Octombrie 2020

Noiembrie 2020

Intre realitate si vis... bis (Muntii Fagarasului)

Buna tuturor!

In primul si primul rand doresc sa-i multumesc sotiei mele pentru rabdarea avuta, imi cer scuze pentru emotiile create ei, legata de aceasta tura. Sper, cand va vedea aceste poze, sa inteleaga dorinta mea "nesabuita" de a ajunge undeva sus printre nori.

Dupa cum stiti, ma aflu si eu pe lista celor care vor sa parcurga creasta Fagarasului, iarna.

Sper ca povestioarea mea sa fie de folos pentru cat mai multi adepti, sa se gandeasca bine inainte sa o faca, si sa aiba taria de a renunta la vis atunci cand este nevoie.

Tura a fost planificata de mult timp, perioada stabilita, "batute in cuie" datorita vacantei de dupa sesiunea lui Nicu.

Dupa un cod galben in vest si unul din sud, simteam ca mor de ciuda ca nu mai iese anul asta nici o tura mai pe placul meu. Daca anul trecut ne-am intors dupa 2 zile din creasta, anul acesta eram mai hotarati, mai pregatiti pentru a urca sus si a ne bucura de peisajele din creasta Fagarasului. De data asta rucsacii erau mai optimizati, mai usoare ca anul trecut, noi mai antrenati.

Prietenii ma rugau sa renunt; chiar cu 2 zile inainte, ma consult si cu Mike, credeam ca au plecat in tura din Retezat, orice veste, prognoza era in defavoarea turei.

Hotarare dificila, cu "caii nazdravani" din mine, tinut cu greu in frau de 2 luni jumate... ufff, greu. De amanat... poate pentru la anul Smiley

Asa ca hotaram impreuna sa plecam totusi si vedem la fata locului ce si cum, ori ramanem la cabana, ori mai zabovim intrun refugiu, stiam ca totul va depinde de starea zapezii din creasta.

Desi ninsese in ultimile zile, buletinul nivo era tot la gradul 3. Am vorbit cu cabanierul de la cabana Valea Sambetei si imi spunea ca zapada e doar de jumatate de metru, la Balea se anuntase 2 metri si jumatate.

Si asa se apropia cu pasi repezi data de 21 februarie, la pranz il rapesc pe Nicu de la ultimul lui examen si directia valea Sambetei. (Initial doream o alta abordare, dar cum a nins mult si prognoza nu era deloc favorabila, am ales aceasta vale ca punct de plecare). In Voila il luam pe Sorin, cumnatul lui Nicu. Din pacate el din cauza genunchiului trebuia sa renunte chiar din a doua zi.

Pe drum spre cabana mai ningea...

Ajungem seara la cabana, unde distractia era in toi, cum se poatra la munte, cantece, voie buna.

Cabana la sosire:

Cabana dimineata:

Ne sfatuim cu salvamontistii, le multumim pentru sfaturi. Aflam ca niste persoane din Constanta au incercat sa ajunga pana in Fereastra Mare, dar fiind zapada prea mare au renuntat.

Ne bucuram ca gasim urme, si le si multimim pe aceasta cale, fara de care poate nici noi nu reuseam sa ajungem sus, ne-au fost de mare ajutor ;).

Pe 22 februarie dimineata surpriza... afara e senin.

Ne punem in miscare si pe la 7:00 plecam. Cum spuneam, urme batute, inaintam cu usurinta pana un pic mai sus de cruce, unde poteca brusc dispare Smiley.

Zona superba, peisaj pe masura Smiley

Cornise de toata frumusetea:

Zapada pana peste genunchi, 5-6 sase pasi si suntem terminati. Ne dam seama ca cu asa rucsaci cam greu inaintam. Ne vine ideea sa batem urme fara rucsaci, sa ne intoarcem dupa si sa o luam iara in sus. "Tehnica" da roade, doar ca ne ia timp si orele trec. Pe la 15:00 ajungem in Fereastra Mare, unde ne ia in primire, vremea specifica muntelui.

Zapada nu prea era cum am fi vrut noi, eram cam rupti de oboseala, ultima parte a fost chiar una dificila, asa ca hotaram sa ramanem peste noapte acolo, la cort.

