Noiembrie 2021

Decembrie 2021

Varful Papusa
Muntii Parang

Gura Diham, La Prepeleac, Bucsoiu Mare, cab.Omu, muntele Ciubotea, Poarta, Bran -28-29 octombrie 2006 (Muntii Bucegi)

Componenta echipei:

Braila: alina_maria (Alina), curls (Cerasela), gabi_g (Gabi), kya (Corina), aloys (Alois)

Brasov: nycbv (Nicu), Mihaela, mugur_m (Mugur)

Bucuresti: dinudr (Dinu), frg (Mihaela), gabriella (Gabriela), tataieg, strunf, silvique_ms (Silvia), Alex, izo24mer (Irina), Liviu, emils (Emil), underboy (Niky), valentin_c (Valentin), paguba, lilian_marius (doar in ziua a doua)

Buftea: seba

Cluj: shatterhand (Dani), Lili, Ada, aghiutza (Andreea)

Constanta: cristina_sassu (Cristina), Selena, raduq (Radu)

Galati: adrias (Nelu), Cristina, Gabriel

Sfantul Gheorghe: Jutka, Raymond

Timisoara: Razvan

Ziua intai: Gara Busteni , troscoleta , cab .Gura Diham , cab . Poiana Izvoarelor , Pichetul Rosu , La Prepeleac , Bucsoiu Mare , Curmatura Morarului , Cab. Omul

Plecam la 5 dimineata de la Braila in formatie completa, de 5 persoane.

Eu am trei mari dileme legate de acesta tura: daca reusesc sa ma distantez de problemele din oras si sa incep sa ma bucur de munte asa cum merita; cum o sa fie o tura de aproximativ 40 de oameni (inscrisi); si cea mai mare: cum voi fi in stare sa ma descurc la o tura asa de lunga dupa o absenta de aprox. 3 luni de la turele organizate de Nae?

Primele doua temeri le-am rezolvat din troscoleta: uitasem de toate, dovada ca incepusem sa strig in gura mare MERGEM PE MUNTE! la toti din jurul meu. In privinta grupului numeros, reintalnirea cu vechii camarazi imi incalzea sufletul, iar pe cei formati de Nae in Crai abia asteptam sa-i cunosc.

Tura a inceput pe o vreme splendida, care asa a ramas pana ce am terminat de urcat Bucsoiul Mare.

Pe drum entuziasmul de a scapa de oras s-a vazut din plin: veselie maxima, glume facute pe traseu si fireste seriozitatea cu care tratam intrebarile lui nea Nae, la lectiile de geografie aplicate la fata locului. Dragul de Nicu, mereu profesor exigent cu noi, in asa fel incat la plecare sa stim, vorba lui, pe unde am umblat: - Ca va mai intreaba cineva pe unde ati fost si voi ce raspundeti? Si noi agili la minte, ca de obicei. Nu e creasta sau varf sa nu-l stim, parol de va mint!

Avantajul unui grup mare este ca fiind multi, Nae se indura sa faca mici popase (a se intelege foarte mici) pentru a-i astepta pe codasi.

(La Prepeleac)

Si uite asa trecem Tache Ionescu, si uite asa intram la lanturi si-l pomenim in gand pe Deubel ala care a fost suficient de nebun sa faca traseul pe stanca, ca sa ne scoata noua limba de un cot.

(pe Tache Ionescu)

Sa nu uit sa-i amintesc aici pe baietii veniti fara partenera care si-au oferit ajutorul, rabdarea, bicepsii, tricepsii si pectoralii fetelor mai putin pregatite pentru portiunile de stanca. Daca cumva fetele au uitat sa o faca, multumesc eu in numele lor, ca tot scriu jurnalul. Cei cu partenera se intelege ca aveau o singura grija: a propriei persoane. Glumesc, aveau grija de partenera, ca nu aveau incotro.

(traseul Deubel)

(Bucsoul Mare)

Ajunsi cu greu la cabana, pe un vant napraznic si o ceata de nu vedeai decat la un metru in fata, ne repezim in sala de mese la mancat. La cabana sunt de amintit in primul rand, aniversarea Andreei (aghiutza), palinca, vinul fiert de catre Alina si Paguba, carora le multumim din plin, si fireste lectiile despre munte tinute de Nae incepatorilor, cu care noi cei veterani nu puteam decat sa fim de comun acord.

