August 2020

Septembrie 2020

Muntii Bucegi: Sinaia-Poiana Stanii, Stanca cu clopotei, Stanca Franz-Josef si retur (Muntii Bucegi)

Nume complet traseu: Sinaia-Castelul Peles-Economat-Restaurant Furnica-Cheile Pelesului-Poiana Stanii-Stanca cu Clopotei- Stanca Franz Josef

Data: 13.10.2010

Marcajul traseului: banda albastra verticala

Durata traseului: aproximativ 3 ore din Gara din Sinaia

Coborare pe banda rosie drumul auto dar nu cu urcare catre Cota1400. ->aproximativ 2 ore

Am plecat din Sinaia din zona parcului Dimitrie Ghica urmand marcajul banda albastra catre Poiana Stanii.

Ziua a inceput excelent si o veverita ne-a intampinat din zona Parcului Dimitrie Ghica din Sinaia:

Ajunsi in apropierea Monumentului Eroilor, am luat-o pe strada ce duce catre Manastirea Sinaia:

Eu si Octav facem o pauza si fotografiem Manastirea Sinaia :

In continuare de la Manastirea Sinaia o luam la dreapta catre Castelul Peles: (in stanga se stie ca este drumul catre

telegondola din Sinaia,Cota1400 si Schitul Sf.Ana si Cota 2000).

La un moment dat pe stanga apare Pelesul:

Iar in fata zarim Castelul Peles:

Privelistea este deosebita deoarece in stanga Castelului Peles se poate Vedea Muntele Piatra Arsa precum si Coltii lui Nica mai sus de ei fiind Piciorul/Pintenul Pietrei Arse.

Dupa Castelul Peles, vizitam si Pelisorul:

Apoi din zona terasei cu tunuri indreptate catre Castelul Peles , am luat-o la stanga spre locul numit Economat am ajuns in zona fosturilor grajduri ale Castelului Peles, am urcat niste scari si am iesit in zona Hotelului Restaurant Furnica:

De aici catre dreapta am continuat pe sosea urmand marcajul banda albastra care la un moment dat a aparut:

In poza de mai sus se vad Vf.Calugarul si Saua Calugarul,Piciorul/Pintenul Pietrei Arse si Coltii lui Nica.

Si marcajul urmat:

Trecem apoi de turnul din zona Furnica, ajungem la Cabana Schiori si trecem si pe langa Popasul Haiducilor:

Continuam drept inainte pe marcaj, deoarece la stanga se face marcaj banda rosie care duce catre cota 1400 avand ca reper troita si trecand de ea:

Pentru a ajunge la Poiana Stanii avem 2 variante dupa ce trecem de rascrucea de mai sus:

a) fie drumul care se continua pe poteca in padure se lasa undeva la dreapta - a fost si optiunea noastra

b) fie mergem pe sosea si la un moment dat se face drumul auto care duce catre poiana stanii cu marcaj  - l-am folosit la intoarcere

Intram in padure si fascinati de frumusetea peisajul fotografiem pas cu pas cam ce ne apare in cale:

/Bucegi/traseu_poiana_stanii71.jpg/Bucegi/traseu_poiana_stanii81.jpg

/Bucegi/traseu_poiana_stanii121.jpg/Bucegi/traseu_poiana_stanii141.jpg

Suntem in spatele izvorasului de pe traseul nostru care este undeva in stanga si lasam in spate Stanca "Sageata si Scutul" deoarece de la distanta cam la asta te face sa te gandesti, nu ca ar avea ea o denumire speciala, scutul e dat de peretele stancos iar sageata de restul unui arbore lovit de furtuna si de forma unei sageti:

In fine iesim din padure si suntem aproape de Poiana Stanii. Aruncam o ultima privire in spate si vedem padurea si poteca pe unde am urcat:

Si iata-ne ajungi in Poiana Stanii.

Urcam pe Stanca cu Clopotei situata deasupra micutei cabane/restaurant din Poiana Stanii/Poiana Stanii Regale numita Pensiunea Stana Regala. Mancarea este f.buna, chiar daca este scumpa.

