Decembrie 2021

Ianuarie 2022

Varful Baicu
Muntii Tarcu-Muntele Mic

Muntii Fagaras - prima parte (Muntii Fagarasului)

Componenta echipei :

Bucuresti : radmar si xemax

Cluj : shatterhand

Brasov : nycbv

Vineri , 27 iulie 2007 , ora 4 dimineata ,coboram din personal cu buna dispozitie.Aici este prima problema de orientare deoarece intre gara si drumul de macadam care a inlocuit poteca se afla o padure tanara prin care se strabate foarte greu nefiind nicio poteca. Noi mergem pe un drumeag cu orientare catre Turnu Rosu ~ 400 m fiind constienti ca trebuie sa recuperam aceasta distanta , deoarece noi fata de gara cum stam cu spatele trebuie sa ne orientam catre dreapta .La un moment dat prindem un valcel pe care urcam voiniceste si dupa ~ 200 m o luam diagonal dreapta si ne luptam cu padurea tanara ca dupa ~ 25 minute  de la plecarea din gara sa iesim pe un drum care s-a facut peste vechea poteca si peste care trec cu diverse utilaje .

SFAT :

DIN GARA CUM IESITI LUATI-O DEA DREPTUL CA ORICUM ALTA VARIANTA NU AVETI ,si in ~ 20 min de luptat cu padurea ajungeti pe Culmea Plaietului.De acolo o luati la dreapta si mai mergeti cateva sute de metri unde acest drum se termina si incepe o poteca .Carpati.org

Sunt numai ~ 15-20 de marcaje facute pe copaci la inceput numai pe partea stanga, iar dupa aceea mergeti km intregi fara niciun marcaj. Se poate pierde foarte usor poteca si nimeri pe niste poteci false care apoi se infunda.Carpati.org

Cu toate ca este aproaape ora 5 este foarte cald.Poteca pe care mergem noi este si valcelul pe care se scurg apele si singura solutie este sa mergem sau pe stanga sau pe dreapta , deoarece apele in unele portiuni au sapat fagase si de ~2 m .Carpati.org

Deoarece in urma cu doua saptamani a fost un concurs de motocros cei care merg in urmatoarele saptamani pe acest traseu vor gasi aceasta banda galbena legata de crengi sau de copaci pana in dreptul intrarii variantei care vine de la Turnu Rosu in creasta. Aceste benzi ii pot ajuta la orientare .Carpati.org

Inotam prin iarba inalta , urzici si brusturi, iar Dani in bermudele lui nu va avea reumatism toata viata datorita urzicilor .Carpati.org

In departare o stana Carpati.org

Prima pauza de cateva minute dupa doua ore de mers.Carpati.org

In sfarsit incepem sa ajungem in zone cu pasune alpina Carpati.org

Am constatat din pacate ca prea putine marcaje sunt lizibile in muntii Fagaras marea lor majoritate sunt ruginite.Pana la acest pilon am facut 4 ore , deci era ora 8.Carpati.org

Continuam sa urcam spre Chica FedelesuluiCarpati.org

Prima aprovizionare cu apa de la plecarea din garaCarpati.org

Varful Tatarul 1890 mCarpati.org

Putina odihna nu strica...Carpati.org

La ora 10,35 suntem la indicatorul catre Refugiul Suru .

Ora 11,05 masa Carpati.org

Facem o pauza pana la ora 11,50 cand plecam .Zona de sub Vf.Suru prin care merge poteca ~ pe curba de nivel este puternic brazdata de izvoare care si pe aceasta canicula aveau un debit din care puteai sa umpli fara probleme bidoanele . Noi am numarat 5 izvoare.Primul dintre ele "Sipotul lui Glasie ".

In continuare urcam pe latura vestica a Budislavului ( Racovicianul Mare )Carpati.org

In fata se afla muntii Grohotisului , Gemenilor , Ciortea I si Ciortea IICarpati.org

La piciorele noastre se afla lacul Avrig, din care isi trage viata Raul Mare al AvriguluiCarpati.org

Celebrul bolovan de la lacCarpati.org

Sosim la lacul Avrig la 13,20 si plecam la 13,40

Traversam fetele inierbate ale GarboveiCarpati.org

Iesim in Saua ScariiCarpati.org

In urcare catre Vf.Scara ( 2306 m ) intalnim acest marcaj catre BarcaciuCarpati.org

Suntem pe Vf. ScaraCarpati.org

Refugiul Scara ora 15, 15Carpati.org

Cabana Negoiul si Piciorul SerboteiCarpati.org

Momai deasupra Caldarii Mari a SerboteiCarpati.org

Suntem pe Custura Saratii care face legatura intre Vf. Serbota si Vf. Negoiul, zona cea mai salbatica si mai periculoasa a muntilor Fagaras atat ca dificultate cat si ca lungime ( d.p.m.v.)Carpati.org

Totusi acesta este un marcaj cat de cat lizibilCarpati.org

Trebuie spus ca ziua de vineri a fost o zi caniculara si efortul de a parcurge Custura Saratii pana la Vf. Negoiul ne-a secatuit atat fortele cat si rezervele de apa care s-au imputinat ingrijorator.Carpati.org

Vf.Negoiul Carpati.org

La Vf.Negoiul am ajuns la ora 20

In departare lacul si refugiul Caltun.Atat de aproape , atat de departe.Carpati.org

VA URMA

Luni, 30 iulie 2007 - 17:06

gabriella

Nea Nae, din cunostintele mele ati coborat la Halta CFR Valea Marului. Trebuie sa spuneti asta ca sa stie lumea! Bine? Carpati.org

Luni, 30 iulie 2007 - 17:29

nycbv

Esti magnifica , atit ca si cunostinte cat si spirit de obsevatie. BRAVO

Luni, 30 iulie 2007 - 17:32

gabriella

Carpati.org Felicitari crailor de cros pentru rezistenta si astept cu nerabdare partea a doua a raportului de tura!