Aniversata noastra Andreea

(Nae "aburind-o" pe cabaniera cu un ceai cald)

(Cupluri de proaspat indragostiti)

(eu cazuta la datorie pe cana de ceai)

Plecam la acarieni, adica in asternuturi pe la ora 22. Dormim fiecare cum putem si pe unde putem, 37 de suflete carpatiste, din care 35 proaspat botezati de Bucsoiul Mare.

ZIUA 2-a : Cab. Omu, Vf. Scara, Muntele Ciubotea, Poarta, Bran

Dimineata ne sculam, care buimaci de la vin, palinca, care de nesomn.

Ziua la Omul se anunta cu vant masiv, cetoasa si rece, dar cu un rasarit de basm dupa cum puteti observa din poze.

La ora 8 se da plecarea celor 36 de temerari pe un vant napraznic si o ceata care te baga in ceata la propriu. Urcarea spre Varful Scara scoate untul din noi, pe un frig cumplit, si asteptam de la Nae cuvintele magice: - De aici doar coborare!

Si ele nu intarzie sa apara: doar COBORARE, prin Ciubotea s.a.m.d.

Iesim din golul alpin, dam textilele jos si incepem coborarea in stil copitat: capra neagra, ciuta speriata, taur furios etc. Si o tinem tot asa pana la... jos la Salvamont Bran. Pe drum mai facem ceva poze, mai schimbam ceva impresii si ne pregatim sufleteste sa ne despartim.

Noi, brailenii, ne despartim mai brusc de restul, salutam repede, alergam dupa autobuz, masina si apoi lungul drum catre casa.

Si-am incalecat pe-o sa, si v-am zis povestea asa!

Marşi, 31 octombrie 2006 - 18:51

paguba

Buna.Ai facut un RT foarte frumos,eu unul abea asteptam sa-l postezi(dar trebuia sa pui mai multe poze totusi).FELICITARI!...m-ai facut sa retraiesc momentele...carari senine...

Marşi, 31 octombrie 2006 - 19:26

nycbv

Frumos RT facut de Gabi si Alois care prin sacrificii mari au facut aceasta opera de arta si la care
si-au mai adus aportul si cele 3 zine Alina , Cerasela si Corina .Felicitari domnilor pentru stiinta de a mobiliza eternul femenin si va doresc tuturor o implicare mai mare in ture prin participare

Marşi, 31 octombrie 2006 - 19:56

raymond

frumoase poze da eu unde sunt?

Marşi, 31 octombrie 2006 - 20:16

vintila

Bai frate da multi ati mai fost Carpati.org, ma mir cum de nu s-a speriat muntele de voi. Cat despre cupluri de proaspat indragostiti ei nu sunt chiar atat de proaspeti, sunt cunostinte vechi, chiar si asa, proasperi sau neproaspeti sa le fie de bine si sa fie fericiti.
Si... judecand dupa numarul din ce in ce mai mare al participantilor la ture se pare ca secta asta carpati.org ia amploare.....

Numai bine fratilor si la cat mai multe tura asa numerosi ca poate speriati si voi ursii din Bucegi si putem merge si noi linistiti apoi................Carpati.org

Felicitari pentru tura si poza, abia astept o tura la care sa ne intalnim, caci baltaretzii astia (a se citi Brailenii) sunt oameni tare de gasca.

Marşi, 31 octombrie 2006 - 20:31

mike

Vorba lui Cristi Curls, nu va mai terminati...Daca mai veniti mult nu o sa mai incapeti in cadru si o sa trebuiasca sa faca oamenii panorame cu voi...Imi pare bine ca v-ati distrat si ati facut si ceva treaba in tura asta...Sa ne auzim sanatosi/sau sa ne vedem pe la turele ce vor urma

Marşi, 31 octombrie 2006 - 21:51

alina-maria

Da, multi am fost - vorba Corinei: cand unii ajungeau la Omu', altii abia plecau din Busteni!

Vad ca Cerasela a renuntat la poza cu ursii - o ursoaica si 2 pui, care chiar s-au speriat de noi - si la cea cu cele fix 15 capre negre...

Raymond, eu te-am vazut in cel putin 3 pozeCarpati.org!

Multumim pentru acest foarte asteptat RT; Nicu, promitem sa semnam condica la urmatoarea tura (in care poate ca va fi depasit acest record de participare)!