Mai sus e stanca cu clopotei vazuta din lateral.

La Pensiune,am mancat o tocanita de vacuta cu legume de nota zece si o ciorba calda de perisoare cu ardei usturat de ne-am lins pe degete.

Intrarea:

Urcand pe stanca cu clopotei vedem de la stanga la dreapta urmatoarele peisaje:

a) Muntele Piatra Arsa si zona Valea Zadelor

b) Creasta Muntelui Piatra Arsa

Creasta vazuta de data aceasta din zona Stancii cu Clopotei de pe poteca ce duce catre Stanca Franz-Josef:

c) Vedere catre Jepii Mari,Jepii Mici si Muntele Caraiman

d) Vedere catre Poiana Stanii

Din Poiana Stanii din spatele Pensiunii urcam catre Stanca Franz Josef:

Din zona Stancii Franz Josef se face la stanga un traseu banda albastra care merge catre Castelul Peles. Acest drum era folosit de rege pentru a veni sa se recreeze si sa ajunga in zona Stancii Franz Josef. Coborarea ia in jur de o ora.

La intoarcere noi insa am folosit drumul auto banda rosie pana am ajuns in sosea si am coborat catre Hotelul Furnica si apoi in orasul Sinaia.

In redactarea acestui jurnal am folosit ca ghid alpinet.org cat si harta bucegilor in detaliu astfel incat sa incerc cat mai bine sa prezint aceste obiective.

Va recomand aceasta tura indiferent de anotimp, o tura relaxanta si faina, insa consider ca toamna are farmec.

Din Poiana Stanii se poate urca si in creasta Muntelui Piatra Arsa tot pe banda albastra insa este o zona intens circulata de ursi si e bine intr-un grup mai mare de prieteni.

Noi am vrut o tura de relaxare intr-o luna noiembrie cu soare si sa fugim putin de stresul cotidian al orasului !

Mai multe detalii despre tura gasiti aici:

De pe Stanca Franz Josef am folosit Observatorul si e o priveliste grozava catre Muntii Baiului sectorul Nordic->Muntii Baiul Mare. Se vede in zare si Postavarul si Versantul Tamina apartinand de Masivul Piatra Mare.

Joi, 9 februarie 2012 - 21:44

jokeru

sa inteleg ca mai urmeaza o continuare?

oricum pana acum e o plimbare faina,traseu scurt in care sunt multe de vazut:

imi place mult poza aceea cu "papa bun si ieftin"Carpati.org

Vineri, 10 februarie 2012 - 12:19

mihaispr

Da intr-adevar. Am facut o sinteza a acestei excursii.

Vad ca ma urmaresti Carpati.org.

Ma bucur ca ti-au placut pozele.

Sper sa fie util acest jurnal pentru cei care vor sa viziteze zona. Este foarte frumos acolo !

Vineri, 10 februarie 2012 - 14:52

dinac

Da, un traseu frumos, pe care am avut intentia sa-l fac cu doi prieteni in dec.2011, dar ne-au''sucit'' baietii de la cab. Schiori, pt a nu avea ''disensiuni'' cu ursii din zona. Fiind doar trei...am tinut cont de sfatul lor.

Vineri, 10 februarie 2012 - 21:39

crisroxy

La jumatatea lunii octombrie e ingrozitor de frumos sa vezi muntii mai de sus....

Sâmbătă, 11 februarie 2012 - 17:57

catalinlamunte
catalinlamun..

Felicitari pentru acest jurnal din seria „hai sa nu stam acasa, orice-ar fi”.

Duminică, 12 februarie 2012 - 11:15

mihaispr

Merci mult catalin de incurajari.

Sper sa ajute acest jurnal pe cei care cunosc mai putin zona.

Am incercat sa descriu cat mai in detaliu traseul. E o tura de relaxare in fond care am facut-o mai demult, dar mi-am amintit cu placere de ea.