Bag la sapat loc pentru cort, Nicu urca varful Slanina sa vada ce si cum. Se intoarce cu vesti bune, doar ca e ceata mare.

Stam la povesti, avem cateva ture comune. Planificam sa mergem a doua zi spre varful Urlea fara cort, doar cu cele pentru o zi. Pe 24 februarie sa luam sacii de dormit si sa mergem spre varful Moldoveanu.

23 februarie: Pe la 6:30 imi scot capul din cort, speram sa fie... si a fost sa fie.

In marele nostru entuziasm, schimbam planul, parca nu vrem sa ratam zona Vistei si fara bagaj prea mare si in graba o luam din loc. In marea noastra graba, renuntam la sacii de dormit, lucrul care il regretam amarnic ulterior.

Urcam repede varful Slanina unde nu ne vine sa credem ca avem asa o bafta. Spre vest:

si spre est:

Totul e alb imaculat, o priveliste neimaginata din fata monitorului. Zapada acceptabila, adica 30-40 cm Smiley.

Daca in vara, nu am avut parte de vreme buna, acum, iarna muntele ne rasfata. Nu e nici un nor, nu bate vantul, ajungem sa mergem doar intr-o bluza subtire.

Trei zile senine, fara vant si nori. In unele locuri se vedea si turnul de pe Costila. Iara ne-a primit cu bratele deschise Muntele.

Acum inteleg prima si prima data sensul vorbei "muntele se mananca cu lingura". Incerc sa imi tiparesc in minte fiecare coltisor din peisajul din fata mea. Si asa urcam matematic varfurile Galasescu Mic, Mare, varful Galbenele. Urcusuri si coborasuri anevoioase.

Daca de avalansa in aceasta zona nu ne-a fost teama, de cornise DA!!!

Desi incercam sa fim suficient de departe 8-10 m de margine, totusi ulterior vazand pozele, constatam ca nu am reusit acest lucru.

Am fost in Alpii austrieci, si cei francezi, dar fara exagerare si acest munte e la fel de frumos, singura diferenta, altitudinile sunt mult mai mici (ma rog, parerea mea).

Stiam din vara ca zona dintre varful Galasescu Mare si varful Galbenele (Lacul Valea Rea) o sa ne rezerve un grad mare de dificultate. In caldare - poteca de vara - zapada mare si risc sa vina zapada peste tine. Astfel doar pe muchie se poate ocoli caldarea.

Incep sa imi fac planuri pentru viitor. Imi doresc sa parcurg muchia care coboara spre sud de pe varful Moldoveanu: Muntele Galbena, Muntele Coastele Mari, Muntele Jepii de sus.

Pe la ora 14:00 ajungem pe varful Galbenelele, unde ne dam seama ca sansele sa urcam pe Moldoveanu sunt minime, doar sa mergem pana la refugiu si sa ne intoarcem. Desi acesta a fost planul-visul, realizam ca mare greseala era sa lasam sacii la cort. Nicu vroia sa ramanem peste noapte in refugiu. Dar neechipati?

Ii propun sa ne intoarcem a doua zi, dar acest lucru deja el nu vrea. Totusi, vazand varful aproape, vazandu-l cat de maret e... sentimentul de a renunta devine chiar unul de bucurie. Era acolo aproape, "puteam" sa ajungem pana sus, de data asta ne-a lasat Muntele, la asta am visat.

Si uite ca renunt fara parere de rau, aman "visul", parca chiar nu imi pare rau sa se"termine" asa de repede, sa ma mai indulceasca gandul ca odata voi ajunge acolo sus.

Asa ca ne intoarcem si ne multumim cu ce am avut parte.

La intoarcere vedem mai bine pe unde am trecut Smiley.

Inainte de a cobora de pe vf. Slanina.

24 februarie: O alta dimineata insorita. Smiley

Nu stiu daca se vede bine: un strat subtire de zapda era scursa pe fiecare valcel.

Varful Urlea nu pare sa fie departe. Urcam iara matematic creasta pana sub Urlea.

Ajungem aici pe la 12:00.

Ne refacem planul, Varful Dara e aproape, hotaram sa mergem pana acolo, sa vedem caldarea lacului Urlea si pana diseara sa ne intoarcem. Lasam rucsacii, fara teama ca "dispare" ceva :)) echipament de asigurare si directia Dara.

