Octombrie 2022

Noiembrie 2022

Varful Pasec
Muntii Aninei

O plimbare prin Bucegi (Muntii Bucegi)

M-am decis si eu dupa ceva timp sa scriu despre o iesire in natura de asta vara.Eram 4 insi si nu stiam unde  sa mergem…unu ziceau in Piatra Mare , altu in Piatra Craiului si pana la urma le-am zis sa nu ne mai “certam “ din cauza la asta si sa mergem in Bucegi.

Pe 28 iulie ne-am adunat in gara din Brasov si am luat trenul de 6.15 pana in Busteni. Pe tren eram nerabdatori sa incepem urcarea

Dupa ce am  am coborat din tren ne-am uitat pe panou de informatii pentru a vedea la cat avem trenu de intoarcere apoi am plecat spre Hotelu Silva…..dupa ce am trecut de acesta am luat niste haine mai subtiri pe noi si am inceput urcarea.

Primu popas l-am facut pt a ne mai  odihni un pic si a admira peisaju

Era pt prima oara cand urcam pe Jepii Mici si nu stiam cum o sa fie traseu…doar din cele povestite de fratele meu …stiam  ca o sa fie multe lanturi si cabluri…

…..primu cablu

Unu din prietenii mei avea rau de inaltime si asta ne-a intarziat un pic…..da l-am apreciat pt ca a venit in natura si il mai ajutam cand nu putea.

….un peisaj care m-a lasat fara cuvinte…..mai ales locurile pe unde erau crescuti brazii

Dupa atata urcat …ne-a luat un pic oboseala de la echipamet si am decis sa mai facem o pauza scurta sa mai admiram peisaju si sa ne mai tragem sufletul

Telecabina parea de marimea unei furnici in comparatie cu muntii

…am continuat drumu printre  pietre tinandu-ne  de lanturi

Cand am ridicat privirea ne-a aparut zambetu pe fata cand am vazut Cabana Caraiman in ciuda oboselii

Am lasat rucsacii langa cabana si ne-am plimbat un pic pe langa aceasta sa facem cateva poze

Apoi ne-am continuat drumu spre Babele…unde am avut ” tabara “….ne-am trantit rucsacii pe iarba ….si am scos mancarea san e potolim foamea …apoi a urmat o repriza d branzat

Cabana Babele

Spre seara nu am mai putut rabda fara sa vad Sfinxul si am dat o tura pana la el ….nu il vazusem de 2 ani si chiar imi era dor sa admir aceasta frumusete a naturii

…..ne-am intors de la Sfinx si ne-am facut cortu …san u ne prinda noaptea cu el nefacut…..cand am ajuns la babele le amiaza am crezut ca o sa fim singuri acolo……dar nu a fost asa…au mai venit un grup de turisti din Bucuresti (4 oameni) si unu din Germania(tatal si cu fiica)

A fost  o seara unica…apusul pe munte ..pot sa zic ca este pt mine cel mai frumos…am avut parte si de o luna plina..Dupa ce am instalat cortul a venit un cioban si ne-a avertizat ca vine ursul seara in zona aceea si ca in urma cu nu foarte mult timp un urs a omorat o cetateana americana.

Pe la ora 3 ….nemairezistand in fata oboselii si dupa atata uitat dupa urs  am intrat in cort pt ca a 2 zi trebuia sa ne continuam drumul …

La 8 s-a dat trezirea …am mancat sa ne refacem fortele si am plecat spre un monument dedicat eroilor…..pe drum am gasit o “limba de zapada”….singura intalnite in aceasta excursie

Crucea Eroilor- un monument de care a auzit toata lumea care a vizitat Bucegii si nu numai.

Ca sa scurtam drumul am ales traseu prin Brana Caraimanului spre Cabana Caraiman

Ajunsi la Cab Caraiman am admirat Bustenii , dupa care am plecat  pe Jepii Mici

Cand am ajuns in gara in Busteni un prieten a zis “Dumnezeu sa binecunteze gara aceasta”…..asa de bine ne-am simtit cand ne-am odihnit picioarele in acea gara…

Dupa aceasta excursie am tras niste concluzii …unele bune , altele mai putin bune.Cel mai important este ce Bucegii raman muntii mei preferati.Nu mi-a placut ca langa Cab Babele este o groapa de gunoi, aceasta este plina de peturi si tot felul de gunoaie; seara le dau foc si polueaza natura. Nu mi-a mai placut si faptul ca vin multi “pantofari”.Urca cu telecabina , se filmeaza , se fotografiaza , isi suna prietenii sa se laude si fac numai mizerie in acest loc minunat. Pot sa zic ca nu voi uita niciodata aceasta iesire in natura cu prietenii…..m-a facut sa ma simt foarte bine mult timp.

Am avut si noroc, dupa ce am ajuns in gara a inceput ploaia...care s-a transformat in furtura dupa aceea...

Luni, 19 noiembrie 2007 - 18:23

scarabeul1984
scarabeul198..

Felicitari, continua sa savurezi frumusetile muntilor si vei avea doar de castigat.

Luni, 19 noiembrie 2007 - 19:32

mike

O gura de verdeata si aer de vara in marea de zapada ce va sa vie Carpati.org

Luni, 19 noiembrie 2007 - 20:26

kya

uite ca sunt si "mafioti" carora le place muntele! bravo! continua sa-l indragesti! Carpati.org

Luni, 19 noiembrie 2007 - 22:02

mafiotu

de mic iubesc muntele, ma ducea tata in spate si de atunci merg de cate ori am ocazia....imi plac lucrurile ilegale si de asta mi-am ales nikul mafiotu ..da nu sa le fac ci sa ii prind pe ceo care le fac ; de asta vreau sa ma fac si politist

Luni, 19 noiembrie 2007 - 22:09

goaga

Un urcus sustinut care parea ca nu se mai termina,dar cand ajungeam la Caraiman{vremea lui Nelu Amuza}era o adevarata incantare.Uitindu-ma rememorez acele vremi si imi pun intrebarea cum mai arata Babele,Caraimanul si pe unde mai sunt buni mei prieteni:Catalin Manoliu,Nae Sbarcea,Brumarescu?Toate cele bune si mai asteptam

Marşi, 20 noiembrie 2007 - 15:21

terkel

pozele spun totul,frumos,interesant,captivant
la cat mai multe trasee si poteci insorite Carpati.org

Marşi, 12 august 2008 - 16:51

mafiotu

merci. acum e abia inceputu cand o sa incep sa merg mai mult, scoala m-a tinut departe de munti , dar de acum ma duc sa iau la pas cat mai multe carari ...