Octombrie 2021

Noiembrie 2021

Varful Cosana
Muntii Capatinii

Oltenia eterna terra nova (Muntii Parang)

Tura solitara spre Parangul Mare.

Doar spre, nu si pana pe. Dar destul de aproape, pana pe Gruiu.

Vineri, 5 noiembrie 2010.

Moto:

De bucurie rar avuram parte

In unele duminici pe la nunti,

Suntem olteni pe viata si pe moarte

Suntem olteni, adica suntem munti.

...................................................

Salut fratern Moldova, Bucovina

Salut fratern Ardeal si tu Banat

Muntenie si Dobroge senina

Si Maramures neingenuncheat

Priviti aceasta sacra frumusete

Oltenia pamant cu oameni buni

Si pumn pedepsitor cu 5 judete

Caus al palmei vechilor taciuni

Cand spui Oltenia si munte, in primul rand iti vine in minte Parangul. Si in special Parangul Mare, unul din putinele varfuri de peste 2500 mdM din afara muntilor Fagarasului. Acolo am dorit sa ajung intr-una din ultimele zile frumoase ale toamnei, intr-o tura solitara.

Nu am ajuns decat pana pe Gruiu, pentru ca toata ziua a batut vantul, in unele momente cu peste 60 km/h (o comparatie facuta la intoarcere spre casa, cu mana scoasa pe geamul lasat al masinii) vant care mi-a "lungit" traseul cu peste 25%.

Track-ul GPS este disponibil la adresa de mai jos:

Nu o sa scriu multe cuvinte, traseul este unul destul de cunoscut, o sa vorbeasca cateva fotografii pentru mine.

Rasarit frumos in saua Urdele

Varful Iezer si in plan indepartat Mohorul

Valea Mohoru

Varful Setea Mare

Varfurile Paclesa, Gruiu, Parangul Mare, cam toata creasta de la Setea Mare pana la Carja

Oltenia se intinde la picioarele mele

Varful Parangul Mare

Setea Mare si Setea Mica

Varful Urdele vazut de pe Iezer

Carbunele si Transalpina

Peisaje superbe intr-o zi trista de noiembrie.

Ajuns acasa, aflu ca a murit Adrian Paunescu.

Duminică, 7 noiembrie 2010 - 14:00

doina68

Am vizualizat imaginile ascultand El condor pasa...am simtit ca se potrivesc . Emotionanta si asocierea jurnalului tau cu plecarea celui "vinovat de iubire"...

Duminică, 7 noiembrie 2010 - 16:05

mugurel64

Nu sunt superstitios, daca as fi fost, nu plecam pe munte singur in acea dimineata. Pusesem ceasul sa sune devreme, pentru a ajunge sa "prind" rasaritul, dar cu 10 min inainte de a suna, m-a trezit tipatul unei cucuvele. A "cantat" de mai multe ori timp de un minut sau doua.
Repet, nu sunt superstitios, dar a fost o coincidenta. De asemenea, m-a dus gandul la Adrian Paunescu (aflasem ca e bolnav) cand pe creasta Parangului aveam "la picioare" o mare parte din Oltenia si mi-a venit in minte cantecul de la care-si trage originea titlul jurnalului. Am fost aproape sigur ca a murit si asta a fost prima intrebare cand am ajuns acasa.
Sa-i fie tarana usoara.

Duminică, 7 noiembrie 2010 - 16:13

andrei.st

"Esti Campoiana unei mari iubiri"

Incercad sa uit anumite pasaje din viata poetului, pot cita unele din versurile care m-au facut sa simt acel "ceva":

"Da zgomotul marii afara din casa,
Vreau liniste, liniste, marea m-apasa.
Vreau moartea sa vina sa lupte cu mine,
Eu sunt cineva, moartea e oarecine."

Frumos jurnalul foto, frumoasa alaturare, repet, incerc sa strecor doar sentimentul Carpati.org

Duminică, 7 noiembrie 2010 - 17:40

firefighter

Din pacate, Mugurel, s-a dus dintre noi un mare patriot si poate cel mai mare poet dupa Eminescu.
Sunt fericit ca cel putin am avut ocazia sa particip la spectacolele sale.
Astazi l-am dus pe Vladut in Cheile Orzei si la intoarcere am gasit jurnalul tau. Frumos, frumoase peisaje.
Sper sa ne intalnim curand.

Duminică, 7 noiembrie 2010 - 23:05

Sper sa ne intalnim Florin, in special in restanta din Iezer Carpati.org

Luni, 8 noiembrie 2010 - 11:04

illonna

Mugur, m-a impresionat jurnalul tau. atat imaginile cat si ceea ce ai scris

(tinand cont de faptul ca esti foarte succint in cuvinte).

