Decembrie 2021

Ianuarie 2022

Varful Mohorul
Muntii Parang

Lumea vazuta de pe Vf.Bucsoiul Mare (Muntii Bucegi)

Lumea vazuta de pe Varful Bucsoiul Mare

In sfarsit tura mult asteptata cu urcare la Vf.Omu via Vf.Bucsoiul Mare a fost postata de catre Alex(anta). M-am inscris, am fost acceptat.

Sambata 10.09.2011 ne-am intalnit in gara la locul cu pricina. Fiecare mai cu chef mai adormit, dar tuturor ne sticleau ochii cu gandul la o noua aventura. Pe tren am fost doar 6 persoane din cele 9 care eram in tura(alex-anta, cristina-kmushmu, dana-dania, alex-alexandru17, cosmin,eu). 2 urmau sa vina din Brasov(vasile, marius) si altul cu masina din Bucuresti(dan). Atmosfera ca de obicei buna, am vorbit de bocanci, de ture trecute, prezente si viitoare si multe alte povesti si povestiri.

Toate bune si frumoase, ne intalnim in gara cu cei doi colegi din Brasov pe Dan urma sa-l intalnim la Gura Diham.

Nori amenintatori, dar stau linistit, mereu am avut vreme buna....mereu

Si incepem mersul pe jos din Busteni pana la Gura Diham, ne facem incalzirea prin miscare, dar si cu aportul soarelui care déjà ne deschidea calea catre verdele muntilor. Drumul spre surprinderea mea destul de linistit, grataragii si aglomeratia pe care o stiam din aceasta zona lipseau cu desavarsire, rar cate un cort sau rulota strica peisajul.

Cu ritmul meu “rapid” sunt ultimul, imi place ultimul, pot merge in ritmul meu fara sa deranjez pe cel din spate cu opririle mele contemplative si alte gesturi pe care le mai fac pentru adaptare. Si ultimul am impresia ca sunt singur, imi place sa merg si singur, chestia asta am descoperit-o de foarte mult timp, cand umblam prin padurile din jurul satului unde am petrecut vacantele la bunici.

Am ajuns la Gura Diham, facem cunostinta si cu Dan.Mai stam putin, ne tragem sufletul, mai mult eu, era in urma cu vreo 50 de metri…sufletul zic.

Muntii se vad maiestuosi, aerul puternic si verdele fac mereu o impresie puternica asupra mea.

Gata distractia, am baut din plosca mea cu combustibil(unii stiu despre ce e vorba), am scos betele si hai la urcat pe panta “prostului” spre Poaina Izvoarelor. Urc greu ca de obicei, dar nu ma stresses, asta imi e ritmul, strang din dinti si “mergi ori crapa”. Imi aduc aminte de prima tura, cea din mai, unde eram terminat, dar nu am renuntat, am mers inainte indifferent de conditii, ruscac exagerat de greu, panta abrupta, conditii meteo vitrege. Mereu cand urc imi aduc aminte de tura aia.

Am terminat de urcat si mergem la pas prin padure, imi place padurea cu tot ce inseamna ea, copaci, verdeata, umbre, pasari, zgomote…viata.

“Ptiu drace!”

Lui Alex(anta) i-am zis ca nu e nicio problema daca raman mai la urma, ma descurc. Se opreste de cateva ori si striga “Cornel, esti ok?”,“Yes, sir!o sa-ti zic eu cand nu sunt”urlu eu, “Asa te vreau” imi raspunde.

E a 10-a tura anul asta, dar inca la urcat merg incet, in ritmul meu, dar recuperez imediat cum am ocazia. Orice as face urc in sprinturi, altfel nu functioneaza, lasa ca la anul o sa zburd

Ajungem la Poiana Izvoarelor, pauza de regrupare. Cristina vrea sa-si faca plinul cu apa de la izvorul de langa cabana, dar se intoarce, saracutza, cu o sticla cu lichid gri. Expresia fetei arata o mare dezamagire.O  sa beau eu asa ceva?” se intreaba ea. Eu nu-mi fac probleme, am 5 litri de apa la mine, sigur imi ajung pana la Omu, oricum nu as fi lasat-o sa moara de sete.

