Martie 2020

Aprilie 2020

Muntii Cernei: varful La Lac-1632m (Muntii Cernei)

Dupa tura de pe Vlascu Mare, impreuna cu doamna Naziana Mosanu, am hotarat sa urcam pe varful La lac prin valea Iauna Mare. Nu stiam daca vom reusi pentru ca era prima incercare spre acest varf din Iauna, mai usor fiind prin Vlascu Mare (unde vom ajunge pana la urma).

Am plecat, ca de obicei, devreme, la ora 8.30 fiind la cabana forestiera de pe drumul forestier Iauna Mare.

Am oprit aici pentru a muta rucsacii in Dacia papuc, caci de aici drumul este jalnic. Ne era teama ca o sa avem parte de o primire ca cea de pe Vlascu Mare.

Am hotarat sa incercam totusi, de dragul aventurii. Nu puteam sta acolo doar sa il privim fara sa urcam cei 1633m ai lui. Si am plecat. Dupa 5 sau 6 km am renuntat si la masina pentru ca drumul era din ce in ce mai rau, asa ca am luat rucsacii si la drum.

Am inceput sa urcam. Cam cald, cam greu, multe afine, zmeura si fragi, asa ca am facut mai multe pauze pentru gustari.

Am urcat cam o ora si am realizat ca nu mergeam spre tinta propusa. Drumul cotea spre Cracul lui Stepan. Era tarziu sa ne mai intoarcem, asa ca putin dezamagiti am zis sa mergem mai departe. Marile descoperiri s-au facut dupa mai multe incercari  asa ca nici noi nu trebuia sa fim mai prejos. Dupa ce am gasit o poteca mai pe la umbra am inceput sa ne "revenim" din suparare si am reinceput urcusul. Poteca era presarata cu pietre mari, grele si toate rasturnate. Ne-a cam trecut veselia caci am realizat ca pe acolo trecuse Mos Martin, asa ca am grabit mersul.

Am ajuns in final la stana din Vlascu Mare, unde ne astepta zambitoare bacita care vanduse doamnei Aida (in tura de pe Vlascu impreuna cu domnul Gigi Cepoiu) casul de branza cam piperat. A crezut ca mai vrem branza insa am dezamagit-o rapid: vroiam sa mergem mai departe. Restul grupului nu mai dorea sa continuam urcusul spre varf pentru ca ii speria gandul ca trebuia sa urcam intai pe Vlascu Mare si apoi sa coboram intr-o sa, dupa care urcam pe varful La lac, asa ca am plecat mai departe doar eu, Alina si Darius. Nu am urcat insa pe Vlascu. Am ocolit varful prin dreapta, urmand cota de nivel.

Vantul nu ne iarta nici de data asta, dar acum este ceva mai bland cu noi.

Ne flutura hainele mai gigas. Doamna Naziana ne intreba mereu prin statie cum este, ce vedem. Citeam, in glasul celor ramasi la stana, un pic de tristete ca au ramas jos, mai ales dupa ce le-am spus prin statie ca ocolim Vlascu Mare si ne indreptam direct spre la lac. Dupa 35-40 de minute am ajuns.

A meritat. Se vad muntii Mehedinti cu crovurile lor, Varful lui Stan.

In fata noastra erau geanturile Arsasca, Hermanu, Glodu,

spre stanga Varful Burba, ce face legatura intre Muntii Cernei si ratacitul varf Oplesata,

iar ceva mai departe, in zare, Godeanu, impunator, masiv dar frumos.

Era atat de multa liniste incat nu ne venea sa mai plecam. Vantul incepe sa bata iarasi (ne-a lasat sa filmam si sa tragem cateva poze) asa ca incepem sa coboram. Arunc inca o privire spre Godeanu, fotografiem Oslea si plecam.

Am ajuns la cei de jos si dupa ce am povestit cum a fost si ce am vazut, am inceput sa coboram. Am ales aceasi poteca, cea a ursului.

Acum insa am mers ceva mai repede si ne uitam cam des inapoi, dar mosu nu si-a aratat botul,spre norocul nostru sau al lui, caci asa multa galagie faceam incat nu cred ca era vreo vietate pe aproape. Am filmat, am pozat brazi,

si am ajuns la papuc, unde toti au lasat rucsacii si au plecat mai departe pe jos mancand afine si culegand pedicuta (planta medicinala ce calmeaza dureri de spate sau reumatice). La cabana, unde lasase masina doamna Naziana, am mai aruncat o privire spre varf. Norii lipseau si varful parca zambea strengareste.

Daca v-a placut traseul (poate nu si jurnalul) astept comentariile voaste.

Luni, 24 august 2009 - 22:32

cipicernat

Să știi, totuși, că pentru limba română sunt niște reguli gramaticale ce trebuie respectate chiar și în afara școlii: literă mare la începutul propoziției, literă mare la substantivele proprii (Naziana Moșanu, Vlascu mare etc.), spațiu după virgulă și nu înainte de ea (la fel și la punct).

Duminică, 16 august 2009 - 11:33

gigicepoiu

De data aceata ,,zeii cei buni" au tinut cu voi si ati avut o vreme excelenta pe varf.
Mie mi-a placut cum se vedea Culmea Oslea, cea din Muntii Valcan.

Duminică, 16 august 2009 - 14:17

andy79

Muntii Cernei-Mehedinti au avut intotdeauna ceva aparte Carpati.org

Luni, 17 august 2009 - 10:33

vasile.popescu
vasile.popes..

Frumos! Frumos!

"Citeam, in glasul celor ramasi la stana, un pic de tristete ca au ramas jos"

Cred și eu că le părea rău...

Marți, 18 august 2009 - 08:36

turonian

Frumos.

Vineri, 15 ianuarie 2010 - 18:48

oanafoca

Foarte dragut jurnalul mai ales ca e presarat din belsug cu fotografii. Felicitari! In legatura cu ceea ce a zis d-l Cipicernat: sunt de acord cu respectarea regulilor gramaticale, dar vis-a-vis de chestiunile de tehnoredactare: daca toata lumea a studiat lb romana in scoala nu toata lumea a studiat si TIC. Deci: putina clementa!