Luni, 30 iulie 2007 - 17:45

comisarul

super si mi a placut finalul : "Atat de aproape , atat de departe."

Luni, 30 iulie 2007 - 18:54

vintila

Felicitari temerarilor, imi cam dau seama ce efort au trebuit a depune sa strabati Custura Saratii dupa atatea ore de mers si cu asa canicula.

Cred ca in aceste conditii lacul caltun era cea mai frumoasa priveliste pentru voi Carpati.org

Numai bine si ture frumoase...asteptam cat mai repede si finalul

Luni, 30 iulie 2007 - 20:58

scarabeul1984
scarabeul198..

Priveam si ma minunam, felicitari.
Nici macar pe creasta nu era racoare?

Marți, 31 iulie 2007 - 10:37

He... a aparut jurnalul Carpati.org

Abia astept sa vad si partea a 2-a.

2scarabeul: pe creasta batea un vant sec, ce ne-a zvantat destul de bine, asa rece cum era el. In combinatie cu soarele arzator a iesit o parleala foarte buna.

Marți, 31 iulie 2007 - 11:10

gabriella

Si..... aveti basici? Ca dup-aia se ia si pielea! Carpati.org))

Marți, 31 iulie 2007 - 11:30

radmar

Io n-am basici, dar pana maine sigur termin de schimbat fata.

Marți, 31 iulie 2007 - 11:44

gabriella

Carpati.org Daca te ajuta in vreun fel, crema de catina este un miracol - vindeca, nu lasa urme, se absoarbe instantaneu! Am avut o arsura drastica acum un an si jumatate dupa o plimbare la inaltimi, cu soare puternic reflectat in zapada, si o saptamana imi plangea lumea de mila! Carpati.org In 2 zile de cand am aplicat unguentul, am avut o fata noua! Carpati.org

Marți, 31 iulie 2007 - 11:57

radmar

Carpati.org) deja m-am schimbat 90% la fata. E prea tarziu de crema. Maine o sa fiu ca nou. Multam de griji Carpati.org

Marți, 31 iulie 2007 - 12:21

robert

inteleg ca ati parcurs traseul din gara Valea Marului pana pe vf. Negoiu in 16 ore (orele 4.00-20.00), cu o singura pauza de mai putin de o ora... abia astept sa aflu la ce ora ati campat si unde ? probabil la lacul Caltun...

Marți, 31 iulie 2007 - 12:28

gabriella

Carpati.org))) Cu placere! Carpati.org))))

Marți, 31 iulie 2007 - 12:28

robert

avand in vedere lipsa marcajelor prin Valea Marului unde ati mers km intregi fara ele (ceea ce ar incetini chiar si pe cei care o cunosc pentru orientare), canicula teribila de zilele astea si tehnicitatea portiunii de traseu intre vf. Serbota si vf. Negoiu pe care ati parcurs-o cand va era mai greu dupa vreo 12 ore de mers in viteza, cred ca ati intrecut si trupele speciale in misiune... Carpati.org

Marți, 31 iulie 2007 - 12:34

radmar

Am vazut pozele de la Em. Inca nu s-a apucat de jurnal si nici pe aici vad ca inca nu a ajuns sa-si arunce o privire, dar il rog sa puna undeva pozele 4671 si 4672 (stie el care). Sunt foarte sugestive in privinta echipei dupa Custura Saratii.

Din motive de siguranta, aparatele foto au fost in rucsaci pe custura si nu putem prezenta poze din acea zona.

Marți, 31 iulie 2007 - 12:58

nycbv

Radmar, revenim in SEPTEMBRIE cu fotografii amanuntite din Custura Saratii

Marți, 31 iulie 2007 - 13:23

xemax

Servus dragilor!

Felicitari nea Nae pentru promptitudinea jurnalului si tuturor pentru superba tura in care am fost coechipieri!

Odata intors in jungla urbana eu sunt oarecum "capacitat", insa imi voi face timp deseara/la noapte sa'mi povestesc impresile personale despre tura, desigur garnisite cu cat mai multe poze.

O precizare vreau sa mai fac aici: in poza de sub varful Suru, baietii (dani si radu) dormeau pentru ca erau obositi, nu din cauza ca mi-am scos eu ghetele! :-)

Marți, 31 iulie 2007 - 14:03

shatterhand

radmar nu esti singurul care isi schimba pielea din fericire naravul nu sa speram ca in sept va fi mult mai complex si mai amanuntit maybe un enduro fagarash reloaded ?Carpati.org

Marți, 31 iulie 2007 - 15:37

gabriella

Deja se schimba fetele la multa lume - uitati-va la pozele de la profilele voastre! Nu va mai recunosc! Carpati.org In septembrie, cu siguranta, va fi de nota 100! De-abia astept, cu emotie, partea a doua a RT-ului! Carpati.org

Marți, 31 iulie 2007 - 17:49

emils

Felicitari echipei , frumos jurnal preasarat cu imagini graitoare.