De cornise sanatoase avem parte si aici, ne ferim, dar greu, daca ne indepartam prea mult de muchie, riscam sa plecam cu toata fata de zapada cu tot.

Ajungem pana pe varful Iezerul, unde ultima portiune devine prea ingusta si abrupta pe ambele parti si nu riscam. Ori o luam la vale cu cornisa cu tot, ori alunecam in caldarea imensa de sub varf. Un alt varf atat de aproape....uff. Fara regrete...

Privelistea oferita de pe muchia dintre Urlea si Iezer ne rasplateste suficient.

Lacul si caldarea Urlea.

Chiar ma gandeam, toti dorim Moldveanu, Negoiu, si uite ce zona superba si aici.

La intoarcere urcam varful Urlea pentru a face urme pentru ziua urmatoare. Din varf pare destul de abrupta coborarea... si ne cam facem griji. Clar, vom cobora asigurati. Ma mir ca chiar si aceasta zona ne rezerva dificultate marita.

Nicu pe varful Urlea.

Ajungem spre inserate inapoi sub Urlea. Pregatim cortul si ne punem la somn.

25 februarie: Desi noaptea a fost mai calda, ne trezim in ceata si vant si un frig de nedescris.

Renuntam la mancare, Nicu doreste sa ajunga ca mai repede peste portiunea de sub varf. Ma chinui cu bocancul drept, piciorul nici cum nu vrea sa intre la locul lui Smiley.

Frig specific Fagarasului, ingheata tot, fermoarul de la parazapezi... tot, tot, tot.

Eu si bocancul neascultator.

Urcam inghetati varful, ne asiguram de stalpul din varf, coboram filati. Spre disperarea lui Nicu mai "fur" o poza cu Moldoveanul.

Jos ne ia in primire ceata. In zona varfului Mosu intalnim un grup de turisti din CPNT Brasov, veniti la cabana Urlea, pentru tabara de iarna. Ne bucuram de urmele facute de ei, si aici zapada mare. In zona jnepenisului zapada era peste 1m. Ne dam seama ca si retragerea poate sa rezerve surprize chiar delicate.

Ma minunez, cat de frumoasa este zona cabanei, ce pacat ca se distruge pe zi ce trece.

Ajunsi la cabana renuntam la ideea de a mai ramane peste noapte. Tin neaparat sa specific faptul ca unii din CPNT s-au pus la reparat anexa si chiar au creat conditii decente de a petrece timpul liber pe acolo. Uite ca si altii se tin de treaba. Cinste lor!

Plecam spre vale, urmeaza un traseu fara vorbe multe, ma pierd in ganduri, amintiri, bucurii.

Cateva concluzii.

1. Au parcus multi turisti iarna creasta, chiar as vrea sa aflu si eu cum, dar fara o zapada adecvata pare imposibila.

2. Trebuiesc luate in considerare materialul necesar, cort, lopata, de asigurare mancare si veti constata ca rucsacul va deveni imens.

3. Clar, creasta trebuie parcursa matematic, astfel traseul devine mult mai dificil, ca vara.

4. Fara o vreme favorabila, ai sanse mari sa ramai impotmolit undeva sus. In ceata nu vezi unde calci si ati vazut ce cornise sunt pe toata lungimea crestei.

5. Vorba lui Ovidiu Cosma: Daca-l parcurgi, macar sa si vezi ceva (pozele micsorate nu redau in totalitate peisajul care te asteapta sus). Daca atunci cand mi-a scris aceste cuvinte, nu am inteles adevaratul sens al cuvantului, dupa ce am vazut frumusetile de sus, clar sunt cu totul deacord cu el!

6. Eu renunt la ideea de a mai parcurge in intregime cap-coada, asa ca ca il voi parcurce pe bucatele, sa am timp sa ma bucur de fiecare coltisor din munte. Incet, batraneste, in siguranta.

Ramaneti cu bine.

Eu si Nicu.

Multumesc celor care m-au incurajat si sustinut.

Doua poze de dimensiuni mai mari pe care nu le-am inserat in jurnal le gasiti aici (clic)

Sa ne auzim cu bine!