Dupa mica pauza, am purces in forta spre La Prepeleac via Pichetul Rosu unde nu am oprit. Am ramas iar mai in spate, super senzatie..imi place la nebunie..sa merg singur. Am mai fost pe traseul asta, dar invers si incercam sa-mi mai amintesc repere de data trecuta. Unele isi faceau loc din memoria mea, unele se imprimau acum. Am avut impresia ca e mai lung decat trebuia, in sfarsit, am ajus la La Prepleac dupa un urcus “urat” pe pamant fara o piatra, o radacina, urasc genul asta de urcat.

Pauza la La Prepeleac.

La Prepeleac locul de intalnire a traseului catre Malaiesti prin Tache si a traseului catre Vf.Omu prin Vf.Bucsoiul Mare, pe aici urma sa mergem noi.

Pauza ! Ne odihinim, bagam o glucoza, un sandwich, o chestie. Alex(anta) conform obiceiului ne arata imprejurimile cu explicatiile de rigoare. Ne arata si pe unde urmeaza traseul nostru.Merda! Urcat prin jnepenis. Stiam ce ma asteapta pentru ca ma documentasem inainte, un coleg imi spusese si el ca e greu, fisuri de trecut, chestii grele. Ma rog, m-am obisnuit sa nu le iau in tragic, ca mereu cand s-au spus chestii din astea si am ajuns in fata lor nu am fost asa “miscat” de dificultatea lor. Sincer, pana acum nu am intalnit ceva cu adevarat periculos conform descrierilor. Poate si faptul ca sunt atent mereu imi creaza impresia asta.

Incepem urcarea.

“Ptiu drace!”

Marius din Brasov la rugamintea lui Alex(anta) ramane cu mine in urma. Si urca si dai si urca….ce pot zice, e greu, dar urc…nu mai e cazul de strans din dinti, pentru ca stiu ca voi urca si voi merge pana la capat. In micile pauze pe care le fac admir peisajul, este miscator…daca as putea zbura…eu si corbii de deasupra mea am fi prieteni. Super, déjà simt ca merita efortul si balanta profit –consum resurse este in favoarea mea.

“Ptiu drace! “

Mai vorbesc cu Marius de una, alta, si “mirosul” imi zice ca iesim din jnepenis. Alex(anta) ne asteapta sa ne dea indicatii pentru portiunea urmatoare.

Stanca! Acum le inteleg pe Cristina si Dana, stanca e stanca, orice s-ar zice. Incep sa ma catar pe stanca..cu greu, dar cu multa placere, trec si de portiunea cu lanturi, iubesc lanturile si stanca.

Iubitorii de stanca :)

Ne deplasam destul de repede, trecem si peste “crevasa”/”fisura”, trec usor folosindu-ma de lant.Nu e asa dificil cum se spune. Alex(anta) imi arata intersectia cu traseul Brana Caprelor, ii zic ca vreau sa ajung intr-o zi pe acolo. “S-a facut” vine raspunsul prompt.

“Ptiu drace!”

Am terminat cu stanca, iar urcam…Alex ma trage dupa el, la figurat, prin ritmul impus, incerc sa-l tin. Acum bate si vantul, crunt. La ultimul popas mi-am pus hanoracul pe mine si cu gluga in cap urc, urc, urc…

“Dana esti in varf?” il aud pe Alex(anta). Raspunsul nu l-am auzit, dar in gandul meu mi-am zis “in sfarsit, am ajuns in varf”.

Inca urc si urc si urc si urc...... :)

Pe naiba, mai erau vreo 2 varfuri pana pe Bucsoiul Mare. Alex(anta) imi mai arata si explica ce se vede prin jur, incerc sa ascult, dar vantul asta urat ii fura vorbele prea repede.

