabi in regrupare si dupa aia vin si eu.

In spatele nostru Poiana Inului.

Gabi in a doua regrupare.

Tot el pe lungimea a treia.

Nu o sa insist pe descrierea detaliata a traseului, deoarece aceasta a mai fost facuta pe site.

Primele 4 lungimi de coarda mi s-au parut usurele.Probabil si datorita faptului ca am mers tot timpul secund Smiley

Am remarcat doar faptul ca pe lungimea a treia am intalnit un singur piton.Poate nu le-am vazut noi pe celelalte Smiley

Capul de coarda de la echipa din "Iepuras".

Peretele din stanga noastra

Dupa ce ajung in regruparea a patra Gabi propune sa ne odihnim putin, deoarece urma pasajul cel mai dificil din traseu, aflat in lungimea a 5 a. Stam 2 minute si ne trezim cu un nor negru deasupra noastra. Incepe sa picure si o sa sarim peste pauza.Chiar nu vroiam sa ne prinda ploaia tocmai acolo.

Pleaca Gabi si trece destul de repede de acel pasaj.

Il urmez si eu dupa ceva timp.Eram curios cat de tare este acest pas de 6+ la liber. Mi s-a parut partea cea mai frumoasa a traseului. Am trecut fara prea mari probleme pe acolo, dar probabil si datorita faptului ca eram secund. Gabi imi daduse si scarita in caz ca o sa am nevoie.

Ajungem in regrupare, iar norul de ploaie ne paraseste.

Gabi in regruparea a 5 a. Mai ce bine iti sta acolo Smiley

Deja ti-e dor de ei? De Laura, Matei si Vladut?

"Uite atat de mult va iubesc!"

Imi dau putin casca jos, deoarece soarele incepuse sa ne cam incinga.

Fac poze si la cateva floricele

Garofita de munte

Hai sa facem si ultima lungime.

La copaci se termina traseul.In dreapta se vede si ultima lungime din Muchia Iepurasului.

Lungimea a 6 a nu a pus nici ea mari probleme in afara unui traverseu de circa 1 m spre dreapta pe sub o burta.

Iata-l si pe Paul, capul de coarda al echipei din Muchia Iepurasului.

Hai ca mai aveti si voi putin Smiley

Hai ca am ajuns si la final de traseu.

Poiana Inulului

Partia de schi din Predeal

Bucegii

Fa-mi si mie te rog o poza cu Poiana Inului!

Stiu ca iubesti tare mult natura...

Mancam putin, bem niste apa si o luam la vale prin padure. Retragerea din traseu se face prin padure pana in Poiana Inului.

La urcare ratacisem putin poteca ce duce la Peretele Animalelor.

Gabi ne arata directia corecta.

Ajungem in Poiana Inului si nu ratam ocazia de a manca niste fragute.

Gabi scoate o cutiuta si isi ia treaba in serios.

Ajung la masina, dar Gabi nu mai venea. Intr-un final ajunge si el cu ceea ce culesese...

Mai aruncam o ultima privire spre Peretele Animalelor, ne suim in masina si o luam usurel spre Bucuresti.

Sigur o sa mai revenim in aceasta zona frumoasa si pentru alte trasee.

Marți, 7 iulie 2009 - 18:17

andu_sb

Poti sa imi explici ce sunt "lungimile" alea?
Nu prea am experienta...Carpati.org sunt mai.."crud"..Carpati.org
Multumesc.

Marți, 7 iulie 2009 - 19:06

prepe

salutare!...si cat m-am uitat spre stanci, dar nu v-am vazut!...asta dupa ce am recunoscut masina. tricoul acela portocaliu, era pus la uscat sau la decolorat, pe volan!?Carpati.org FELICITARI PENTRU TURA!

Marți, 7 iulie 2009 - 19:25

Marți, 7 iulie 2009 - 20:46

pisti2004
Cort

Deosebit jurnal si poze exceptionale!O echipa pe cinste,felicitari!

Miercuri, 8 iulie 2009 - 07:36

felicia

Nota 10 baietii!

Miercuri, 8 iulie 2009 - 08:41

ultrasro

Frumos traseu, iar in alta ordine de idei nu-mi vine sa cred ce silueta are acum Gabi!

Miercuri, 8 iulie 2009 - 08:47

michael_rd31
michael_rd31..

Multumim pentru felicitari!

@ andu_sb : lungime = lungime de coarda = distanta intre doua regrupari consecutive
@ prepe: cam pe la ce ora ai ajuns in zona? poate o sa ne spuna Gabi ce era cu acel tricou pe volan Carpati.org
@ ultrasro: Gabi a slabit mult in ultima vreme, dar nu o sa spun aici cu ajutorul cui...nu as vrea sa fac reclama. Cel mai bine este sa vorbesti cu el si o sa-ti spuna secretul Carpati.org

Miercuri, 8 iulie 2009 - 11:16

vio_sf

Foarte fain jurnalul, foarte faine poze, toate-s foarte faine ! Multumim frumos!

Miercuri, 8 iulie 2009 - 14:03

gabicolea

Frumos, Mihai! Uite ca te pricepi si la scris ... hai la mai mult alpinism si catarare

@andu_sb - citeste te rog
le_in_escalada/579/

@prepe: salutare stimabile! legat de tricou, sa spunem ca nu vreau sa tin doar pentru mine anumite lucruri extraordinare care mi s-au intamplat, vb pe privat daca mai e nevoie de detalii

@ultrasro: asa-i ca-mi sta bine? Carpati.org si nu a fost deloc greu

zile senine

Miercuri, 8 iulie 2009 - 14:28

gabicolea

...si o rectificare: la foto cu "ultima lungime din Muchia Iepurasului" - aceasta ultima lungime nu este in dreapta, ci in mijlocul fotografiei (diedrul usor surplombat, care urmeaza hornului ce deschida ultima lc);
in dreapta foto este o alta varianta de iesire din Iepuras, un diedru lung, tare, folosit foarte rar

zile senine

Miercuri, 8 iulie 2009 - 14:43

griz

Bravo, la cat mai multe trasee si din ce in ce mai dificile. De incercat in zona sunt Cangurul, Mielul si Cotofana, mai de perete dar si mai scurte, oricum sunt toate trasee foarte frumoase....

Miercuri, 8 iulie 2009 - 14:43

michael_rd31
michael_rd31..

Ai dreptate Gabi... multumesc pentru rectificare! Imi recunosc greseala Carpati.org

Miercuri, 8 iulie 2009 - 18:25

vladonne

Felicitari! Un traseu de catarare superb!