Joi, 26 februarie 2009 - 02:48

love_alpin4807
love_alpin48..

Nu sunt cuvinte punct

Joi, 26 februarie 2009 - 01:31

mariusadx

O tura extraordinara asa cum sunt si cei ce au participat la ea , altceva nu stiu ce sa mai spun Carpati.org Felicitari! Ma bucur pentru voi.

Joi, 26 februarie 2009 - 01:57

alexus

Pana la urma ati plecat. Eu mai aman putin, poate imi conving sotia sa ma insoteasca. Ai dreptate, asemenea peisaje superbe pot fi prea putin redate in fotografii.
Parcurgerea integrala a Crestei Muntilor Fagarasului iarna este o tura extraordinar de grea. Si asa cum ai remarcat, in caz de vreme nefavorabila poti ramane blocat cu zilele, acolo sus, in Creasta. Sunt foarte putini cei care au reusit, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa visam. Pentru ca o asemenea tura este un vis.
Pentru cei care inca mai visam la aceasta tura, jurnalul acesta este foarte bine venit.
Multumim pentru informatii si felicitari pentru tura!

Joi, 26 februarie 2009 - 02:06

comisarul

foarte tare frate ! cred ca aici e vorba de cum rezisti psihic ca fizic probabil corpul nostru "duce" mai mult decat am crede !

Joi, 26 februarie 2009 - 07:39

kya

Am o singura "critica": nu mai posta jurnale atat de frumoase, pentru ca unii dintre noi, nici cuvintele nu si le mai gasesc si pe buna dreptate! Carpati.org

Imi pare foarte bine ca ti-ai dus la indeplinire acest vis si ca ai avut vreme buna! Atat cat se putea!

Multumim, pentru ca, in "focul luptelor", ti-ai mai facut timp sa te gandesti si la noi, cei care stateam la caldurica in cabana!

Joi, 26 februarie 2009 - 08:45

cipicernat

Gabi mi-a dat prilejul, aseara, sa vad cateva dintre fotografii in avanpremiera. Musai sa spun ca nu am dormit prea bine in noaptea asta, dar ce sa-i faci, era prea mult sa stau pana la ora trei.

Acum, am alta problema... ar trebui sa muncesc azi si jurnalul acesta nu cred ca imi va da prea mult avant.

In rest: 101% de acord cu Marius!

Joi, 26 februarie 2009 - 08:45

felicia

Domnilor... am ramas inmarmurita datorita peisajului si mai ales datorita curajului dumneavoastra, a intelepciunii de a spune STOP atunci cand este necesar!
Simt ca am invatat din acest jurnal mai mult decat as fi facut 10 ture de iarna... obisnuite.
Este prima data cand vad cum arata o cornisa de vant... urme de avalansa am mai vazut realmente!
Acum voi aborda muntele iarna si cu alti ochi... Multumesc si ture de neuitat in continuare!

Joi, 26 februarie 2009 - 09:00

terapie27

Excelent... Vreau sa spun ca am inceput sa citesc primele cuvinte din jurnal si cu toate ca am o gramada de treaba acum de dimineata, n-am putut sa-l las din mana. Simt cum a inceput sa-mi alerge sangele prin vene. Exceptionala tura si frumos jurnal. Dovada de curaj si cu voia sortii un dram de noroc care sa-l rasplateasca. Ma bucur pentru fericirea voastra si pentru impartasirea experientei cu tot ce deriva din ea. Oricum trag o concluzie, nu numai cu ocazia asta si fara pretentia da a aduce vreo noutate: muntele te invata ce nu te poate invata nimeni si ce nu gasesti in carti; te invata sa fii intelept, sa ai rabdare si respect... pentru el si implicit pentru tine... iar masura in care vei fi rasplatit, este masura in care vei reusi sa performezi la toate capitolele. Vreme buna si la cat mai multe satisfactii acolo sus. RT-ul asta mi-a facut ziua (cum spune englezul :-D).

Joi, 26 februarie 2009 - 09:01

baltighost

Foarte frumoasa tura voastra. E important sa stii cind e cazul sa continui si cind sa renunti.

Gabi, Nicu, felicitari! Si multumim pentru vinul din Piatra Mare.

