Noiembrie 2021

Decembrie 2021

Varful Olanelor
Muntii Cernei-Mehedinti

Muntii Fagaras - de la Olt la Balea in 21 de ore (Muntii Fagarasului)

Componenta echipei :

shatterhand - Dani din Cluj

Adi din Sibiu

nycbv - Brasov

De mai multa vreme ne bate gandul spre a ne testa conditia fizica si psihica si atunci am hotarat ca m-tii Fagaras sunt tocmai buni.Dupa mai multe telefoane date intre noi in dimineata zilei de 12 iulie 2008, ora 4,15 ne echipam in halta cfr Valea Marului.

Trebuie sa atragem atentia tuturor care pleaca in m-tii Fagaras de la halta Valea Marului ca zona este foarte slab marcata si sunt sanse foarte mari sa rateze traseul.

Pana la sageata indicatoare catre Turnul Rosu nu am avut ce fotografia. Ora 8,40.

Stana de langa Chica Fedelesului.

Si in aceasta zona am balaurit-o, dar a fost cu folos fotografiind acesti jnepeni arsi.

Primul izvor pe care il intalnim dupa ce am plecat din statia cfr si de unde se poate face alimentarea, deoarece sunt doua unul langa altul si niciodata nu seaca.

Refugiul din Saua Apa Cumpanita 1807m.

In coborare.

Aici am ajuns la ora 10,50.

Stalp indicator in Saua Surului.

Strabatem pe curba de nivel Capul Surului.

Valea Surului si muntele Budislavu.

Scoate sufletul din noi muntele Budislavu.

Portita Avrigului.

Ora 14,05 Lacul Avrig.

In urcare pe pantele Ciortei.

La ora 15,10 suntem in urcare pe Scara.

Suntem pe vf.Scara 2306m.ora 15,40.

Coborare pe Mizgavu Mare.

Ultimul varf al Mizgavului 2212m.

Pe varful Serbotei.ora 17,30.

Pe Custura Saratii.

Custura Saratii este zona cea mai salbatica, periculoasa din muntii Fagaras, care cere un grad mare de atentie pentru a fi strabatuta in conditii de siguranta.

In urcare catre vf. Negoiul.

Ne apropiem de vf.Negoiul.

La ora 20,03 suntem pe vf.Negoiul.

In coborare pe Strunga Dracului.

Datorita lanturilor, parcurgerea zonei nu este periculoasa, dar cere atentie.

In jurul orei 21,15 am intrat in refugiul Caltun, unde cu placere am recunoscut pe Mike si Radu si cu care am schimbat impresii despre traseele facute de echipe. Din pacate, am omis sa facem fotografii si nici la plecare nu ne-am uitat cu exactitate la ora (poate stiu ei exact la cat am plecat), noi banuim ca in jur de ora 22.

Vremea ne-a pus mari probleme de acomodare datorita frigului, cu toate ca toti ne-am luat polarele si gecile. Urcarea muntelui Laitel (2390 m) ne-a pus la grea incercare resursele.

In coborare de pe Laitel.

Am ajuns la cabana Bilea in jur de ora 1, liniste de mormant, la salvamont in ciuda batailor noastre nu a deschis nimeni, am colindat cam 20 min peste tot doar, doar vom gasi undeva unde sa ne adapostim si sa ne culcam, dar datorita vantului si frigului, toti erau in bratele lui Morfeu. Adi are o idee fantastica :

-hai sa chemam un taxi din Sibiu!

Zis si facut, pe la ora 3 vine taxiul si pe la ora 4 suntem in Sibiu, unde ne repezim la un fast-food si ne facem de cap.

Acest jurnal nu este un indemn de a proceda ca noi, dar arata ca in situatii de exceptie omul poate depasi usor limitele normale. Si din aceasta tura am mai tras niste concluzii care sa ne ajute pe viitor sa facem Fagarasul cap - coada.

Marți, 15 iulie 2008 - 21:53

alpinistul280
alpinistul28..

respectele meleCarpati.org

Marți, 15 iulie 2008 - 22:03

mike

Da Nae stiu...a spus Dany ...era 21.43 dupa ceasul lui dany si 21.45 dupa al meu cand ai scris pe hartie ora de ajungere la ref la caltun (mai stii erai pe prici si ai scos hartia si pixul sa il intrebi pe Dany ora de sosire)...Imaginea o am tare bine intiparita....
Chiar eram curioasa pana unde ati continuat Carpati.org. Oricum ati lasat in urma discutii aprinse printre vecinii refugiului Carpati.org

Marți, 15 iulie 2008 - 22:06

radmar

Mai Nae, am aflat foarte tarziu de aceasta tura, oricum felictari pt incercare si pt faptul ca de data asta ati ajuns mai repede la Balea.

S-auzim de bine si poate data viitoare se reuseste atingerea telului vechi propus.

Miercuri, 16 iulie 2008 - 00:06

alexus

O buna metoda pentru testarea conditiei fizice.
Bravo!

Miercuri, 16 iulie 2008 - 00:29

xemax

Fain nebunaticilor! Data viitoare nu mai plecati fara mine! Carpati.org

Miercuri, 16 iulie 2008 - 00:31

shatterhand

Ce sa mai zic enduro fagaras reloaded o superba tura care merita facuta doar poate putin sarit partea cu v marului se pierd multe resurse si timp inutil.
Trebuie mai mult antrenament ptr ea si un somn macar de 2-3 h undeva dar sper ca poate in aug sa revin .