Urmeaza o sesiune de poze. Plec inainte usor, oboseala a ramas undeva in urma prin jnepenis, acum merg din inertie si instinct. Merg si admir peisajul, admir culmea tiganesti pe unde o sa mergem maine, totul e asa frumos. Simt cum imi intra prin pori frumusetea, ma hranesc cu frumusete, sa-mi ajunga pana la tura urmatoarea.

Cabana Malaiesti in vale.

Valea Malaiesti

Se vede in departare Piatra Mare unde am fost de 3 ori anul asta.

Piatra Mare si Postavaru

“Ptiu drace!”

In sfarsti ajung in varf. Bate vantul parca are pe dracul in el.( n-am treaba bai cu vantul, iar dai vina pe mine?)

Pe varf...

Colegii mei stau, fac poze, admira.Alexandru17 e demult timp in fata. Mi-a zis ca daca se opreste nu mai pleaca. Plec si eu, cobor, nu-mi vine sa cred , cobor…se vede Cabana Omu, dar normal urc iar.

“Ptiu drace!”

Cabana Omu, mai e mult pana departe.... :)

Marius ma ajunge din urma pe ultima turnanta, dar bag un sprint si ajung sus langa stalpul de marcat.De acum merg doar drept pana la cabana cu Marius langa mine.

Am facut-o din nou, am ajuns a 3-a oara la Vf.Omu pe 3 trasee diferite.

Il gasim pe Alexandru17 la masa, bag rapid un ceai, doua….super senzatie, super satisfactie ca am ajuns, super tot.

Incep sa apara si restul colegilor, ne cazam la prici, iar am ocupat locul de jos langa perete la usa, dar ma batea gandul sa dorm la separeu(in locul “intim” unde se schimba lumea).

Imi schimb hainele ude de pe mine, ma simt ca nou, dornic de o noua aventura. De data asta o sa urc si pe Vf.Bucura, nu mai ratez.

Bucurie pe Vf.Bucura

Mergem toti impreuna sa asteptam asfintitul soarelui, vantul e la fel de furios. Soarele apune, facem poze, radem, glumim, bucurosi ca am ajuns iar pe acoperisul tarii.

Apus de soare de pe Bucura

SI Luna apare timida ....

Usor, usor ne risipim pe la priciurile noastre.

Ciudat, parca suntem mai inghesuiti acum fata de ultima data, daca vrei sa te intorci trebuie sa se intoarca toti in acelasi timp cu tine…super. Dorm si nu prea.

La 6 sunt in picioare, ies afara imi fac toaleta asa cum se poate si dupa posibilitati, stau pe o piatra in asteptarea rasaritului. Privesc traseul pe Valea Cerbului, daca as putea sa zbor. Inchid ochii si “zbor” in gand.

Alex(anta) imi povestea despre "frontale" :)

O parte dintre colegi au venit si ei sa faca poze. Noroc cu ei, ca eu am uitat aparatul acasa, le multumesc pe aceasta cale pentru pozele lor frumoase.

Soarele ma saruta cu razele lui, inchid ochii, suntem doar noi. Simt cum ma incarc cu energie.

Of Soare de ai fi Cosanzeana.

Dupa lenevirea asta, ma duc sa mananc, ma echipez si sunt gata de drum.

Eu, Alexandru17, Cosmin, Alex(anta) poza de semigrup.. :)

Plecam pe la 8.45 spre Culmile Tiganesti. Se simte oboseala din ziua anterioara, normal, iar urc, dar nu ma grabesc, timp este destul.

Admiram peisajul, Piatra Craiului, Bran, Moeciu, Padina Crucii. Frumos! Chiar nu am cuvinte sa descriu

Piatra Craiului...ma sfideaza de la departare.. :)

Pe culmea Tiganesti

/bucsoiul/dscf6226.jpg.

Coboram pe niste lanturi, super, lanturi.Imi place stanca!

Continuam in ritm alert spre refugiul Tiganesti. In vale se vede Lacul Tiganesti, dragut ochi de apa, de la distanta.