Va doresc sa reusiti sa va impliniti visul.

Joi, 26 februarie 2009 - 09:05

catalina_curly
catalina_cur..

Imi place mult sinceritatea relatarii tale si mai ales abordarea acestei ture!

Pozele sunt minunate si cred ca a fost tare fain sa faci asa o tura in 2!

Oarecum si mie mi-ar place o asemenea tura , stiu ca peste o luna daca vremea va fi faina , am sa fiu si eu pe acolo pe sus , bagand urme cu randul , punand cort si facand de mancare.....brrr.....cand ma gandesc ca frig e sus...dar totusi e frumos!

Ati fost temerari ca intotdeauna! BRAVOS!

Joi, 26 februarie 2009 - 09:49

suru

A fost o tura in care am invatat multe ...multumesc Gabi pt.tovarasie!
Sper ca pe viitor sa mai facem echipa.
Sa ne auzim sanatosi!

Joi, 26 februarie 2009 - 09:50

griz

Cea mai frumoasa poza mi s-a parut de departe ultima...

Sincere felicitari....

Joi, 26 februarie 2009 - 10:47

claudiuiasi

Subscriu in special la cele spuse de love alpin: nu mai sunt cuvinte.

Joi, 26 februarie 2009 - 10:54

xemax

Citesc... Imi tin falca cu mana... Si da, ultima poza e de departe cea mai frumoasa!

Joi, 26 februarie 2009 - 11:41

dorina_fagaras
dorina_fagar..

O tura la limita permis - nepermis... m-as bucura mult sa citeasca jurnalul cat mai multa lume, pentru ca toti avem de invatat: sa stim unde sa ne oprim ca sa ne mai putem intoarce, sa intelegem ce inseamna muntele cu adevarat, cu toate pericolele ascunse si in acelasi timp si frumusetile ascunse.
Va felicit din inima pentru tura aceasta si pe tine, Gabi, pentru felul atat de sincer si de frumos in care ai descris-o... am trait putin din ceea ce ati trait voi... si da, imi pare rau ca nu m-ati gasit prin Valea Sambetei!

Joi, 26 februarie 2009 - 11:53

marmi
Cort

Curajoși sunt mulți, înțelepți mai puțini. Felicitări pentru tură și pentru curajul de a renunța! Cel mai important este să ne întoarcem sănătoși și să putem povesti cum a fost. Cred că sunteți adevărați OAMENI DE MUNTE! Bravo!

Joi, 26 februarie 2009 - 12:08

radmar

Felicitari si salutari drumetilor Carpati.org

Joi, 26 februarie 2009 - 12:20

octavian67

Felicitari! Foarte frumos. Carpati.org
Si multumim si pentru reusita de a fi si cu noi in Piatra Mare in acelasi timp in care erai in Fagaras. Ne-ai surprins frumos. Multumim. Carpati.org
Numai bine.

Joi, 26 februarie 2009 - 12:36

annastan

Super tura, Bravo!

Joi, 26 februarie 2009 - 13:37

pisti2004
Cort

felicitari,cuvintele sant de prisos...

Joi, 26 februarie 2009 - 15:41

vladonne

Frumos! Ma bucur ca ati avut parte de o vreme favorabila si ca v-ati putut indeplini in "realitate" "visul" (ca sa parafrazez titlul), chiar daca nu pana la capat. Felicitari pentru ca ati stiut pana unde sa mergetisi cand sa va opriti, acum e iarna Carpati.org
Intradevar, unele poze din jurnal iti iau respiratia; se poate vedea de ce Fagarasii a fost numiti "Alpii Transilvaniei"

Numai bine, Vlad

Joi, 26 februarie 2009 - 16:30

vio_sf

Multumim ca "ne-ai dus si pe noi cu tine ", citind jurnalul . Sa fiti sanatosi si la fel de INTELEPTI pentru alte ture la fel de frumoase !

Joi, 26 februarie 2009 - 18:08

oleg

Bravo! Carpati.org Intradevar ati fost foarte cutezatori sa abordati creasta Fagarasului, iarna. Dar cred ca v-ati dorit tare mult sa ajungeti acolo, pentru ca "cineva" v-a ascultat si v-a oferit o vreme splendida! Carpati.org Ati avut un noroc extraordinar sa prindeti asa vreme frumoasa. Eu nu pot decat sa va felicit pentru cutazanta si temeritatea voastra in realizarea acestei extraordinar de frumoase ture. Iar jurnalul este pe masura! Carpati.org

Joi, 26 februarie 2009 - 18:52

psychop

o dovada ca muntele iubeste!

