Februarie 2020

Martie 2020

O mica excursie in Muntii Visegrad ->Carpatii Ungariei (Muntii -- Munti din afara Romaniei --)

Durata traseului : In jur de o ora.

Marcaj traseu: banda orizontala albastra : localitatea Visegrad -> Turnul lui Salomon-> Castelul Visegrad/Fellegvar

O zi frumoasa de primavara! Un sfarsit de aprilie de vis!

Am vizitat capitala Ungariei pentru 2 zile, frumosul oras Budapesta , iar in a treia zi am decis sa vad frumosul Castel Visegrad situat in muntii cu acelasi nume.

Altitudinea maxima in Muntii Visegrad este data de Vf.Doboko-Ko->700m. Muntii Visegrad sunt munti cu paduri de foioase de altfel si altitudinea maxima ne indica acest lucru.

Cum se ajunge:

Se merge cu metroul din Budapesta pe linia M3 si se coboara la statia Nyugati palyaudvar ->Gara din Nyugati.

De acolo se ia trenul in directia Szob, deci interesati-va la casa de bilete de linia trenului.

In cazul meu trenul a plecat de la linia 4.Veti cobori la capat  numit NAGYMAROS.

Se coboara la statia Nagymaros-Visegrad sunt peste zece statii oricum. Nagymaros este un sat, Visegrad este o localitate care a fost capitala medievala a Ungariei in trecut.

Ajungem in Nagymaros si luam contact pentru prima data cu Muntii Visegrad aflati pe malul opus.

Asteptam sa trecem cu bacul dunarea pe malul celalalt , unde se vad casele (putin in stanga).

Mare grija la intoarcere ca ultimul bac e undeva de ora 18, 18:30 (parca!).

Apoi vedem frumosul Castel Visegrad, in stanga jos se vede o bucatica din Turnul lui Salomon, iar in stanga jos ruinele Castelului lui Matias:

Ca sa ajungeti acolo trebuie sa luati un ferry-boat. Maghiarii nu umbla cu euro , deci nu uitati in Budapesta sa schimbati euro in forinti.

O mie de forinti vor fi echivalenti cu 3,77 Euro.

Prin urmare, trecem cu ferryboat-ul. Dupa ce ajungeti pe malul localitatii Visegrad veti avea ca reper acest manunchi de indicatoare:

Se ia ca reper Fellegvar, ajungem in fata unei Biserici si o luam pe strada din stanga. Exista marcaj de traseu banda orizontala albastra.

Vom vedea mai intai Castelul lui Matias, dar observam sus si Castelul Visegrad:

/Visegrad/ruinele_castelului_matias_si_castelul_visegrad_sus_belvedere_incredibila.jpg

Continuati pe acea straduta pana ajungeti la indicatoarele urmatoare si o luati la dreapta catre Nagy-Villam de unde este o priveliste catre Castelul Visegrad si o partie de ski in Muntii Visegrad, dar si Magyorohegy pe marcaj cruce albastra:

Intrarea se va face pe Strada Salomontorony utca:

Vom ajunge mai intai la Turnul lui Salomon - Salomontorony: ( al doilea obiectiv al excursiei, primul fiind Castelul Matias si Biserica , la cateva minute dupa ce am trecut cu bacul Dunarea) :

/Visegrad/turnul_lui_salomon.jpgVom admira privelistea catre Dunare, muntii Visegrad in stanga si satul Nagyomaros pe malul drept zona de unde incep si Muntii Borzsony -> din zona Turnului lui Salomon:

Apoi urmeaza aceasta rascruce si o vom lua la dreapta catre Fellegvar->Castelul Visegrad sunt cateva trepte din lemn care se urca.Asta asa ca reper,iar intrarea se face in padure.

/Visegrad/felegvar_castelul_visegrad.jpgDaca ati continua inainte o puteti lua la Mogyorohegy insa nu am ajuns acolo ->marcaj cruce albastra.

De la Castelul Visegrad la Nagy-Villam faceti maxim douazeci de minute tot marcaj cruce albastra.

Iata si cateva poze din traseu ->Fellegvar/Castelul Visegrad:

Singura dilema care am avut-o a fost cu orientarea si faptul ca maghiarii nu stiu limba engleza.

Eu zic ca  per total a fost o tura de relaxare si o experienta reusita.

Oricum cel mai bine e sa continuati catre MogyoroHegy si dupa va intoarceti la manunchiul de indicatoare si o luati pe scarile si catre dreapta spre Fellegvar.

Si de la castelul Visegrad la Nagy-Villam veti ajunge in douazeci de minute. Este traseu de o zi si oricum sigur aveti vreme, fara sa bajbaiti ca mine. Nu am reusit sa vad Magyorohegy dar cu siguranta e frumos si acolo.

Ca o concluzie generala:

Acesti munti seamana ca impadurire cu Muntii Siriului sau Gurghiului de la noi din tara, sunt alcatuiti si din cateva roci de origine vulcanica ceea ce ii apropie mai mult ca structura de Muntii Gurghiului.

Intre Muntii Visegrad stanga si Borzsony dreapta in zona satului Nagymaros, Dunarea creeaza o zona de defileu este un fel de ''Mini Cazane'', dar din punctul meu de vedere este mult mai frumos la ''Cazanele Dunarii'' la noi in tara.

Tot in Muntii Visegrad se intalneste si canionul Ram-szakadek sau Ram Gorges/Cheile Ram ceea ce ii aseamana putin cu Muntii piatra mare de la noi. Ca sa ajungeti acolo trebuie sa fiti in localitatea Domos care este aproape totusi de Nagymaros.

Sper ca acest jurnal sa fie util  pentru cei care isi  propun o excursie in zona.

Atasez mai jos si o harta cu Muntii Visegrad din localitatea Visegrad :

Un link util:

Miercuri, 4 mai 2011 - 22:15

baltighost

Frumos! Am fost si eu prin vecinatatile Visegradului acum citiva ani si pot spune ca merita. Felicitari pentru jurnal.

Joi, 5 mai 2011 - 12:45

Merci frumos Bogdan !

Joi, 5 mai 2011 - 13:08

jokeru

foarte bine gandit jurnalul...cine vrea sa vada zona o poate vizita si cu ochii inchisi Carpati.org nota 11!!!

p.s.: am vazut pozele,stii k ca iar mi-ai facut pofta de trasee nu?

Joi, 5 mai 2011 - 15:20

mihaispr

Cred, numai ca in Bucegi acum ninge. Vremea nu tine cu noi.

Merci frumos de aprecieri Radu !

Joi, 5 mai 2011 - 15:34

ioanstoenica
ioanstoenica..

Uite zone de care nu stiam. Foarte util jurnalul pentru cei ce vor sa mearga in zona, ai descris foarte detaliat punctele de reper Carpati.org Cand ai zis de metrou M3 ma gandeam ca pot sa iau si eu de la mine de la Lujerului Carpati.org

Vineri, 6 mai 2011 - 14:03

mihaispr

Ms frumos Ioan ! Jurnalul da impresia ca se poate ajunge usor. Oricum eu am bajbait nitel sincer sa fiuCarpati.org

Vineri, 6 mai 2011 - 14:11

ottohauck

Multumes pentru informatie despre zona. Fac niste planuri pentru Aprilie anul viitor, cand vreau sa ajung la zona si eu. Vreau sa fac o traversare de la Nagy-Maros pana la Sturovo/Slovacia sau in sens invers.