Octombrie 2020

Noiembrie 2020

Muchia Dragusului si Zanoaga (Muntii Fagarasului)

Salutare!

Iar a trecut ceva vreme de cand nu am mai postat nimic, ba timp nu am avut, ba inspiratia ma parasise cu desavarsire.

Desi tura s-a consumat in august , vroiam sa postez cateva poze , poate cuiva va fi de folos, zona e superba, traseul e spectaculos si nu foarte dificil.

Cum am cam umblat pe toate traseele marcate din muntii Fagarasului, si vara si iarna, doream o alta abordare al muntelui.

De ceva vreme cochetam cu ideea sa urc pe ceva muchii nordice, dar nu aveam suficienta informatie si nici doritori nu prea am gasit. Totusi este un munte dificil si pt marcate dar apoi pe nemarcate.

Intrun final reusesc sa-i mobilizez pe Florin si Tibi. Stiam ca muchia Dragusului este chiar marcata dar habar nu aveam de Zanoaga, am gasit ceva informatii pe net despre Zanoaga dar nu si pe unde putem intra , unde putem urca sau cobora de pe muchie. Imi parea destul de viabil sa urci pe o muchie si sa cobori pe alta.

Stiam ca iesirile de pe muchii pe creasta principala sunt tehnice si putine locuri de asigurare dar toate astea doar in minte nu si cum e in realitate, e sau nu de "nasul" nostru.

Astfel ne-am hotarat sa incepem cu ceva usor si dupa ce ne-am facut "incalzirea" si ne-am acomodat cu tipul de relief sa abordam si ceva mai greu.Urma sa vedem ulterior pe unde putem intra si pe unde iesi din traseu.

Planul era: Vineri seara dormim la casa de vanatoare , sambata noapte langa lacul Vistisoara , sambata dupa masa cercetam zona , vedem unde putem - daca putem urca pe muhcia Zanoaga , duminica urcam de la lac si parcurgem Zanoaga.

Poteca pana la casa de vanatoare nu a fost prea dificila , desi am plecat dupamasa tarzie din Brasov, reusim cu nu mult dupa inserare sa ajungem la casuta.Poteca incepe din valea Sambetei , prima parte chiar e un forestier cu mult noroi dar si cu multa mureeee.

Separe ca mai exista inca o poteca care urca din drumul care leaga Sambata de sus de Victoria.

Cortul aveam la noi , a doua noapte ar fi trebuit sa dormim la lacul Vistisoara, totusi contam sa gasim casuta libera. Ghinion pe capul nostru ,  au fost peste 10 persoane, afinarii desigur.

Casa este in stare buna , are si o soba, nu stiu cate locuri de dormit au caci fiind multi nu am reusit sa arunc o privire inauntru.

Oameni simplii dar cumsecade , nefiind izvor in apropriere, ne-au oferit fara ezitare , o sticla de 2 litri de apa.

Initial aveam ceva dubi ca vom gasi casa , credeam ca este o casuta ascunsa undeva in padure dar nu a fost asa , ne era chiar in "drum" intrun loc foarte-foarte frumos.

Ca a doua zi sa fim operativi si sa nu mai stam la adunatul cortul, am decis sa dormim in pod. Nu ne-a fost prea comod, era denivelat si mult fum de la soba, asta e daca vroiam conditii ramaneam acasa :)).

Este un bun loc iarna , ferit de vant , peisaj de milioane ,  pt schi de tura e perfect!

Sus pe muhcie:

Loc de dat pe schiuri si drumetii de iarna:

Poteca marcata de pe Dragusului merge mai mult pe curba de nivel, astfel ratam sa vedem tot timpul muchia Zanoaga, lucru pe care-l regret si acum , ar fi trebuit sa-l urcam matematic doar ca colegii nu au vrut.

Muchia Zanoaga:

Spre fereastra mare si coltii Balaceni:

Spre Curmatura Racorele:

Lacul Vistisoara din curmatura Racorele:

Din Curmatura asa se vede muchia Zanoaga:

V-ul se numeste spintecatura Zanoagei.

Stiam ca din spintecatura nu putem urca caci invers se coboara in rapel, astfel trebuia sa gasim un loc in care sa se poata urca.

Tibi gasise un link unde era descris pe unde s-ar putea urca pe muhcie doar ca descrierea diferea de ce gasisem noi la fata locului.

Coboram la lac, era in jur de 13:00 si radeam ca pe la 16:00 cel tarziu putem sa ne punem la somn.

La lac:

Valea Vistisoarei:

Stiu ca in 2008 o viitura a distrus poteca dar am inteles ca intre timp l-au refacut.

Era planuit ca dupa ce ajungem la lac sa cercetam zona , sa urcam chiar sus dar fara rucsaci.Un drum odata parcurs nu mai pare dificil

.Cand am ajuns sub muchie posibilitatile se schimbase mult, deja parea mult mai usor, astfel hotaram sa ne intoarcem dupa rucsaci si sa urcam si sa gasim pe muchie un loc de cort, gastigand astfel timp pt a doua zi.