Joi, 26 februarie 2009 - 20:28

miparv

Super(b) - nota 10.

Joi, 26 februarie 2009 - 20:36

walker_guy

FELICITARI !

Joi, 26 februarie 2009 - 20:40

puma

DEMENTA CURATA, in toate sensurile !!!!!!!!!!!

Joi, 26 februarie 2009 - 22:27

pufulete88

felicitarile mele ff faina tura intr-o buna zi mi-ar placea si mie sa merg iarna in fagaras si cand zic iarna ma refer la genul de zapada pe care l-ati prins voi nu cum am prins eu in 2006 cand zapada pe moldoveanu avea 50 cm .
ce sa mai zic tine-o tot asa
numa bine

Joi, 26 februarie 2009 - 22:57

paciu

Superbe fotografiile! Si tura este chiar si mai reusitaCarpati.org. Imi pare rau pentru zapada enorma peste care ati dat...practic ati urcat prin nameti in adevaratul sens al cuvantului. Zapada e pacatoasa, si ti-as fi recomandat sa iesi pe creasta mai prin martie, acum fiind in cantitate considerabila. Am avut prin "tinereti" mai multe tentative cu acest masiv, iarna, iar jumatate s-au terminat pe la jumatate lor din cauza zapezilor masive...
Oricum ar fi, mai degraba as pleca in Decembrie sau Martie-Aprilie, cand e mai putina, inghetata si te poti deplasa mai normal( in sensul zapezilor pe care le gasesti, in medie, prin Bucegi si Piatra Craiului in ascensiunile hivernale).

Superb inca o data,
Paciu

Joi, 26 februarie 2009 - 23:12

varverica

Sigur ca ma oftic... ce credeai?

Dar si noi am stat un pic ca pe ghimpi, sa fiu sincera, dupa ninsorile cu pricina. Cel mai mult imi plac concluzia 6 si ultima poza!

Frumos, bravo, ma bucur pentru voi Carpati.org

Vineri, 27 februarie 2009 - 09:01

gabrielbv

Va multumesc tuturor pt cuvintele si gandurile frumoase.
Da, a fost o tura pe cinste din toate punctele de vedere.
Se pare ca "cineva" acolo sus ne iubeste; dupa 2 coduri galbene din tara si ninsoare la urcare , nu speram la asa o vreme superba.

Am invatat multe din aceasta tura, cred ca a fost "scoala" mea de iarna.
Am prins zapada de tot soiul, de la pulver la stratificat. Acum am inteles ce inseamna placa de vant, zapada proaspata neasezata, zapada "stratificata", cornise de 10 m, pericolul fetelor incalzite de soare la pranz, zapada instabila.

Sa ne vedem cat mai curand sus pe creste.

@Comisaru: asa este, corpul nostru "duce" mai mult decat banuim

@Suru: Sper ca tura aceasta , si nu numai , sa ne "lege" pt o viata.

@Griz si Xemax: daca aveti ceva cu moaca mea sa-mi ziceti Carpati.org. Eu tot peisajele preferCarpati.org

@Marmi: suntem oameni simpli, obisnuiti, care incercam sa facem ceva pt Munte si sa ne bucuram de clipele pertrecute acolo sus.

@Paciu: dupa cum spuneam , tura era legata de perioada de vacanta al lui Nicu. Personal cred ca martie nu este o perioada prea grozava pt ture in acele zone, cand vremea incepe sa se incalzeasca, zapada incepe sa o ia la vale. Clar, parcurgerea integrala a crestei , inseamna zapada adecvata.

Vineri, 27 februarie 2009 - 09:14

ovidiu-mihai
ovidiu-mihai..

cel mai frumos jurnal pe care l-am vazut vreodata...multumim pentru peisajele de nedescris Carpati.org

Vineri, 27 februarie 2009 - 10:58

c3po

Este o vorba, "Ad angusta per augusta" (Pe cai inguste spre rezultate marete). Bravo!