Luni, 8 noiembrie 2010 - 12:14

mugurel64

Vorbesc prea mult ca sa mai si scriu atat Carpati.org

Luni, 8 noiembrie 2010 - 12:36

zentai

titlu atractiv....f.faine poze...M-au impresionat alea de grupCarpati.org da' stiu c-ati fost gasca,nu gluma...

da' te inteleg.si eu savurez, uneori, singuratatea.

Pozele cu Varful Paclesa si Varful Carja sunt faine de tot!

Si eu cred c-a fost cel mai important poet,cel putin egalul lui Nichita Stănescu, de la Eminescu incoace.

Luni, 8 noiembrie 2010 - 13:24

mugurel64

Soarele asta de toamna tarzie face minuni toata ziua pentru fotografii.

Luni, 8 noiembrie 2010 - 14:36

zentai

de acord....dar si peisajul!Sunt strain de ideea de Parang.M-am uitat pe poze cu mare placere.

Luni, 8 noiembrie 2010 - 15:00

mugurel64

Asa e, daca nu ai spre ce indrepta aparatul foto, degaba il mai tii in mana.
Sau pe trepied Carpati.org

Luni, 8 noiembrie 2010 - 15:03

zentai

Sincer, nu ma prea pricep la arta fotografiatului.C-un dslr in mână aș fi ca și cu un artefact extraterestru.Aș apăsa pe butoane doar din curiozitate.(Bine, pe un artefact extraterestru m-aș mărgini doar a-l privi, de teamă să nu apăs pe vreun buton și să dispară planetaCarpati.org ).

Mi-au placut peisajele, ca atare.Feicaruia ii zice cate ceva....de bine, adica emotie, sau nu, adica indiferenta ....

Luni, 8 noiembrie 2010 - 15:33

mugurel64

Si sa nu tinem minte moartea. Nu am vrut sa "exploatez" moartea poetului.
Doar sa nu uitam ca a existat omul de cultura Adrian Paunescu. Unul din cei nu foarte multi care a iubit Romania.

Marți, 9 noiembrie 2010 - 08:04

Sa nu uitam!
Coborasem pe la Duruitoarea si asteptam, intr-un local din Durau, la o cafea, sa se implineasca ceasul sa luam autobuzul, cand la televizorul de-acolo era pe Realitatea inmormantarea lui Paunescu.A fost un moment covarsitor de trist.

Pentru multi dintre noi Paunescu a insemnat Cenaclul Flacara, acea parte a tineretii in care tot ce se intampla ni se parea extraordinar,cand sublimul clipelor impartasite cu prietenii insemnau cantece din Cenaclu cantate la chitara.Cand sufletele izbucneau frenetic in ideal si stingeam inflacararea la o tigara, in miez de noapte,gandind ca maine vom fi cu mult mai sublimi.Anii nostri....si Paunescu care ne-a invatat sa fim altfel decat tot ceea ce fusese inaintea noastra.Si eram sub Ceausescu.Peste ani acea generatie a facut Revolutia.Cei mai multi din tinerii care au murit la Revolutie l-au purtat in suflet pe Paunescu si au crezut ca Romania va fi asa cum au cantat-o ei la Cenaclu.Moartea nu ar fi putut fi suportata doar in explicatiile date mai tarziu.Cei care cred asta,politicienii, uita ca romanii stiu sa urasca pana la capat si ca niciodata nu vor putea fi indoiti.Traim aici de dintotdeauna si nimeni n-au putut sa ne convinga de "adevarurile" lor prostesti.Asta ne-a invatat Paunescu!Purtam cu totii, in suflet, Romania dar Paunescu ne-a ajutat sa invatam cum s-o iubim!
Iertam...dar nu uitam!

Marți, 9 noiembrie 2010 - 08:38

meetthesun

Felicitari pentru pozele din jurnal si aproape ca-mi vine sa te cert ca nu scrii si ceva mai multe cuvinte!

@Zentai: sunt multe de spus legat de Romania, Paunescu, romani si romanism, dar mare dreptate mai ai! Si nu stiu cum se face, dar ce e drept in tara asta e si trist totodata....

Marți, 9 noiembrie 2010 - 17:43

mugurel64

Cuvintele le astept (si vad ca vin) de la voi Carpati.org

Marți, 9 noiembrie 2010 - 19:29

mihaiburo

Tare frumoase fotografiile! Și de asemenea dragostea pentru cele trei lacuri !

off-topic: nu înțeleg ce legătură estre între aceste frumoase fotografii și comentariile despre "Porcul nostru de serviciu" ... jigodia promovată insistent la titlurile de "patriot", "poet" ...

