Martie 2020

Aprilie 2020

Muntii Cernei: Oplesata-1568m (Muntii Cernei)

Situat in Muntii Cernei, Varful Oplesata este retras fata de creasta, singura "legatura" cu Muntii Cernei(creasta) fiind Burba. Oplesata nu este un varf cunoscut datorita padurilor imense ce o inconjoara. Sunt atat de mari si intunecate incat odata intrat in aceaste locuri iti doresti un singur lucru: sa ajungi mai repede sus. Ne-am propus sa urcam si noi aici, sa vedem daca renumele i se potriveste. Aveau dreptate. Padurile sunt imense si un novice se poate rataci usor. Nu putine sunt cazurile in care multi rataciti au fost scosi de aici de unii ciobani (daca au avut noroc si au fost auziti). Pentru a evita alte "accidente" ciobanii au facut pe copaci, cu toporul, tot felul de "marcaje" sperand sa nu se mai rataceasca "strainii", cum spun ei. Am plecat din Severin devreme, astfel la 7.30 eram la intrarea in traseu. Aici se ajunge usor: din Herculane trebuie sa mergeti spre Baia De Arama si la intersectia cu drumul spre Cerna Sat faceti stanga, spre Cerna Sat. De aici mergeti pe acest drum pana cand inalniti drumul forestier Valea Iaunei.Carpati.orgCarpati.org

Este de preferat sa faceti acest drum cu masina deoarece este destul de lung, cam 30 km din Herculane pana in Valea Iaunei. Am intrat pe acest drum si dupa inca 8 km am renuntat la masina. Am luat rucsacii si la drum, intrand pe o poteca chiar in locul unde Iauna Mare se intersecteaza cu Iauna Mica.Carpati.org

Poteca urca lejer prin padure si in 20 de minute am ajuns la Stanciu Maria, o batranica ce va poate indruma daca nu stiti locurile si are si niste pere foarte bune. Carpati.orgCarpati.org

Dupa ce am intrebat cum este poteca(care nu era de fapt) am mers mai departe lasand-o pe tanti Maria singura cu grijile ei. Am plecat mai departe si dupa ce am traversat mosia batranicii am intrat in padure.Carpati.org

Insotiti de cainele foarte prietenos al prietenei noastre, tanti Maria.  Carpati.org

Drumul este bun pe aceasta portiune fiindca duce la o familie care locuieste putin mai sus, pe Cracul Stancii. Carpati.orgCarpati.org

Am mers putin prin aceasta padure si in scurt timp iesim intr-o poienita de unde incepe urcusul cu adevarat. Carpati.org

Aici locuieste padurarul, Nemesu, care ne avertizeaza ca locurile sunt putin umblate. Ultimul turist vazut prin aceste locuri a fost doamna Naziana Mosanu, care a gasit cu greu drumul spre Cerna venind de pe Oplesata. Ne-a cam speriat tipul dar nu ne lasam usor asa ca trecem mai departe si incepem sa urcam pe Cracul Stancii, spre padure.Carpati.org

In spate lasam Muntii Mehedinti cu frumoasele geanturi:Bobotul,Taranului(in dreapta),Arsasca, Hermanu, Glodului (in stanga).

Lasam aceste taramuri de vis in urma si intram in padurea care a speriat multi turisti. Carpati.org

Mergeam incet cu ochii mereu dupa "marcajele" amintite mai inainte. Erau destule dar pe masura ce inaintam dispareau si ele. Dupa un timp o sa mergem bazandu-ne numai pe simtul nostru de orientare. Ne intrebam de ce spuneau toti ca sunt locuri fioroase. Nu era tocmai asa. Sunt paduri imense, cei drept, neatinse de om si frumoase prin salbaticia lor. Aveau dreptate insa cand spuneau ca te ratacesti usor aici. Daca nu esti atent si te "fura" peisajul te pierzi. Noua nea placut insa.  Carpati.org   Carpati.org      Carpati.org   Carpati.org

Poteca merge mult prin aceste locuri, ocoleste multe "cleanturi" cum spun putinii oameni ce-i intalnesti pe aici, si se pierde deseori prin stratul gros de frunze si acolo unde furtunile au doborat fagi imensi ce nu poti sa-i sari. Ne-am intors si noi de cateva ori cautand poteca iar dupa un timp am renuntat sa o mai cautam si am inceput sa mergem in sus incercand sa nu coboram spre stanga sau dreapta. Am urcat, am coborat, iar am uracat si iar am coborat si tot asa cam 5 ore. Am vrut sa ne intoarcem intr-un timp caci desi era frumoasa, padurea avea si ceva ursuleti, urmele lor fiind din belsug. Dar cand gandeam asta am iest brusc in gol alpin.