Vineri, 27 februarie 2009 - 16:47

edics

Am tot citit si rascitit, rasfoit si revizualizat povestea asta ... ma tot intreb de ce cautam in alte parti ascensiuni de palmares... uite aici o treaba ca lumea, Fagarasul, daca ai ajuns acolo si ai reusit sa ajungi inapoi sanatos, ai reusit sa asezi o nestemata in cununa de glorie.

Bravos Baieti imaginile si informatiile aduse inapoi sunt mai palpabile ca niciodata, o lectie de munte adevarata.

Sâmbătă, 28 februarie 2009 - 08:47

emi.cristea

Ti-ai luat zapada sa ai si pentru acasa? Carpati.org

Sâmbătă, 28 februarie 2009 - 11:45

mihai.telemark
mihai.telema..

De mult nu am mai vazut asemenea poze. Prea mult alb, prea mult albastru. Nici nu ma gândesc sa notez.

Sâmbătă, 28 februarie 2009 - 18:55

mike

Dupa lupte seculare incerc sa zic si eu ceva..desi sunt in pana de idei..caci au zis altii cam tot...eu zic ca aceasta tura pe langa scoala de iarna oferita a fost pana la urma si o tura de maturizare...montana Carpati.org.
Ma bucur ca a lasat o urma adanca, ma bucur ca a legat 2 oameni minunati, ma bucur ca Fagarasul v-a rasplatit pentru cutezanta cu vremea f frumoasa si nu v-a taxat prea rau Carpati.org

Duminică, 1 martie 2009 - 00:35

gigicepoiu

Tura suprema a acestei ierni...Aplauze cu...biss!

Luni, 2 martie 2009 - 11:58

andy79

"Felicitari" s-a mai spus..."Nu am cuvinte" - si asta s-a mai spus, dar cum poti expima in cuvinte admiratia pentru astfel de oameni, care spun ei ca sunt simpli, numai ca noi stim exact ce inseaman acest "simplu" - sunt acei oameni care respira si gandesc odata cu muntele, acei oameni care nu merg pe munte cu merg odata cu el, acei oameni care pot sa simta bucuria primordiala a Creatiei.

Marți, 3 martie 2009 - 12:30

jojika

FELICITARI ! 7/7...

Vineri, 6 martie 2009 - 22:22

mihai_fl

Clar cea mai frumoasa tura a acestei ierni, poate chiar de pe carpati. Este singura la care m-am uitat de mai multe ori si probabil o sa o mai fac. Ati prins o zapada si vreme de vis. Din curiozitate, pe o scara de la 1 la 100 la cat estimezi ca a fost riscul sa fiti luati de avalansa ?

Joi, 12 martie 2009 - 16:18

gabrielbv

@mihai: Greu de apreciat! Cele mai multe zone erau sigure. Iesirea in Fereastra Mare era mai periculoasa, ultima parte din muchia dintre Urlea si Dara era una cat se poate de ingusta si un varfulet dintre Fereastra Mare si Urlea ne-a mai dat batai de cap , unde varful fiind prea ascutit nu-l puteam urca si am fost nevoit sa-l taiem pe curba de nivel.

Cornisele prezinta deasemenea un pericol la fel de mare ca avalansele. Pe timp de ceata nu mai am curaj sa ma aventurez. Ulterior vazand pozele , sunt convins ca in multe locuri deja eram pe cornise. As fi vrut sa vad si alte zone - La trei pasi de moarte, Fundul Caprei, Custura Saratii...unde pericolul sigur era mult mai mare.

Vineri, 13 martie 2009 - 08:40

goaga

Felicitari!O tura ce era inainte vreme pentru obtinerea Alpinist categoria 1Frumoase fotografii si ceva ajutor de la vreme.Ma bucur sa aflu ca anexa cab. Urlea este locuibila si ca niste oameni cu curaj au mai intreprins cate ceva.Inca o data felicitari!

Vineri, 13 martie 2009 - 18:41

Domnule Fane Tulpan!
Cu tot respectul, stiu cine sunteti, ne-am si intalnit la cabana Negoiul..