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 08:38

gabriella

Inima mea este inca pe munte iar acest RT nu face decat sa amplifice nostalgia care m-a cuprins inca din autobuzul spre Brasov! Nu am cuvinte sa spun ce mult ma bucur pentru revedere cu cei dragi, pentru urcus, pentru priveliste, pentru atmosfera si invatare despre locuri doar auzite! Fiecare tura este deosebita si este intregita de aceste comentarii pe care fiecare le postam, lasand la iveala o parte din sufletul nostru si ceea ce el a perceput ! Carpati.org

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 09:32

comisarul

super.....faina poza aia cu rasaritu'

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 09:42

emils

Asa cum ne-ai obisnuit , ai facut un rt traznet Cerasela ..Carpati.org , am ras copios , dar am si privit cu melancolie locurile pe unde am umblat .
Multumim pentru frumoasele imagini.

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 10:14

kya

V-am simtit lipsa, melcilor! Nu ati sughitat sambata seara? Carpati.org) Incolo, o supertura care se inscrie perfect in lunga serie de ture cu semnatura "Nea Nae".

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 11:16

curls

pt. Paguba: da, trebuia sa pun mai multe poze, dar ma seaca editorul asta, care imi redenumeste pozele si le face la marimea unui timbru. Si asta inseamna munca de detectiv sa le recunosti iar din intregul grup.
Nae are dreptate: mare sacrificiu pe Gabi si Alios!
Raymond: daca te-am sarit din poze nu am facut-o cu intentie. Eram atat de multi incat am incercat sa inserez cadre cat mai generale. Dar tu stii ca esti mereu prezent in mintea mea (fraza asta nu are cum sa dea gres :-)).
Vintila: si eu eram speriata de marimea grupului, dar sa stii ca avantajul este ca ai de unde alege parteneri de drum pe masura ta.
In concluzie mi-a placut foarte mult reintalnirea cu toti, mi-a placut muntele imbracat de toamna poate cel mai mult. Desi am apucat sa merg cate putin in fiecare anotimp pe munte, toamna acesta insorita si frumoasa mi-a cucerit sufletul :-))

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 11:34

paguba

Sper sa ne intalnim si la urmatoarele ture si nu m-a deranjaza ca m-ai sarit pentru ca,am stat in spate cu Selen...:-) carari insorite!

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 13:17

indy

Felicitari...foarte frumos...Iarasi va duc dorul...voua, muntilor..si voua, drumetilor...Pe curand

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 15:41

curls

Asta am simtit si eu atunci cand nu am ajuns in ture cu voi. Noroc ca nea Nae nu se lasa si nici nu ne lasa. Asa ca timp este pentru a ne reintalnii pe coama muntelui.

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 15:58

nycbv

Tineti aproape de Nicusor si vom mai tropai ani multi si frumosi prin munti

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 16:28

gabriella

Invitatia e valabila pentru toti, nu? Nu doar pentru Braileni.... Nu de alta dar sunt geloasa! Carpati.org

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 16:44

kya

De braileni nu trebuie sa-si faca griji daca mai vin, ci cum o sa scape de ei Carpati.org

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 16:48

aloys

Observ un ton usor ironic la Nea Nae privitor la "sacrificiile" facute de mine si Gabi la realizarea RT-ului:nici nu sti,Nae,ce greu esta sa pleci cu trei zine( cum bine zici!) din Braila, sa urci Bucsoiu Mare iar la cabana Omu s-o sarbatoresti pe Andreea cu vin cald si palinca iar a doua zi sa-ti crape capul de ... acel frumos rasarit de soare!La cat mai multe... sacrificii!!

Miercuri, 1 noiembrie 2006 - 17:36

octavian67

Felicitari ptr. tura, foarte frumoasa.
La multi ani Aghiutza si toate cele bune.

Sa ne vedem cu bine in turele viitoare.

Joi, 2 noiembrie 2006 - 12:44

raymond

stiu curls, si mersi alina-maria ca mai cautat in poze!

Joi, 2 noiembrie 2006 - 19:55

cristina_sassu
cristina_sas..

Inca o tura de neuitat si un RT la care sa tot privesti. La cat mai multe ture , ca avem si unde si cu cine. Sa ne vedem sanatosi si voiosi.