Tot inainte cu voie buna

La refugiu facem pauza. Ca un disperat ce sunt in graba mea sa ma duc sa-l vad, bag un cap in indicator si cu cata pofta, noroc ca e de plastic. “Alo! Domnii de la Salvamont sau cine monteaza indicatoarele, nu se poate sa le puneti mai sus, ca na, mai sunt berbeci ca mine, care dorm in picioare.Multumesc!”

Refugiul e dragut, intim, ar fi bun sa-ti faci ziua de nastere aici sau chiar un revelion.

Gata cu pauza coboram rapid spre lac, stupoare, sunt primul, ce caut eu primul?, Aaa, da , coboram.

Ne pozam si aici in viteza.Lacul e periculos, in sensul ca aici beau oile apa si mai fac si altceva, nici sa mor de sete si nu as bea din el.

Still running....

Mergem pe curba de nivel pana la cruce, rapid.Nu stiu ce avem, dar mergem foarte tare. Nu e bai, ca tin ritmul. Probabil mirajul berii pe care o sa o bem in Busteni. Pe traseu nu bem alcool, e regula clara si ma tin de ea.

Unii au preferat sa atinga crucea...

Eu cu Alexandru17 incepem coborarea pana la Cabana Malaiesti. Eu azi nu am mai folosit betele, merg mai repede asa. Coborarea e dificila, dar funny. Am ajuns si la Cabana Malaiesti, salut lumea, las rucsacul si directia cumparat apa, izvorul nu era “disponibil” de data asta.

Grupul se reuneste, mancam un biscuite, facem o poza, spunem o snoava, ne odihnim si ne relaxam inainte sa o luam pe Tache.

Ne punem in miscare, imi atrage atentia indicatorul.Alo! Salvamontul, indicatorul e scris gresit, trebuia scris “la poiana izvoarelor prin pichetul rosu” si nu “la pichetul rosu prin poiana izvoarelor”, corectati-ma dragi colegi daca gresesc.

Portiunea asta de drum am mai facut-o, ritmul este rapid, acum chiar am ramas ultimul, dar nu am niciun stres. Urc portiunele mai grele cu incurajarile lui Alex(anta) in urechi. Cristina e mirata si ea de ritmul rapid de deplasare, exista o explicatie, Dana stie!  :)

Ptiu drace!

Mergem intins, urcam, coboram, parca viata noastra ar depinde de asta, Alex(anta) a ramas ultimul.

Ne depasim unii pe altii, eu déjà am viziuni cu fata morgana(mulatra) cu 2 beri reci in mana.In ciuda vitezei admir si peisajul si imi “incarc” bateriile pentru saptamana ce vine, in curand o sa fiu in tren si tura asta se va fi terminat.

Pauza scurta la Poiana Izvoarelor, si iar mers intins pana la Gura Diham.

“Ptiu drace!”

Degetele vor sa evadeze din bocanci, cobor pe panta prostului, dar mai mult prin padure.

“Ptiu drace! “

Eu cu Alexandru17 luam o decizie rapida, ne urcam in tractorasul care merge la gara, la gandul sa mai mergem pe jos portiunea respectiva pe ciment, printre gratare si “sportivi” la bustul gol ne-a taiat toata energia.

In sfarsit in gara, ne-am tras mai intr-o parte si ne schimbam hainele de pe noi, cine mai era la boxerii goi si in bocanci in gara  Busteni.

Ne regrupam, cumparam bilete si mergem la traditionala bere de dupa tura.

Si in sfarsit berea ne-a potolit setea

Ce pot sa zic, lumea se vede altfel de pe Varful Bucsoiul Mare, se vede plina de viata, dar altfel de viata.