Dar fiecare are un vis, o dorinta...o mica inconstiinta in adancul inimii...
Presupun ca nici D-voastra in lipsa "viermisorului" dinauntru , nu ati fi ajuns pe Everest. Eu nu am astfel de planuri, tre sa imi cresc copiii.

Planurile erau altele, ca urmare nu am mers spre vest ci ne-am intors
spre Urlea! Acum , toamna , am revazut cu ochi de iarna zonele: zona monumentului Nerlinger, La trei pasi de moarte, Fundul Caprei...Sunt constient ca nu am ce caua acolo cu rucsac de creasta.

Da, recunosc ca este o imprudenta...dar daca nu am fi incercat, niciodata cat de frumos este acolo sus!!!

Avand in vedere ralizarile D-voasta, accept cu inima deschisa atentionarea!

Ture de vis va doresc.

Si DA!, cunoastem tunetul caracteristic, si si cum se imprastie in vale zapada.

Duminică, 18 octombrie 2009 - 21:08

gabrielbv

Acum nu mai stiu ce sa inteleg...Carpati.org
Am un mare talent sa fiu inteles pe dosCarpati.org.
Nu am spus ca nu aveti dreptate.

Titlul Rt-lui chiar asta sugereaza, dorinta de a ajunge undeva "cu orice pret" - Visul, si realitatea cruda, care fura vieti omenesti , destul de des, pericolul care este acolo la fiecare pas.

Concluziile mele sunt de partea D-voastra!

Parcurs in siguranta : "Incet, batraneste, in siguranta."

Ma simt onorat ca jurnalul meu v-a captat atentia!
Multumesc.

Duminică, 18 octombrie 2009 - 21:42

jhony

Impecabi! Felecitari din inima! Mult scces spre mai mare!

Vineri, 15 iulie 2011 - 13:11

dinuct

eram in grupul de Constanteni ce vroiau sa iasa in creasta si apoi pe Moldoveanu. Te mai pasioneaza creasta Fagarasului iarna.Noi in fiecare iarna organizam iesiri in creasta, sau bucati din ea, cu tentative de semicreasta. Daca da suna-ma 0734600729 sau mail dinuct@yahoo.com

Marți, 20 octombrie 2015 - 15:40

Salut Dinu.
Tinem legatura, anunta-ma din timp.
Intre timp am mai cutreierat iarna si muntii Calimani , Parang, Retezat, Rodnei.

Marți, 20 octombrie 2015 - 20:50

goaga

Imi pare bine sa te revad.Ma bucur ca ai facut multe ture faine de iarna

Marți, 20 octombrie 2015 - 22:19

varverica

Ce m-am bucurat să recitesc acest jurnal Carpati.org

Parcă tura cu dormit la Negoiu a fost în același an, nu?
Când ne-am întâlnit cu "Fane Tulpan" aka Mugur... și ne-am dat seama de fapt de ce fusese Fane Tulpan așa vehement pe site, mai ales cu tine.

Cu riscul de a cădea în băbisme, trebuie să subliniez că au trecut ȘASE ani! Parcă nu-mi vine să cred!

Mi-e dor de-o tură iarna cu voi!

Și de sentimentul de familiar și bine pe care-l aveam când citeam comentarii de la cunoscuți, majoritatea prieteni dragi...

Miercuri, 21 octombrie 2015 - 08:33

dinuct

am postat pe carpati org , ture, data, intentia de traseu si locatia plecarii, dar vom face ca antrenament crasta P. Craiului pe 1 Decembrie. Ai dreptate creasta dintr-o bucata iarna ramane la stadiu de vis frumos, dar semicreasta sau bucati din ea, se pot face. Eu am facut-o in decursul a 30 de ani pe bucati pe aproape toata de la Suru la Urlea, exceptand Ciortea, jumatate din Custura saratii, si portiunea Fereastra M. Sambetei - Vistea M. Te-am contactat pentru ca am apreciat ca stii sa te retragi cand trebuie, muntele nu pleaca nicaieri, ne asteapta tot acolo.

Miercuri, 21 octombrie 2015 - 13:30

dinuct

plecam luni 4 ian de la cabana Suru - Scara - Caltun - Balea 0734600729 Dinu daca vremea sau gradul de avalanse nu permit o amanam 2 -3 zile.