Marți, 9 noiembrie 2010 - 19:32

zentai

off -topic: despre cei trecuti in nefiinta, numai de bine.

PS- nu te banuiam atat de vehement si rautacios.van Gogh avea o "slabiciune" pentru prostituate (de fapt,mai toti impresionistii se "pasionau" cu absint), se banuieste ca Leonardo daVinci, James Joyce si Michelangelo erau un pic homosexualiCarpati.org, daca ar fi sa privim prin prisma celor 10 porunci, relatia lui Eminescu cu Veronica Micle era cam clasic de imorala. Frierick Nietsche avea o relatie usor bizara cu sorsa, ca nici azi psihologii nu s-au dumirit in clar cam ce-ar fi fost pe buneCarpati.org.Sadoveanu a scris si el, la comanda, "Creanga de Aur".Viata e cu bune si rele.Daca in urma lor tinem minte doar faptul c-au fost oameni, e alegerea noastra.Mie mi se pare ca o astfel de alegere ne-ar talhari sufletele de lumina viselor din noi.Daca asta ne face sa ne credem egali cu ei, ar fi in sufletele noastre mai frig ca-n Valhala.
Dupa toti acestia a ramas arta lor....de care se bucura si toti catolicii, inclusiv PapaCarpati.org.Parerea mea...
Eu am citit poeziile lui Paunescu la multa vreme dupa Cenaclu.Sunt super, chiar si alea patriotice.Incearca-le si tu Mihai.Poate or sa-ti placaCarpati.org

Miercuri, 10 noiembrie 2010 - 12:47

ionescudan

frumoase poze
off-topic banuiesc ca mihaiburo e de "al casei" de i se permite sa ne "bucure"cu reflectiile lui

Miercuri, 10 noiembrie 2010 - 20:11

Total în afara subiectului
Treaba este simplă. Băgători de seamă ce nu au timp să caute dar au timp să scrie. Am citit, l-am văzut, l-am auzit. În anii '80 și în și după '90 ... pe stadion și în piețele/clădirile din decembrie '89. O jigodie ordinară, "patriotul" care a fost același pe care să-l preamăriți împreună cu "pretenii" lui: Ceașcă, Văcaru, Văcăroiu, Boiș, Barbu eugen, Bârlădeanu, Ilici, Tudor veceu. Cât despre valoarea lui literară poate veți încerca șă citiți și alte păreri/opinii.
@ionescudan - bănuiește, bănuiește, bănuiește. Reflecțiile poate te vor ajuta, că de bucurat ...

Miercuri, 10 noiembrie 2010 - 20:36

ionescudan

@mihaiburo nu-l agreez in nici un fel pe personaj
te bucuri de poze faine si la sfarsitul jurnalului de invective "jigodie"
curat lista costila ce-i drept mai colorata

Miercuri, 10 noiembrie 2010 - 20:47

mihaiburo

Habar nu am de lista costila. Nu e nici o invectivă. Termenul este mult mai "dulce" decât cel care l-ar defini.

Miercuri, 10 noiembrie 2010 - 21:09

mugurel64

Singura legatura cu jurnalul este Oltenia si ziua de 5 noiembrie.
In rest, mie nu-mi place poezia, nici macar cea a lui Eminescu, iar singurii doi oameni politici care mi-au placut, care putea face ceva pentru Romania, alaturi de care am si fost (inclusiv in partidul lor) au murit.
Adrian Paunescu mi-a placut in anul (nu incepand cu anul) 1984, la organizarea cenacului Flacara la Craiova, cu ocazia meciurilor din UEFA. Atat. In rest, no comment.

Joi, 11 noiembrie 2010 - 09:38

ioanstoenica
ioanstoenica..

Singura data cand am fost in Parang m-a plouat si n-am prea vazut mare lucru in jur. De aceea m-au bucurat pozele astea senine si colorate - dezvaluie creasta frumoasa a muntelui asa cum nu avusesem norocul sa o vad la fata locului.

Luni, 15 noiembrie 2010 - 09:08

mugurel64

Eu am fost de multe ori, si de cele mai multe ori, chiar daca nu a plouat, nu a fost vizibilitate pe toata creasta. Parangul Mare isi formeaza proprii nori.
Acum a fost vizibilitate perfecta, se vedeau destul de bine muntii Fagarasului.