Miercuri, 16 iulie 2008 - 10:10

nycbv

Trebuie sa fac o precizare, FOTOGRAFIILE au fost facute de cei 3 participanti la tura

Miercuri, 16 iulie 2008 - 10:13

silvique_ms

Bravos pentru tura!

Trebuie sa recunosc ca eu sunt ceva mai lenesa, si unul din marile placeri ale mele de a merge la munte este dormitul ... macar 12 ore intr-una din nopti Carpati.org.

Sa auzim numai de bine!

Miercuri, 16 iulie 2008 - 10:58

boby

Felicitari!!!

Miercuri, 16 iulie 2008 - 12:07

dedex

Super tura. Felicitari. O pura curiozitate cat va costat taxiul de la Bilea la Sibiu

Miercuri, 16 iulie 2008 - 12:30

torpidus

niste oameni bolnavi...la ce v-a folosit acesta fapta?

Miercuri, 16 iulie 2008 - 12:42

ancutza

nu inteleg despre ce este vorba aici : este un jurnal menit sa ii ajute si pe altii sau o telegrama publicitara?

Miercuri, 16 iulie 2008 - 13:21

xemax

@tropidus: La nimic, nu mergem la munte pentru ca ar folosi la ceva!
Iar daca uni dintre noi fac altfel de ture fata de ale noastre nu inseamna ca sunt bolnavi tot asa dupa cum nimeni nu poate garanta ca noi insine am fi complet sanatosi.

Iar daca uni se mai intreaba la ce ar folosi un astfel de mars, sa-i dam citire lui Ion Ionescu Dunareanu, care in cartea sa "Bucegii si Piatra Craiului" publicata in 1936 scrie:

"...socotim că alpinistul se înfrățește cu muntele pentru a face și puțină educație a voinței, nu numai să admire peisagii pe timp frumos, cu nori de vată și soare molcomit."

Miercuri, 16 iulie 2008 - 13:39

shatterhand

@torpidus da sunt bolnav recunosc sunt virusat complet de munte il iubesc in orice anotimp pe vreme buna sau rea deci a pretrece cat mai mult timp in orice forma este benefic ptr mine .
si aceasta tura mi-a pus la incercare limitele care trebuiea sa le stiu ptr o anumita iesire .

@anca este doar un raport simplu si cam atat fiecare ia ce doreste din el .

@em imi mai era dor de bancuri cu ardeleni Carpati.org poa data viit ....

Miercuri, 16 iulie 2008 - 13:53

mihai_fl

Felicitari.

Superba tura, pe gustul meu.
Ce rau imi pare ca nu am fost si eu.
Poate la urmatoarea "Fagarasul cap - coada".

Florin
Brasov

Miercuri, 16 iulie 2008 - 15:31

emils

Felicitari, Nae, Dany si Adi pentru aceasta tura concentrata si pentru anduranta de care ati dat dovada.Sper ca in viitorul apropiat sa apara rt-ul cu intreaga tura propusa.

Miercuri, 16 iulie 2008 - 16:06

nycbv

Pregatitiva, veterani, in august reluam tura cu o alta strategie

Miercuri, 16 iulie 2008 - 16:19

abisal1000

Felicitari,
un test de anduranta incheiat cu succes. ,, Anii trec, creste experienta dar apar durerile de oase" spunea Norbert Casteret.
La mai mare sau la mai ... putine minute pe traseu ( sunt sigur ca nu pentru a demonstra cuiva/ceva a fost gandita tura).
Depasirea propriilor limite cred ca este o dorinta ascunsa in fiecare dintre noi dar trebuie sa ai curajul sa incerci ...
Succes cu ,, noua strategie ".

Miercuri, 16 iulie 2008 - 17:36

ruga

Nea Nae eu ce sa mai zic, decat felicitari pt toti 3 si cu noua strategie desprinsa din aceasta drumetie, sa duceti visul pana la Plaiul Foii.

Miercuri, 16 iulie 2008 - 21:33

alina-maria

Parerea mea e ca sunt foarte folositoare si aceste ture, si pana la urma fiecare face ce-i place, nu? Participantii au fost de buna-voie in tura si par sa se simta foarte bine Carpati.org
Felicitari din toata inima! Turele de acest fel, de testare a limitelor si de auto-depasire, mi se par insufletite chiar de spiritul olimpic (daca imi este permisa apropierea...)

Joi, 17 iulie 2008 - 06:58

ultrasro

Inca nu am aflat cat a costat taxiul Carpati.org

Sâmbătă, 19 iulie 2008 - 16:05

gabriella

Uuu, de exceptie, mai, oameni buni! Eu mai am nitelus treaba cu niste "chelfaneli" si in august ma intorc la cros. Chiar ma gandeam ca mi-a scapt de sub nas jurnalul si tare ma incanta sa il vad expus aici! Carpati.org

Felicitari pentru timpi, pentru traseu, pentru rezistenta si ambitie! Eu am zis mereu ca mersul pe munte este o lectie si un prilej nemaipomenit de autoevaluare iar daca nu impingi putin granitele, nu ai cum sa progresezi! Carpati.org

Ma bucur sa vad ca s-a alaturat si Adi si sunt convinsa 100% ca multumirea cea mai mare este a voastra, a celor care ati efectuat acest parcurs! Inca o data, felicitari si strangeri de maini! Carpati.org

Luni, 21 iulie 2008 - 11:13

leasing

nu mai ramane loc de nimic..monumental!ps.ce viata si pe taximetristii astia!!!