Initial am vrut sa urcam pe unde am marcat cu albastru, eram cu totii deacord cu acest traseu, prima parte e un brau destul de lat dupa care urcarea este obliga si in stanga  aveam pana sus un prag , astfel nu puteam aluneca in jos.

Ajunsi la baza decidem ca putem urca pe unde am marcat cu rosu.

Urcusul , loc destul de sigur pt urcat:

Ajunsi sus doream sa arunc o privira spre spintecatura.In zona spintecaturii , muntele Galbenelele:

Am citit si vazut pe site poze cu persoane care au coborat si urcat, mie personal , mai ales cu rucsaci grei nu mi s-a parut prea safe, daca aveai unde sa faci rapel, la urcare cel putin prima parte mi s-a parut destul de dificila.

Coborarea in spintecatura se face in rapel:

Noi insa mergem in directia opusa.

Exista un varf numit "Bisericii de jos" unde am gasit ramasite dintro cruce, se pare ca e de pe vremea regelui:/dragusului/dscf2495__custom_.jpg

Pe muchie:

Valea Vistisoarei si crucea:

Muchia Zanoaga si valea Vistei:

Cat de mici suntem in fata naturii (:

Catre caldarea Vistisoarei si Galasescu Mare:

Odihna binemeritata:

Aproape de limita padurii:

In stanga se vede o poenita unde se afla o alta casa de vanatoare - destul de distrusa insa - erau turisti dar erau cazati la cort.

Initial pe acolo vroiam sa coboram , desi nu am vazut poteca sau un semn in acest sens , ulterior am decis sa coboram pe muchie sa vedem unde iese poteca.

Mare greseala am facut - am dat de un jnepenis de toata frumusetea calcand de pe cregi pe crengi minute bune fara sa avem o directie clara de mers...

Ni s-a parut o vesnicie pana am ajuns la limita padurii unde cat de cat puteam inainta. Nici urma de vreo poteca.

Tot pe net am citit - altii au coborat spre casuta si s-au pierdut dupa...deci e de balaurit!Intrun final am dat de un forestier care ne-a scos in valea Vistisoarei.

Strecor aici inca cateva poze din alte ture, multumindu-mi familiei pt "perimisile" acordate dealungul anilor.

Cu fiul meu pe muchia Tarata:

Lacul Podragul de pe Tarata , nu stiam de existenta acelui mic lac:

Muchia Zanoaga de pe Vistea Mare:

Spintecatura Zanoagei:

Cu fiul meu si sotia pe Moldoveanu:

Multumesc fiului pt ultimile ture facute in 2.

Pe Pietrosul Calimani cu fiul meu:

iar voua pt rabdare.

Cateva panorame din tura aici:

Ture faine va doresc!

Duminică, 25 noiembrie 2012 - 21:15

zentai

Felicitari!Pozele-s ceva de vis.Faini tare Fagarasii astia!

PS- ce baiat mare ai...te credeam mai "pustan"Carpati.org

Duminică, 25 noiembrie 2012 - 21:36

ciprian

Locuri si peisaje de poveste, felicitari pentru traseul ales si parcurs !

Luni, 26 noiembrie 2012 - 08:27

catalinlamunte
catalinlamun..

Mi-a facut placere sa descopar prin intermediul acestui jurnal si un altfel de Fagaras. Felicitari!

Luni, 26 noiembrie 2012 - 09:20

ciobu

vin si io cu o panorama: http://www.carpati.org/poze_fotografii/fagarasului/fierastraie/86
703/

Luni, 26 noiembrie 2012 - 09:43

dania

Felicitari!! am citit jurnalul pe nerasuflate aproape. Frumoase mai sunt muchiile Fagarasului, si tare frumos le-ai mai prezentat si tu, in acest jurnal.

Luni, 26 noiembrie 2012 - 15:33

felicia

Fain tare domle...

Luni, 26 noiembrie 2012 - 16:33

mihai_fl

Surpriza, a aparut si jurnalul Carpati.org. Nici nu mai stiu cand am facut tura asta Carpati.org, era totusi vara, toamna 2012, am mancat foarte multe mure si afine, ne-am bucurat de un peisaj mirific, a fost prima data cand am vazut rasul (animalul), foarte dragut, ma ducea cu gandul la un pui de pantera, l-am deranjat de la masa, si-a abandonat pentru o vreme parada si ma gandeam sa pierd cateva ore sa-l astept in speranta unor poze, dar inca nu era clar unde vom putea pune cortul si noaptea se apropia.
Multe capre negre ca pe un traseu nemarcat. Au fost si nori cu un vant rece ce ne-a tinut in suspans cu urcarea pe muchia Zanoaga ce parea fioroasa de departe, dar usoara in realitate.
De mult n-am avut asa mult timp sa privesc 3-4 randuri de creste peste care se lasa apusul, sa vad un cer ca o multime de stele ce te indemna sa le culegi, asa de aproape pareau, iar dimineata rasaritul pe Vistea si Moldoveanu.
Gabi a avut inspiratia unui traseu foarte frumos, foarte putin prezentat (noi ne-am luat echipament ce nu l-am folosit), iar prin acest jurnal a lansat invitatia sa va bucurati de el.