Legenda: “Ptiu drace!” = modalitate de alungarea a necuratului care-si baga coada, modalitate de impulsionare si alungare a oboselii

Colegi de tura:

Alex(anta) mereu saritor si un foarte bun organizator

Cristina(kmushmu) tovarasa ideala de tura

Cosmin(cosminiv) vremea nu-l sperie

Vasile(vasile11) fratele tacut la Cristinei, dar care rade la glumele mele

Marius(marisu_syk) sa-ti dea D-zeu sanatate pentru cornuletele alea

Dana(dania) o buna tovarasa de tura, daca poti sa te tii dupa ea…ce-I mai place stanca

Dan(danpopic) omul misterios, dar glumet de altfel daca ajungi sa-l cunosti

Alexandru(alexandru17) mi-a adus aminte de “tinerete” cu povestirile lui

Ps. Dat fiind ca este primul meu jurnal imi cer scuze pentru exprimare, aspectul pozelor si posibilitatea sa nu fi respectat exact firul evenimentelor.

Carari cu soare si multa voie buna!

Noapte buna!

Vineri, 16 septembrie 2011 - 21:15

wanna_onutza
wanna_onutza..

Mie mi-a placut jurnalul. E scurt si la obiect. De tura ce sa mai zic... imi pare tare rau ca nu am mers (desi la ce ritm ati avut nu stiu daca faceam fata).

Vineri, 16 septembrie 2011 - 22:29

dania

La cat am ras citindu-ti jurnalul...ce pot sa iti urez altceva decat "scrie, Cornele, scrie!". Mie mi-a placut jurnalul tau, are multe informatii transmise in "stilul tau" atat de amuzant. Inca imi sterg lacrimile Carpati.org si sper sa ne revedem intr-o noua tura. A cata, nu mai stiu, ca le-am pierdut numarul Carpati.org

Sâmbătă, 17 septembrie 2011 - 00:04

cornlel999

@wanna_onutza nu era problema, am fi fost doi Carpati.org
@dana ..inevitabil vor mai fi si alte ture... Carpati.org

Sâmbătă, 17 septembrie 2011 - 08:00

uca

Foarte faina tura si foarte fain jurnalul. Felicitari si te mai asteptam! La urmatoarea tura poate ajung si eu, cu siguranta ne-am fi inteles bine la capitolul "ritm" Carpati.org

Sâmbătă, 17 septembrie 2011 - 18:15

cristist

Cât ați făcut de la gară până pe Bucșoiul Mare?

Luni, 19 septembrie 2011 - 01:15

anta

la 8.33 am ajuns in gara iar la ora 17 eram la Omu, cu vreo 3-4 pauze destul de lungi pe traseu.

Luni, 19 septembrie 2011 - 10:29

cristist

Acum trei săptămâni am fost (pentru prima dată) pe traseul Gura Diham - Bucșoiul Mare, cu retur pe Valea Morarului - Gura Diham, cu un grup cu condiție fizică mai de pensionari, și eram curios cum a fost timpul nostru față de cineva obișnuit. Noi am făcut pe Gura Diham - Bucșoiul Mare 7 ore, cu o pauză de 30 minute pentru masă.

Luni, 19 septembrie 2011 - 10:47

cornlel999

@uca..oricand Carpati.org
@cristist eu stiu asa, dar nu am stat cu ochii pe ceas, nu asta a fost scopul, dar intervalul aproximativ 8:45 plecare din gara si la 16.15 eu eram la cabana la omu. cum a zis si alex, destule pauze lungi.

Luni, 19 septembrie 2011 - 19:43

cristist

Cineva venise la un moment dat cu ideea că traseul acesta ar trebui facut cam în 4 ore, și mă îngrijorasem Carpati.org

Luni, 19 septembrie 2011 - 23:58

alekstar

"Ptiu drace!" Ca bine le-ai mai zis, auzi!

Betooooooon! Supeeeeer! Genial! M-am stricat de ras! A new stile is born on carpati.org!! Master Journalizer! Carpati.org)

Cornele esti un merserias in ale vorbelor scrise! Parca-ai fi discipolul meu! ;D

Si una peste alta, Se non è vero, è ben trovato!