A meritat! Am urcat mult dar efortul a fost rasplatit pe deplin. Carpati.org

Varful ne asteapta!

Vremea nu ne lasa sa ne facem de cap asa ca hotaram sa lasam rucsacii si sa urcam repede ultima parte a drumului. Am ajuns repede de teama sa nu se puna ploaia si tragem repede cadru dupa cadru. Pacat ca nu afost senin. Se vede Vlascu Mic, Vlascu Mare si Varful La Lac acoperiti de o patura groasa de nori care veneau spre noi. Carpati.org

Valea Cernei spre Herculane.

Creasta Muntilor Cernei spre nord, unde ghicim Bandiolu, Dobrii, Cailor.Carpati.org

Mai privim o data locurile noastre dragi si coboram. Carpati.org

Spre Muntii Mehadinti.

Il pozam tarasi pe Vlascu tot mai suparat...Carpati.orgCarpati.org

... si intram in padure.

Carpati.orgCarpati.org

Coboram rapid. Ploaia incepuse dar in padure a fost bine. Asa deasa este ca nu intrau stropii de ploaia, dar nici lumina. La fel de repede cum a venit ploaia a iesit soarele si padurea ne-a aratat si partea ei frumoasa. Carpati.org

Am ajuns la capatul ei si de aici nu mai aveam mult de mers asa ca ne putem permite sa filmam in liniste. Carpati.orgCarpati.org

Iata si Varful Lui Stan. Ca o paranteza la aceasta fotografie, am aratat cateva dintre filmarile facute pe munte unor prieteni care nu intelegeau de ce "rupem picioarele si bocancii pe coclauri". Dupa ce au privit, intr-o liniste deplina si fara sa spuna un cuvant, s-au intors la mine si m-au intrebat daca ii luam cu noi. Am zambit si le-am spus ca pot veni cu noi dar sa acorde acestor locuri respectul cuvenit.  Am ajuns iute la casa lui Nemesu si iata-ne in Poiana Fagetel, la tanti Maria. Carpati.org

Intre timp sosise si baiatul care vine aici la sfarsit de saptamana. Carpati.org

Aflu acum ca avem cunostinte comune: sotii Mosanu, care au mai trecut pe aici de cateva ori. Ce mica este lumea iubitorilor de munte. Ne invita sa mai trecem si o sa ne arate si poteci mai scurte spre Oplesata iar daca o sa stam mai mult si spre Burba. Hmm! Suna bine. De acolo ajungem mai usor si pe Oplesata si pe Varful Babii. facem promisiunile de rigoare si plecam. Nu inainte ca tanti Maria sa ne umple rucsacii cu fructe "sa avem pe drum", zice. Ajungem la masina si inainte sa plecam coboram la paraul Iauna ca sa vedem daca mai merge moara. Acum nu macina dar era pastrata bine.Carpati.org  Carpati.org

Lasam si moara in urma si plecam. Daca vremea ne va lasa venim aici sa urcam pe Burba. Nu ne-am tinut de promisiune caci am ajuns pe Piatra Galbena linga Cujmita si Stivuta, tot in Cernei, deasupra Cheilor Prisacinei. Va promit ca va povestesc cum ne-a udat ploaia si pe acolo. Ciudat! Anul trecut nu am vazut nici macar o firimitura de nor iar anul asta am avut parte numai de ploi. Si noi vroiam sa urcam si in Piatra Scarisoarei in Godeanu, dar cine stie poate ajungem. Un singur sfat am pentru voi: nu urcati pe aici(adica pe Oplesata) fara un insotitor care sa cunoasca locurile. Nu este greu dar va puteti pierde usor. Nu sunt marcaje, nu sunt ciobani sau alti oameni care sa va ajute. dar merita vazute si lasate la fel de salbatice cum sunt.

Duminică, 13 septembrie 2009 - 22:52

wolfy

Of, ce locuri frumoase!

Luni, 14 septembrie 2009 - 12:54

gigicepoiu

Se pare ca Muntele Vlascu a fost mai tot timpul suparat anul acesta.
Fotografiile ample m-au facut sa inteleg destul de bine cam pe unde urca traseul descris de voi.