Luni, 26 noiembrie 2012 - 21:24

oleg

Ca de obicei ne prezinti ture spectaculoase si inedite, adevarate aventuri. Jurnalul si pozele sunt magnificeCarpati.org
Frumoasa poza de familieCarpati.org
Felicitari!!! Carpati.org

Marți, 27 noiembrie 2012 - 21:10

pisti2004
Cort

Frumos jurnal ,frumoase poze ,frumoasa familie,felicitari!

Marți, 27 noiembrie 2012 - 21:28

marasb

Tre sa omologhezi jnepeningul!!! La mine cel mai dificil a fost un 6J- in Cindrel. Va imbratisez cu mare mare cladura! Carpati.org

Miercuri, 28 noiembrie 2012 - 20:20

dorina_fagaras
dorina_fagar..

Foarte faina tura - ca orice tura pe muchiile nordice si mai ales pe poteci nemarcate din Fagaras. Din cate stiu, pe muchia Zanoaga exista o poteca de vanatoare nemarcata, dar trebuie mers cu un cunoscator. Pe valea Vistisoara traseul a fost refacut inainte de viitura, iar dupa viitura a fost si o avalansa, iar pe o portiune destul de lunga nu exista poteca. Se poate urca pe firul vaii, dar e destul de dificil, e necesar putin simt de orientare si de identificare a posibilitatilor de inaintare, iar cu rucsaci mari sau in conditii de vizibilitate redusa nu as recomanda-o nimanui. Desigur, valea e superba, e salbatica, si vazand-o in starea de acum te simti coplesit.
E mare lucru sa te inteleaga familia Carpati.org
Eu nu m-as simti prea bine sa plece sotul in vreo tura de genul acesta si eu sa raman acasa.
Si cand mai cauti doritori pentru asa ceva... poate te putem insoti in vreo tura Carpati.org

Joi, 29 noiembrie 2012 - 12:59

leovit

Frumoasa tura...felicitari Gabi , la f .multi este cu ,,permisii ,, de ceva timp am si eu in plan muchia Tarita... sper ca la anul sigur .Ture multe si frumoase in continuare Carpati.org

Sâmbătă, 1 decembrie 2012 - 12:05

mastroiani

Remarc cu placere ca familia Kiss este tot mai tanara si mai in forma (nu ca ar fi fost altfel vreodata). Si mai remarc ca juniorului i-au dat "penele" si ca a inceput sa zboare frumos peste crestele muntilor.

Luni, 3 decembrie 2012 - 15:04

gabrielbv

Buna seara,
va multumesc pt atentia acordata!

@Zentai - eu ma consider "pustan" , amu daca a crescut fiul , nu-i bai Carpati.org

@Florin - ce poet aveam cu noi si nu stiam. F frumos ai recapitulat in cateva cuvinte mesajul jurnalului. Aceste muchii merita/trebuie parcurse odata in viata. Acum existand ceva "detalii" , va fi mai usor doritorilor

@Oleg, rar reusesc sa fug la munte , din pacate.

@Mara , o mare imbratisare si din partea mea!

@Dorina- pai da, probabil ca exista dar nu stim de ea Carpati.org , in ultima preioada insa am ajuns al concluzia ca multe trasee desi marcate odata nu prea mai exista , atunci cele nemarcate si prea putin umblate....?
Nu rasucii cutitul ... da , tocmai de acea i-am si multumit "in public" rabdarea si intelegerea sotiei mele.
Imi pare rau ca nu ne-a iesit tura de la Barcaciu - atunci nu am luat decizia corecta , asta e Carpati.org.

@ Leontin - Am avut ocazia anul acesta sa vad un jurnal cu muchia Tarata- aici pe Carpati.org ( sa dai o cautare ), am ramas coplesit de frumusetea muchiei, cum este marcata nu este f dificila!!! Cred ca este cea mai frumoasa muchie marcata din Fagaras.

@Mastroiani - Multumesc pt cuvintele frumoase! Anul acesta am pierdut un coechipier - Nicu a plecat din tara - dar am regasit altul in persoana fiului meu. Este la varsta cand am inceput eu sa ma indragostesc de munte, astfel ma regasesc in el. Sper in multe ture comune de acum incolo.

Ture frumoase si pt Voi, dragi colegi de munte!

Luni, 3 decembrie 2012 - 19:10

vladonne

La cat mai multe ture cu juniorul Carpati.org Felicitari pentru iesire si la cat mai multe!